403 research outputs found
Assessment of brainstem damage by the auditory brainstem response in acute severe head injury.
Proposed diagnostic criteria for classical CMML, CMML variants and pre-CMML conditions
Chronic myelomonocytic leukemia (CMML) is a myeloid neoplasm characterized by dysplasia, abnormal production and accumulation of monocytic cells and an elevated risk to transform into acute leukemia. Over the past two decades, our knowledge about the pathogenesis and molecular mechanisms in CMML has increased substantially. In parallel, better diagnostic criteria and therapeutic strategies have been developed. However, many questions remain regarding prognostication and optimal therapy. In addition, there is a need to define potential pre-phases of CMML and special CMML variants, and to separate these entities from each other and from conditions mimicking CMML. To address these unmet needs, an international consensus group met in a Working Conference in August 2018 and discussed open questions and issues around CMML, its variants, and pre-CMML conditions. The outcomes of this meeting are summarized herein and include diagnostic criteria and a proposed classification of pre-CMML conditions as well as refined minimal diagnostic criteria for classical CMML and special CMML variants, including oligomonocytic CMML and CMML associated with systemic mastocytosis. Moreover, we propose diagnostic standards and tools to delineate between normal, pre-CMML and CMML entities. These criteria and standards should facilitate diagnostic and prognostic evaluations in daily practice and clinical studies in applied hematology
"Präventivkrieg" als Ausweg? Die USA und der Irak
'In der amerikanischen Irak-Debatte geht es nur vordergründig um den Kampf gegen den Terrorismus. Dieser ist vor allem die innenpolitisch nützliche Legitimation für den Sturz eines nach Massenvernichtungswaffen strebenden Regimes, das als wachsende geopolitische Bedrohung strategischer Interessen in einer kritischen Region gesehen wird. Derzeit verfolgen die USA eine zweigleisige und zugleich zweideutige Politik: Zum einen soll die Eindämmung des Irak durch Sanktionen und Rüstungsinspektionen verstärkt werden, zum anderen werden die militärischen Optionen für einen 'Regimewechsel' vorbereitet. Die Rhetorik ist eindeutig auf den Regimesturz hin orientiert, die militärischen, geheimdienstlichen und politischen Vorbereitungen für eine Intervention und die Zeit danach sind im Gange. Dass die Drohung mit militärischen Optionen in eine politische Lösung - sprich in ein neues Rüstungsüberwachungssystem - münden werde, ist die auf europäischer Seite weithin gehegte Hoffnung. Es ist jedoch sehr fraglich, ob den USA unter Präsident Bush an einer solchen Lösung gelegen wäre. Die Forderung nach neuen Rüstungsinspektionen hat für Teile der Administration in erster Linie die Funktion, die militärische Option zu legitimieren. Kann der massive Einsatz amerikanischer Bodentruppen vermieden und zumindest der Eindruck multilateraler Einbettung erzeugt werden, dann dürften amerikanische Öffentlichkeit und Kongress ein militärisches Vorgehen mit großer Mehrheit unterstützen. Noch sind führende Politiker im Kongress jedoch nicht der Auffassung, dass der Irak eine unmittelbare, ein baldiges militärisches Vorgehen rechtfertigende Bedrohung darstellt. Präsident Bush mag aus Gründen des dauerhaften politischen Rückhalts gut beraten sein, vor einem Krieg gegen den Irak die Zustimmung des Kongresses einzuholen. Erzwingen wird der Kongress seine Mitsprache jedoch nicht. Ungewiss ist, ob der Präsident am Ende vor der vollen Konsequenz eines militärischen Vorgehens - nämlich Besetzung und Restrukturierung des politischen Systems des Irak - aufgrund der politischen und strategischen Risiken und Kosten zurückschreckt. Staatsmänner sind jedoch mitunter zu äußerst riskanten Schritten bereit, wenn die künftige Bedrohung als so groß gewertet wird, dass ein Krieg als das geringere Risiko eingeschätzt wird, oder wenn am Ende einer erfolglosen Drohpolitik die eigene Glaubwürdigkeit und die der Nation auf dem Spiel zu stehen scheint. Ein ohne Mandat der Vereinten Nationen geführter Präventivkrieg gegen den Irak, um dessen Regime zu stürzen, wäre eine völkerrechtlich, politisch und ethisch höchst problematische Entwicklung: völkerrechtlich, weil die Beschränkungen für den Einsatz militärischer Macht gelockert würden; politisch, weil es sich um einen Präzedenzfall handeln würde, auf den sich andere berufen könnten; ethisch, weil sich ein präemptives militärisches Handeln nur angesichts eines drohenden Krieges rechtfertigen lässt - wenn der Verzicht auf Präemption eine ernsthafte Gefährdung für die territoriale Integrität und politische Unabhängigkeit eines Staates darstellen würde. So wünschenswert ein Ende der Diktatur im Irak wäre - die Entscheidung zu einem Krieg birgt so viele völkerrechtliche, ethische und strategische Probleme, dass die Alternative, nämlich eine robuste Eindämmungspolitik, nicht vorschnell als aussichtslos und zu riskant verworfen werden sollte. Gerade die Einschätzung, dass die USA auf einen militärischen Angriff gegen den Irak zusteuern, hat eine veränderte Konstellation geschaffen, die von europäischer Seite für eine Verstärkung der Eindämmungspolitik genutzt werden könnte.' (Autorenreferat
Viral gastroenteritis: small round structured viruses, caliciviruses and astroviruses. Part II. The epidemiological perspective.
