481 research outputs found

    Mittelfristige Ergebnisse der Vastus-medialis-obliquus-Plastik bei lateraler Patellaluxation

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    Zusammenfassung: In Langzeitergebnissen nach traditionellen Operationsverfahren distalen Realignements für Patellaluxationen wie z.B. der Tuberositasosteotomie wird eine hohe Rate an Femoropatellararthrosen gefunden, sodass ein operatives Vorgehen noch heute kontrovers diskutiert wird. In der Literatur scheinen die Verfahren mit dynamischem proximalem Realignement eine geringere Arthroserate, aber bisweilen höhere Reluxationsrate aufzuweisen. Unlängst wurde der M.vastus medialis obliquus (VMO) in anatomischen und biomechanischen Studien als eine der entscheidenden proximalen stabilisierenden Strukturen bei lateralen Patellaluxationen identifiziert. Zwischen 1994 und 2003 wurden 28Patienten (Durchschnittsalter 21,5Jahre) mit einer VMO-Plastik bei lateraler Patellaluxation operativ versorgt. Die Technik wurde für die meisten Ätiologien einer femoropatellären Instabilität angewandt. Bei dieser proximalen Weichteilkorrektur wird die sehnige Einstrahlung des VMO von der Patella abgelöst. Anschließend wird die Sehne 10-15mm distalisierend an der Patella über MITEK-Anker reinseriert. Postoperativ ist eine Vollbelastung in Streckung möglich. Ein aktives Auftrainieren des Vastus medialis beginnt 6Wochen nach der Operation. 27Patienten wurden klinisch und radiologisch im Jahre 2004 nachkontrolliert, durchschnittlich 5Jahre nach der Operation. 83% gaben ein exzellentes oder gutes Resultat an, 10% waren zufrieden und 7% unzufrieden. Der durchschnittliche Lysholm-Knie-Score betrug 83,1Punkte. Zwei Patienten erlitten eine Reluxation (7%). Die postoperativen Röntgenbilder zeigten eine signifikante Verbesserung des Kongruenzwinkels auch noch nach vielen Jahren. In 89% der Fälle wurde keine oder eine nur geringe Femoropatellararthrose beobachtet. Die präsentierten Fünfjahresergebnisse sind bezüglich Patientenzufriedenheit mit anderen Verfahren proximalen und distalen Realignements vergleichbar. Die Reluxationsrate ist unterdurchschnittlich. Die bisherige niedrige Rate an Femoropatellararthrose nach durchschnittlich 5Jahren erscheint im Vergleich mit den Arthroseraten des rigiden, distalen Realignements hinsichtlich zukünftiger Langzeitergebnisse vielversprechend und wird auf den minimalen Eingriff in das physiologische Gelenkspiel und auf die Wiederherstellung der verletzten Anatomie zurückgeführt. Die Idee der proximalen dynamischen Stabilisierung und das Angreifen am Ursprung der Pathologie wird in den Erkenntnissen aktueller anatomischer und biomechanischer Untersuchungen bestätigt, was diese relativ guten Ergebnisse erklären mag. Über- und Unterkorrekturen der Weichteile können zurzeit kompensiert werden. Die oben genannten traditionellen und rigideren Operationsmethoden erlauben eine solche Kompensation nicht in diesem Ausmaß und können so zu präarthrotischer Überbelastung des medialen Femoropatellar- und Femorotibialgelenks führe

    Der Einfluss der Schrittlänge auf die plantare Druckverteilung bei Patienten mit diabetischem Fußsyndrom

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    Bei Patienten mit dem Diabetischen Fußsyndrom besteht die Gefahr von Ulzerationen,welche bei erhöhtem plantaren Fussdruck zunimmt.Der Einfluss der Schrittlänge auf den plantaren Druck ist bisher nur unzureichend bekannt und soll mit dieser Studie näher untersucht werden.Material/Methoden:An 19 diabetischen Patienten (ohne akute Fußläsionen) werden die Konsequenzen einer Schrittlängenverkürzung erforscht. Allen Patienten wird ein elastisches Trippelband angebracht, das die Schrittweite in definierter Weise begrenzt. Die Auswirkungen auf den Fußdruck werden mit dem kapazitivem Messsystem PEDAR (Novel, München) gemessen und in 6 Fußregionen analysiert. Ergebnisse: Es zeigt sich eine signifikante Abnahme der plantaren Druckverteilung bei verkürzter Schrittlänge. Besonders in der gefährdeten Region unter dem Ballen verringert sich sowohl der Maximaldruck als auch der mittlere Druck

    Corporate social responsibility and circular economy from the perspective of consumers: A cross-cultural analysis in the cosmetic industry

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    Corporate social responsibility (CSR) and circular economy (CE) have assumed considerable importance in the efforts for sustainable development. However, some consumers do not positively respond to CSR and CE activities, and few studies have analyzed the consumers' perspective about the topics. This study investigates consumer knowledge and perception about CSR and CE and their willingness to pay (WTP) for products from companies that follow these concepts, examining differences according to demographic characteristics. We carried out a survey with 302 Brazilian and Italian consumers of cosmetic products. Our results show that most consumers have a low understanding of CSR and CE and a low perception of the socio-environmental initiatives of companies that follow CSR and CE concepts. Nevertheless, most consumers show WTP for products from companies that follow these concepts. We identified demographic variables that allowed us to relate the profile of consumers with their knowledge about CSR and CE and their WTP. We provide insights for companies and policymakers in advancing toward CSR and CE

