499 research outputs found

    The Role of the Vessels in the Growth Plate: Morphological Examination

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    Combined methods of light microscopy to present ossification zones by means of fluorochrome dyes make it possible to explain the contradicting presentations of the vascular system of the growth plate in the literature. The vascular system was casted with methacrylates which can be presented in the scanning electron microscope 3-dimensionally together with the trabeculae as a result of their resistance in the electron beam. The 3-dimensional presentation in the electron microscope allows a clear distinction between the various vascular sections in the arterial flow system. In the microcorrosion casts the vessels of the epiphyseal side of the growth plate can be clearly distinguished from those of the metaphyseal side. The combination of both methods: labelling with fluorochromes investigated in the incident fluorescent light and casting of the vessels studied in the SEM shows close connection between the arterial vascularization and osteogenesis. These findings also explain the reactions on the part of growth behavior following traumatic injuries to the growth plate -reactions which could not be clearly explained up until now. Our findings do not contradict results of studies in the literature. They permit a uniform interpretation of these findings, however. Presentations of the venous drainage system on the epiphyseal side of the growth zone have not been made to date

    epsilon-Caprolactone in Micro-Chambered Ceramic Beads - A New Carrier for Gentamicin

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    Purpose: The purpose of this preliminary and descriptive study was toevaluate a biodegradable drug delivery system in combination with aninnovative ceramic implant. Methods: The delivery of gentamicin ofstandardized samples was measured in the laboratory usingultra-high-performance liquid chromatography. Biocompatibility andbiodegradation of the materials was investigated in an animal experimentin sheep up to 14 months. As carrier epsilon-caprolactone, 1:1 mixedwith gentamicin, intruded into micro-chambered beta-tricalcium-phosphatebeads (MCB (R)) was studied. Results and Discussion: Gentamicin wasreleased in calculable concentrations during the first 30 days. Therelease from epsilon-caprolactone was higher than that frompolymethylmethacrylate and more predictable. The caprolactone carrierwas reabsorbed by osteoclasts

    Update on the “Choosing Wisely” initiative in infectious diseases in Germany

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    Purpose The Choosing Wisely¼ initiative is an international campaign addressing over- and underuse of diagnostic and therapeutic measures in infectious diseases among others. Since 2016, the German Society for Infectious Diseases (DGI) has constantly designed new items in this regard. Here we report the most recent recommendations. Methods The recommendations of the DGI are part of the “Klug entscheiden” initiative of the German Society of Internal Medicine (DGIM). Topics for the new items were suggested by members of the DGI, checked for scientific evidence and consented within the DGI and the DGIM before publication. Results The new recommendations are: (1) individuals with immune-suppression, advanced liver cirrhosis or renal insuf-ficiency should receive a dual pneumococcal vaccination. (2) In case of positive blood cultures with Candida spp. thorough diagnostics and treatment should be initiated. (3) In case of suspected meningitis, adult patients should receive dexametha-sone and antibiotics immediately after venipuncture for blood cultures and before potential imaging. (4) In case of suspected meningitis a CT scan before lumbar puncture should not be ordered—except for symptoms indicating high CSF pressure or focal brain pathology or in cases of severe immune-suppression. (5) In patients with suspected severe infections, a minimum of two pairs of blood cultures should be drawn using separate venipunctures prior to antibiotic therapy—regardless of body temperature. There is no need of a minimum time interval in between the blood draws. Conclusion Applying these new Choosing Wisely¼ recommendations will increase patient safety and the value of health care

    epsilon-Caprolactone in Micro-Chambered Ceramic Beads - A New Carrier for Gentamicin

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    Purpose: The purpose of this preliminary and descriptive study was toevaluate a biodegradable drug delivery system in combination with aninnovative ceramic implant. Methods: The delivery of gentamicin ofstandardized samples was measured in the laboratory usingultra-high-performance liquid chromatography. Biocompatibility andbiodegradation of the materials was investigated in an animal experimentin sheep up to 14 months. As carrier epsilon-caprolactone, 1:1 mixedwith gentamicin, intruded into micro-chambered beta-tricalcium-phosphatebeads (MCB (R)) was studied. Results and Discussion: Gentamicin wasreleased in calculable concentrations during the first 30 days. Therelease from epsilon-caprolactone was higher than that frompolymethylmethacrylate and more predictable. The caprolactone carrierwas reabsorbed by osteoclasts

    regeneration and healing

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    There are two models for studying degradation and lamination of hyaline articular cartilage: the Silberberg mouse (Silberberg et al. 1965a, b) and the ACL-cut model on animals (Draenert and Draenert 1981). The Silberberg mouse develops during the first year of severe varus osteoarthritis in the knee joint. The varus deformation is induced by hormones. The osteoarthritis reveals all signs of a progredient degradation of the joint with the development of osteophytes (Fig. 4.1) and destruction of the hyaline cartilage, which is abraded in layers (Figs. 4.2 and 4.3). Simultaneous with the destruction, reparation processes with newly produced ground substance and proliferating cells can be observed (Fig. 4.4)