A Pareto-based metaheuristic for scheduling HPC applications on a geographically distributed cloud federation
Physics with the KLOE-2 experiment at the upgraded DANE
Investigation at a --factory can shed light on several debated issues
in particle physics. We discuss: i) recent theoretical development and
experimental progress in kaon physics relevant for the Standard Model tests in
the flavor sector, ii) the sensitivity we can reach in probing CPT and Quantum
Mechanics from time evolution of entangled kaon states, iii) the interest for
improving on the present measurements of non-leptonic and radiative decays of
kaons and eta/eta mesons, iv) the contribution to understand the
nature of light scalar mesons, and v) the opportunity to search for narrow
di-lepton resonances suggested by recent models proposing a hidden dark-matter
sector. We also report on the physics in the continuum with the
measurements of (multi)hadronic cross sections and the study of gamma gamma
processes.Comment: 60 pages, 41 figures; added affiliation for one of the authors; added
reference to section
Association of Sickle Cell Trait With Incidence of Coronary Heart Disease Among African American Individuals
Importance: The incidence of and mortality from coronary heart disease (CHD) are substantially higher among African American individuals compared with non-Hispanic White individuals, even after adjusting for traditional factors associated with CHD. The unexplained excess risk might be due to genetic factors related to African ancestry that are associated with a higher risk of CHD, such as the heterozygous state for the sickle cell variant or sickle cell trait (SCT). Objective: To evaluate whether there is an association between SCT and the incidence of myocardial infarction (MI) or composite CHD outcomes in African American individuals. Design, Setting, and Participants: This cohort study included 5 large, prospective, population-based cohorts of African American individuals in the Women's Health Initiative (WHI) study, the Reasons for Geographic and Racial Differences in Stroke (REGARDS) study, the Multi-Ethnic Study of Atherosclerosis (MESA), the Jackson Heart Study (JHS), and the Atherosclerosis Risk in Communities (ARIC) study. The follow-up periods included in this study were 1993 and 1998 to 2014 for the WHI study, 2003 to 2014 for the REGARDS study, 2002 to 2016 for the MESA, 2002 to 2015 for the JHS, and 1987 to 2016 for the ARIC study. Data analysis began in October 2013 and was completed in October 2020. Exposures: Sickle cell trait status was evaluated by either direct genotyping or high-quality imputation of rs334 (the sickle cell variant). Participants with sickle cell disease and those with a history of CHD were excluded from the analyses. Main Outcomes and Measures: Incident MI, defined as adjudicated nonfatal or fatal MI, and incident CHD, defined as adjudicated nonfatal MI, fatal MI, coronary revascularization procedures, or death due to CHD. Cox proportional hazards regression models were used to estimate the hazard ratio for incident MI or CHD comparing SCT carriers with noncarriers. Models were adjusted for age, sex (except for the WHI study), study site or region of residence, hypertension status or systolic blood pressure, type 1 or 2 diabetes, serum high-density lipoprotein level, total cholesterol level, and global ancestry (estimated from principal components analysis). Results: A total of 23 197 African American men (29.8%) and women (70.2%) were included in the combined sample, of whom 1781 had SCT (7.7% prevalence). Mean (SD) ages at baseline were 61.2 (6.9) years in the WHI study (n = 5904), 64.0 (9.3) years in the REGARDS study (n = 10 714), 62.0 (10.0) years in the MESA (n = 1556), 50.3 (12.0) years in the JHS (n = 2175), and 53.2 (5.8) years in the ARIC study (n = 2848). There were no significant differences in the distribution of traditional factors associated with cardiovascular disease by SCT status within cohorts. A combined total of 1034 participants (76 with SCT) had incident MI, and 1714 (137 with SCT) had the composite CHD outcome. The meta-analyzed crude incidence rate of MI did not differ by SCT status and was 3.8 per 1000 person-years (95% CI, 3.3-4.5 per 1000 person-years) among those with SCT and 3.6 per 1000 person-years (95% CI, 2.7-5.1 per 1000 person-years) among those without SCT. For the composite CHD outcome, these rates were 7.3 per 1000 person-years (95% CI, 5.5-9.7 per 1000 person-years) among those with SCT and 6.0 per 1000 person-years (95% CI, 4.9-7.4 per 1000 person-years) among those without SCT. Meta-analysis of the 5 study results showed that SCT status was not significantly associated with MI (hazard ratio, 1.03; 95% CI, 0.81-1.32) or the composite CHD outcome (hazard ratio, 1.16; 95% CI, 0.92-1.47). Conclusions and Relevance: In this cohort study, there was not an association between SCT and increased risk of MI or CHD in African American individuals. These disorders may not be associated with sickle cell trait-related sudden death in this population
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