59 research outputs found

    CV3: IMPACT OF CARVEDILOL ON INPATIENT RESOURCE USE AND COSTS IN HEART FAILURE

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    Impact of herpes zoster and post-herpetic neuralgia on patients’ quality of life: a patient-reported outcomes survey

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    Background: The impact of herpes zoster (HZ) and post-herpetic neuralgia (PHN) on patients’ quality of life (QoL) is currently poorly documented. Subjects and methods: Telephone interviews in Germany identified patients ≥50 years old with painful HZ diagnosed during the previous 5 years. Bespoke questions evaluated previous HZ episodes. Results: Of 11,009 respondents, 280 met the screening criteria, and 32 (11%) developed PHN. PHN was associated with significantly worse outcomes than HZ (all P < 0.05). Mean pain scores associated with PHN and HZ, respectively, were 7.1 and 6.2 (average) and 8.2 and 7.0 (worst). Many patients with PHN (91%) and HZ (73%) experienced problems with daily activities, including work, studies, housework, family and leisure activities. Mean pain interference scores in patients with PHN versus HZ were highest for sleep (6.5 versus 4.9), normal work (6.1 versus 4.4) and mood (5.9 versus 4.4). Most employed interviewees with PHN (70%) and HZ (64%) stopped work during the disease. Pain and QoL outcomes were not significantly different between all patients versus those diagnosed during the previous 12 months or between patients aged 50–59 years versus ≥60 years. Conclusions: HZ causes substantial pain, which seriously interferes with many aspects of daily life, particularly in patients with PHN

    Large expert-curated database for benchmarking document similarity detection in biomedical literature search

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    Document recommendation systems for locating relevant literature have mostly relied on methods developed a decade ago. This is largely due to the lack of a large offline gold-standard benchmark of relevant documents that cover a variety of research fields such that newly developed literature search techniques can be compared, improved and translated into practice. To overcome this bottleneck, we have established the RElevant LIterature SearcH consortium consisting of more than 1500 scientists from 84 countries, who have collectively annotated the relevance of over 180 000 PubMed-listed articles with regard to their respective seed (input) article/s. The majority of annotations were contributed by highly experienced, original authors of the seed articles. The collected data cover 76% of all unique PubMed Medical Subject Headings descriptors. No systematic biases were observed across different experience levels, research fields or time spent on annotations. More importantly, annotations of the same document pairs contributed by different scientists were highly concordant. We further show that the three representative baseline methods used to generate recommended articles for evaluation (Okapi Best Matching 25, Term Frequency-Inverse Document Frequency and PubMed Related Articles) had similar overall performances. Additionally, we found that these methods each tend to produce distinct collections of recommended articles, suggesting that a hybrid method may be required to completely capture all relevant articles. The established database server located at https://relishdb.ict.griffith.edu.au is freely available for the downloading of annotation data and the blind testing of new methods. We expect that this benchmark will be useful for stimulating the development of new powerful techniques for title and title/abstract-based search engines for relevant articles in biomedical research.Peer reviewe

    Verbesserung der Wirtschaftlichkeit des UP-Schweißens durch Plasmaunterstützung

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    Versorgung akuter Myokardinfarkte in der Kardiochirurgie – sofortige oder verzögerte Operation?

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    Das optimale Timing einer aortokoronare Bypass-Operation bei akutem Myokardinfarkt wird seit Jahrzehnten kontrovers diskutiert. Die Ziele einer optimalen Revaskularisation im akuten Infarktgeschehen sind die Rettung von reversibel geschädigtem Myokard und die Limitierung der Infarktgröße. Das optimale Timing wäre das geringste Zeitintervall zwischen Symptombeginn und Operation, bei welchem diese negativen Auswirkungen sowie periprozedurale Komplikationen ein Minimum und die Erhaltung der Herzleistung ein Maximum erreichen. Bisweilen deuten die vorliegenden Daten auf tendenziell bessere Resultate bei verzögerter Strategie hin oder konnten keine signifikanten Unterschiede messen, wobei vor allem die ersten Stunden nach Infarktbeginn mit einer besonders hohen Letalität behaftet sind. Mittels retrospektiver Analyse haben wir untersucht, ob sich eine Operation nach 48 Stunden bei akutem Myokardinfarkt gegenüber einer Versorgung innerhalb dieser Zeitspanne positiv auf die Outcomes auswirkt. Die verzögert operierten Patienten zeigten eine tendenziell höhere Krankenhausletalität sowie eine signifikant gesteigerte Rate an postoperativen Re-Infarkten und ein schlechteres Langzeit-Überleben. Gründe hierfür waren vor allem die Entwicklung eines kardiogenen Schocks während des Bridgings, welcher die perioperative Letalität und Komplikationsrate erhöht hat. Unsere Resultate machen deutlich, dass eine Verzögerung der OP, falls notwendig, nur unter engmaschigem Monitoring stattfinden sollte. Wie in bisherigen Studien beobachtet, wiesen Patienten unserer Arbeit, welche älter als 70 Jahre waren oder eine linksventrikuläre Ejektionsfraktion von ≤30% aufwiesen, eine dramatisch gesteigerte Letalität auf, insbesondere wenn diese zeitnah operiert wurden. Hier könnte sich ein Bridging durchaus positiv auswirken. Andererseits deuten unsere Resultate bei präoperativer Infektion auf bessere Outcomes bei zeitnaher Reperfusion hin. Insgesamt erscheint es, als sollte das Timing einer Operation individuell für entsprechende Risikogruppen anhand verschiedener Faktoren ähnlich eines Scoring-Systems evaluiert werden. Letztlich könnte eine weitere Optimierung der perioperativen Phase das Bridging sicherer gestalten, sodass die Vorteile einer verzögerten Strategie eventuell überwiegen

    Verbesserung der Wirtschaftlichkeit des UP-Schweißens durch Plasmaunterstützung

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