395 research outputs found

    Editorial

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    Determining the Drivers of Anti-Tropical Distributions Across the Fish Tree of Life

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    Anti-tropical distributions are those where populations of a single species, or multiple closely related taxa, are distributed outside of, and on opposing sides of, the tropics. These latitudinally disjunct distributions have been noted for over a century. Despite this long history of interest, little has been concluded regarding the actual mechanisms that drive this pattern, with several prominent hypotheses competing with one another in the literature. Here I review the proposed drivers of anti-tropicality, and subsequently test them using fishes with a variety of life history and taxonomic differences. This includes (1) a temperately restricted family with anti-tropical distributions – Cheilodactylidae, (2) a tropical reef fish family with a single temperate anti-tropical genus – Prionurus, and (3) a variety of fishes from across the fish tree of life that have populations split by the tropics. Using complete taxonomic sampling, and phylogenomic approaches coupled with fossil calibration points, I find evidence for recent equatorial divergence events in the Pleistocene and Pliocene, as well as divergence events dating to the Miocene for both Cheilodactylidae and Prionurus. Furthermore, taxonomic issues were detected, and explored within both of these groups. To disentangle the multiple hypotheses that can explain recent transitions, I used ecological niche models coupled with extant distributional data for a variety of species across the fish tree of life that exhibit intra-specific anti-tropicality. These data reveal distinct support for both glacial dispersal, and biotic exclusion from the tropics. These results are then interpreted in a comprehensive framework to determine what drives anti-tropical distributions in marine systems. Overall, multiple mechanisms seem responsible that act in concert over time to produce these distributions. Certain equatorial divergence events are recovered in time periods currently not associated with any anti-tropical hypotheses. It seems likely that stochastic crossing events may be important in the initial colonization of a new hemisphere

    Editorial

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    Editorial

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    Editorial

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    Provoking a Curricular Métissage of Polyphonic Textualities

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    Editorial for the special issue of JCACS, Fall 2016

    Klinischer Erfolg nach Implantation einer transobturatorischen suburethralen Schlingenplastik (TOT) bei weiblicher Belastungsinkontinenz- Langzeitergebnisse und Lebensqualität unter besonderer Berücksichtigung des Body-Mass-Index

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    Die transobturatorische Schlingenplastik ist ein relativ neues minimalinvasives Operationsverfahren zur Behandlung der weiblichen Belastungsharninkontinenz. Im Gegensatz zur TVT-Operation kommt es dabei nicht zur Passage des retropubischen Raums, so dass das Risiko, Blase, Peritoneum, Darm oder größere Gefäße zu verletzen, minimiert werden kann. In dieser Arbeit sollte der Langzeiterfolg der TOT-Operation anhand objektiver und subjektiver Parameter überprüft sowie das BMI-spezifische Outcome der Patientinnen ermittelt werden. Zur Bearbeitung dieser Fragestellung erfolgte die Untersuchung der Frauen, die im Zeitraum von Januar 2005 bis Juli 2009 an der Klinik für Urologie und Kinderurologie des Universitätsklinikums Marburg mit einer transobturatorischen Schlingenplastik behandelt wurden. Es wurden die präoperativen und postoperativen Daten aus der Anamnese, den Fragebögen (ICIQ-SF und KHQ), sowie der klinischen, sonographischen und urodynamischen Untersuchungen analysiert. Die Auswertung der Daten zeigt, dass die Einlage eines transobturatorischen Bandes eine erfolgreiche Methode zur Therapie der weiblichen Belastungsharninkontinenz ist. Objektive und subjektive Erfolgsraten von 87% bzw. 83% nach einem medianen Follow up von 17 Monaten sind sehr überzeugend und mit den Ergebnissen ähnlicher Studien vergleichbar. Im Einklang dazu stehen die Resultate der Fragebogenauswertungen, laut derer sich alle Bereiche der Lebensqualität der Patientinnen durch die TOT-Operation hoch signifikant zum Besseren hin verändert haben (KHQ). Ebenfalls konnte der subjektiv empfundene Schweregrad der Harninkontinenz deutlich gesenkt werden (ICIQ-SF). Intraoperativ traten weder Verletzung von Darm oder Blase, noch von anderen Organen auf. Lediglich bei einer Patientin kam es auf Grund eines abnormen Gefäßverlaufs zu einer Gefäßverletzung mit transfusionspflichtiger Blutung und abdomineller Revision. Mit nur 1,45% Major-Komplikationen ist das TOT-Verfahren daher eine sehr sichere Operationsmethode, die auch im Langzeitverlauf nur wenig Komplikationen mit sich bringt. In unserer Untersuchung kam es bei 16% der Patientinnen zu De-novo-Urge, die allerdings über ein hohes Durchschnittsalter verfügten und damit verbunden ein erhöhtes Risiko für diese Komplikation innehatten. Eine sehr detaillierte Anamnese ergab bei insgesamt 22% der Frauen weitere spät postoperative Komplikationen. So konnten zum Zeitpunkt der Nachuntersuchung signifikant erhöhte Restharnmengen sowie signifikant erniedrigte maximale Flussraten der operierten Patientinnen ermittelt werden, ohne dass diese jedoch klinisch zu Beschwerden bei den Frauen führten. Um das BMI-spezifische Outcome der Patientinnen zu ermitteln, wurden diese drei BMI-Gruppen (<25 kg/m²; 25-29,99 kg/m²; ≥30 kg/m²) zugeordnet und bezüglich subjektiver und objektiver Erfolgsrate, Komplikationen und Operationszeit miteinander verglichen. Wir konnten bei keinem der oben genannten Parameter signifikante Unterschiede zwischen den verschiedenen BMI-Gruppen feststellen. Obwohl Adipositas ein Risikofaktor für die Entstehung der Belastungsinkontinenz ist und zudem mit einem höheren Operations- und Narkoserisiko einhergeht, war die Erfolgsrate der TOT-Operation bei adipösen Frauen nicht verringert. Komplikationen, wie zum Beispiel De-novo-Urge traten in unserer Untersuchung sogar mit zunehmendem BMI seltener auf. Dies lässt den Schluss zu, dass die transobturatorische Schlingenplastik für Frauen aller Gewichtsklassen gleichermaßen erfolgreich und sicher ist. Die Ära der spannungsfreien Vaginalschlingen hat zu einem deutlichen Aufschwung von Kontinenzoperationen geführt. Mit dieser Arbeit konnte bewiesen werden, dass der transobturatorische Zugangsweg eine geeignete Methode zur Therapie der weiblichen Belastungsinkontinenz darstellt, welche auch im Langzeitverlauf sowie bei Adipositas erfolgreich und komplikationsarm ist. Die transobturatorische Schlingenplastik ist somit eine sinnvolle Modifikation der retropubischen Operationsmethode, mit der die geringen Komplikationsraten nochmals gesenkt werden können. Allerdings müssen weitere (prospektiv-randomisierte) Studien mit größeren Fallzahlen und längeren Beobachtungszeiträumen folgen, um diese Ergebnisse zu untermauern

