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L’opérateur de négation degil (ne pas être) en turc
L’opérateur de négation degil , en turc, s’emploie pour exprimer la négation d’une attribution de propriété. D’un point de vue énonciatif, la valeur de la négation varie selon les marques aspecto-énonciatives qu’il reçoit : égocentrage fort, discordance, ou rupture. Il peut en outre être incident à une relation prédicative exprimant la réalisation d'un processus ; il exprime alors la discordance par rapport à une représentation que l’on prête au co-énonciateur, ou l’opposition à des discours antérieurs. Lorsque le prédicat verbal exprimant le processus est lui-même affecté de sa propre marque de négation,–ma–, degil permet de construire la négation d’une assertion.The marker of negation degil , in turkish, is used to express the negation of quality. The value of negation varies according to the marks of aspect it receives. Besides, it may intervene into a predicative relation which expresses the realization of a process ; it then expresses the opposition to the co-utterer's representation or to a previous speech. When the verbal base receives its own mark of negation, –ma– , degil allows to build the negation of a negative assertion
L’opérateur de négation degil (ne pas être) en turc
L’opérateur de négation degil , en turc, s’emploie pour exprimer la négation d’une attribution de propriété. D’un point de vue énonciatif, la valeur de la négation varie selon les marques aspecto-énonciatives qu’il reçoit : égocentrage fort, discordance, ou rupture. Il peut en outre être incident à une relation prédicative exprimant la réalisation d'un processus ; il exprime alors la discordance par rapport à une représentation que l’on prête au co-énonciateur, ou l’opposition à des discours antérieurs. Lorsque le prédicat verbal exprimant le processus est lui-même affecté de sa propre marque de négation,–ma–, degil permet de construire la négation d’une assertion.The marker of negation degil , in turkish, is used to express the negation of quality. The value of negation varies according to the marks of aspect it receives. Besides, it may intervene into a predicative relation which expresses the realization of a process ; it then expresses the opposition to the co-utterer's representation or to a previous speech. When the verbal base receives its own mark of negation, –ma– , degil allows to build the negation of a negative assertion
The R package MitISEM: Efficient and Robust Simulation Procedures for Bayesian Inference
This paper presents the R-package MitISEM (mixture of t by importance sampling weighted expectation maximization) which provides an automatic and flexible two-stage method to approximate a non-elliptical target density kernel -- typically a posterior density kernel -- using an adaptive mixture of Student-t densities as approximating density. In the first stage a mixture of Student-t densities is fitted to the target using an expectation maximization (EM) algorithm where each step of the optimization procedure is weighted using importance sampling. In the second stage this mixture density is a candidate density for efficient and robust application of importance sampling or the Metropolis-Hastings (MH) method to estimate properties of the target distribution. The package enables Bayesian inference and prediction on model parameters and probabilities, in particular, for models where densities have multi-modal or other non-elliptical shapes like curved ridges. These shapes occur in research topics in several scientific fields. For instance, analysis of DNA data in bio-informatics, obtaining loans in the banking sector by heterogeneous groups in financial economics and analysis of education's effect on earned income in labor economics. The package MitISEM provides also an extended algorithm, 'sequential MitISEM', which substantially decreases computation time when the target density has to be approximated for increasing data samples
TESS discovery of a super-earth and three sub-neptunes hosted by the bright, sunlike star HD 108236
We report the discovery and validation of four extrasolar planets hosted by the nearby, bright, Sun-like (G3V) star HD 108236 using data from the Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS). We present transit photometry, reconnaissance, and precise Doppler spectroscopy, as well as high-resolution imaging, to validate the planetary nature of the objects transiting HD 108236, also known as the TESS Object of Interest (TOI) 1233. The innermost planet is a possibly rocky super-Earth with a period of 3.79523+0.00047-0.00044 days and has a radius of 1.586 ± 0.098 R⊗.The outer planets are sub-Neptunes, with potential gaseous envelopes, having radii of 2.068+0.10-0.091 R⊗, 2.72 ± 0.11 R⊗, and 3.12+0.13-0.12 R⊗ and periods of 6.20370+0.00064-0.00052 days, 14.17555+0.00099-0.0011 days, and 19.5917+0.0022-0.0020 days, respectively. With V and Ks magnitudes of 9.2 and 7.6, respectively, the bright host star makes the transiting planets favorable targets for mass measurements and, potentially, for atmospheric characterization via transmission spectroscopy. HD 108236 is the brightest Sun-like star in the visual (V ) band known to host four or more transiting exoplanets. The discovered planets span a broad range of planetary radii and equilibrium temperatures and share a common history of insolation from a Sun-like star (R∗ = 0.888 ± 0.017 R⊙, Teff = 5730 ± 50 K), making HD 108236 an exciting, opportune cosmic laboratory for testing models of planet formation and evolution
Material inspections with low energy neutrons and 3D image reconstruction
Zsfassung in dt. Sprache14
Sonographic evaluation of long-term results after carotid-artery stenting in symptomatic and asymptomatic patients
GesamtdissertationDie percutane transluminale Angioplastie der A.carotis interna mit
Stentimplantation (PTA mit Stentimplanation) ist eine etablierte
interventionelle Behandlungsmethode der hochgradigen Carotisstenose. In der
vorliegenden Arbeit sollte der Einfluß klinischer Parameter auf die
Rezidivstenoserate nach PTA mit Stentimplantation untersucht werden. In der
Zeit vom Juni 2000 bis April 2005 behandelten wir 178 Hochrisikopatienten mit
symptomatischer bzw. asymptomatischer hochgradiger Carotis interna Stenose
mittels PTA mit Stentimplantation unter Verwendung eines cerebralen
Protektionssystems. Wir führten eine Nachuntersuchung dieser 178 Patienten mit
B-Flow, Dopplersonographie und B-Mode an 3 verschiedenen Zeitpunkten durch.
