9 research outputs found
Nasale TrÀgerrate Methicillin-resistenter Staphylokokken bei medizinischem Personal eines iranischen UniversitÀtslehrkrankenhauses
Background : The opportunistic pathogens, methicillin-resistant-Stap hylococcus aureus (MRSA) and Staphylococcus epidermidis , are associated with severe nosocomial infections and high levels of mortality. Healthcare workers colonized with either MRSA or methicillin-resistant S. epidermidis (MRSE) in the nasal cavity are high risk groups for transmitting the agent to hospitalized patients. Objective: This study was carried out to investigate the prevalence of nasal carriage of MRSA and methicillin-resistant S. epidermidis among healthcare providers of Imam Reza University Teaching Hospital, Tabriz, Iran. Methods: A total of one hundred two nasal swabs were obtained from participants working on different wards of the hospitals. The antibiotic resistance pattern was investigated using disk diffusion methods, which were subsequently evaluated by polymerase chain reaction (PCR) for the mecA gene.Results: In the screened population, 22 isolates of S. aureus and 72 of S. epidermidis were detected. Of these, 7 isolates of S. aureus and 36 of S. epidermidis were cefoxitin resistant. Three isolates of S. aureus isolates and 35 of S. epidermidis were MRSE and positive for mecA amplification. Moreover, all isolates were penicillin G resistant but vancomycin and linezolid sensitive. High resistance was observed to clindamycin (74%). Conclusions: The present study indicates that healthcare workers are at high risk of acquisition and transmission of methicillin-resistant Staphylococci. Early screening and decolonization of hospital staff, as well as education on standard sanitation measures, especially hand hygiene practice, remain the most effective strategies for controlling transmission of infectious agents.Hintergrund: Die opportunistischen Erreger Methicillin-resistenter Staphylococcus aureus und Methicillin-resistenter Staphylococcus epidermidis (MRSE) können schwer verlaufende nosokomiale Infektionen mit hoher MortalitĂ€t verursachen. Medizinisches Personal, das entweder mit MRSA oder mit MRSE in der Nasenhöhle kolonisiert ist, kann die Erreger auf hospitalisierte Patienten ĂŒbertragen.Zielsetzung: Die Studie wurde durchgefĂŒhrt, um die PrĂ€valenz der nasalen Vorkommens von MRSA und MRSE bei medizinischem Personal des Imam Reza-UniversitĂ€tslehrkrankenhauses in Tabris, Iran, zu untersuchen.Methoden: Es wurden 102 Abstriche im Vestibulum nasi von medizinischem Personal auf verschiedenen Stationen der KrankenhĂ€user entnommen. Das Antibiotikaresistenzmuster wurde im PlĂ€ttchendiffusionstest untersucht; anschlieĂend wurde das mecA-Gen mittels Polymerase-Kettenreaktion (PCR) nachgewiesen. Ergebnisse: Bei 22 Personen (21,6%) wurde S. aureus , bei 72 Personen (70,6%) S. epidermidis nachgewiesen. Davon waren 7 S. aureus - und 36 S. epidermidis -Isolate Cefoxitin resistent. Drei S. aureus - und 35 S. e pidermidis -Isolate enthielten das mecA-Gen. DarĂŒber hinaus waren alle Isolate resistent gegen Penicillin G, aber sensitiv gegen Vancomycin- und Linezolid. Es wurde eine hohe Resistenz gegenĂŒber Clindamycin beobachtet (74%).Schlussfolgerungen: Die Studie weist darauf hin, dass BeschĂ€ftigte im Gesundheitswesen dem Risiko des Erwerbs und der Ăbertragung Methicillin resistenter Staphylokokken ausgesetzt sind. FrĂŒherkennung und Dekolonisierung des Krankenhauspersonals und die AufklĂ€rung ĂŒber die Einhaltung der BasishygienemaĂnahmen, insbesondere der HĂ€ndedesinfektion, sind nach wie vor die wichtigste Strategie zur PrĂ€vention nosokomialer Infektionen
Mapping local patterns of childhood overweight and wasting in low- and middle-income countries between 2000 and 2017
202401 bckwVersion of RecordOthersBill & Melinda Gates FoundationPublishedC