4,530 research outputs found

    Assessing motivations and perceptions of stakeholders in urban agriculture: a review and analytical framework

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    Interest in the adoption of urban agriculture (UA) has grown in recent years. The compatibility of UA with the urban social context, in particular with urban stake- holders' attitudes, is crucial for its successful implementation and represents one of the key factors influencing its development. To this end, a literature review on different approaches to analysing stakeholders' and farmers' perceptions of UA is performed. The paper identifies the main approaches to assessing these aspects and designs an integrated framework to support the development of context-tailored analytical approaches for UA drivers' and stakeholder perceptions. The study aims to address and solve potential conflicts between UA practitioners and urban stake- holders and adapt the implementation of UA to contextual factors. This increases the possibility of developing successful UA strategies that meet the challenges currently facing urban food systems

    The use of biomedicine, complementary and alternative medicine, and ethnomedicine for the treatment of epilepsy among people of South Asian origin in the UK

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    Studies have shown that a significant proportion of people with epilepsy use complementary and alternative medicine (CAM). CAM use is known to vary between different ethnic groups and cultural contexts; however, little attention has been devoted to inter-ethnic differences within the UK population. We studied the use of biomedicine, complementary and alternative medicine, and ethnomedicine in a sample of people with epilepsy of South Asian origin living in the north of England. Interviews were conducted with 30 people of South Asian origin and 16 carers drawn from a sampling frame of patients over 18 years old with epilepsy, compiled from epilepsy registers and hospital databases. All interviews were tape-recorded, translated if required and transcribed. A framework approach was adopted to analyse the data. All those interviewed were taking conventional anti-epileptic drugs. Most had also sought help from traditional South Asian practitioners, but only two people had tried conventional CAM. Decisions to consult a traditional healer were taken by families rather than by individuals with epilepsy. Those who made the decision to consult a traditional healer were usually older family members and their motivations and perceptions of safety and efficacy often differed from those of the recipients of the treatment. No-one had discussed the use of traditional therapies with their doctor. The patterns observed in the UK mirrored those reported among people with epilepsy in India and Pakistan. The health care-seeking behaviour of study participants, although mainly confined within the ethnomedicine sector, shared much in common with that of people who use global CAM. The appeal of traditional therapies lay in their religious and moral legitimacy within the South Asian community, especially to the older generation who were disproportionately influential in the determination of treatment choices. As a second generation made up of people of Pakistani origin born in the UK reach the age when they are the influential decision makers in their families, resort to traditional therapies may decline. People had long experience of navigating plural systems of health care and avoided potential conflict by maintaining strict separation between different sectors. Health care practitioners need to approach these issues with sensitivity and to regard traditional healers as potential allies, rather than competitors or quacks

    Farmer seed networks make a limited contribution to agriculture? Four common misconceptions

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    The importance of seed provisioning in food security and nutrition, agricultural development and rural livelihoods, and agrobiodiversity and germplasm conservation is well accepted by policy makers, practitioners and researchers. The role of farmer seed networks is less well understood and yet is central to debates on current issues ranging from seed sovereignty and rights for farmers to GMOs and the conservation of crop germplasm. In this paper we identify four common misconceptions regarding the nature and importance of farmer seed networks today. (1) Farmer seed networks are inefficient for seed dissemination. (2) Farmer seed networks are closed, conservative systems. (3) Farmer seed networks provide ready, egalitarian access to seed. (4) Farmer seed networks are destined to weaken and disappear. We challenge these misconceptions by drawing upon recent research findings and the authors’ collective field experience in studying farmer seed systems in Africa, Europe, Latin America and Oceania. Priorities for future research are suggested that would advance our understanding of seed networks and better inform agricultural and food policy

    Categories and methods of civilizational approach in modern philosophical and historical discourse

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    The diverse contradictions of the modern world, social and international conflicts, the growing trends of both globalization and national isolation, the rapid development of communication technologies against the background of growing gap between poverty and wealth of the countries and within them are evidence of another crisis in the system of international relations, of the entire world order. The growth of entropy has once again raised the question of the lack of a holistic and systematic understanding of the processes of socio-historical development, and actualizes the need to analyze theories that consider the development of large socio-cultural communities. In this regard, it is important to study socio-philosophical and philosophical-historical theories and views, united in a civilizational approach. The dominance of the formational approach in Soviet historical science ended in the late 1980s. And in 1995 the Russian Academy of Sciences recognized that civilizational theory can serve as one of the conceptual principles for analyzing and describing the historical process in textbooks for schools and universities. The object of our article is the essence of the civilizational philosophical and historical concept. The subject is the discourse, in the space of which there is developed a methodology, and are analyzed the categories of the civilizational approach to history. We apply general theoretical research methods: analysis, synthesis, comparison, interpretation. It is shown that within the framework of the theory under consideration methodological differences are significant, so several theoretical varieties are identified and the key categories of the civilizational concept in them are interpreted differently