Die ersten Untersuchungen wurden 24 h nach der Intervention, die nächsten 3
bis 6 Monate und 6 bis 12 Monaten nach Carotis-PTA mit Stentimplantation
vorgenommen. Es wurde die Diameter- und die lokale Flächenstenose mittels
B-Flow berechnet. Das minimale Lumen wurde mit dem distalen Referenzsegment
verglichen und der Grad der Rezidivstenose bestimmt. Von 178 Patienten hatten
11 Patienten eine flächenbezogene Rezidivstenose, die größer bzw. gleich 50%
war. 10 dieser 11 Patienten waren präinterventionell neurologisch
symptomatisch, ein Patient hatte vor der Carotis-PTA mit Stentimplantation
keine neurologischen Symptome. 1 von den 11 Patienten entwickelte eine
Rezidivstenose, die größer 70% war. Lediglich dieser Patient musste bei
progredienter Rezidivstenose einer Re-PTA der A.carotis interna unterzogen
werden. Keiner der Patienten mit präinterventionell asymptomatischer
Carotisstenose entwickelte eine Rezidivstenose, die größer war als 70%. Alle
11 Rezidivstenosen waren neurologisch asymptomatisch. Der Unterschied der
Inzidenz der Rezidivstenose zwischen symptomatischen und asymptomatischen
Patienten war statistisch signifikant (p<0,027). Die Rezidivstenoserate nach
einem Jahr lag insgesamt bei 6,1% bezogen auf die Flächenstenose ≥ 50% und bei
0,57% bezogen auf die Flächenstenose ≥ 70%. Eine Flächenstenose von 70%
entspricht etwa einer Diameterstenose von 50%. Die periinterventionelle
Komplikationsrate hinsichtlich TIA betrug 0,56%, für Minor Stroke 1,1%, Major
Stroke 1,7%, intracranielle Blutung 0,56% und für den Tod 0,56%. Patienten mit
symptomatischer Carotisstenose hatten häufiger periinterventionelle
Komplikationen. 4 Patienten mit präinterventionell symptomatischer
Carotisstenose hatten während und 24h nach Carotis-PTA mit Stentimplantation
Komplikationen im Sinne von Major Stroke, PRIND und Tod (fatale
Myokardinfarktes). 1 Patient mit asymptomatischer Carotisstenose erlitt
periinterventionell ein PRIND. Damit ergibt sich eine periinterventionelle
Komplikationsrate für Tod und Major stroke von 3,5% für Patienten mit
symptomatischer Carotisstenose. Betroffen sind insbesondere sehr alte
Patienten Es konnte zudem ein statistisch signifikanter Zusammenhang zwischen
den Begleiterkrankungen arterielle Hypertonie und Koronare Herzkrankheit und
dem Auftreten einer symptomatischen Carotisstenose festgestellt werden.
Zusammenfassend lässt sich sagen, dass die Patienten mit symptomatischer
Carotisstenose häufiger periinterventionelle Komplikationen und häufiger
Begleiterkrankungen haben. Deshalb sollte präinterventionell die medikamentöse
Therapie der Begleiterkrankungen optimiert werden. Unsere Studie zeigte einen
Einfluß der präinterventionellen Symptomatik auf die Ein-Jahres-
Rezidivstenoserate nach Carotis-PTA mit Stentimplantation. Aus dieser
Erkenntnis lässt sich schließen, dass der postinterventionellen
Nachbeobachtung besondere Bedeutung zukommt. Die medikamentöse
Sekundärprophylaxe sollte bei diesen Patienten forciert werden.Stenting of the internal carotid artery is an established procedere in the
treatment of high-grade carotid stenoses. At the time from june 2000 till
april 2005 178 patients with high degree stenoses of the internal carotid
artery have been treated by stent-assisted transluminal angioplasty with
cerebral protection at the Klinikum Hannover, Kranenhaus Siloah. The follow up
including an neurological examination, colour doppler, power doppler and
b-flow started 24 hours after, 3-6 months after and 6-12 months after carotid
stenting. The area stenosis was calculated with b-flow. 11 from178 patients
have developed a restenosis > 50%. 10 of the 11 patients have had
preinterventional neurological symptoms. All patients with restenosis were
neurological asymptomatic. The differenz of the incidence of restenosis
between symptomatic and asymptomatic was significant p=0,027. The restenosis
rate after 1 year 6,1%, the periinterventional complication rate for TIA
0,56%, minor stroke 1,1%, major stroke 1,7%, intracranial bleeding 0,56%,
death and major stroke 3,5%. Patient with neurological symptoms before carotid
stenting have had often periinterventional complications. There is an
influence between the symptomatic before carotid stening and the restenosis
rate after 1 year. The follow up after carotid angioplasty with
stentimplantation is very important. The medicinal secondary prophylaxis
should be intensif
- …