    Kriegschirurgie und KriegsorthopÀdie in der Schweiz zur Zeit des Ersten Weltkrieges

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    Die Schweiz stand ab 1914 unter zunehmendem Druck. Außenpolitisch war man stĂ€ndig darum bemĂŒht, die NeutralitĂ€t zu bekrĂ€ftigen, um sich nicht in Gefahr zu bringen. Man nahm daher mit Blick auf die Wahrung der NeutralitĂ€t auch die schon 1871 bei der Hospitalisierung der Bourbaki-Armee gezeigte Bereitschaft zur HumanitĂ€t auf und erklĂ€rte sich so zunĂ€chst bereit, den Austausch von Zivilinternierten ĂŒber Schweizer Gebiet in die Heimat zu ĂŒbernehmen. Hier liegen die AnfĂ€nge der LiebestĂ€tigkeit oder des Liebeswerkes der Schweiz. Als nun 1914 von der Institution des IKRK bei der Schweizer Regierung angefragt wurde, ob man auch bereit wĂ€re, sich um die diplomatische Vermittlung eines Austausches von schwerverletzten Kriegsgefangenen zu bemĂŒhen, wurden offizielle Stellen in der Schweiz wieder aktiv und vermittelten zwischen den Kriegsparteien. UnterstĂŒtzung fĂŒr dieses Projekt kam aber auch von kirchlicher Seite. Der Vatikan hatte humanitĂ€re Bestrebungen und hoffte, diese durch eine Zusammenarbeit mit der Schweiz in die Tat umzusetzen. So konnte schließlich, auch unter Vermittlung des Vatikans, zwischen Deutschland und Frankreich ein Austauschabkommen geschlossen werden. Nachdem der Austausch erfolgreich angelaufen war, ergriff erneut das IKRK um PrĂ€sident Gustave Ador die Initiative und schlug der Schweizer Regierung die Hospitalisierung von Kriegsgefangenen vor. Als man sich nun Anfang 1916 darauf geeinigt hatte, medizinische Nachlesekommissionen aus der Schweiz nach Deutschland und Frankreich zu schicken, um die Kriegsgefangenen zu untersuchen und auszuwĂ€hlen, konnten nach einer probeweisen Internierung die ersten ZĂŒge in die Schweiz rollen. FĂŒr die Internierten wurde dann eigens eine eigene Verwaltung unter Leitung von Armeearzt Oberst Jakob Hauser eingerichtet, welche dafĂŒr Sorge trug, dass die Internierten in der ganzen Schweiz verteilt wurden. Zur medizinischen Versorgung wurden vom Armeearzt zahlreiche Ärzte eingeteilt und man eröffnete in allen Internierungsregionen Einrichtungen, in welchen man die Internierten tĂ€glich behandeln konnte. Notwendige Operationen wurden in Schweizer KrankenhĂ€usern und bis Herbst 1917 in der ArmeesanitĂ€tsanstalt (A.S.A.) in Luzern durchgefĂŒhrt. Diese war im heute noch bestehenden GebĂ€ude der Schweizer Unfallversicherung (SUVA) untergebracht. Im medizinischen Bereich lĂ€sst sich bei einem Blick auf die Publikationslisten Schweizer Ärzte ein starkes Interesse an der theoretischen Kriegsmedizin erkennen. Neben Schuss- und Explosionsversuchen lĂ€sst sich aber ebenfalls eine lange Tradition der Lazarettreisen feststellen. Aus der Schweiz brachen immer schon Ärzte zu Konfliktherden auf, um dort zu arbeiten. Beispiele finden sich im 19. Jahrhundert, vor allem bei den Kriegen von 1866 und 1871. Im 20. Jahrhundert schickte man dann, ĂŒberwiegend im Rahmen von Rotkreuzmissionen, zahlreiche Ärzte in das Krisengebiet auf dem Balkan. Mit Abschluss der Vereinbarungen ĂŒber den Verwundetenaustausch und die Internierung von kranken und verletzten Kriegsgefangenen in der Schweiz erweiterte sich auch der Kreis der Ärzte, welche kriegschirurgisch tĂ€tig wurden. Diese Medizin in den ArmeesanitĂ€tsanstalten in der Schweiz war jedoch anders als die Kriegschirurgie im Ausland. Die Patienten hatten in der Regel schon mindestens eine Operation in der Kriegsgefangenschaft hinter sich und wiesen hĂ€ufig Komplikationen auf, welchen nun korrektiv entgegengewirkt wurde. Im Bereich der OrthopĂ€die konnte man in der Schweiz auf die Erfahrung der großen Einrichtungen in Bern, Basel, ZĂŒrich, Lausanne und Genf zurĂŒckgreifen. Hier gab es orthopĂ€dische Spezialkliniken wie die Schulthess-Klinik am Balgrist in ZĂŒrich oder das Hospice OrthopĂ©dique in Lausanne. Verbunden mit der Krankengymnastik und der Rehabilitation war auch die Ausstattung der Internierten mit Prothesen fĂŒr Arme und Beine. Man konnte hier die in den kriegfĂŒhrenden Staaten gemachten Erfahrungen anwenden. Man durfte Prothesen in der Schweiz nicht erwerben, deshalb richtete man spezielle WerkstĂ€tten in Stans, spĂ€ter Luzern und Engelberg ein, um Prothesen und orthopĂ€dische Schuhe anzufertigen. Der tatsĂ€chliche Erfolg und Umgang mit den verstĂŒmmelten und arbeitsunfĂ€higen ehemaligen Kriegsteilnehmern war allerdings Sache der Heimatstaaten. FĂŒr die Schweiz endete die Behandlung mit der Repatriierung