    Towards Machine Musicians Who Have Listened to More Music Than Us: Audio Database-led Algorithmic Criticism for Automatic Composition and Live Concert Systems

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    Databases of audio can form the basis for new algorithmic critic systems, applying techniques from the growing field of music information retrieval to meta-creation in algorithmic composition and interactive music systems. In this article, case studies are described where critics are derived from larger audio corpora. In the first scenario, the target music is electronic art music, and two corpuses are used to train model parameters and then compared with each other and against further controls in assessing novel electronic music composed by a separate program. In the second scenario, a “real-world” application is described, where a “jury” of three deliberately and individually biased algorithmic music critics judged the winner of a dubstep remix competition. The third scenario is a live tool for automated in-concert criticism, based on the limited situation of comparing an improvising pianists' playing to that of Keith Jarrett; the technology overlaps that described in the other systems, though now deployed in real time. Alongside description and analysis of these systems, the wider possibilities and implications are discussed

    Looking inside the Blackbox : Cuenca's water metabolism

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    Altres ajuts: Secretaría de Educación Superior, Ciencia, Tecnología e Innovación, Contrato de beca 127-2012. Unidad de excelencia María de Maeztu CEX2019-000940-MThe socio-ecological metabolism of the water connects concepts that emerge out of the complexity of ecosystems, linking endosomatic processes that are indispensable for society while forming different hierarchic levels and relations among as well as aligning to their particularities. The consumptive uses of Cuenca city in their different categories and social metabolism both at rural and urban levels were assessed, inquiring about diverse typologies of the city's water. Water Metabolic Rates (WMR) were calculated for each one of the consumptives' uses gauged in liters per hour of human activity. Our results indicate that farming and industrial uses of water were highly inefficient. Linked to farms, both consumption of water and metabolic rates were higher in the rural areas. While paid work showed higher metabolic rates than households. Rural households evidenced a greater use of water and higher metabolic rates than urban households as water use combines human consumption and family farming. This research determined the water metabolism of the socio-ecological system in the canton of Cuenca, Ecuador through different dimensions of water metabolism. Formulating a system of flows and uses of water that were metabolized by different hierarchy levels of diverse consumptive uses within the aforementioned canton, as a tool to implement policies that guarantee water access and ecological metabolism, linking social dynamics within ecosystems

    Rethink Digital Health Innovation: Understanding Socio-Technical Interoperability as Guiding Concept

