97 research outputs found

    Intraossäre Infusionstechnik

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    Zusammenfassung: Die intraossäre Infusionstechnik ist zum festen Bestandteil in der pädiatrischen aber auch adulten Notfallmedizin geworden und gehört heute zu den wichtigsten Fertigkeiten eines Notarztes, Pädiaters, Anästhesisten und Intensivmediziners. Die intraossäre Infusionstechnik ist eine sichere, zuverlässige und schnelle Methode, um bei Kindern unter 6Jahren mit Kreislaufstillstand oder schwerem hypovolämischem Schock primär und beim vital gefährdeten Kind mit schwierigen Venenverhältnissen sekundär einen Gefäßzugang zu legen. Auf diesem Weg können alle in der Notfallmedizin intravenös verabreichten Medikamente und Flüssigkeiten nahezu uneingeschränkt, im Vergleich zur intravenösen Gabe in äquivalenter Dosierung und mit vergleichbaren Anschlagszeiten appliziert werden. Kenntnisse über Indikationen, Punktionsstellen, Material, Technik, Vorsichtsmaßnahmen und Komplikationen sowie Training am Übungsknochen sind wichtig für den sicheren und erfolgreichen klinischen Einsatz. Bei richtiger Indikationsstellung gibt es abgesehen von lokalen Gründen wie Frakturen, voroperierter Knochen oder kürzlich vorausgegangene Punktionsversuche sowie Durchblutungsstörungen der betroffenen Extremität keine absoluten Kontraindikationen für eine intraossäre Infusion. Komplikationen sind bei richtiger Anwendung und Handhabung extrem selten und das Risiko steht in keinem Verhältnis zu den Vorteilen einer intraossären Infusion beim vital bedrohten Patiente

    Section Extension from Hyperbolic Geometry of Punctured Disk and Holomorphic Family of Flat Bundles

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    The construction of sections of bundles with prescribed jet values plays a fundamental role in problems of algebraic and complex geometry. When the jet values are prescribed on a positive dimensional subvariety, it is handled by theorems of Ohsawa-Takegoshi type which give extension of line bundle valued square-integrable top-degree holomorphic forms from the fiber at the origin of a family of complex manifolds over the open unit 1-disk when the curvature of the metric of line bundle is semipositive. We prove here an extension result when the curvature of the line bundle is only semipositive on each fiber with negativity on the total space assumed bounded from below and the connection of the metric locally bounded, if a square-integrable extension is known to be possible over a double point at the origin. It is a Hensel-lemma-type result analogous to Artin's application of the generalized implicit function theorem to the theory of obstruction in deformation theory. The motivation is the need in the abundance conjecture to construct pluricanonical sections from flatly twisted pluricanonical sections. We also give here a new approach to the original theorem of Ohsawa-Takegoshi by using the hyperbolic geometry of the punctured open unit 1-disk to reduce the original theorem of Ohsawa-Takegoshi to a simple application of the standard method of constructing holomorphic functions by solving the d-bar equation with cut-off functions and additional blowup weight functions

    Small bound for birational automorphism groups of algebraic varieties (with an Appendix by Yujiro Kawamata)

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    We give an effective upper bound of |Bir(X)| for the birational automorphism group of an irregular n-fold (with n = 3) of general type in terms of the volume V = V(X) under an ''albanese smoothness and simplicity'' condition. To be precise, |Bir(X)| < d_3 V^{10}. An optimum linear bound |Bir(X)|-1 < (1/3)(42)^3 V is obtained for those 3-folds with non-maximal albanese dimension. For all n > 2, a bound |Bir(X)| < d_n V^{10} is obtained when alb_X is generically finite, alb(X) is smooth and Alb(X) is simple.Comment: Mathematische Annalen, to appea

    E-commerce transactions in a virtual environment: Virtual transactions

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    E-commerce is a fundamental method of doing business, such that for a firm to say it is trading at all in the modern market-place it must have some element of on-line presence. Coupled with this is the explosion of the "population" of Massively Multiplayer On-line Role Playing Games and other shared virtual environments. Many suggest this will lead to a further dimension of commerce: virtual commerce. We discuss here the issues, current roadblocks and present state of an e-commerce transaction carried out completely within a virtual environment; a virtual transaction. Although technically such transactions are in a sense trivial, they raise many other issues in complex ways thus making V-transactions a highly interesting cross-disciplinary issue. We also discuss the social, ethical and regulatory implications for the virtual communities in these environments of such v-transactions, how their implementation affects the nature and management of a virtual environment, and how they represent a fundamental merging of the real and virtual worlds for the purpose of commerce. We highlight the minimal set of features a v-transaction capable virtual environment requires and suggest a model of how in the medium term they could be carried out via a methodology we call click-through, and that the developers of such environments will need to take on the multi-modal behavior of their users, as well as elements of the economic and political sciences in order to fully realize the commercial potential of the v-transaction. © 2012 Springer Science+Business Media, LLC

    Exploiting bacterial DNA gyrase as a drug target: current state and perspectives

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    DNA gyrase is a type II topoisomerase that can introduce negative supercoils into DNA at the expense of ATP hydrolysis. It is essential in all bacteria but absent from higher eukaryotes, making it an attractive target for antibacterials. The fluoroquinolones are examples of very successful gyrase-targeted drugs, but the rise in bacterial resistance to these agents means that we not only need to seek new compounds, but also new modes of inhibition of this enzyme. We review known gyrase-specific drugs and toxins and assess the prospects for developing new antibacterials targeted to this enzyme