    Speaking the Unspeakable: Disclosures of Sexual and Gender-based Violence in Asylum Credibility Assessments

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    This article explores the extent to which the human rights framework relating to sexual and gender-based violence (SGBV) is upheld in the Norwegian asylum system, by investigating if and how asylum bureaucrats enable the disclosure of SGBV and how such disclosure may impact the assessment of applicants’ credibility. Credibility assessment is important in deciding who is eligible for protection. Eliciting disclosures of SGBV in general is notoriously difficult, and SGBV allegations are often disbelieved. It is also well known that credibility assessment in the asylum system involves working with ambiguity and challenges, but this has rarely been explored with a particular focus on SGBV. Through an analysis of public case summaries and 18 semi-structured interviews with asylum caseworkers and key actors, drawing on Lipsky’s theory of street-level bureaucrats, we conclude that caseworkers’ use of coping mechanisms makes them reluctant to enable, or engage with, disclosures of SGBV, and that this may endanger human rights.publishedVersio

    ELSID-diabetes study-evaluation of a large scale implementation of disease management programmes for patients with type 2 diabetes. Rationale, design and conduct : a study protocol

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    Background: Diabetes model projects in different regions of Germany including interventions such as quality circles, patient education and documentation of medical findings have shown improvements of HbA1c levels, blood pressure and occurrence of hypoglycaemia in before-after studies (without control group). In 2002 the German Ministry of Health defined legal regulations for the introduction of nationwide disease management programs (DMP) to improve the quality of care in chronically ill patients. In April 2003 the first DMP for patients with type 2 diabetes was accredited. The evaluation of the DMP is essential and has been made obligatory in Germany by the Fifth Book of Social Code. The aim of the study is to assess the effectiveness of DMP by example of type 2 diabetes in the primary care setting of two German federal states (Rheinland-Pfalz and Sachsen-Anhalt). Methods/Design: The study is three-armed: a prospective cluster-randomized comparison of two interventions (DMP 1 and DMP 2) against routine care without DMP as control group. In the DMP group 1 the patients are treated according to the current situation within the German-Diabetes-DMP. The DMP group 2 represents diabetic care within ideally implemented DMP providing additional interventions (e.g. quality circles, outreach visits). According to a sample size calculation a sample size of 200 GPs (each GP including 20 patients) will be required for the comparison of DMP 1 and DMP 2 considering possible drop-outs. For the comparison with routine care 4000 patients identified by diabetic tracer medication and age (> 50 years) will be analyzed. Discussion: This study will evaluate the effectiveness of the German Diabetes-DMP compared to a Diabetes-DMP providing additional interventions and routine care in the primary care setting of two different German federal states
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