205 research outputs found

    Data from the German Conn's registry and the KORA F4 Survey

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    Background: High-sensitive C-reactive protein (hsCRP) and copeptin are new biomarkers that have been shown to be associated with increased morbidity and mortality in patients with cardiovascular and cerebrovascular diseases as well as in the general population. Patients with primary aldosteronism (PA) have frequently been reported to be at increased risk of cardiovascular and metabolic diseases. Data regarding hsCRP and copeptin in patients with PA are scarce. Aim: We hereby aimed at evaluating hsCRP and copeptin as cardiovascular risk markers in a large cohort of patients with well-defined PA. Methods: Patients were included from two centers (Berlin, Munich) of the prospective German Conn’s Registry. A total of 113 complete data sets including blood samples from baseline and follow up (14±3.4 months) were available. Patients were matched 1:3 for sex, renal function, BMI, age and systolic blood pressure with controls from the KORA (Cooperative Health Research in the Region of Augsburg) F4 survey (n=339). HsCRP and copeptin levels were assessed before and after initiation of specific PA treatment (adrenalectomy or mineralocorticoid receptor antagonists) using sandwich fluoroimmunoassays. Outcome of PA treatment was defined by potassium levels, blood pressure and number of antihypertensive drugs needed for treatment. Results: Baseline hsCRP levels were significantly higher in PA patients compared to matched controls [median (25th, 75th percentile): 1.6 (0.8, 3.4) vs. 1.5 (1.0, 2.5) mg/l, P3 mg/l). Men had significantly higher hsCRP and copeptin levels than women at baseline as well as at follow up. The combination of sex, hypokalemia, lateralization index of adrenal vein sampling and blood pressure predicted outcome best. Neither hsCRP nor copeptin were independent predictors of outcome. However, lower copeptin levels were associated with better rates of cure of PA. Conclusion: Following specific PA treatment hsCRP and Copeptin levels decrease significantly in PA patients indicating a relevant reduction of cardiovascular risk. However, hsCRP and copeptin do not seem to be good predictors for therapy outcome in PA according to our current definition of outcome.Hintergrund: Die neuen Biomarker, hochsensitives C-reaktives Protein (hsCRP) und Copeptin, sind sowohl bei Patienten mit kardio- und cerebrovaskulĂ€ren Erkrankungen als auch in der Normalbevölkerung mit einer erhöhten MorbiditĂ€t und MortalitĂ€t assoziiert. Patienten mit primĂ€ren Hyperaldosteronismus weisen ein erhöhtes Risiko fĂŒr kardiovaskulĂ€re und metabolische Erkrankungen auf. Daten ĂŒber hsCRP und Copeptin bei Patienten mit primĂ€rem Hyperaldosteronismus sind rar. Zielsetzung: Die Evaluierung von hsCRP und Copeptin als kardiovaskulĂ€re Risikomarker in einer großen Kohorte von Patienten mit gut charakterisiertem primĂ€rem Hyperaldosteronismus. Methodik: Es wurden Patienten aus zwei Zentren (Berlin, MĂŒnchen) des prospektiven deutschen Conn-Registers eingeschlossen. Insgesamt waren 113 komplette DatensĂ€tze inklusive Blutproben vor und 14±3,4 Monate nach Therapiebeginn verfĂŒgbar. Auf die Patienten mit primĂ€ren Hyperaldosteronismus wurden je drei Teilnehmer der F4 KORA-Studie (Kooperative Gesundheitsforschung in der Region Augsburg) nach Geschlecht, Nierenfunktion, BMI, Alter und systolischem Blutdruck gematcht (n=339). Die hsCRP- und Copeptinspiegel wurden jeweils vor und nach Therapiebeginn (Adrenalektomie oder Mineralokortikoidrezeoptor-Antagonisten) mit Hilfe von Sandwich Fluoroimmunoassays bestimmt. Der Erfolg der Therapie wurde anhand des Kaliumspiegels, des Blutdrucks und der Anzahl der antihypertensiven Medikation beurteilt. Ergebnisse: Die hsCRP-Spiegel vor Therapiebeginn waren bei Patienten mit PA signifikant höher als bei den gematchten Kontrollen [Median (25., 75. Perzentile): 1,6 (0,8; 3,4) vs. 1,5 (1,0; 2,5) mg/l, P3 mg/l; 16 vs. 26%, P<0,001). MĂ€nner hatten sowohl vor als auch nach Therapiebeginn signifikant höhere hsCRP- und Copeptinspiegel als Frauen. Die Kombination aus Geschlecht, HypokaliĂ€mie, Lateralisierungsindex in der seitengetrennten Nebennierenvenen-Blutabnahme und Blutdruck zeigte sich als bestes Modell fĂŒr die Vorhersage des Therapieerfolges. Weder hsCRP noch Copeptin waren unabhĂ€ngige PrĂ€diktoren des Therapieerfolges. Niedrige Copeptinspiegel waren jedoch mit besseren Heilungsraten des primĂ€ren Hyperaldosteronismus assoziiert. Schlussfolgerung: Nach Beginn einer spezifischen Therapie bei Patienten mit primĂ€rem Hyperaldosteronismus sinken sowohl hsCRP- als auch Copeptinspiegel. Dies zeigt eine relevante Reduktion des kardiovaskulĂ€ren Risikos durch die Therapie auf. Allerdings scheinen sich hsCRP und Copeptin nicht als PrĂ€diktoren fĂŒr den Therapieerfolg nach aktueller Definition zu eignen

