455 research outputs found

    Resurgent Voices Profanation of the Shurafa in Modern Morocco

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    Ever since the early stages of Islamic conversion, the Shurafa have been successful in sanctifiying their individual personae and collective presence in Moroccan society. Countervoices that questioned the legitimacy of their religious stature have, however, never been fully silenced. In recent times, state formation and the concurring processes of the spread of public education and electronic media have given a new impetus to these resurgent voices. Anthropological research shows how, for some of these modern religious contestants, protest against Sharifi authority is part of a profound emancipatory struggle

    Morbidität und Mortalität bei Patient:innen im kardiogenen Schock unter Therapie der linksventrikulären Mikroaxialpumpe Impella®

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    Der kardiogene Schock ist trotz Fortschritten in der Therapie weiterhin mit einer hohen Mortalität verbunden. Zur linksventrikulären Entlastung wurden daher temporäre mechanische Kreislaufunterstützungssysteme wie die Impella®- Mikroaxialpumpe entwickelt. Auch weil die bis dahin häufig verwendete IABP keine Verbesserung von Hämodynamik und Mortalität nachweisen konnte. Ziel dieser Studie war es, die Effektivität, Handhabung und Sicherheit der Impella® bei Patient:innen im kardiogenen Schock zu evaluieren. Es sollten verschiedene Gruppen bezüglich Morbidität und Mortalität analysiert werden, die von der Mikroaxialpumpe profitieren können. Es wurden retrospektiv Daten von 112 Patient:innen im kardiogenen Schock mit Impella® in dem Zeitraum von Januar 2013 bis Juli 2015 in 2 Zentren ausgewertet. Die Effektivität der Mikroaxialpumpe wurde anhand der notwendigen Katecholamintherapie, Lactatwerte und anderer Laborparameter zur Beurteilung der Organfunktion, sowie intensivmedizinischer Scores untersucht. Außerdem wurden Impella®-assoziierte Komplikationen analysiert und die intrahospitale, sowie 30-Tages-Mortalität in verschiedenen Gruppen ermittelt. Die untersuchte Patient:innengruppe hatte ein medianes Alter von 73,0 Jahren (61,0-79,0 Jahre). Die Basischarakteristika zeigten sich in der Gruppe reanimierter und nicht-reanimierter Patient:innen (CPR+Schock vs. Schock) und in den Subgruppen (Impella® 2.5 vs. CP, männlich (m) vs. weiblich (w), [ vs. ≥ 75 Jahre) vergleichbar. Die häufigste Ursache des kardiogenen Schocks war mit 85,7% der akute Myokardinfarkt (43,8 % STEMI, 42,0 % N-STEMI). 86,6 % der Patient:innen hatten eine relevante KHK, bei der Mehrzahl (53,6 %) bestand eine 3-Gefäß-KHK. Für die Gesamtgruppe ließ sich tendenziell ein Abfall der notwendigen Dobutamintherapie innerhalb der ersten 72 Stunden nach Impella®-Implantation nachweisen (Implantation 333,3 μg/min (0-416,7 μg/min), 72h 250,0 μg/min (0- 416,7 μg/min) [p=0,07]), für Frauen war dies signifikant [p=0,02]. Außerdem zeigte sich ein signifikanter Abfall der Lactatwerte unter Impella® (Implantation 2,5 mmol/l (1,0-6,25 mmol/l), 72h 1,0 mmol/l (1,0-2,0 mmol/l) [p=0,0002]). Für reanimierte ließ sich im Vergleich zu nicht-reanimierten Patient:innen (CPR+Schock vs. Schock) bei Impella®-Implantation ein erhöhter Noradrenalinund Adrenalinbedarf [p=0,05/p=0,001], CardShock risk Score [p=0,02], sowie tendenziell erhöhte Lactatwerte [p=0,08] und Leberversagen [p=0,15] beobachten. Signifikant häufiger bestand eine maschinelle Beatmung [p[0,0001] und der Verdacht eines hypoxischen Hirnschadens [p=0,0014]. Patient:innen mit Impella® CP zeigten bei Implantation tendenziell eine erhöhte Noradrenalindosis (2.5 vs. CP p=0,13) und CardShock risk Score (2.5 vs. CP p=0,08). Auch weibliche Patient:innen hatten initial einen hohen Noradrenalinbedarf (m vs. w p=0,01). Die Handhabung der Impella® war unkompliziert im Hinblick auf Implantation, Reposition und technischen Umgang. Impella®-assoziierte Blutungen im Bereich der Punktionsstelle traten selten auf (8,0 %), waren jedoch häufiger unter Impella® CP (2.5 vs. CP p=0,03). Blutungen multifaktorieller Genese machten die Transfusion von EK vor allem notwendig bei weiblichen Patientinnen (m vs. w p=0,03) und unter Impella® CP (2.5 vs. CP p=0,006). Die intrahospitale Mortalität der untersuchten Patient:innengruppe mit kardiogenem Schock und Impella®-Unterstützung lag bei 58,9 %. Signifikant erhöht war diese für Reanimierte (CPR+Schock vs. Schock 70,4 % vs. 48,3 % [p=0,02]). Auch nach 30 Tagen war das Überleben für Patient:innen ohne stattgehabte Reanimation besser (51,7 % vs. 31,5 % [p=0,009]). Zwischen den Impella®-Modellen und in den anderen Subgruppen ließ sich kein Unterschied der intrahospitalen und 30-Tages-Mortalität beobachten. Insgesamt konnte die vorliegende Arbeit zeigen, dass die Impella®- Mikroaxialpumpe ein sicheres und einfach handhabbares Kreislaufunterstützungssystem für Patient:innen im kardiogenen Schock ist. Bezüglich der Effektivität ergaben die Daten Hinweise für eine klinisch relevante Verbesserung der Hämodynamik unter Impella®. Signifikante Unterschiede zwischen den beiden Impella®-Modellen ließen sich trotz unterschiedlicher Auswurfleistung nicht nachweisen. Die Bewertung des klinischen Effektes ist allerdings durch die ohnehin hohe Mortalität des kardiogenen Schocks, insbesondere der Gruppe reanimierter Patient:innen, erschwert. Demnach müssen randomisierte kontrollierte Studien klären, welche Patient:innengruppe zu welchem Zeitpunkt von einer Impella® profitiert und inwiefern das Outcome des kardiogenen Schocks positiv beeinflusst werden kann

