19 research outputs found

    Разработка комплекса мероприятий для повышения надежности и безопасности эксплуатации магистральных нефтепроводов

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    Моделирование напряженно-деформированного состояния считается неотъемлемой частью расчёта трубопровода на прочность и надёжность. Работа освещает проблемы построения моделей таких сооружений и предлагает методику их решения.Modeling of the stress-strain state is considered an integral part of the calculation of the pipeline for strength and reliability. The work highlights the problems of building models of such structures and offers a methodology for their solution

    Why Reassurance Fails in Patients with Unexplained Symptoms—An Experimental Investigation of Remembered Probabilities

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    BACKGROUND: Providing reassurance is one of physicians' most frequently used verbal interventions. However, medical reassurance can fail or even have negative effects. This is frequently the case in patients with medically unexplained symptoms. It is hypothesized that these patients are more likely than patients from other groups to incorrectly recall the likelihoods of medical explanations provided by doctors. METHODS AND FINDINGS: Thirty-three patients with medically unexplained symptoms, 22 patients with major depression, and 30 healthy controls listened to an audiotaped medical report, as well as to two control reports. After listening to the reports, participants were asked to rate what the doctor thinks the likelihood is that the complaints are caused by a specific medical condition. Although the doctor rejected most of the medical explanations for the symptoms in his verbal report, the patients with medically unexplained complaints remembered a higher likelihood for medical explanations for their symptoms. No differences were found between patients in the other groups, and for the control conditions. When asked to imagine that the reports were applicable to themselves, patients with multiple medical complaints reported more concerns about their health state than individuals in the other groups. CONCLUSIONS: Physicians should be aware that patients with medically unexplained symptoms recall the likelihood of medical causes for their complaints incorrectly. Therefore, physicians should verify correct understanding by using check-back questions and asking for summaries, to improve the effect of reassurance

    Zur Überlegenheit von Selbstregulation über Selbstkontrolle in Psychotherapie und psychosomatischer Rehabilitation

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    Hintergrund: Selbstkontrolle ist ein in der Verhaltenstherapie weit verbreitetes Konzept, die Effektivität der Techniken der Selbstkontrolle ist gut belegt. In der Volitionsforschung wird der Selbstkontrolle als der selbstdisziplinierenden Volitionsform die Selbstregulation als die selbstintegrierende Volitionsform gegenübergestellt. In dieser Studie sollen diese Volitionsformen hinsichtlich Gefühlswahrnehmung, Affektivität, psychischen und körperlichen Beschwerden (Komorbidität) sowie Therapieerfolg überprüft werden. Patienten und Methode: Bei 1018 Patienten einer psychosomatischen Fachklinik wurden zu Beginn der Rehabilitation der volitionale Stil sowie psychische und körperliche Beschwerden erhoben, bei 242 Patienten zusätzlich Variablen der Gefühlswahrnehmung und der Affektivität. Die Beschwerden wurden auch nach der Rehabilitation erfasst. Alle Patienten wurden in eine von vier Subgruppen des volitionalen Stils eingeteilt: selbstregulierend, selbstkontrollierend, lageorientiert, handlungsorientiert. Der «volitionale Stil» wurde als 4-stufiger Faktor in 1-faktoriellen Varianzanalysen verwendet und Mittelwertsvergleiche zwischen selbstregulierenden und selbstkontrollierenden Patienten wurden angeschlossen. Ergebnisse: Selbstregulierende Patienten haben signifikant weniger Schwierigkeiten bei der Identifikation von Gefühlen, weisen mehr positive und weniger negative Emotionen auf und sind weniger depressiv und symptombelastet. Sie erreichen zudem einen signifikant besseren Rehabilitationserfolg hinsichtlich Depressivität, Erschöpfung und körperlichem Beschwerdedruck. Keine Unterschiede zwischen Selbstregulation und Selbstkontrolle finden sich hinsichtlich des extern orientierten Denkstils und der körperlichen Beschwerden zu Beginn der Therapie. Schlussfolgerungen: Die Ergebnisse zeigen sehr deutlich die negativen Konsequenzen chronischer Selbstkontrolle und die Überlegenheit von Selbstregulation. Selbstkontrolle ist nur so lange adaptiv, wie sie als Verhaltensoption verfügbar ist und nur vorübergehend eingesetzt wird. Langfristig ist Selbstregulation gesünder und daher prinzipiell der Selbstkontrolle vorzuziehen

    Volitionale Kompetenzen als Prädiktoren des Therapieerfolgs von Psychotherapien und psychosomatischer Rehabilitation