    Should preparticipation physicals for school-aged athletes include routine EKGs?

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    Although some European and international experts recommend that all athletes undergo preparticipation electrocardiogram (EKG) screening, it's unclear whether screening reduces the risk of sudden cardiac death (SCD); US experts don't recommend it routinely for school-aged athletes (strength of recommendation [SOR]:C, observational studies and expert opinion). However, further cardiac work-up, including EKG, is indicated if concern exists about increased cardiovascular risk (SOR: C, expert opinion)

    Teaching Balanced Patient Care Using Principles of Reductionism and Holism: The Example of Chronic Low Back Pain

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    This chapter explores how integrating holistic and reductionistic approaches to care may better optimize value based care. First, we define the terms ‘Holistic,’ ‘Reductionistic’ and ‘Integrative’. Then we explore their scope in the arenas of teaching and patient care, with the advantages, disadvantages and pitfalls of each approach. We review how these styles are embedded in and interact with the cultures of medicine and western societies at large. As an example of a balanced care approach, we focus on the example of chronic low back pain (CLBP), an increasingly common and expensive medical problem. We present practical examples of teaching and practicing these different styles, Holism and Reductionism, illustrating when each may be appropriate to optimize value of patient care. Study questions are included. A list of further readings and resources is included for the interested reader

    Untersuchung altersbedingter VerĂ€nderungen der humanen LendenwirbelsĂ€ule und Erstellung morphometrischer Referenzwerte fĂŒr die MRT

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    In der vorliegenden Studie wurde die Altersentwicklung der humanen LendenwirbelsĂ€ule auf Basis von morphometrischen Analysen magnetresonanz-tomographischer Aufnahmen untersucht. Ziel der Studie war es, Referenzwerte auf Basis als gesund beurteilter lumbaler Magnetresonanztomographien zu entwickeln. Das Referenzkollektiv umfaßte 201 Personen, 105 Frauen (52,2%) und 96 MĂ€nner (47,8%). Bei allen selektierten Personen lagen anamnestisch keine Erkrankungen oder Beschwerden im Bereich der LWS vor. Alle morphometrischen Analysen erfolgten in der Median-Saggitalebene T1-gewichteter MR- Aufnahmen. Vermessen wurden die anterioren, zentralen und posterioren Höhen, der anteroposteriore Durchmesser der Wirbelkörper und Bandscheiben sowie die anterioren und posterioren Bandscheibenvorwölbungen. Die durchschnittlichen Wirbelkörperhöhen stiegen sowohl bei MĂ€nnern als auch bei Frauen zunĂ€chst an, bis sie in der 3. Dekade (Alter = 20 – 29 Jahre) ein Maximum erreichten. Ab der 3. Dekade sanken diese mit zunehmendem Alter ab. Das Abnehmen infolge der 3. Dekade ist maßgeblich von der stĂ€rkeren Abnahme der zentralen gegenĂŒber der anterioren und posterioren Wirbelkörperhöhen geprĂ€gt. Die Hypothese, dass sich dadurch mit dem Alter eine zunehmende physiologische KonkavitĂ€t der Grund- und Deckplatten der Lendenwirbelkörper ergibt, konnte in der eigenen Untersuchung bestĂ€tigt werden. Die Bandscheibenhöhen zeigten innerhalb der LendenwirbelsĂ€ule etagenbezogen unterschiedliche Entwicklungsmuster bezĂŒglich des Alters. IAngesichts der vorliegenden Ergebnisse kann geschlussfolgert werden, dass fĂŒr den normalen Alterungsprozess der LendenwirbelsĂ€ule eine Wahrung der IntegritĂ€t und Aufrechterhaltung der Bandscheibenhöhe typisch ist. Die kaudalen und kranialen FlĂ€chen der lumbalen Bandscheiben werden mit steigendem Alter zunehmend konvexer (Ausnahme LWK5/SWK1) auch ĂŒber die 3. Dekade hinaus

