42 research outputs found

    Тhe place and role of kinesitherapy in the treatment of foot pain

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    Introduction: Foot pain is a common disorder and is an important and serious health and social problem. The prevalence and economic burden grow exponentially. The research presents detailed physical therapy program for recovery of the muscle function and the motor control in the ankle and foot area. The program is applicable in the subacute and chronic periods of recovery after different kinds of disorders in that area for the effective recovery of the arthrokinematics.Materials and Methods: The balance of the body during standing and walking requires a delicate combination of mobility and stability. The terms of reference and methods for the recovery of the muscle tone and relaxation of the weak muscle have been presented. The exercise in a closed kinetic chain, both with body weight, joint-mobilization techniques, and exercises with elastic resistance have been focused on.Results: The results of the application of the specialized therapeutic exercises showed a decrease in the pain level and increased pain-free range of motion. The aim is to use soft tissue mobilizations and natural proprioceptive facilitation of the muscle function, and to recover the complex functional abilities of the ankle and food in locomotion. The biomechanical and functional features of the ankle and foot as one of the most loaded regions of the muscle skeletal system have been taken into consideration.Discussion: All of the above-listed arguments are the reason for an algorithm for applying of the most effective physical therapy methods in that kind of foot traumas to be investigated and described

    Untersuchung der Auswirkungen von Tolvaptan auf Urinvolumen- und Osmolalität während der Aufdosierungsphase bei ADPKD-Patient:innen

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    ADPKD ist die häufigste genetische Nierenerkrankung, die zur Dialysepflichtigkeit führt. Tolvaptan als ein V2-Rezeptor-Antagonist ist das erste Medikament mit krankheitsmodifizierender Wirkung und nachgewiesener Verzögerung des Nierenfunktionsverlustes. Da die Therapie möglichst lange bis zum Beginn der Dialysepflichtigkeit erfolgt, ist die Therapieadhärenz über Jahre essenziell. Ein relativ hoher Anteil der Patient:innen (10 %) bricht jedoch insbesondere wegen der aquaretischen Nebenwirkungen wie Polyurie und Nykturie ab. Ziel dieser Arbeit war es daher das Ausmaß der Polyurie im klinischen Alltag zu charakterisieren und mögliche modifizierbare und nicht- modifizierbare Faktoren zu identifizieren, die das gesteigerte Urinvolumen als Hauptnebenwirkung von Tolvaptan beeinflussen. Es zeigte sich ein signifikanter Anstieg des Urinvolumens direkt nach Beginn der Therapie mit Tolvaptan, wobei es bei weiterer Dosissteigerung zu keiner wesentlichen Zunahme des Urinvolumens kam. Jüngere Patient:innen und Patient:innen mit einer erhaltenen Nierenfunktion verzeichneten einen stärkeren Anstieg des Urinvolumens. Als modifizierbare Faktoren blieben die Kochsalz-und Osmolytaufnahme pro Tag nach Einleitung der Therapie konstant, zeigten jedoch eine klare Korrelation mit der Urinmenge. Hieraus ergab sich die Empfehlung, dass Patient:innen bei Auftreten von Tolvaptan-assoziierten Nebenwirkungen zunächst die Reduktion des Kochsalzkonsums zur Milderung der Beschwerden erwägen. Die Sorge vor einer weiteren massiven Steigerung des Urinvolumens als Folge der Dosissteigerung kann auf der Grundlage der Daten im Regelfall genommen werden. Zur Objektivierung der Nebenwirkungen und Verlaufskontrolle können in zukünftigen Studien Analysen zur Lebensqualität mittels standardisierter Fragebögen eingesetzt werden. In dieser Arbeit führte Tolvaptan effektiv zu einer Absenkung der Urinosmolalität, um jedoch den Abfall der Urinosmolalität im morgendlichen Spontanurin als Surrogatparameter des Therapieerfolges zu untersuchen, sollte dieser in Zukunft mit morgendlichem Spontanurin vor Therapiebeginn verglichen werden, und im Zusammenhang mit Biomarkern wie etwa Copeptin analysiert werden. Zusammenfassend gewährt diese Arbeit wichtige Hinweise auf mögliche Einflussmöglichkeiten zur Verbesserung der Therapieadhärenz von Tolvaptan bei ADPKD- Patient:innen

    Search for dark matter produced in association with bottom or top quarks in √s = 13 TeV pp collisions with the ATLAS detector

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    A search for weakly interacting massive particle dark matter produced in association with bottom or top quarks is presented. Final states containing third-generation quarks and miss- ing transverse momentum are considered. The analysis uses 36.1 fb−1 of proton–proton collision data recorded by the ATLAS experiment at √s = 13 TeV in 2015 and 2016. No significant excess of events above the estimated backgrounds is observed. The results are in- terpreted in the framework of simplified models of spin-0 dark-matter mediators. For colour- neutral spin-0 mediators produced in association with top quarks and decaying into a pair of dark-matter particles, mediator masses below 50 GeV are excluded assuming a dark-matter candidate mass of 1 GeV and unitary couplings. For scalar and pseudoscalar mediators produced in association with bottom quarks, the search sets limits on the production cross- section of 300 times the predicted rate for mediators with masses between 10 and 50 GeV and assuming a dark-matter mass of 1 GeV and unitary coupling. Constraints on colour- charged scalar simplified models are also presented. Assuming a dark-matter particle mass of 35 GeV, mediator particles with mass below 1.1 TeV are excluded for couplings yielding a dark-matter relic density consistent with measurements

    Search for single production of vector-like quarks decaying into Wb in pp collisions at s=8\sqrt{s} = 8 TeV with the ATLAS detector

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    Measurements of top-quark pair differential cross-sections in the eμe\mu channel in pppp collisions at s=13\sqrt{s} = 13 TeV using the ATLAS detector

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    Measurement of the charge asymmetry in top-quark pair production in the lepton-plus-jets final state in pp collision data at s=8TeV\sqrt{s}=8\,\mathrm TeV{} with the ATLAS detector

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    Measurement of the W boson polarisation in ttˉt\bar{t} events from pp collisions at s\sqrt{s} = 8 TeV in the lepton + jets channel with ATLAS

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    Charged-particle distributions at low transverse momentum in s=13\sqrt{s} = 13 TeV pppp interactions measured with the ATLAS detector at the LHC

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    Measurement of the bbb\overline{b} dijet cross section in pp collisions at s=7\sqrt{s} = 7 TeV with the ATLAS detector

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    Measurement of jet fragmentation in Pb+Pb and pppp collisions at sNN=2.76\sqrt{{s_\mathrm{NN}}} = 2.76 TeV with the ATLAS detector at the LHC

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