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    Überprüft wird, ob volitionale Kompetenzen im Sinne der Theorie der willentlichen Handlungssteuerung von Kuhl als Prädiktoren des Therapieerfolges von stationärer psychosomatischer Rehabilitation dienen. Es wurden die Einflüsse von zwölf volitionalen Variablen neben soziodemographischen, diagnostischen, sozialmedizinischen, symptomatischen, persönlichkeitsbezogenen, kognitiven, motivationalen, religiösen, emotionalen und physiologischen Variablen auf direkte und indirekte Therapieerfolgs-Kriterien untersucht. Befragt wurden 1018 Patienten, die im Zeitraum von April 2002 bis August 2003 in einer psychosomatischen Fachklinik aufgenommen wurden. Die meisten volitionalen Kompetenzen korrelierten statistisch signifikant mit dem Therapieerfolg. In der multiplen Regressionsanalyse zeigte sich Aufmerksamkeitslenkung als der wichtigste volitionale Prädiktor, gefolgt von Stimmungsmanagement und Misserfolgsbewältigung. Weitere wichtige positive Prognosefaktoren waren Motivation, Dauer der Arbeitsunfähigkeitszeit und die in fast allen Prädiktorstudien gefundenen Symptom- und Persönlichkeitsvariablen (z. B. Ausmaß der Depressivität). Diese Ergebnisse führen zur Überlegung, ob eine spezifische Förderung volitionaler Kompetenzen therapeutisch sinnvoll ist

    Anticipatory effects of food exposure in women diagnosed with bulimia nervosa.

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    Objective. To investigate cephalic phase responses (CPRs) in women diagnosed with bulimia nervosa and to test the assumption that eating disordered individuals respond with more marked CPRs and higher increases in psychophysiological arousal to the presentation of food cues. Method. Thirteen female inpatients diagnosed with bulimia nervosa were compared to 15 non-eating disordered female volunteers. Participants were exposed to their preferred binge food in a single laboratory session with the possibility to eat immediately after the exposure trial. Results. The results show greater salivation responses to food exposure and lower sympathetic arousal in patients diagnosed with bulimia nervosa than in non-eating-disordered participants. Distress and feelings of tension and insecurity during food exposure were higher in patients compared to controls. Discussion. These results support the hypothesis that anticipatory cephalic phase responses are more marked in eating disordered individuals and may therefore play a role in the maintenance of binge eating behavior

    Pathological baroreceptor sensitivity in patients suffering from somatization disorders: do they correlate with symptoms?

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    We conducted a study to investigate whether patients with somatization disorders (ICD-10, F45.0) show abnormal values in autonomic testing

    Longer term outcome of cognitive-behavioural and psychodynamic psychotherapy in routine mental health care: randomised controlled trial

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    We investigated the comparative effectiveness of cognitive-behavioural (CBT) and psychodynamic therapy (PDT) under clinically representative conditions as a subtrial of a prior study (Watzke et al., 2010, BJP). A consecutive sample of 147 patients with common mental disorders was randomised to either CBT or PDT in routine mental health care. In a primary per-protocol analysis patients randomised to CBT had a significantly better longer term outcome in the primary outcome symptom severity (General Severity Index of the SCL-14; p=.001; partial η(2)=0.073) as well as in health related quality of life (Mental Component Summary of the SF-8; p=.013; partial η(2)=.041) and concerning interpersonal issues (Inventory of Interpersonal Problems, IIP-C; p=.001; partial η(2)=.070) 6 months after treatment than patients randomised to PDT. These results could be confirmed in intention-to-treat analyses (n=180) suggesting that there was no substantial attrition bias due to drop outs at the follow-up assessment. Thus, the so called equivalence outcome paradox was not replicated in this study

    Effectiveness of systematic treatment selection for psychodynamic and cognitive-behavioural therapy: randomised controlled trial in routine mental healthcare

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    BACKGROUND Although cognitive-behavioural therapy (CBT) and psychodynamic therapy (PDT) are both effective treatments for mental disorders, they show clear dissimilarities concerning their therapeutic models and treatment rationales. AIMS To determine the effectiveness of systematic treatment selection (STS) to CBT or PDT in a mental healthcare setting compared with a control procedure of random treatment selection (RTS). METHOD A randomised controlled trial in a consecutive sample of 291 in-patients with at least one ICD-10 mental disorder was performed. The primary outcome was symptom severity (General Severity Index of the Symptom Checklist-14) at 6-month follow-up. Health-related quality of life was the secondary outcome, determined using the Short Form-8. RESULTS Analyses revealed no general effect for systematic treatment selection. However, there was a differential effect: systematic selection resulted in a better longer-term outcome for PDT, but not for CBT; STS-PDT patients showed a significantly larger reduction in symptom severity than RTS-PDT patients. This difference was not observed in CBT. CONCLUSIONS Since systematic treatment selection seems to be able to optimise treatment outcome, at least for PDT, pursuing systematic treatment assignment strategies in mental healthcare settings is a worthwhile endeavour
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