    Successful Asfotase Alfa Treatment in an Adult Dialysis Patient With Childhood-Onset Hypophosphatasia

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    Hypophosphatasia is an inherited disease characterized by reduced alkaline phosphatase activity, extracellular accumulation of inorganic pyrophosphate, and impaired bone mineralization. Asfotase alfa (AA) is a recombinant human alkaline phosphatase therapy approved for treatment of pediatric-onset hypophosphatasia. Studies show promising outcome in AA-treated children with hypophosphatasia; however, data on adults with pediatric-onset hypophosphatasia are scarce. We report on a 59-year-old woman with childhood- onset hypophosphatasia and a history of multiple fractures and orthopedic procedures. Owing to renal failure (histological diagnosis: focal segmental glomerulosclerosis), hemodialysis was started in 2013. By the end of 2015, the patient was unable to walk, could only stand for 30 seconds, and was completely dependent on help for activities of daily living. After 13 months of AA therapy, the patient showed a dramatic increase in quality of life (increased mobility), reduction in pain medication, and a significant improvement in bone mineralization throughout the skeleton, including consolidation of existing fractures and no occurrence of new fractures. This case report demonstrates a relevant therapeutic success of AA treatment in an adult hemodialysis patient with childhood onset of hypophosphatasia

    Ein allgemeiner Ansatz zur Montage deformierbarer linearer WerkstĂŒcke mit Industrierobotern

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    Diese Arbeit skizziert einen allgemeinen Ansatz zur Montage deformierbarer linearer WerkstĂŒcke (wie Kabel, DrĂ€hte, SchlĂ€uche, Blattfedern) mit Industrierobotern. Hierzu werden insbesondere die folgenden zwei Aspekte betrachtetet. Erstens die zuverlĂ€ssige AusfĂŒhrung der Montage unter BerĂŒcksichtigung der WerkstĂŒckdeformation und anderer Unsicherheiten, zweitens die numerische Simulation des WerkstĂŒckverhaltens. Zur robusten AusfĂŒhrung der Montage wird das aus der Montage starrer WerkstĂŒcke bekannte Konzept der Manipulation-Skills auf deformierbare WerkstĂŒcke ĂŒbertragen. Bei der numerischen Simulation wird insbesondere die Bestimmung der Greifertrajektorie bei gegebener Aufgabenstellung betrachtet

    Improving metaheuristic performance by evolving a variable fitness function.

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    In this paper we study a complex real world workforce scheduling problem. We apply constructive search and variable neighbourhood search (VNS) metaheuristics and enhance these methods by using a variable fitness function. The variable fitness function (VFF) uses an evolutionary approach to evolve weights for each of the (multiple) objectives. The variable fitness function can potentially enhance any search based optimisation heuristic where multiple objectives can be defined through evolutionary changes in the search direction. We show that the VFF significantly improves performance of constructive and VNS approaches on training problems, and ÂżlearnÂż problem features which enhance the performance on unseen test problem instances

    Dynamic optimisation of preventative and corrective maintenance schedules for a large scale urban drainage system

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    Gully pots or storm drains are located at the side of roads to provide drainage for surface water. We consider gully pot maintenance as a risk-driven maintenance problem. We explore policies for preventative and corrective maintenance actions, and build optimised routes for maintenance vehicles. Our solutions take the risk impact of gully pot failure and its failure behaviour into account, in the presence of factors such as location, season and current status. The aim is to determine a maintenance policy that can automatically adjust its scheduling strategy in line with changes in the local environment, to minimise the surface flooding risk due to clogged gully pots. We introduce a rolling planning strategy, solved by a hyper-heuristic method. Results show the behaviour and strength of the automated adjustment in a range of real-world scenarios
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