1,101 research outputs found

    Large-scale secondary circulations in a limited area model – the impact of lateral boundaries and resolution

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    Within their domain, regional climate and weather forecasting models deviate from the driving data. Small-scale deviations are a desired effect of adding regional details. There are, however, also deviations of the large-scale circulation, which can be caused by orographic effects and depend on the large-scale flow condition. These ‘secondary circulations’ (SCs) are confined to the model domain due to the prescribed boundary conditions. Here, the impact of different regional model configurations on the SC is analysed in a case study for the European region using an ensemble approach. It is shown that at 500 hPa, vortices of the SC have diameters on the order of several thousand kilometres and are related to wind speed anomalies of more than 5 m/s and geopotential height anomalies of more than 5 dam. The spatial structure and the amplitude of the SC strongly depend on the location of the lateral boundaries. The impact of the boundary location on the anomalies is on the same order of magnitude as the anomalies themselves. The resolution of the regional model, as well as the application of spectral nudging and a smoothed topography, affects mainly the amplitude of the SC, but not the spatial structure

    A quantum repeater based on decoherence free subspaces

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    We study a quantum repeater which is based on decoherence free quantum gates recently proposed by Klein et al. [Phys. Rev. A 73, 012332 (2006)]. A number of operations on the decoherence free subspace in this scheme makes use of an ancilla qubit, which undergoes dephasing and thus introduces decoherence to the system. We examine how this decoherence affects entanglement swapping and purification as well as the performance of a quantum repeater. We compare the decoherence free quantum repeater with a quantum repeater based on qubits that are subject to decoherence and show that it outperforms the latter when decoherence due to long waiting times of conventional qubits becomes significant. Thus, a quantum repeater based on decoherence free subspaces is a possibility to greatly improve quantum communication over long or even intercontinental distances.Comment: 22 pages, 18 figures, accepted for publication in Quantum Information & Computatio

    Intensivierte, peri-interventionelle Physiotherapie vor und nach transvaskulärer Aortenklappenimplantation - Einfluss der Patientenmotivation auf die Trainingsergebnisse

