357 research outputs found

    Spectroelectrochemical Investigations of Anisotropic Semiconductor Nanoparticles

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    Nanomaterialen beginnen sich aus der akademischen Welt heraus langsam in kommerzielle Produkte zu entwickeln. Dabei helfen ihnen einzigartige optoelektronische Eigenschaften. Damit ein solcher Übergang gelingt, ist es notwendig, die Nanoteilchen durch geeignete Analyseverfahren zu verstehen und Wege zur gezielten Manipulation bestimmter Eigenschaften analytisch zu begleiten. Die vorliegende Arbeit hat sich zum Ziel gemacht eine spektroelektrochemische Methode, die Potential-modulierte Absorptionsspektroskopie (EMAS), weiterzuentwickeln. Mit EMAS können die optoelektronischen Eigenschaften von Halbleiternanomaterialen untersucht werden, wobei die Methode durch ihre besondere Empfindlichkeit im Vergleich zu anderen spektroelektrochemischen Methoden beeindruckt. Im Rahmen der Arbeit wurde das Spektrum von EMAS zunĂ€chst von sphĂ€rischen Nanopartikeln auf anisotrope Nanoplatelets erweitert, wobei sowohl ein als auch mehrphasige Systeme betrachtet wurden. Anschließend konnte der Messbereich vom sichtbaren Bereich bis ins nahe Infrarot erweitert werden, was auch die Untersuchung von Partikeln möglich macht, die eine potentielle Anwendung in der Konversion solarer Energie haben. Weiterhin wurden neue Werkzeuge entwickelt und EMAS Varianten betrachtet. Zusammenfassend prĂ€sentiert sich EMAS als leistungsstarke spektroelektrochemische Analysemethode deren Weiterentwicklung positiv auf die voranschreitende Nanopartikelforschung wirken wird

    Awareness challenges of mental health disorder and dementia facing stigmatisation and discrimination: a systematic literature review from Sub-Sahara Africa

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    Background: Mental health disorders (MHD) are leading causes of disabilities. Awareness of MHD in Sub-Saharan Africa (SSA) is crucial to both health care professionals and general community if those affected by MHD are to be allowed to live in dignity and be socially included, rather than being treated as outcasts or witches, as is presently the case. Therefore, this review aims to map and summarise the extent to which awareness of MHD and dementia in SSA challenges stigmatisation issues. Methods: A systematic review was conducted using electronic databases (PubMed, CINAHL, PsycINFO). A content analysis of selected studies was performed. Findings on awareness challenges and stigmatisation were identified and categorised. Results: A total of 230 publications were screened, 25 were selected for this review. The results demonstrate strong supernatural beliefs influencing peoples' perceptions of diseases. These perceptions promote stigmatising attitudes towards people with MHD and dementia. The education level correlated with stigmatising attitudes, whereby higher educated people were less likely to distance themselves socially from people with MHD and from people living with dementia (PwD). Astonishingly, even people educated in health issues (eg, nurses, medical practitioners) tended to have strong beliefs in supernatural causations of diseases, like witchcraft, and hold negative attitudes towards MHD and PwD. Conclusions: This review provides some evidence on the influence of traditional beliefs on MHDs in SSA. Those beliefs are powerful and exist in all segments in SSA-communities, promoting superstitious perceptions on diseases and stigmatisation. Awareness and education campaigns on MHD are absolutely mandatory to reduce stigmatisation

    Dementia Awareness Challenges in Sub-Saharan Africa: A Cross-Sectional Survey Conducted Among School Students in Ghana

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    The survey focuses on identifying dementia awareness challenges among Ghanaian school students. Data were generated in a cross-sectional survey (n = 1137). 9.3% of school students showed dementia awareness whilst the community respondents, representing both higher age and level of education, showed greater awareness (32.2%, P < .001). 45% of respondents believed in witchcraft and 57% were afraid of potentially being harmed by witchcraft. Age and education did not influence people's belief in witchcraft. Moreover, dementia symptoms were often mistaken for witchcraft, especially by those who had encountered a person accused of witchcraft: "swearing at others" (24%), displaying "memory loss" and "confused speech" (22%), "forgetfulness" and who was seen "roaming around" (19%). Lack of dementia awareness was particularly evident among school students whereas belief in witchcraft was similar in both respondent groups. There was a correlation between low dementia awareness rates and misinterpretation of dementia symptoms with attribution to witchcraft

    Ventilation therapy, provision of assistive technology devices and pharmacotherapy in amyotrophic latera sclerosis (ALS) – real world experience and its impact on survival, symptom alleviation and participation

