29 research outputs found

    QualitÀtssicherung interdisziplinÀrer Polytraumaversorgung: Möglichkeiten und Grenzen retrospektiver Standarderfassung

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    Zusammenfassung: Hintergrund: Inwieweit kann die Auswertung standardmĂ€ĂŸig erhobener Patienten- und Krankenhausdaten einen Behandlungsvergleich mit anderen Erhebungen gestatten? Material und Methoden: Es wurde eine retrospektive Analyse epidemiologischer und klinisch-technischer Parameter aller Mehrfachverletzten [Injury Severity Score (ISS)>15] einer Zentrumsklinik (n=172; Zeitraum: 01.01.1997-31.12.1999) bezĂŒglich der Ablauforganisation und des Outcome (p74Jahre, Hypotension, initial verminderte HĂ€moglobin- und Quick-Werte, verminderte Glasgow Coma Scale (GCS) sowie Anzahl erhaltener Blutkonzentrate. Eine GegenĂŒberstellung der erhobenen Daten mit der zeitgleichen prospektiven Multizenterstudie der Deutschen Gesellschaft fĂŒr Unfallchirurgie (DGU) bestĂ€tigte die Ergebnisse bezĂŒglich des Ablaufs und des Outcome. Schlussfolgerung: Die interdisziplinĂ€re retrospektive Datenauswertung ist unter Fokussierung auf prognoserelevante und routinemĂ€ĂŸig erhobene Parameter eine praktikable sowie aussagefĂ€hige Alternative zu prospektiven Erfassungen und ermöglicht eine erste qualitative Standortbestimmun

    Undislozierte osteoporotische Insuffizienzfraktur des medialen Schenkelhalses: SPECT/CT macht den diagnostischen Unterschied

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    Zusammenfassung: FragilitĂ€tsfrakturen des Schenkelhalses sind die hĂ€ufigsten Frakturen bei alten Patienten und sind mit einer hohen MortalitĂ€t verbunden. Ätiologisch stehen diese regelmĂ€ĂŸig in Zusammenhang mit StĂŒrzen. In FĂ€llen von unverschobenen Insuffizienzfrakturen lĂ€sst sich die Diagnose nicht immer allein in konventionellen Projektionsradiographien stellen. Dann stehen die Magnetresonanztomographie (MRT) als auch nuklearmedizinische Verfahren wie SPECT (Einzelphotonen-Emissionscomputertomographie, "single photon emission computed tomography") oder SPECT/CT zur erweiterten Diagnostik zur VerfĂŒgung. Wir berichten von einer 83-jĂ€hrigen Patientin, die seit 6Monaten ĂŒber persistierende belastungsabhĂ€ngige HĂŒftschmerzen klagte. Ein Trauma sei ihr nicht erinnerlich. Die klinische als auch konventionell radiologische Diagnostik wie auch die CT-AbklĂ€rung verlief frustran. Zur erweiterten diagnostischen AbklĂ€rung und zur besseren Abgrenzung zwischen einer lumbalen und koxogenen Beschwerdesymptomatik wurde anschließend ein SPECT/CT durchgefĂŒhrt. Es zeigte sich in der Mineralstoffwechselphase eine bandförmige Mehranreicherung des 99mTc-HDP-Tracers im medialen Schenkelhals. Die SPECT/CT-Untersuchung stellt in geriatrischen Patienten eine viel versprechende Erweiterung der diagnostischen Möglichkeiten dar und sollte bei persistierenden unklaren Beschwerden zur Anwendung kommen

    Retropatellarer Knorpel-Knochen-Ersatz: Erfahrungen mit einer neuartigen Kollagen-Hydroxylapatit-Matrix

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    Zusammenfassung: Dieser Artikel stellt den Fall eines 49-jĂ€hrigen Bauarbeiters mit einem hochgradigen retropatellaren Knorpelschaden vor, welcher mit einem neuartigen, zellfreien, dreidimensionalen, biomimetischen, osteochondralen Ersatzmaterial (MaioRegenÂź) versorgt worden war. Trotz zufriedenstellender radiologischer und histologischer Ergebnisse war schließlich bei persistierenden Schmerzen die Implantation einer Patellofemoralprothese notwendig. Die Ursachen fĂŒr die Beschwerdepersistenz sind unbekannt