    Eine neue Methode zur Dampfsterilisierung von Knochenmaterial unter Erhalt der mechanischen Steifigkeit und OsteokonduktivitÀt

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    Knochenaufbau mittels Biomaterialien und Transplantaten gehört zur Standardmethodologie in vielen chirurgischen Fachgebieten. Dampfsterilisiertes Knochenmaterial zeigt, trotz AttraktivitĂ€t der Entkeimungsmethode ĂŒberwiegend ein Verknöcherungsversagen bei stark verminderter Steifigkeit. Es wurde in dieser dreigeteilten Studie ein neues Knochentransplantatmaterial untersucht, PowerporeÂź duro, welches seine Steifigkeit bei einer Dampfsterilisierung nicht verliert,. Das Material zeigte eine primĂ€re Osseointegration und eine lamellĂ€re Knochenneubildung. In einer geschlossenen Tierversuchsstudie an 17 Kanninchen wurde am Patellagleitlagermodell das Einwachsverhalten des neuen Materials untersucht. Nicht entkalkte Knochenhistologien zeigen nach 30 (n=5) und 100 (n=12) Tagen eine regelrechte Osseointegration in allen untersuchten Proben. Hierbei waren die allogenen PowerporeÂź duro Transplantate im Vergleich zur allogenen, unbehandelten Kontrollgruppe (frischer Knochen) adĂ€quat im Hinblick auf Einwuchstiefe, Resorption und Remodelling. Die Technologie ist eine Möglichkeit, Knochenmaterial einfach und kostengĂŒnstig zu sterilisieren, und bietet eine alternative Möglichkeit zum FĂŒhren einer Knochenbank

    MOLESTIA DA CANNA DE ASSUCAR NA BAHIA

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    Nota do EditorVindo ao Brasil para estudar problemas da cana–de–açĂșcar, F. M. Draenert encontrouuma devastadora doença dessa gramĂ­nea na Bahia, mais tarde denominada gomose,causada pelo que ele denominou cellulas vegetais, que seria a bactĂ©ria, mais tardedescrita inicialmente como Pseudomonas vasculorum. Os resultados das suas investigaçÔesforam publicados originalmente na Alemanha sob o tĂ­tulo: Weitere Notizen ĂŒberKrankheit das Zuckerrohrs, no periĂłdico Zeitschrift fĂŒr Parasitenkunde, Jena, 1869,com reedição pelo Jornal da Bahia, N° 4985, 20 de janeiro de 1870 (Figura 1). Esta foiaparentemente a primeira matĂ©ria sobre doenças da cana–de–açĂșcar no Brasil econsiderada por alguns fitopatologistas brasileiros a primeira fitobacteriose no mundo.Foram tomados todos os cuidados possĂ­veis para a perfeita digitação do original, quefoi reproduzido ipsis litters. Nota-se que em algumas passagens o texto parece fugir daconcordĂąncia gramatical e constĂąncia na grafia, a exemplo de Brasil com z e s. Arepublicação deste artigo foi autorizada pelo Jornal da Bahia.

    Trends of mechanical consequences and modeling of a fibrous membrane around femoral hip prostheses

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    In the present study, the effects of a fibrous membrane between cement and bone in a femoral total hip replacement were investigated. The study involved the problem of modeling this fibrous membrane in finite-element analyses, and its global consequences for the load-transfer mechanism and its resulting stress patterns. A finite-element model was developed, suitable to describe nonlinear contact conditions in combination with nonlinear material properties of the fibrous membrane. The fibrous tissue layer was described as a highly compliant material with little resistance against tension and shear. The analysis showed that the load transfer mechanism from stem to bone changes drastically when such a membrane is present. These effects are predominantly caused by tensile loosening and slip at the interface, and are enhanced by the nonlinear membrane characteristics.\ud \ud Using parametric analysis, it was shown that these effects on the load-transfer mechanism cannot be described satisfactorily with linear elastic models.\ud \ud Most importantly, the fibrous tissue interposition causes excessive stress concentrations in bone and cement, and relatively high relative displacements between these materials
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