59 research outputs found

    The association between body-mass index and patient outcome in septic shock: a retrospective cohort study

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    Zusammenfassung: HINTERGRUND: Es bestehen keine Daten über die Assoziation zwischen dem Body Mass Index (BMI) bzw. BMI Kategorien und der Mortalität von septischen Schock-patienten. METHODEN: Die Datenbank einer interdisziplinären Intensivstation wurde retrospektiv nach erwachsenen Patienten mit septischem Schock durchsucht. Von allen Patienten wurde der BMI, demographische, klinische und laborchemische Parameter gemeinsam mit Outcomevariabeln dokumentiert. Die Studienpatienten wurden wie folgt anhand des BMI kategorisiert: BMI 30 kg/m2, Fettleibigkeit. Bivariate und multivariate logistische Regressionsmodelle wurden verwendet, um den Zusammenhang zwischen dem BMI und Outcome-variabeln zu untersuchen. RESULTATE: 301 septische Schockpatienten wurden identifiziert. Der BMI war bivariat mit der Mortalität auf der Intensivstation assoziiert (OR, 0,91; 95% CI, 0,86-0,98; p = 0,007). Es gab keine signifikante Assoziation zwischen dem BMI und der Mortalität auf der Intensivstation. Allerdings waren höhere BMI Werte trendmässig mit einer niedrigeren Intensivstations-mortalität assoziiert (OR, 0,93; 95% CI, 0,86-1,01; p = 0,09). Während übergewichtige (OR, 0,43; 95% CI, 0,19-0,98; p = 0,04) und fettleibige (OR, 0,28; 95% CI, 0,08-0,93; p = 0,04) Patienten ein unabhängig niedrigeres Risiko auf der Intensivstation zu versterben hatten als normalgewichtige Patienten, gab es keinen Unterschied im Sterberisiko zwischen normal- und untergewichtigen Patienten (p = 0,22). Ein hoher BMI war unabhängig mit einer geringen Häufigkeit eines akutem Deliriums (p = 0,04) und einer geringeren Intensivwieder-aufnahmerate (p = 0,001), aber mit mehr Harnwegsinfektionen (p = 0,02) assoziiert. SCHLUSSFOLGERUNG: Bis zu einem BMI von 50 kg/m2 scheint keine Assoziation zwischen BMI und schlechterem Überleben auf der Intensivstation oder im Krankenhaus bei septischen Schockpatienten zu bestehen. Im Gegenteil, hohe BMI Werte könnten sogar das Risiko am septischen Schock zu versterben reduziere

    Essential versus accessory aspects of cell death: recommendations of the NCCD 2015

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    Cells exposed to extreme physicochemical or mechanical stimuli die in an uncontrollable manner, as a result of their immediate structural breakdown. Such an unavoidable variant of cellular demise is generally referred to as ‘accidental cell death’ (ACD). In most settings, however, cell death is initiated by a genetically encoded apparatus, correlating with the fact that its course can be altered by pharmacologic or genetic interventions. ‘Regulated cell death’ (RCD) can occur as part of physiologic programs or can be activated once adaptive responses to perturbations of the extracellular or intracellular microenvironment fail. The biochemical phenomena that accompany RCD may be harnessed to classify it into a few subtypes, which often (but not always) exhibit stereotyped morphologic features. Nonetheless, efficiently inhibiting the processes that are commonly thought to cause RCD, such as the activation of executioner caspases in the course of apoptosis, does not exert true cytoprotective effects in the mammalian system, but simply alters the kinetics of cellular demise as it shifts its morphologic and biochemical correlates. Conversely, bona fide cytoprotection can be achieved by inhibiting the transduction of lethal signals in the early phases of the process, when adaptive responses are still operational. Thus, the mechanisms that truly execute RCD may be less understood, less inhibitable and perhaps more homogeneous than previously thought. Here, the Nomenclature Committee on Cell Death formulates a set of recommendations to help scientists and researchers to discriminate between essential and accessory aspects of cell death

    lnc RNA

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    Left ventricular rotation: a neglected aspect of the cardiac cycle

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    To describe the mechanics and possible clinical importance of left ventricular (LV) rotation, exemplify techniques to quantify LV rotation and illustrate the temporal relationship of cardiac pressures, electrocardiogram and LV rotation

    Plasma copeptin levels before and during exogenous arginine vasopressin infusion in patients with advanced vasodilatory shock

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    Plasma copeptin levels before and during exogenous arginine vasopressin infusion (AVP) were evaluated, and the value of copeptin levels before AVP therapy to predict complications during AVP therapy and outcome in vasodilatory shock patients was determined
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