    Dynamic visual acuity

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    Zusammenfassung Im Rahmen dieser Diplomarbeit wurde ein computergesteuertes Gerät zur Beurteilung des vestibulookulären Reex (VOR) entwickelt, welches es ermöglicht,Optotypen auf einem separaten Bildschirm während einer Kopfdrehung anzuzeigen. Durch das Erkennen von verschieden grossen Landoltringen errechnet das Programm die dynamische Sehschärfe (DVA), welche ausschlaggebend für die Beurteilung des VOR ist. Zur Validierung und Erprobung des Geräts wurde eine klinische Studie mit 49 Probanden und 26 Patienten durchgeführt. Mit der entwickelten DVA-Apparatur und der durchgeführten Studie bietet dieser DVA-Test ein erprobtes System, um den VOR und somit das damit verbundene Gleichgewichtsorgan zu überprüfen. Für eine bestmögliche Kategorisierung in vestibulären Ausfall, vestibuläre Unterfunktion und gesund, wurden Tests mit verschiedenen Kriterien durchgeführt und analysiert - mit dem Ergebnis, dass passive DVA-Tests mit einer Kopfrotationsgeschwindigkeit von 150°/s die besten Resultate liefern. Der DVA-Test stellt durch einfaches Tragen eines Headset und mittels Durchführung weniger Kopfdrehungen eine komfortable Alternative zum Kopf-Impuls-Test (KIT) dar. Abstract In this diploma thesis a computer-controlled device to investigate the vestibulo- ocular reex (VOR) was developed. This device is able to present optotypes during head rotations on a separate display. With the recognition of differently sized landolt-circles the program calculates the dynamic visual acuity (DVA), which is crucial to determine the VOR. Tests with 49 healthy and 26 pathologic subjects were conducted to validate and testing the device. Within the scope of this study,subjects were categorized as healthy, patient with vestibular loss and patient with vestibular hypofunction. The study has shown that the DVA-device developed here is well suited to measure VOR and thus to assess the function of the equilibrium organ. A head rotation velocity of 150°/s was identifed as best differentiator. Statistical analysis of our results has shown that this condition allows to differentiate patients with high discriminatory power. Just wearing a headset and executing few head rotations makes the DVA test a comfortable alternative to the head impulse test (HIT)

    Intraossäre Infusionstechnik

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    Die intraossäre Infusionstechnik ist zum festen Bestandteil in der pädiatrischen aber auch adulten Notfallmedizin geworden und gehört heute zu den wichtigsten Fertigkeiten eines Notarztes, Pädiaters, Anästhesisten und Intensivmediziners. Die intraossäre Infusionstechnik ist eine sichere, zuverlässige und schnelle Methode, um bei Kindern unter 6Jahren mit Kreislaufstillstand oder schwerem hypovolämischem Schock primär und beim vital gefährdeten Kind mit schwierigen Venenverhältnissen sekundär einen Gefäßzugang zu legen. Auf diesem Weg können alle in der Notfallmedizin intravenös verabreichten Medikamente und Flüssigkeiten nahezu uneingeschränkt, im Vergleich zur intravenösen Gabe in äquivalenter Dosierung und mit vergleichbaren Anschlagszeiten appliziert werden. Kenntnisse über Indikationen, Punktionsstellen, Material, Technik, Vorsichtsmaßnahmen und Komplikationen sowie Training am Übungsknochen sind wichtig für den sicheren und erfolgreichen klinischen Einsatz. Bei richtiger Indikationsstellung gibt es abgesehen von lokalen Gründen wie Frakturen, voroperierter Knochen oder kürzlich vorausgegangene Punktionsversuche sowie Durchblutungsstörungen der betroffenen Extremität keine absoluten Kontraindikationen für eine intraossäre Infusion. Komplikationen sind bei richtiger Anwendung und Handhabung extrem selten und das Risiko steht in keinem Verhältnis zu den Vorteilen einer intraossären Infusion beim vital bedrohten Patiente

    A new dynamic visual acuity test to assess peripheral vestibular function

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    OBJECTIVE: To evaluate a novel test for dynamic visual acuity (DVA) that uses an adaptive algorithm for changing the size of Landolt rings presented during active or passive head impulses, and to compare the results with search-coil head impulse testing. DESIGN: Prospective study in healthy individuals and patients with peripheral vestibular deficits. SETTING: Tertiary academic center. PARTICIPANTS: One hundred neuro-otologically healthy individuals (age range, 19-80 years) and 15 patients with bilateral (n = 5) or unilateral (n = 10) peripheral vestibular loss (age range, 27-72 years). INTERVENTIONS: Testing of static visual acuity (SVA), DVA during active and passive horizontal head rotations (optotype presentation at head velocities >100 degrees/s and >150 degrees/s), and quantitative horizontal head impulse testing with scleral search coils. MAIN OUTCOME MEASURE: Difference between SVA and DVA, that is, visual acuity loss (VA loss), gain of the high-acceleration vestibulo-ocular reflex. RESULTS: Passive head impulses and higher velocities were more effective than active impulses and lower velocities. Using passive head impulses and velocities higher than 150 degrees/s, the DVA test discriminated significantly (P < .001) among patients with bilateral vestibulopathy, those with unilateral vestibulopathy, and normal individuals. The DVA test sensitivity was 100%, specificity was 94%, and accuracy was 95%, with search-coil head impulse testing used as a reference. In healthy individuals, VA loss increased significantly with age (P < .001; R(2) = 0.04). CONCLUSION: Dynamic visual acuity testing with Landolt rings that are adaptively changed in size enables detection of peripheral vestibular dysfunction in a fast and simple way
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