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    Einleitung: Pulmonale Komplikationen stellen die größte Gruppe unter allen nicht-kardiovaskulären Komplikationen nach Transkatheter-Aortenklappenimplantation (TAVI) dar. Ziel der Studie war zu beweisen, dass ein spezielles präinterventionelles Atemtraining und eine forcierte periinterventionelle Physiotherapie der Patienten sowohl pulmonale Komplikationen verhindert als auch das Gesamtüberleben verlängert. Hierbei untersuchten wir gesondert, ob Patienten mit einer hohen Motivation zum Training bessere Ergebnisse erreichen.Methode: 98 Patienten wurden 1:1 in eine Standardtherapiegruppe randomisiert, die kein präinterventionelles Atemtraining und nur eine einfache postinterventionelle Physiotherapie erhielt, und in eine Trainingsgruppe, die ein spezielles präinterventionelles Atem- und Bewegungstraining, und eine forcierte periinterventionelle Physiotherapie erhielt. Zur weiteren Untersuchung des Einflusses der Motivation erfolgte eine dichotome Teilung der Trainingsgruppe in eine Gruppe mit „guter Motivation“ gegen „schlechte Motivation durch eine subjektive Motivationsangabe der Patienten. Die Patienten wurden bis zum Zeitpunkt ihrer Entlassung beobachtet, Follow-Up´s erfolgten nach 30 Tagen und 3 Monaten.Ergebnisse: „Gute gegen schlechte Motivation“: Bei den primären Endpunkten (Tod, Re-Hospitalisation und Krankenhausverweildauer) erreichen die besser motivierten Patienten numerisch, aber nicht signifikant bessere Ergebnisse. In der Gruppe der „gut motivierten“ Patienten starb nur ein Patient innerhalb der ersten 90 Tage nach Transkatheter-Aortenklappenimplantation, in der „schlecht motivierten“ Gruppe vier Patienten innerhalb von 90 Tagen (4,3% vs. 18,2%, P=0,14). Die Rehospitalisierungsrate lag bei sechs Patienten innerhalb von 90 Tagen in der „gut motivierten“ Gruppe gegen vier Patienten in der „schlecht motivierten“ Gruppe (27% vs. 18%, P=0,52). Der Krankenhausaufenthalt war mit 11 Tagen bei den „gut motivierten“ Patienten gleich hoch wie bei den „schlecht motivierten Patienten. Bezüglich der sekundären Endpunkte bestehen signifikante Unterschiede beim Canadian-Cardiovascular-Society-Score (CCS) zum Einschlusszeitpunkt mit 0,652 in der „gut motivierten“ Gruppe gegen 1,545 in der „schlecht motivierten“ Gruppe (P = 0,045), beim 6-Minuten-Gehtest zum Zeitpunkt PostTAVI mit 218 m in der „gut motivierten“ Gruppe gegen 133,5 m in der „schlecht motivierten“ Gruppe (P = 0,048), als auch beim Mental component summary score (MCS) zum Einschluss- und PräTAVI-Zeitpunkt (55,1 „gut motivierte“ Gruppe gegen 50,6 „schlecht motivierte“ Gruppe zum Einschlusszeitpunkt (P = 0,033), 56,4 „gut motivierte“ Gruppe gegen 48,8 „schlecht motivierte“ Gruppe zum Zeitpunkt PräTAVI (P = 0,015)). Im wichtigen postoperative pulmonal complication Score (PPC) haben die „besser motivierten“ Patienten höhere und damit schlechtere Werte zum Zeitpunkt PostTAVI und 30-Tages-Follow-up, die nicht signifikant sind. Zum 90-Tages-Follow-up hingegen erreichen die „besser motivierten“ Patienten signifikant bessere Werte (0,31 bei den „schlecht motivierten“ Patienten gegen 0 bei den „gut motivierten Patienten“, P = 0,04) „Gute Motivation gegen Standardgruppe“: Es gibt es keine signifikanten Unterschiede zwischen beiden Gruppen bei den primären Endpunkten. In der Standardgruppe verstarben fünf Patienten (10%, P = 0,3) und es kam zu neun Rehospitalisierungen im Untersuchungszeitraum (22%, P = 0,71). Vor allem beim postoperative pulmonal complication Score (PPC) erreichten ab dem Zeitpunkt PostTAVI die Therapiepatienten mit „guter Motivation“ bessere, zum Zeitpunkt 90-Tages-Follow-up sogar signifikant bessere Ergebnisse (0,57 bei den Standardpatienten, 0 bei den Trainingspatienten (P = 0,016). Beim 6-Minuten-Gehtest erreichen die Trainingspatienten ebenfalls durchgehend bessere Ergebnisse, zum Zeitpunkt PostTAVI signifikant bessere (218 m in der Trainingsgruppe gegen 137 m in der Standardgruppe (P = 0,03). Schlussfolgerung: Besser motivierte Patienten erreichen in vielen primären und sekundären Endpunkten, numerisch bessere Ergebnisse als Patienten, die „schlechter motiviert“ sind. Signifikante Unterschiede bleiben jedoch häufig aus. Die besser motivierten Patienten trainieren signifikant mehr und sind mobiler. Durch eine gesteigerte Motivation und damit verbundene signifikant bessere Trainingsergebnisse lässt sich nicht die Pneumonierate oder das Gesamtüberleben verlängern. Im Vergleich mit der Standardgruppe fallen die Unterschiede stärker aus, sind jedoch auch hier nicht signifikant. Diese Ergebnisse gelten für eine relativ geringe Probandenzahl

    Dramatic reduction of mortality in pneumococcal meningitis

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    Background Acute bacterial meningitis is still a life threatening disease. Methods We performed a retrospective observational study on the clinical characteristics of consecutively admitted patients with acute pneumococcal meningitis in a single tertiary care center in central Europe (from 2003 until 2015). Data were compared with a previously published historical group of 87 patients treated for pneumococcal meningitis at the same hospital (from 1984 until 2002). Results Fifty-five consecutive patients with microbiologically proven pneumococcal meningitis were included. Most striking, mortality was down to 5.5 %, which was significantly lower than in the historical group where 24.1 % of the patients did not survive. Intracranial complications during the course of the disease were common and affected half of the patients. Unlike in the historic group, most of the intracranial complications (except ischemic stroke) were no longer associated with a low Glasgow Outcome Score at discharge. Conclusion The drastic reduction of mortality proves there have been important advances in the treatment of pneumococcal meningitis. Nevertheless, the fact that only 44.2 % of survivors had a full recovery indicates that the search for new adjunctive treatment options must be ongoing

