22 research outputs found

    Identifying key predictors of recidivism among offenders attending a batterer intervention program: A survival analysis

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    Strategies to reduce intimate partner violence against women (IPVAW) can be targeted at different levels. Batterer intervention programs (BIPs) are among the main treatment approaches for IPVAW offenders. The most common outcome used in the evaluation of BIP effectiveness is recidivism. Efforts to increase BIP effectiveness in reducing recidivism should focus on key predictive variables of this outcome. The aim of this study was to identify key predictors of official recidivism from a large set of variables drawn from a sample of IPVAW offenders court-mandated to a community-based BIP (N = 393), with a follow-up period of between 0 and 69 months. To this end, a survival analysis was conducted using four sets of variables: individual-level, relational- and contextual-level, violence-related, and intervention process-related variables. To include all variables in the analysis simultaneously, a Cox regression model was estimated with the adaptive least absolute shrinkage and selection operator (ALASSO). From a pool of eighty-nine variables, six were selected as key predictors of recidivism: dropout, risk of future violence against non-partners, family violence exposure, immigrant status, accumulation of stressful life events, and trait anger. The area under the receiving operator characteristic (ROC) curve was .808, indicating good prediction of the model. The key predictors of recidivism found in this study should be considered by professionals and researchers in the BIP field to improve their evaluation and intervention strategies. Practical implications for future research are also discussed

    ein Bericht

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    The Bachelor/Master structure in Medicine - Statement of Beliefs

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    In July 2007 medical student representatives from all over Europe developed a consensus statement about the Bachelor/Master structure in Medicine on the 6th IFMSA/EMSA Bologna-Process-follow up conference in Amsterdam. The document analyzes this action line of the Bologna Declaration regarding the following: common European core curriculum, integrated curricula, integrity of the course, quality assurance and audit, access to the Master phase, promoting the European dimension, utilisation of medical degrees, and tuition fees. No stance, either for or against the two-cycled structure is made. Rather prerequisites, opportunities and dangers of implementation are looked at and discussed. The document was adopted by IFMSA as Statement of Beliefs and as position paper by bvmd.Im Juli 2007 erarbeiteten Medizinstudierendenvertreter aus ganz Europa eine einvernehmliche Erklärung zur Bachelor/Master-Struktur in der Medizin auf der 6. Bologna-Prozess Folgekonferenz der IFMSA und der EMSA in Amsterdam. Das Dokument analysiert dieses Kernthema der Bologna Deklaration in den Aspekten gemeinsames, europäisches Kerncurriculum, integrierte Curricula, Integrität des Studiums, Qualitätssicherung und Audit, Zugang zum Masterstudiengang, Förderung der europäischen Dimension, Verwendung der Abschlüsse und Studiengebühren. Dabei werden keine Aussagen für oder gegen die zweistufige Struktur getroffen, sondern vielmehr Voraussetzungen, Chancen und Gefahren einer Implementierung betrachtet und diskutiert. Das Dokument wurde als Statement of Beliefs von der IFMSA und als Positionspapier von der bvmd verabschiedet

    Die Zukunft der ärztlichen Weiterbildung in Deutschland – Positionspapier des Ausschusses Weiterbildung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA) [The future of graduate medical education in Germany – Position paper of the committee on graduate medical education of the Society for Medical Education (GMA)]

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    [english] The German graduate medical education system is going through an important phase of changes. Besides the ongoing reform of the national guidelines for graduate medical education (Musterweiterbildungsordnung), other factors like societal and demographic changes, health and research policy reforms also play a central role for the future and competitiveness of graduate medical education.With this position paper, the committee on graduate medical education of the Society for Medical Education (GMA) would like to point out some central questions for this process and support the current discourse.As an interprofessional and interdisciplinary scientific society, the GMA has the resources to contribute in a meaningful way to an evidence-based and future-oriented graduate medical education strategy.In this position paper, we use four key questions with regards to educational goals, quality assurance, teaching competence and policy requirements to address the core issues for the future of graduate medical education in Germany. The GMA sees its task in contributing to the necessary reform processes as the only German speaking scientific society in the field of medical education.<br>[german] Die ärztliche Weiterbildung in Deutschland befindet sich im Umbruch. Neben der aktuellen Reform der Musterweiterbildungsordnung spielen gesellschaftliche, demographische, gesundheits- und forschungspolitische Faktoren eine wichtige Rolle für die Zukunft und Konkurrenzfähigkeit der ärztlichen Weiterbildung.Der Ausschuss für Weiterbildung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA) möchte mit diesem Positionspapier auf zentrale Fragen in diesem Prozess aufmerksam machen und Impulse für den aktuellen Diskurs geben.Dabei kann die GMA als interdisziplinäre und interprofessionelle Fachgesellschaft wichtige Beiträge zu einer evidenzbasierten und zukunftsorientierten Weiterbildungsstrategie liefern.Im vorliegenden Papier werden anhand von vier Leitfragen zu Weiterbildungszielen, Qualitätssicherung, Kompetenzvermittlung und gesundheitspolitischen Rahmenbedingungen die wesentlichen Punkte für die Zukunft der medizinischen Weiterbildung in Deutschland angesprochen. Die GMA sieht ihre Aufgabe darin, die Weiterbildungsreform als medizindidaktische Fachgesellschaft mit zu gestalten
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