192 research outputs found

    How patients built up the practice of the lay homeopath Clemens von Bönninghausen. Quantitative and qualitative aspects of patient history

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    Statistics seem to give little information about individuals’ fates. With the help of patient journals, the interwoven connections between quantitative and qualitative aspects of historical research work can be shown. This example focuses on the patients who, between 1829 and 1864, built up the practice of the lay homeopath Clemens Maria Franz von Bönninghausen in Münster, Westphalia. Questions of practice, the social structure of the clientele, and the diseases Bönninghausen treated are also considered

    How patients built up the practice of the lay homeopath Clemens von Bönninghausen. Quantitative and qualitative aspects of patient history

    Get PDF
    Statistics seem to give little information about individuals' fates. With the help of patient journals, the interwoven connections between quantitative and qualitative aspects of historical research work can be shown. This example focuses on the patients who, between 1829 and 1864, built up the practice of the lay homeopath Clemens Maria Franz von Bönninghausen in Münster, Westphalia. Questions of practice, the social structure of the clientele, and the diseases Bönninghausen treated are also considered

    Nachhaltigkeitsaspekte bei Kaufentscheidungen von Lebensmitteln

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    Kaufentscheidungen im Sinne des Leitbildes einer nachhaltigen Ernährung werden von Konsumenten unter verschiedenen Einflussbedingungen getroffen. Dabei verlassen sie sich auf ein möglichst transparentes Informationsspektrum. Besonders deutlich wird dies bei der Wahl von Bioprodukten und regionalen Produkten, die häufig mit dem Nachhaltigkeitsgedanken verbunden werden. (DIPF/Orig.

    Erosion und Erosionsbasis

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    Royal Geographical Society. 1830?1930

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    Die Wellen des Meeres

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    Sehr dichte Niederschl�ge

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    A prospective clinical study to compare the depth of anaesthesia, the wake-up time and the wake-up behaviour for total intravenous anaesthesia (TIVA) with Remifentanil and Propofol between two anaesthetic methods (TCI versus OTCI) in elective vasovasostomy patients

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    Hintergrund. Die Durchführung sicherer, komplikationsarmer Narkosen in Kombination mit schnellem Erwachen und zeitnaher Rückkehr kognitiver Funktionen nach Operationsende scheint nach Einführung kurzwirksamer und besser steuerbarer Medikamente wir Propofol und Remifentanil, sowie der Verwendung computergesteuerter Applikationssysteme besser möglich zu sein. Basierend auf dem Marsh- Modell sind Zielkontrollierte Perfusorsysteme in der täglichen Praxis gebräuchlich. Die Zielwerte werden in den Target-controlled- Infusions-systemen (TCI) als Plasmakonzentration des Medikamentes angegeben. Unter Verwendung eines Mehrkompartimentmodell und der messbaren zeitlichen Verzögerung der Medikamentenwirkung (Hysterese) wurde ein optimiertes Infusionssystem (OTCI) entwickelt, in dem die Medikamentenkonzentration im Erfolgsorgan zur Steuerung der Anästhesietiefe genutzt wird. Methoden. Es wurden 50 Patienten die sich einer elektiven Vasovasostomie unterzogen in zwei Gruppen randomisiert. 25 Patienten wurden unter Verwendung des TCI-Systems mit Propofol anästhesiert. Bei den anderen 25 Patienten setzten wir das OTCI- System mit Propofol ein. Alle Narkosen wurden mit einem für den Untersucher verblindeten BIS- Monitor überwacht. Ergebnisse. Beide Gruppen (TCI vs. OTCI) unterschieden sich nicht in den demographischen Daten, der OP-Dauer, der Einleitungszeit, dem Wach-BIS-Wert dem Remifentanilverbrauch und dem BIS-Wert zum Extubationszeitpunkt. Die Propofoleinsparung war in der OTCI-Gruppe mit durchschnittlich 106,48mg (1071mg vs. 965mg) noch nicht signifikant. Die Gruppen unterschieden sich signifikant in der Narkosetiefe (BIS intraop. 33,2 vs. 38,5 p=0,0035), der Aufwachzeit (11,2min vs. 8,44min p=0,046) und dem BIS- Wert zum Verlegungszeitpunkt in den Aufwachraum 5 Minuten post extubationem, als Maß für die schnellere Erholung (77,04 vs. 81,84 p=0,012) zu Gunsten der OTCI-Gruppe. Schlussfolgerung. Unter Verwendung des OTCI-Verfahrens ist eine Optimierung der Anästhesieleistung möglich. Kürzere Aufwachzeiten, eine raschere kognitive Erholung bei gleicher Anästhesiesicherheit und eine mögliche Einsparung von Medikamenten, sind neben dem hohen Maß an Patientenzufriedenheit auch von betriebswirtschaftlicher Bedeutung.Background. The performance of safe anaesthesia with fewer complications combined with fast wake-up and prompt return of cognitive functions on completion of surgery appear to be possible with the introduction of rapid- acting and more controllable drugs, such as Propofol and Remifentanil, as well as the use of computerised application systems. Target-controlled perfusor systems based on the Marsh model are common in daily practice. The target values in the target-controlled infusion systems (TCI) are specified as the plasma concentration of the drug. An optimised infusion system (OTCI) was developed using a multi-compartment model and the measurable delay in drug action (hysteresis), in which the drug concentration in the target organ is used to control the depth of anaesthesia. Methods. 50 patients who underwent an elective vasovasostomy were randomised in two groups. 25 patients were anaesthetised using the TCI system with Propofol. The OTCI system with Propofol was used for the other 25 patients. All anaesthetics were monitored with a BIS monitor blinded for the investigator. Results. Both groups (TCI vs. OTCI) did not differ in their demographic data, duration of surgery, induction time, BIS wake-up value, Remifentanil consumption and BIS value to the time of extubation. The saving in Propofol was not significant in the OTCI group with a mean of 106.48 mg (1071 mg vs. 965 mg). The groups differ significantly in the depth of anaesthesia (BIS intraop. 33.2 vs. 38.5 p=0.0035), wake-up time (11.2 min vs. 8.44 min p=0.046) and BIS value to the time of transfer to the recovery room of 5 minutes post extubation, as a measure of faster recovery (77.04 vs. 81.84 p=0.012), in favour of the OTCI group. Conclusions. Optimisation of anaesthetic performance is possible using the OTCI method. Besides a higher level of patient satisfaction, shorter wake-up times, more rapid cognitive recovery with the same anaesthetic safety and potential drug savings are also of economic significance

    Orbis Terrarum. Mexiko

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