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    Diese Dissertation sucht nach einem theoretischem Grundgerüst, um komplexe, digitale Gesundheitsinnovationen so zu entwickeln, dass sie bessere Erfolgsaussichten haben, auch in der alltäglichen Versorgungspraxis anzukommen. Denn obwohl es weder am Bedarf von noch an Ideen für digitale Gesundheitsinnovationen mangelt, bleibt die Flut an erfolgreich in der Praxis etablierten Lösungen leider aus. Dieser unzureichende Diffusionserfolg einer entwickelten Lösung - gern auch als Pilotitis pathologisiert - offenbart sich insbesondere dann, wenn die geplante Innovation mit größeren Ambitionen und Komplexität verbunden ist. Dem geübten Kritiker werden sofort ketzerische Gegenfragen in den Sinn kommen. Beispielsweise was denn unter komplexen, digitalen Gesundheitsinnovationen verstanden werden soll und ob es überhaupt möglich ist, eine universale Lösungsformel zu finden, die eine erfolgreiche Diffusion digitaler Gesundheitsinnovationen garantieren kann. Beide Fragen sind nicht nur berechtigt, sondern münden letztlich auch in zwei Forschungsstränge, welchen ich mich in dieser Dissertation explizit widme. In einem ersten Block erarbeite ich eine Abgrenzung jener digitalen Gesundheitsinnovationen, welche derzeit in Literatur und Praxis besondere Aufmerksamkeit aufgrund ihres hohen Potentials zur Versorgungsverbesserung und ihrer resultierenden Komplexität gewidmet ist. Genauer gesagt untersuche ich dominante Zielstellungen und welche Herausforderung mit ihnen einhergehen. Innerhalb der Arbeiten in diesem Forschungsstrang kristallisieren sich vier Zielstellungen heraus: 1. die Unterstützung kontinuierlicher, gemeinschaftlicher Versorgungsprozesse über diverse Leistungserbringer (auch als inter-organisationale Versorgungspfade bekannt); 2. die aktive Einbeziehung der Patient:innen in ihre Versorgungsprozesse (auch als Patient Empowerment oder Patient Engagement bekannt); 3. die Stärkung der sektoren-übergreifenden Zusammenarbeit zwischen Wissenschaft und Versorgungpraxis bis hin zu lernenden Gesundheitssystemen und 4. die Etablierung daten-zentrierter Wertschöpfung für das Gesundheitswesen aufgrund steigender bzgl. Verfügbarkeit valider Daten, neuen Verarbeitungsmethoden (Stichwort Künstliche Intelligenz) sowie den zahlreichen Nutzungsmöglichkeiten. Im Fokus dieser Dissertation stehen daher weniger die autarken, klar abgrenzbaren Innovationen (bspw. eine Symptomtagebuch-App zur Beschwerdedokumentation). Vielmehr adressiert diese Doktorarbeit jene Innovationsvorhaben, welche eine oder mehrere der o.g. Zielstellung verfolgen, ein weiteres technologisches Puzzleteil in komplexe Informationssystemlandschaften hinzufügen und somit im Zusammenspiel mit diversen weiteren IT-Systemen zur Verbesserung der Gesundheitsversorgung und/ oder ihrer Organisation beitragen. In der Auseinandersetzung mit diesen Zielstellungen und verbundenen Herausforderungen der Systementwicklung rückte das Problem fragmentierter IT-Systemlandschaften des Gesundheitswesens in den Mittelpunkt. Darunter wird der unerfreuliche Zustand verstanden, dass unterschiedliche Informations- und Anwendungssysteme nicht wie gewünscht miteinander interagieren können. So kommt es zu Unterbrechungen von Informationsflüssen und Versorgungsprozessen, welche anderweitig durch fehleranfällige Zusatzaufwände (bspw. Doppeldokumentation) aufgefangen werden müssen. Um diesen Einschränkungen der Effektivität und Effizienz zu begegnen, müssen eben jene IT-System-Silos abgebaut werden. Alle o.g. Zielstellungen ordnen sich dieser defragmentierenden Wirkung unter, in dem sie 1. verschiedene Leistungserbringer, 2. Versorgungsteams und Patient:innen, 3. Wissenschaft und Versorgung oder 4. diverse Datenquellen und moderne Auswertungstechnologien zusammenführen wollen. Doch nun kommt es zu einem komplexen Ringschluss. Einerseits suchen die in dieser Arbeit thematisierten digitalen Gesundheitsinnovationen Wege zur Defragmentierung der Informationssystemlandschaften. Andererseits ist ihre eingeschränkte Erfolgsquote u.a. in eben jener bestehenden Fragmentierung begründet, die sie aufzulösen suchen. Mit diesem Erkenntnisgewinn eröffnet sich der zweite Forschungsstrang dieser Arbeit, der sich mit der Eigenschaft der 'Interoperabilität' intensiv auseinandersetzt. Er untersucht, wie diese Eigenschaft eine zentrale Rolle für Innovationsvorhaben in der Digital Health Domäne einnehmen soll. Denn Interoperabilität beschreibt, vereinfacht ausgedrückt, die Fähigkeit von zwei oder mehreren Systemen miteinander gemeinsame Aufgaben zu erfüllen. Sie repräsentiert somit das Kernanliegen der identifizierten Zielstellungen und ist Dreh- und Angelpunkt, wenn eine entwickelte Lösung in eine konkrete Zielumgebung integriert werden soll. Von einem technisch-dominierten Blickwinkel aus betrachtet, geht es hierbei um die Gewährleistung von validen, performanten und sicheren Kommunikationsszenarien, sodass die o.g. Informationsflussbrüche zwischen technischen Teilsystemen abgebaut werden. Ein rein technisches Interoperabilitätsverständnis genügt jedoch nicht, um die Vielfalt an Diffusionsbarrieren von digitalen Gesundheitsinnovationen zu umfassen. Denn beispielsweise das Fehlen adäquater Vergütungsoptionen innerhalb der gesetzlichen Rahmenbedingungen oder eine mangelhafte Passfähigkeit für den bestimmten Versorgungsprozess sind keine rein technischen Probleme. Vielmehr kommt hier eine Grundhaltung der Wirtschaftsinformatik zum Tragen, die Informationssysteme - auch die des Gesundheitswesens - als sozio-technische Systeme begreift und dabei Technologie stets im Zusammenhang mit Menschen, die sie nutzen, von ihr beeinflusst werden oder sie organisieren, betrachtet. Soll eine digitale Gesundheitsinnovation, die einen Mehrwert gemäß der o.g. Zielstellungen verspricht, in eine existierende Informationssystemlandschaft der Gesundheitsversorgung integriert werden, so muss sie aus technischen sowie nicht-technischen Gesichtspunkten 'interoperabel' sein. Zwar ist die Notwendigkeit von Interoperabilität in der Wissenschaft, Politik und Praxis bekannt und auch positive Bewegungen der Domäne hin zu mehr Interoperabilität sind zu verspüren. Jedoch dominiert dabei einerseits ein technisches Verständnis und andererseits bleibt das Potential dieser Eigenschaft als Leitmotiv für das Innovationsmanagement bislang weitestgehend ungenutzt. An genau dieser Stelle knüpft nun der Hauptbeitrag dieser Doktorarbeit an, in dem sie eine sozio-technische Konzeptualisierung und Kontextualisierung von Interoperabilität für künftige digitale Gesundheitsinnovationen vorschlägt. Literatur- und expertenbasiert wird ein Rahmenwerk erarbeitet - das Digital Health Innovation Interoperability Framework - das insbesondere Innovatoren und Innovationsfördernde dabei unterstützen soll, die Diffusionswahrscheinlichkeit in die Praxis zu erhöhen. Nun sind mit diesem Framework viele Erkenntnisse und Botschaften verbunden, die ich für diesen Prolog wie folgt zusammenfassen möchte: 1. Um die Entwicklung digitaler Gesundheitsinnovationen bestmöglich auf eine erfolgreiche Integration in eine bestimmte Zielumgebung auszurichten, sind die Realisierung eines neuartigen Wertversprechens sowie die Gewährleistung sozio-technischer Interoperabilität die zwei zusammenhängenden Hauptaufgaben eines Innovationsprozesses. 2. Die Gewährleistung von Interoperabilität ist eine aktiv zu verantwortende Managementaufgabe und wird durch projektspezifische Bedingungen sowie von externen und internen Dynamiken beeinflusst. 3. Sozio-technische Interoperabilität im Kontext digitaler Gesundheitsinnovationen kann über sieben, interdependente Ebenen definiert werden: Politische und regulatorische Bedingungen; Vertragsbedingungen; Versorgungs- und Geschäftsprozesse; Nutzung; Information; Anwendungen; IT-Infrastruktur. 4. Um Interoperabilität auf jeder dieser Ebenen zu gewährleisten, sind Strategien differenziert zu definieren, welche auf einem Kontinuum zwischen Kompatibilitätsanforderungen aufseiten der Innovation und der Motivation von Anpassungen aufseiten der Zielumgebung verortet werden können. 5. Das Streben nach mehr Interoperabilität fördert sowohl den nachhaltigen Erfolg der einzelnen digitalen Gesundheitsinnovation als auch die Defragmentierung existierender Informationssystemlandschaften und trägt somit zur Verbesserung des Gesundheitswesens bei. Zugegeben: die letzte dieser fünf Botschaften trägt eher die Färbung einer Überzeugung, als dass sie ein Ergebnis wissenschaftlicher Beweisführung ist. Dennoch empfinde ich diese, wenn auch persönliche Erkenntnis als Maxim der Domäne, der ich mich zugehörig fühle - der IT-Systementwicklung des Gesundheitswesens