    The Falciform Ligament for Mesenteric and Portal Vein Reconstruction in Local Advanced Pancreatic Tumor: A Surgical Guide and Single-Center Experience

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    Background. Since local tumor infiltration to the mesenteric-portal axis might represent a challenging assignment for curative intended resectability during pancreatic surgery, appropriate techniques for venous reconstruction are essential. In this study, we acknowledge the falciform ligament as a feasible and convenient substitute for mesenteric and portal vein reconstruction with high reliability and patency for local advanced pancreatic tumor. Methods. A retrospective single-center analysis. Between June 2017 and January 2018, a total of eleven consecutive patients underwent pancreatic resections with venous reconstruction using falciform ligament. Among them, venous resection was performed in nine cases by wedge and in two cases by full segment. Patency rates and perioperative details were reviewed. Results. Mean clamping time of the mesenteric-portal blood flow was 34 min, while perioperative mortality rate was 0%. By means of Duplex ultrasonography, nine patients were shown to be patent on the day of discharge, while two cases revealed an entire occlusion of the mesenteric-portal axis. Orthograde flow demonstrated a mean value of 34 cm/s. All patent grafts on discharge revealed persistent patencywithin various follow-up assessments. Conclusion. The falciform ligament appears to be a feasible and reliable autologous tissue for venous blood flow reconstruction with high postoperative patency. Especially the possibility of customizing graft dimensions to the individual needs based on local findings allows an optimal size matching of the conduit. The risk of stenosis and/or segmental occlusionmay thus be further reduced

    Reduced spiral ganglion neuronal loss by adjunctive neurotrophin-3 in experimental pneumococcal meningitis

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    <p>Abstract</p> <p>Background</p> <p>Hearing loss is a frequent long-term complication of pneumococcal meningitis (PM). Its main pathological correlate is damage to the organ of Corti and loss of spiral ganglion neurons. The only current treatment option is cochlear implants which require surviving neurons. Here, we investigated the impact of systemically applied neurotrophin-3 (NT-3) on long-term hearing loss and the survival of neurons.</p> <p>Methods</p> <p>Eighteen hours after infection with <it>S. pneumoniae</it>, C57BL/6 mice were treated with a combination of ceftriaxone with NT-3 or dexamethasone or placebo. Hearing, cochlear damage, and brain damage were assessed by audiometry and histology.</p> <p>Results</p> <p>The main findings from immunohistochemical visualization of neurotrophins (NT-3, BDNF) and their receptors (TrkB, TrkC, and p75) in the cochlea were (i) enhanced staining for the cell survival-promoting receptor TrkB and (ii) increased NT-3 staining in NT-3 treated mice, showing that systemically applied NT-3 reaches the cochlea. The major effects of adjunctive NT-3 treatment were (i) a reduction of meningitis-induced hearing impairment and (ii) a reduction of spiral ganglion neuronal loss. The efficacy of NT-3 therapy was comparable to that of dexamethasone.</p> <p>Conclusion</p> <p>Systemically applied NT-3 might be an interesting candidate to improve hearing outcome after pneumococcal meningitis.</p

    On the Observation of Vacuum Birefringence

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    We suggest an experiment to observe vacuum birefringence induced by intense laser fields. A high-intensity laser pulse is focused to ultra-relativistic intensity and polarizes the vacuum which then acts like a birefringent medium. The latter is probed by a linearly polarized x-ray pulse. We calculate the resulting ellipticity signal within strong-field QED assuming Gaussian beams. The laser technology required for detecting the signal will be available within the next three years.Comment: 4 pages, 4 figure
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