8 research outputs found

    Nasale Trägerrate Methicillin-resistenter Staphylokokken bei medizinischem Personal eines iranischen Universitätslehrkrankenhauses

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    Background : The opportunistic pathogens, methicillin-resistant-Stap hylococcus aureus (MRSA) and Staphylococcus epidermidis , are associated with severe nosocomial infections and high levels of mortality. Healthcare workers colonized with either MRSA or methicillin-resistant S. epidermidis (MRSE) in the nasal cavity are high risk groups for transmitting the agent to hospitalized patients. Objective: This study was carried out to investigate the prevalence of nasal carriage of MRSA and methicillin-resistant S. epidermidis among healthcare providers of Imam Reza University Teaching Hospital, Tabriz, Iran. Methods: A total of one hundred two nasal swabs were obtained from participants working on different wards of the hospitals. The antibiotic resistance pattern was investigated using disk diffusion methods, which were subsequently evaluated by polymerase chain reaction (PCR) for the mecA gene.Results: In the screened population, 22 isolates of S. aureus and 72 of S. epidermidis were detected. Of these, 7 isolates of S. aureus and 36 of S. epidermidis were cefoxitin resistant. Three isolates of S. aureus isolates and 35 of S. epidermidis were MRSE and positive for mecA amplification. Moreover, all isolates were penicillin G resistant but vancomycin and linezolid sensitive. High resistance was observed to clindamycin (74%). Conclusions: The present study indicates that healthcare workers are at high risk of acquisition and transmission of methicillin-resistant Staphylococci. Early screening and decolonization of hospital staff, as well as education on standard sanitation measures, especially hand hygiene practice, remain the most effective strategies for controlling transmission of infectious agents.Hintergrund: Die opportunistischen Erreger Methicillin-resistenter Staphylococcus aureus und Methicillin-resistenter Staphylococcus epidermidis (MRSE) können schwer verlaufende nosokomiale Infektionen mit hoher Mortalität verursachen. Medizinisches Personal, das entweder mit MRSA oder mit MRSE in der Nasenhöhle kolonisiert ist, kann die Erreger auf hospitalisierte Patienten übertragen.Zielsetzung: Die Studie wurde durchgeführt, um die Prävalenz der nasalen Vorkommens von MRSA und MRSE bei medizinischem Personal des Imam Reza-Universitätslehrkrankenhauses in Tabris, Iran, zu untersuchen.Methoden: Es wurden 102 Abstriche im Vestibulum nasi von medizinischem Personal auf verschiedenen Stationen der Krankenhäuser entnommen. Das Antibiotikaresistenzmuster wurde im Plättchendiffusionstest untersucht; anschließend wurde das mecA-Gen mittels Polymerase-Kettenreaktion (PCR) nachgewiesen. Ergebnisse: Bei 22 Personen (21,6%) wurde S. aureus , bei 72 Personen (70,6%) S. epidermidis nachgewiesen. Davon waren 7 S. aureus - und 36 S. epidermidis -Isolate Cefoxitin resistent. Drei S. aureus - und 35 S. e pidermidis -Isolate enthielten das mecA-Gen. Darüber hinaus waren alle Isolate resistent gegen Penicillin G, aber sensitiv gegen Vancomycin- und Linezolid. Es wurde eine hohe Resistenz gegenüber Clindamycin beobachtet (74%).Schlussfolgerungen: Die Studie weist darauf hin, dass Beschäftigte im Gesundheitswesen dem Risiko des Erwerbs und der Übertragung Methicillin resistenter Staphylokokken ausgesetzt sind. Früherkennung und Dekolonisierung des Krankenhauspersonals und die Aufklärung über die Einhaltung der Basishygienemaßnahmen, insbesondere der Händedesinfektion, sind nach wie vor die wichtigste Strategie zur Prävention nosokomialer Infektionen

    Gut dysbiosis and age-related neurological diseases; an innovative approach for therapeutic interventions

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    Circulating microRNAs as Potential Biomarkers of Infectious Disease

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