225 research outputs found

    Evidence for structural and electronic instabilities at intermediate temperatures in κ\kappa-(BEDT-TTF)2_{2}X for X=Cu[N(CN)2_{2}]Cl, Cu[N(CN)2_{2}]Br and Cu(NCS)2_{2}: Implications for the phase diagram of these quasi-2D organic superconductors

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    We present high-resolution measurements of the coefficient of thermal expansion α(T)=lnl(T)/T\alpha (T)=\partial \ln l(T)/\partial T of the quasi-twodimensional (quasi-2D) salts κ\kappa-(BEDT-TTF)2_2X with X = Cu(NCS)2_2, Cu[N(CN)2_2]Br and Cu[N(CN)2_2]Cl. At intermediate temperatures (B), distinct anomalies reminiscent of second-order phase transitions have been found at T=38T^\ast = 38 K and 45 K for the superconducting X = Cu(NCS)2_2 and Cu[N(CN)2_2]Br salts, respectively. Most interestingly, we find that the signs of the uniaxial pressure coefficients of TT^\ast are strictly anticorrelated with those of TcT_c. We propose that TT^\ast marks the transition to a spin-density-wave (SDW) state forming on minor, quasi-1D parts of the Fermi surface. Our results are compatible with two competing order parameters that form on disjunct portions of the Fermi surface. At elevated temperatures (C), all compounds show α(T)\alpha (T) anomalies that can be identified with a kinetic, glass-like transition where, below a characteristic temperature TgT_g, disorder in the orientational degrees of freedom of the terminal ethylene groups becomes frozen in. We argue that the degree of disorder increases on going from the X = Cu(NCS)2_2 to Cu[N(CN)2_2]Br and the Cu[N(CN)2_2]Cl salt. Our results provide a natural explanation for the unusual time- and cooling-rate dependencies of the ground-state properties in the hydrogenated and deuterated Cu[N(CN)2_2]Br salts reported in the literature.Comment: 22 pages, 7 figure

    Diagnostik arbeitsbedingter Erkrankungen und arbeitsmedizinisch-diagnostische Tabellen

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    Eine ganze Reihe von beruflichen Belastungen und ungünstigen Arbeitsbedingungen kann zu zahlreichen berufsbedingten Erkrankungen und Beschwerden führen, von denen nur ein kleiner Teil als Berufskrankheit oder Arbeitsunfall anerkannt wird. Der größere, versicherungsrechtlich nicht anerkannte Teil gilt als "arbeitsbedingte Erkrankung" im engeren Sinne. Es sind Erkrankungen und Beschwerden, die beruflich verursacht, teilweise beruflich verursacht oder in ihrer Dynamik beeinflusst werden. Neue Technologien und andere Arbeitsanforderungen führen zu einem geänderten Spektrum und zur Zunahme der arbeitsbedingten Erkrankungen und Beschwerden. Während einzelne Berufskrankheiten aufgrund der Präventionsmaßnahmen seltener geworden sind, verbergen sich viele arbeitsbedingte Erkrankungen im allgemeinen Krankheitsspektrum der Bevölkerung und sind bei der hausärztlichen und klinischen Betreuung zunehmend zu berücksichtigen. Unsere "Diagnostik arbeitsbedingter Erkrankungen und arbeitsmedizinisch-diagnostische Tabellen" gehen einerseits von allgemeinen und speziellen Krankheitsbildern aus und geben eine Übersicht über die möglichen Ursachen. Andererseits werden bestimmte Gefährdungen und die möglichen Beschwerden und Erkrankungen aufgeführt. Bei ausgewählten Erkrankungen werden Hinweise zur spezifischen Diagnostik und Differentialdiagnostik gegeben. Die Darstellungen orientieren sich daher auch am allgemeinen Krankheitsspektrum und sind nicht nur auf die anerkannten Berufskrankheiten eingeengt. Unsere Ausführungen und Tabellen, die in Kooperation mit den jeweiligen Fachvertretern der Medizinischen Fakultät in Homburg erarbeitet wurden, umfassen arbeitsbedingte Atemwegs- und Lungenkrankheiten, Herz- und Kreislaufkrankheiten, Karzinome, Leberkrankheiten, neurologische Krankheiten, Nieren- und Harnwegserkrankungen, ophthalmologische Krankheiten, orthopädisch-chirurgische Erkrankungen der Bewegungsorgane, sensibilisierende Arbeitsstoffe, Virus- und Infektionskrankheiten und verschiedene aktuelle Kurzinformationen. Aufgrund unserer besonderen poliklinischen Tätigkeit haben wir über Jahrzehnte Informationen über arbeitsbedingte Erkrankungen gesammelt und im Jahr 2000 in einer ersten Form zusammen gestellt und im Internet veröffentlicht. Die jetzige Fassung 2007 gehört längst zur Pflichtlektüre für unsere Studierenden und für die Facharztweiterbildung. Die Aktualisierung und Ergänzung ist laufend vorgesehen

    Concordance and Discordance Between Brain Perfusion and Atrophy in Frontotemporal Dementia

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    The aim of this study was to determine if a dissociation between reduced cerebral perfusion and gray matter (GM) atrophy exists in frontotemporal dementia (FTD). The study included 28 patients with FTD and 29 cognitive normal (CN) subjects. All subjects had MRI at 1.5 T, including T1-weighted structural and arterial spin labeling (ASL) perfusion imaging. Non-parametric concordance/discordance tests revealed that GM atrophy without hypoperfusion occurs in the premotor cortex in FTD whereas concordant GM atrophy and hypoperfusion changes are found in the right prefrontal cortex and bilateral medial frontal lobe. The results suggest that damage of brain function in FTD, assessed by ASL perfusion, can vary regionally despite widespread atrophy. Detection of discordance between brain perfusion and structure in FTD might aid diagnosis and staging of the disease

    Pragmatic markers in Hungarian: Some introductory remarks

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    Intensity coding of auditory stimuli: an fMRI study

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    The e}ect of stimulus intensity "sound pressure level,SPL) of auditory stimuli on the BOLD response in the auditory cortex was investigated in 03 young and healthy subjects, with no hearing abnormalities, using echo-planar, functional magnetic resonance imaging (fMRI) during a verbal and a non-verbal auditory discrimination task[ The stimuli were presented block-wise at three different intensities 95, 85 and 75 dB (SPL). All subjects showed fMRI signal increases in superior temporal gyrus (STG) covering primary and secondary auditory cortex. Most importantly, the spatial extent of the fMRI response in STG increased with increasing stimulus intensity. It is hypothesized that spreading of excitation is associated with the encoding of increasing stimulus intensity levels. In addition, we found bifrontal activation supposedly evoked by the auditory-articulary loop of working memory. The results presented here should assist in the design of optimal activation strategies for studying the auditory cortex with fMRI paradigms and may help in understanding intensity coding of auditory stimuli
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