11 research outputs found

    Neue Ziele auf alten Wegen? Strategien für eine treibhausgasneutrale Energieversorgung bis zum Jahr 2045

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    Mit dem neuen Bundes-Klimaschutzgesetz [1] (KSG) verpflichtet sich Deutschland bis zum Jahr 2045 hinsichtlich der anthropogenen Emissionen treibhausgasneutral („Netto-Null“) zu werden. Danach sollen negative Treibhausgasemissionen erreicht werden. Im Vergleich zu den vorherigen Regelungen schreibt das neue Gesetz eine Verschärfung des Klimaschutzziels für das Jahr 2030 sowie neuerdings jährliche Minderungsziele bis zum Jahr 2040 rechtsverbindlich vor. Sowohl das Erreichen von Treibhausgasneutralität als auch die Verkürzung des Transformationszeitraums stellen gegenüber bisherigen Regelungen eine besondere Herausforderung dar. Im Vergleich mit den von der EU im Rahmen des GreenDeal verfolgten Treibhausgasminderungsziele sind die neuen gesetzlich festgelegten Ziele Deutschlands sowohl im Hinblick auf die quantitativen Minderungsziele als auch auf dennoch verbleibenden Handlungszeitraum deutlich ambitionierter. Vor diesem Hintergrund stellt sich die Frage nach Wegen und Strategien, wie sich diese neuen und deutlich ambitionierteren Ziele erreichen lassen. Darüber hinaus gilt es zu analysieren, ob die bislang verfolgen Strategien nach wie vor Gültigkeit besitzen oder gegebenenfalls angepasst werden müssen. ..

    Randomized Clinical Study of Temporary Transvenous Phrenic Nerve Stimulation in Difficult-to-Wean Patients

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    Rationale: Diaphragm dysfunction is frequently observed in critically ill patients with difficult weaning from mechanical ventilation. Objectives: To evaluate the effects of temporary transvenous diaphragm neurostimulation on weaning outcome and maximal inspiratory pressure. Methods: Multicenter, open-label, randomized, controlled study. Patients aged >= 18 years on invasive mechanical ventilation for >= 4 days and having failed at least two weaning attempts received temporary transvenous diaphragm neurostimulation using a multielectrode stimulating central venous catheter (bilateral phrenic stimulation) and standard of care (treatment) (n = 57) or standard of care (control) (n= 55). In seven patients, the catheter could not be inserted, and in seven others, pacing therapy could not be delivered; consequently, data were available for 43 patients. The primary outcome was the proportion of patients successfully weaned. Other endpoints were mechanical ventilation duration, 30-day survival, maximal inspiratory pressure, diaphragm-thickening fraction, adverse events, and stimulation-related pain. Measurements and Main Results: The incidences of successful weaning were 82% (treatment) and 74% (control) (absolute difference [95% confidence interval (CI)], 7% [-10 to 25]), P = 0.59. Mechanical ventilation duration (mean +/- SD) was 12.7 +/- 9.9 days and 14.1 +/- 10.8 days, respectively, P = 0.50; maximal inspiratory pressure increased by 16.6 cm H2O and 4.8 cm H2O, respectively (difference [95% CI], 11.8 [5 to 19]), P = 0.001; and right hemidiaphragm thickening fraction during unassisted spontaneous breathing was +17% and -14%, respectively, P = 0.006, without correlation with changes in maximal inspiratory pressure. Serious adverse event frequency was similar in both groups. Median stimulation-related pain in the treatment group was 0 (no pain). Conclusions: Temporary transvenous diaphragm neurostimulation did not increase the proportion of successful weaning from mechanical ventilation. It was associated with a significant increase in maximal inspiratory pressure, suggesting reversal of the course of diaphragm dysfunction

    Virus Infections and the Immune Responses They Elicit

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    Bacterial-Fungal Interactions: Hyphens between Agricultural, Clinical, Environmental, and Food Microbiologists

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    Literaturverzeichnis

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