19 research outputs found

    Vergleich von QoS- und Mobilitätsmechanismen in Backhaul-Netzen für 4G Mobilfunk

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    Die vorliegende Diplomarbeit behandelt den Vergleich von QoS- und Mobilitätsmechanismen in der LTE/SAE-Architektur. Nach der Einführung in die LTE/SAE-Architektur wird dargestellt, wie die QoS und die Mobilität im Standard des 3GPP gewährleitet wird. Danach erfolgt eine Untersuchung der Technologien PMIP, Ethernet und MPLS, ob sie sich als Alternativen für die standardisierten Mechanismen eignen. In einem weiteren Kapitel wird ein eigenes Konzept zur QoS- und Mobilitätsverwaltung vorgestellt, und es erfolgen erste Betrachtungen. Abschließend wird ein Ausblick gegeben, wie das vorgestellte eigene Konzept weiter ausgebaut werden könnte

    SIGLEC-1 in Systemic Sclerosis: A Useful Biomarker for Differential Diagnosis

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    Systemic Sclerosis (SSc) is a clinically heterogeneous disease that includes an upregulation of type I interferons (IFNs). The aim of this observational study was to investigate the IFN-regulated protein Sialic Acid–Binding Ig-like Lectin 1 (SIGLEC-1) as a biomarker for disease phenotype, therapeutic response, and differential diagnosis in SSc. Levels of SIGLEC-1 expression on monocytes of 203 SSc patients were determined in a cross-sectional and longitudinal analysis using multicolor flow cytometry, then compared to 119 patients with other rheumatic diseases and 13 healthy controls. SSc patients higher SIGLEC-1 expression on monocytes (2097.94 ± 2134.39) than HCs (1167.45 ± 380.93; p = 0.49), but significantly lower levels than SLE (8761.66 ± 8325.74; p < 0.001) and MCTD (6414.50 ± 1846.55; p < 0.001) patients. A positive SIGELC-1 signature was associated with reduced forced expiratory volume (p = 0.007); however, we were unable to find an association with fibrotic or vascular disease manifestations. SIGLEC-1 remained stable over time and was independent of changes in immunosuppressive therapy. However, SIGLEC-1 is suitable for differentiating SSc from other connective tissue diseases. SIGLEC-1 expression on monocytes can be useful in the differential diagnosis of connective tissue disease but not as a biomarker for SSc disease manifestations or activity

    Analyse, Modellierung und Verfahren zur Kompensation von CDN-bedingten Verkehrslastverschiebungen in ISP-Netzen

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    Ein großer Anteil des Datenverkehrs in „Internet Service Provider“ (ISP)-Netzen wird heutzutage von „Content Delivery Networks“ (CDNs) verursacht. Betreiber von CDNs verwenden Lastverteilungsmechanismen um die Auslastung ihrer CDN-Infrastruktur zu vergleichmäßigen (Load Balancing). Dies geschieht ohne Abstimmung mit den ISP-Betreibern. Es können daher große Verkehrslastverschiebungen sowohl innerhalb eines ISP-Netzes, als auch auf den Verbindungsleitungen zwischen ISP-Netz und CDNs auftreten. In der vorliegenden Arbeit wird untersucht, welche nicht-kooperativen Möglichkeiten ein ISP hat, um Verkehrslastverschiebungen, welche durch Lastverteilungsmechanismen innerhalb eines CDNs verursacht werden, entgegenzuwirken bzw. abzumildern. Die Grundlage für diese Untersuchung bildet die Analyse des Serverauswahlverhaltens des YouTube-CDNs. Hierzu ist ein aktives Messverfahren entwickelt worden, um das räumliche und zeitliche Verhalten der YouTube-Serverauswahl bestimmen zu können. In zwei Messstudien wird die Serverauswahl in deutschen und europäischen ISP-Netzen untersucht. Auf Basis dieser Studien wird ein Verkehrsmodell entwickelt, welches die durch Änderungen der YouTube-Serverauswahl verursachten Verkehrslastverschiebungen abbildet. Das Verkehrsmodell wiederum bildet die Grundlage für die Bestimmung optimaler Routen im ISP-Netz, welche hohe Robustheit gegenüber CDN-bedingte Verkehrslastverschiebungen aufweisen (Alpha-robuste Routingoptimierung). Für die Lösung des robusten Routing-Optimierungsproblems wird ein iteratives Verfahren entwickelt sowie eine kompakte Reformulierung vorgestellt. Die Leistungsfähigkeit des Alpha-robusten Routings wird anhand von drei Beispielnetztopologien untersucht. Das neue Verfahren wird mit alternativen robusten Routingverfahren und einem nicht-robusten Verfahren verglichen. Neben der robusten Routingoptimierung werden in der Arbeit drei weitere Ideen für nicht-kooperative Methoden vorgestellt (BGP-, IP-Präix- und DNS-basierte Methode), um CDN-bedingten Verkehrslastverschiebungen entgegenzuwirken

    DataSheet_1_Comprehensive autoantibody profiles in systemic sclerosis: Clinical cluster analysis.docx

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    BackgroundSystemic sclerosis (SSc) belongs to the group of connective tissue diseases and is associated with the occurrence of disease-specific autoantibodies. Although it is still controversial whether these antibodies contribute to pathogenesis, there are new insights into the development of these specific antibodies and their possible pathophysiological properties. Interestingly, they are associated with specific clinical manifestations, but for some rarer antibodies this association is not fully clarified. The aim of this study is a comprehensive analysis of the serum autoantibody status in patients with SSc followed by correlation analyses of autoantibodies with the clinical course of the disease.MethodsSerum from SSc patients was analyzed using a line blot (EUROLINE, EUROIMMUN AG) for SSc-related autoantibodies. Autoantibodies to centromere, Topo-1, antimitochondrial antibodies (AMA) M2 subunit, angiotensin II type 1 receptors (AT1R) and endothelin-1 type-A-receptors (ETAR) were also determined by ELISA. We formed immunological clusters and used principal components analysis (PCA) to assign specific clinical characteristics to these clusters.ResultsA total of 372 SSc patients were included. 95.3% of the patients were antinuclear antibody positive and in 333 patients at least one SSc specific antibody could be detected. Four immunological clusters could be found by PCA. Centromere, Topo-1 and RP3 all formed own clusters, which are associated with distinct clinical phenotypes. We found that patients with an inverted phenotype, such as limited cutaneous SSc patients within the Topo-1 cluster show an increased risk for interstital lung disease compared to ACA positive patients. Anti-AT1R and anti-ETAR autoantibodies were measured in 176 SSc patients; no association with SSc disease manifestation was found. SSc patients with AMA-M2 antibodies showed an increased risk of cardiovascular events.ConclusionIn our in large cluster analysis, which included an extended autoantibody profile, we were able to show that serologic status of SSc patients provides important clues to disease manifestation, co-morbidities and complications. Line blot was a reliable technique to detect autoantibodies in SSc and detected rarer autoantibodies in 42% of our patients.</p
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