14 research outputs found

    Die Behandlungspraxis bei Patienten mit isolierter stumpfer Milzverletzung: Eine Befragung der Schweizer Traumatologen

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    Zusammenfassung: Hintergrund: Das nicht-operative Management (NOM) des stumpfen Milztraumas hat sich in den vergangenen Jahren als Therapiekonzept etabliert. Es bestehen jedoch zahlreiche Kontroversen bezüglich der Überwachung und Nachsorge dieser Patienten. Ziel dieser Studie war es, mittels einer Umfrage bei Mitgliedern der Schweizerischen Gesellschaft für Allgemeine und Unfallchirurgie (SGAUC) die aktuelle Praxis bezüglich NOM beim isolierten Milztrauma zu erfassen und mögliche Diskrepanzen zur aktuellen Literatur zu eruieren. Studiendesign und Untersuchungsmethode: Sämtliche praktizierende Mitglieder der SGAUC wurden mittels schriftlichem Umfragebogen adressiert. Dieser enthielt Fragen zu Person und Klinik des Chirurgen, Fragen zu Diagnostik und Management während der Hospitalisation sowie zu radiologischen Verlaufskontrollen und zur stufenweisen Wiederaufnahme von Alltagsaktivitäten. Ergebnisse: An der Umfrage nahmen 52 von 165 (31,5%) praktizierenden Mitgliedern der SGAUC teil. Diese deckten 62,8% aller Schweizer Traumazentren ab. Vierzehn Befragte (26,9%) verfügen an ihrer Klinik über ein Protokoll zur Behandlung des Milztraumas. Als initiale Bildgebung beim hämodynamisch stabilen Patienten mit stumpfem Abdomaninaltrauma gaben 82,7% der Befragten die Sonographie an. Bei sonographischem Verdacht auf Milztrauma verzichteten allerdings 19,2% der Befragten auf eine weitergehende Diagnostik. Die Hälfte der Chirurgen gab außerdem an, bei sichtbarem Kontrastmittelextravasat aus der Milz keine weiteren therapeutischen Maßnahmen einzuleiten. 86,5% der Befragten würden Patienten mit niedriggradigem Milztrauma für durchschnittlich 1,6 (0-4Tage) in einem kontinuierlich-monitorisierten Bett überwachen. Keine Unterschiede wurden hinsichtlich der Aktivitätsrestriktion zwischen mittel- und hochgradigen Milztraumata gemacht. Schlussfolgerung: Aufgrund eines Mangels an evidenzbasierten Richtlinien zum NOM des Milztraumas gibt es eine beträchtliche Variabilität in der klinischen Praxis selbst unter erfahrenen Chirurgen. Die größten Diskrepanzen zu den Empfehlungen in der aktuellen Literatur waren zum einen der Verzicht auf eine Computertomographie bei Verdacht auf Milztrauma, zum anderen das konservative Vorgehen trotz nachgewiesenem Kontrastmittelaustrit

    Upper estimate of martingale dimension for self-similar fractals

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    We study upper estimates of the martingale dimension dmd_m of diffusion processes associated with strong local Dirichlet forms. By applying a general strategy to self-similar Dirichlet forms on self-similar fractals, we prove that dm=1d_m=1 for natural diffusions on post-critically finite self-similar sets and that dmd_m is dominated by the spectral dimension for the Brownian motion on Sierpinski carpets.Comment: 49 pages, 7 figures; minor revision with adding a referenc

    Integrating sequence and array data to create an improved 1000 Genomes Project haplotype reference panel

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    A major use of the 1000 Genomes Project (1000GP) data is genotype imputation in genome-wide association studies (GWAS). Here we develop a method to estimate haplotypes from low-coverage sequencing data that can take advantage of single-nucleotide polymorphism (SNP) microarray genotypes on the same samples. First the SNP array data are phased to build a backbone (or 'scaffold') of haplotypes across each chromosome. We then phase the sequence data 'onto' this haplotype scaffold. This approach can take advantage of relatedness between sequenced and non-sequenced samples to improve accuracy. We use this method to create a new 1000GP haplotype reference set for use by the human genetic community. Using a set of validation genotypes at SNP and bi-allelic indels we show that these haplotypes have lower genotype discordance and improved imputation performance into downstream GWAS samples, especially at low-frequency variants. © 2014 Macmillan Publishers Limited. All rights reserved

    Loss of proapoptotic Bcl-2-related multidomain proteins in primary melanomas is associated with poor prognosis

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    Prognosis of primary melanoma is presently based on morphological parameters, mainly tumor thickness. However, more reliable prognostic markers are needed that allow a better stratification of patients, especially with regard to therapeutic options. Here, a retrospective study was performed on patients with primary superficial-spreading melanoma (SSM, n=44) or nodular melanoma (n=16) of 1.5–4 mm thickness. Thirty patients had survived the follow-up of 10 years, whereas the other 30 patients developed metastases. Tumor sections were analyzed by immunohistochemistry for the expression of regulators of the cell cycle (p21; retinoblastoma protein (pRb)), of the intrinsic or extrinsic proapoptotic pathways (p53; murine double minute gene 2 protein; tumour necrosis factor-related apoptosis-inducing ligand (TRAIL)-R1/DR4; TRAIL-R2/DR5) and of Bcl-2-related proteins (Bcl-2, Mcl-1, Bax, Bak, Bok), which regulate the common mitochondrial apoptotic pathway. In SSM, decrease of Bax and Bak was significantly correlated with a poor prognosis: high Bax was associated with 10-year survival rates of 68%, whereas low Bax resulted in only 26% survival, and high Bak was associated with 10-year survival rates of 62%, whereas low Bak resulted in only 10% survival. Regulators of apoptosis may therefore candidate for independent prognostic markers for primary melanomas. The study underlines the particular role of the mitochondrial apoptosis pathway and of proapoptotic Bcl-2-related proteins for melanoma progression

    [Treatment practice in patients with isolated blunt splenic injuries : A survey of Swiss traumatologists.]

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    The non-operative management (NOM) of blunt splenic injuries has gained widespread acceptance. However, there are still many controversies regarding follow-up of these patients. The purpose of this study was to survey active members of the Swiss Society of General and Trauma Surgery (SGAUC) to determine their practices regarding the NOM of isolated splenic injuries
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