    Deutschlandbilder in der GUS: szenische Erkundungen in Rußland und Kasachstan ; Seminare beim Goethe-Institut Moskau (Oktober 1996) und beim Lehrerfortbildungsinstitut Lipezk (Dezember 1998) sowie beim Goethe-Institut Almaty (Oktober 1999) und an der Staatlichen Eurasischen Gumilov-Universität Astana (November 1999)

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    Wie sehen die Menschen in der ehemaligen Sowjetunion die Deutschen? Wie sehen sie im Vergleich dazu sich selbst? Genauer: Welche Stereotypen bestimmen die Deutschlandbilder der ehemaligen Sowjetbürger und in welchem Verhältnis stehen sie zu den entsprechenden Selbstbildern? Mit dem Ende des Kalten Krieges sind diese Fragen keineswegs obsolet geworden; die veränderte politische Situation eröffnet vielmehr die Chance, vom ideologischen Druck befreit endlich genauer zu untersuchen, welche Bilder heute in den Nachfolgestaaten der UdSSR den Blick auf Deutschland und die Deutschen bestimmen. Diese Studie handelt von einem Versuch, sich diesen Fragen zu nähern. Berichtet wird über vier Seminare - zwei in Rußland und zwei in Kasachstan -, die in den letzten Jahren auf dem Gebiet der GUS mit Germanistinnen - Hochschullehrerinnen, Deutschlehrerinnen und Studentinnen - durchgeführt wurde: im Herbst 1996 beim Goethe-Institut Moskau und im Winter 1998 beim Lehrerfortbildungsinstitut in Lipezk (Schwarzerderegion Rußland) sowie im Herbst 1999 beim Goethe-Institut Almaty und an der Eurasischen Universität Astana (Kasachstan)

    Early participation in a prenatal food supplementation program ameliorates the negative association of food insecurity with quality of maternal-infant interaction.

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    Food insecurity is detrimental to child development, yet little is known about the combined influence of food insecurity and nutritional interventions on child development in low-income countries. We proposed that women assigned to an early invitation time to start a prenatal food supplementation program could reduce the negative influence of food insecurity on maternal-infant interaction. A cohort of 180 mother-infant dyads were studied (born between May and October 2003) from among 3267 in the randomized controlled trial Maternal Infant Nutritional Interventions Matlab, which was conducted in Matlab, Bangladesh. At 8 wk gestation, women were randomly assigned an invitation time to start receiving food supplements (2.5 MJ/d; 6 d/wk) either early (~9 wk gestation; early-invitation group) or at the usual start time (~20 wk gestation; usual-invitation group) for the government program. Maternal-infant interaction was observed in homes with the use of the Nursing Child Assessment Satellite Training Feeding Scale, and food-insecurity status was obtained from questionnaires completed when infants were 3.4-4.0 mo old. By using a general linear model for maternal-infant interaction, we found a significant interaction (P = 0.012) between invitation time to start a prenatal food supplementation program and food insecurity. Those in the usual-invitation group with higher food insecurity scores (i.e., more food insecure) had a lower quality of maternal-infant interaction, but this relationship was ameliorated among those in the early-invitation group. Food insecurity limits the ability of mothers and infants to interact well, but an early invitation time to start a prenatal food supplementation program can support mother-infant interaction among those who are food insecure