    Resuming elective hip and knee arthroplasty after the first phase of the SARS-CoV-2 pandemic: the European Hip Society and European Knee Associates recommendations

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    The Covid-19 pandemic has disrupted health care systems all over the world. Elective surgical procedures have been postponed and/or cancelled. Consensus is, therefore, required related to the factors that need to be in place before elective surgery, including hip and knee replacement surgery, which is restarted. Entirely new pathways and protocols need to be worked out. Methods A panel of experts from the European Hip Society and European Knee Association have agreed to a consensus statement on how to reintroduce elective arthroplasty surgery safely. The recommendations are based on the best available evidence and have been validated in a separate survey. Results The guidelines are based on five themes: modification and/or reorganisation of hospital wards. Restrictions on orthopaedic wards and in operation suite(s). Additional disinfection of the environment. The role of ultra-clean operation theatres. Personal protective equipment enhancement. Conclusion Apart from the following national and local guidance, protocols need to be put in place in the patient pathway for primary arthroplasty to allow for a safe retur

    Recommendations for resuming elective hip and knee arthroplasty in the setting of the SARS‑CoV‑2 pandemic: the European Hip Society and European Knee Associates Survey of Members

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    The COVID-19 pandemic has disrupted the health care system around the entire globe. A consensus is needed about resuming total hip and knee procedures. The European Hip Society (EHS) and the European Knee Association (EKA) formed a panel of experts that have produced a consensus statement on how the safe re-introduction of elective hip and knee arthroplasty should be undertaken. Methods A prospective online survey was done among members of EHS and EKA. The survey consisted of 27 questions. It includes basic information on demographics and details the participant’s agreement with each recommendation. The participant could choose among three options (agree, disagree, abstain). Recommendations focussed on pre-operative, perioperative, and post-operative handling of patients and precautions. Results A total of 681 arthroplasty surgeons participated in the survey, with 479 fully completing the survey. The participants were from 44 countries and 6 continents. Apart from adhering to National and Local Guidelines, the recommendations concerned how to make elective arthroplasty safe for patients and staf. Conclusion The survey has shown good-to-excellent agreement of the participants with regards to the statements made in the recommendations for the safe return to elective arthroplasty following the frst wave of the COVID-19 pandemi

    Review about mites (Acari) of rubber trees (Hevea spp., Euphorbiaceae) in Brazil

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    Tibial internal rotation negatively affects clinical outcomes in total knee arthroplasty: a systematic review

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    Purpose: The aim of this systematic review is to analyze the effect of tibial rotational alignment after total knee arthroplasty (TKA) on clinical outcomes and assess the eventual cut-off values for tibial TKA rotation leading to poor outcomes. Methods: A detailed and systematic search from 1997 to 2017 of the Pubmed, Medline, Cochrane Reviews, and the Google Scholar databases was performed using the keyword terms “total knee arthroplasty”, “total knee replacement”, “tibial alignment”, “tibial malalignement”, “tibial rotation”, “rotational error”, “axis”, “angle”, “tibial malrotation”, “clinical outcome”, in several combinations. The modified Coleman scoring methodology (mCMS) was used. All the primary TKAs studies analyzing correlation between clinical results and tibial rotation were included. Results: Five articles met the inclusion criteria. A total of 333 arthroplasties were included in this review; 139 had tibial component malalignment, while 194 were in control groups. The mean age of patients was 67.3 (SD 0.57) years. The mean average postoperative follow-up delay was 34.7 months (range 21–70). The mean mCMS score was 59.2 points indicating good methodological quality in the included studies. Functional outcomes were assessed through KSS, OKS, KOOS and VAS, negatively related to tibial internal rotation. Conclusions: Our review confirmed that excessive internal rotation of the tibial TKA component represents a significant risk factor for pain and inferior functional outcomes after TKA (> 10° of internal rotation demonstrated the common value), since external rotation does not affect the results. However, a universal precise cut-off value has not been found in the available literature and there remains a debate about CT rotation assessment and surgical intra-operative landmarks. Level of evidence: III
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