    Characteristics and outcome of 16 periprosthetic shoulder joint infections

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    Purpose: Shoulder arthroplasties are increasingly performed, but data on periprosthetic joint infections (PJI) in this anatomical position are limited. We retrospectively investigated the characteristics and outcome of shoulder PJI after primary arthroplasty from 1998 to 2010 in a single centre. Methods: Periprosthetic joint infection was defined as periprosthetic purulence, presence of sinus tract or microbial growth. A Kaplan-Meier survival method was used to estimate relapse-free survival of prosthesis. Results: From 1,571 primary shoulder prostheses, we evaluated 16 patients with a PJI at different stages, i.e, early (n=4), delayed (n=6) and late (n=6) infections. The median patient age was 67 (range 53-86) years, and 69% were females. The most commonly isolated microorganism was Propionibacterium acnes in 38% of patients (monobacterial in four and polymicrobial in two patients). In 14 of the 16 patients, surgical interventions consisting of debridement and implant retention (6 patients), exchange (7) and explantation (1) were performed. Four patients had a relapse of infection with P. acnes (n=3) or Bacteroides fragilis (n=1). The relapse-free survival of the prosthesis was 75% (95% confidence interval 46-90%) after 1 and 2years, 100% in six patients following the treatment algorithm for hip and knee PJI and 60% in 10 patients not followed up. All but one of the relapses were previously treated without exchange of the prosthesis. Conclusions: As recommended for hip and knee PJI, we suggest treating shoulder PJI with a low-grade infection by microorganisms such as P. acnes with an exchange of the prosthesis. Cohort studies are needed to verify our result

    Do Invariances in Deep Neural Networks Align with Human Perception?

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    An evaluation criterion for safe and trustworthy deep learning is how well the invariances captured by representations of deep neural networks (DNNs) are shared with humans. We identify challenges in measuring these invariances. Prior works used gradient-based methods to generate identically represented inputs (IRIs), i.e., inputs which have identical representations (on a given layer) of a neural network, and thus capture invariances of a given network. One necessary criterion for a network's invariances to align with human perception is for its IRIs look “similar” to humans. Prior works, however, have mixed takeaways; some argue that later layers of DNNs do not learn human-like invariances yet others seem to indicate otherwise. We argue that the loss function used to generate IRIs can heavily affect takeaways about invariances of the network and is the primary reason for these conflicting findings. We propose an adversarial regularizer on the IRI-generation loss that finds IRIs that make any model appear to have very little shared invariance with humans. Based on this evidence, we argue that there is scope for improving models to have human-like invariances, and further, to have meaningful comparisons between models one should use IRIs generated using the regularizer-free loss. We then conduct an in-depth investigation of how different components (e.g. architectures, training losses, data augmentations) of the deep learning pipeline contribute to learning models that have good alignment with humans. We find that architectures with residual connections trained using a (self-supervised) contrastive loss with `p ball adversarial data augmentation tend to learn invariances that are most aligned with humans. Code: github.com/nvedant07/Human-NN-Alignment. We strongly recommend reading the arxiv version of this paper: https://arxiv.org/abs/2111.14726

    Overexpression of toll-like receptors 3 and 4 in synovial tissue from patients with early rheumatoid arthritis: Toll-like receptor expression in early and longstanding arthritis

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    OBJECTIVE: To analyze the expression, regulation, and biologic relevance of Toll-like receptors (TLRs) 1-10 in synovial and skin fibroblasts and to determine the expression levels of TLRs 2, 3, and 4 in synovial tissues from patients with early rheumatoid arthritis (RA), longstanding RA, and osteoarthritis (OA). METHODS: Expression of TLRs 1-10 in RA synovial fibroblasts (RASFs), OASFs, and skin fibroblasts was analyzed by real-time polymerase chain reaction (PCR). Fibroblasts were stimulated with tumor necrosis factor alpha, interleukin-1beta (IL-1beta), bacterial lipopeptide, poly(I-C), lipopolysaccharide, and flagellin. Production of IL-6 was determined by enzyme-linked immunosorbent assay and induction of TLRs 2-5, matrix metalloproteinases (MMPs) 3 and 13 messenger RNA by real-time PCR. Expression of TLRs 2-4 in synovial tissues was analyzed by immunohistochemistry. RESULTS: Synovial fibroblasts expressed TLRs 1-6, but not TLRs 7-10. Among the expressed TLRs, TLR-3 and TLR-4 were the most abundant in synovial fibroblasts, and stimulation of synovial fibroblasts with the TLR-3 ligand poly(I-C) led to the most pronounced increase in IL-6, MMP-3, and MMP-13. In contrast, skin fibroblasts did not up-regulate MMP-3 or MMP-13 after stimulation with any of the tested stimuli. In synovial tissues from patients with early RA, TLR-3 and TLR-4 were highly expressed and were comparable to the levels of patients with longstanding RA. These expression levels were elevated as compared with those in OA. CONCLUSION: Our findings of high expression of TLRs, particularly TLRs 3 and 4, at an early stage of RA and the reactivity of synovial fibroblasts in vitro to TLR ligands suggest that TLR signaling pathways resulting in persistent inflammation and joint destruction are activated early in the disease process
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