    Identification of Novel Reference Genes Using Multiplatform Expression Data and Their Validation for Quantitative Gene Expression Analysis

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    Normalization of mRNA levels using endogenous reference genes (ERGs) is critical for an accurate comparison of gene expression between different samples. Despite the popularity of traditional ERGs (tERGs) such as GAPDH and ACTB, their expression variability in different tissues or disease status has been reported. Here, we first selected candidate housekeeping genes (HKGs) using human gene expression data from different platforms including EST, SAGE, and microarray, and 13 novel ERGs (nERGs) (ARL8B, CTBP1, CUL1, DIMT1L, FBXW2, GPBP1, LUC7L2, OAZ1, PAPOLA, SPG21, TRIM27, UBQLN1, ZNF207) were further identified from these HKGs. The mean coefficient variation (CV) values of nERGs were significantly lower than those of tERGs and the expression level of most nERGs was relatively lower than high expressing tERGs in all dataset. The higher expression stability and lower expression levels of most nERGs were validated in 108 human samples including formalin-fixed paraffin-embedded (FFPE) tissues, frozen tissues and cell lines, through quantitative real-time RT-PCR (qRT-PCR). Furthermore, the optimal number of nERGs required for accurate normalization was as few as two, while four genes were required when using tERGs in FFPE tissues. Most nERGs identified in this study should be better reference genes than tERGs, based on their higher expression stability and fewer numbers needed for normalization when multiple ERGs are required

    Reproducible measurable residual disease detection by multiparametric flow cytometry in acute myeloid leukemia

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    Measurable residual disease (MRD) detected by multiparametric flow cytometry (MFC) is associated with unfavorable outcome in patients with AML. A simple, broadly applicable eight-color panel was implemented and analyzed utilizing a hierarchical gating strategy with fixed gates to develop a clear-cut LAIP-based DfN approach. In total, 32 subpopulations with aberrant phenotypes with/without expression of markers of immaturity were monitored in 246 AML patients after completion of induction chemotherapy. Reference values were established utilizing 90 leukemia-free controls. Overall, 73% of patients achieved a response by cytomorphology. In responders, the overall survival was shorter for MRDpos patients (HR 3.8, p = 0.006). Overall survival of MRDneg non-responders was comparable to MRDneg responders. The inter-rater-reliability for MRD detection was high with a Krippendorffs α of 0.860. The mean time requirement for MRD analyses at follow-up was very short with 04:31 minutes. The proposed one-tube MFC approach for detection of MRD allows a high level of standardization leading to a promising inter-observer-reliability with a fast turnover. MRD defined by this strategy provides relevant prognostic information and establishes aberrancies outside of cell populations with markers of immaturity as an independent risk feature. Our results imply that this strategy may provide the base for multicentric immunophenotypic MRD assessment

    Correction: triple-negative, basal-like, and quintuple-negative breast cancers: better prediction model for survival

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    After the publication of this work [1], we found that there were some mistakes in calculating the percentage of composition in Table 1(1). Clinicopathologic characteristics of breast cancer subtypes. We are therefore providing the revised Table 1, with the updated data for rows Mucinous carcinoma, Metaplastic carcinoma and Others. In the sub-content of Table 1, Histological type, the total number of Others was corrected from 18 to 16, and the composition of Others type was slightly changed according to breast cancer subtypes. For IHC-Her2 subtype, the number of Others was changed from 4 to 3, and 6 cases which were previously unidentified were assigned to corresponding subtypes. One case to IHC-BLBC, 2 cases to IHC-QNBC/5NP and 3 cases to IHC-TNCB. There was no effect on statistical analysis with the correction.

    Correction: triple-negative, basal-like, and quintuple-negative breast cancers: better prediction model for survival

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    After the publication of this work [1], we found that there were some mistakes in calculating the percentage of composition in Table 1(1). Clinicopathologic characteristics of breast cancer subtypes. We are therefore providing the revised Table 1, with the updated data for rows Mucinous carcinoma, Metaplastic carcinoma and Others. In the sub-content of Table 1, Histological type, the total number of Others was corrected from 18 to 16, and the composition of Others type was slightly changed according to breast cancer subtypes. For IHC-Her2 subtype, the number of Others was changed from 4 to 3, and 6 cases which were previously unidentified were assigned to corresponding subtypes. One case to IHC-BLBC, 2 cases to IHC-QNBC/5NP and 3 cases to IHC-TNCB. There was no effect on statistical analysis with the correction.
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