    Islamic republic of Iran and Its Opposition

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    This paper takes a stylized paradoxical fact of Iranian politics under the Islamic Republic of Iran as its starting point: the stark confusion between the position and a good portion of the opposition. Such a blurred frontier between 'position' and 'opposition' did not exist during the Shah's regime. Without the decisive support of non-Islamic organizations, secular intellectuals, and political forces on the ground, the creation of a theocratic regime in Iran and its consolidation could not be realized. Now in the thirtieth anniversary of the Islamic Republic, the open opposition of many influential clergies towards the way in which government is run under the present Supreme Leader and President Ahmadinejad, provides a new episode of 'opposition' within the theocrats' circles. To put this paradoxical fact differently, it should be emphasized that no regime in Iran's modern history has produced so much 'opposition' within its own ranks and enjoyed the loyalty of its 'oppositions' at the same time. How could this paradox be explained? Our paper tackles this issue by describing the peculiar type of social order under the Republic Islamic of Iran as ordered anarchy or "destructive coordination". Analysing the sources of this type of coordination, we proceed in two steps. The first is to question whether there has ever been a laic or secular movement in the recent Iranian history. The second consists in defining the institutional setup and recent dynamics of the Islamic Republic of Iran as a strange, if not unique, mutant of Huntington's Praetorian state, led by 'priests' and armed religious militants.secularism, destructive coordination, contradictory orders, parallel institutions, Islamic Republic of Iran
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