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    Hintergrund: Die Amyotrophe Lateralsklerose (ALS) gehört zu den schwersten neurologischen Erkrankungen. Durch eine spezialisierte Versorgung, insbesondere durch eine Beatmungs- und Hilfsmittelversorgung sowie Pharmakotherapie, kann eine Symptomkontrolle und LebensverlĂ€ngerung erreicht werden. Strukturierte Daten zur VersorgungsrealitĂ€t sowie zu Implikationen fĂŒr das Überleben sind in der ALS-Versorgung in Deutschland bislang unzureichend vorhanden. Ziel: Durch Kohortenstudien sollten systematische Informationen zur VersorgungsrealitĂ€t bei der ALS generiert werden, um aktuelle Standards der Versorgung und Behandlungspfade in den jeweiligen Versorgungsbereichen zu identifizieren und Potentiale fĂŒr eine Versorgungsoptimierung abzuleiten. Methoden: Drei Beobachtungsstudien wurden im Interkohorten-Vergleich realisiert und nach der STROBE-Methode berichtet. In der monozentrischen Studie zur Beatmungsversorgung wurden LĂ€ngsschnittdaten von 2702 Patienten mit ALS (2007-2019) ausgewertet. In der multizentrischen Studie zur Pharmakotherapie wurden Querschnittsdaten von 2392 Patienten mit ALS (2013-2019) und in der Studie zur Hilfsmittelversorgung, ebenso multizentrisch, LĂ€ngsschnittdaten von 1494 Patienten ausgewertet und analysiert. Ergebnisse: 21 % der Patienten mit ALS wurden mit einer nicht-invasiven Beatmungstherapie (NIBT) und 9,5 % mit einer invasiven Beatmungstherapie (IBT) versorgt. Die NIBT (mediane Überlebenszeit 41 Monate) und die IBT (Überlebenszeit 82 Monate) sind mit einer signifikanten LebensverlĂ€ngerung assoziiert (ohne Beatmungstherapie 34 Monate). Die Analyse der Pharmakotherapie zeigte eine hohe KomplexitĂ€t der Medikation (3,2 pro Patient) sowie eine beachtliche Anzahl der symptomatischen Medikamente (99 Arzneimittel). Die Studie zur Hilfsmittelversorgung identifizierte einen erheblichen Bedarf von Hilfsmitteln der MobilitĂ€t (z. B. ElektrorollstĂŒhle, 40,5 %) und Kommunikation (z. B. Augensteuerungssysteme 13,1 %). Zugleich wurde eine Nicht-Versorgung (u. a. Ablehnung durch KostentrĂ€ger oder Patient, Tod des Patienten vor Versorgung) festgestellt (29,8 %). Schlussfolgerungen: Die Beatmungsversorgung, die Pharmakotherapie und die Hilfsmittelversorgung stellen hĂ€ufige, komplexe und relevante Versorgungen bei der ALS dar. FĂŒr die Beatmungsversorgung konnte ein Überlebensvorteil gezeigt werden, der mit den Ergebnissen einer kontrollierten Studie korrespondiert. Zugleich ist eine Unterversorgung zu diskutieren (Inanspruchnahme der Beatmungstherapie 28 %). Die Determinanten der Inanspruchnahme von NIBT/IBT erfordern weiterer Untersuchungen. Bei der Symptomkontrolle der ALS nehmen die Pharmakotherapie und die Hilfsmittelversorgung eine zentrale Rolle ein. Die Ergebnisse der Kohortenstudien wurden international publiziert und leisten einen Beitrag, um die Versorgungsstandards sowie die Behandlungsrichtlinien der nationalen und europĂ€ischen ALS Fachgesellschaften weiter zu entwickeln.Background: Amyotrophic Lateral Sclerosis (ALS) is one of the most severe neurological disorders. Specialised care, most notably ventilation therapy and provision of assistive technology devices as well as pharmacotherapy, can effect symptom control and prolongation of life. Up to the present day, data for Germany on the reality of care provision and on implications for survival are still wanting. Objective: Cohort studies are designed to generate systematic information on real-world care provision in ALS so as to identify the current standards of care and treatment paths in the respective care areas and to derive the potential for care optimisation. Methods: Three observational studies conducted as an inter-cohort comparison were realised and reported according to STROBE criteria. In the single-centre study on ventilation care, longitudinal data for 2,702 patients with ALS (2007-2019) were evaluated. In the multi-centre study on pharmacotherapy cross-sectional data for 2,392 patients with ALS (2013-2019) were evaluated and analysed, and in the study on the provision of assistive technology devices, likewise a multi-centre study, longitudinal data for 1494 patients were assessed. Results: 21% of patients with ALS received non-invasive ventilation (NIV), and 9.5% of patients were administered tracheostomy invasive ventilation (TIV). Both NIV (median survival of 41 months) and TIV (survival of 82 months) are associated with significant prolongation of life (34 months without ventilation). The pharmacotherapy analysis shows great variability of medication (3.2 per patient) and a remarkable number of symptomatic medicines (99 drugs). The study on the provision of assistive technology devices identified a substantial need for mobility devices (e. g. electric wheelchairs, 40.5%) and communication devices (e. g. eye and head control systems, 13.1%). In parallel, provision failure (i. e. rejection by health insurance or patient, death of patient prior to provision) was identified (29.8%). Conclusion: Ventilation therapy, pharmacotherapy and assistive technology devices are common, complex and relevant provision categories in ALS. A survival benefit was demonstrated for the provision of ventilation therapy, corresponding to the results of a controlled study. Furthermore, deficient provision is a subject matter for discussion (ventilation therapy utilisation, 28%). The determinants for NIV/IV need investigating further. In ALS symptom control, pharmacotherapy and provision of assistive technology devices are key factors. The results of the cohort studies were published at international level and make a contribution to the further development of standards of care and treatment guidelines issued by national and European expert ALS associations

    “Englische TaschenbĂŒcher fĂŒr den diplomatischen: Außendienst Gutachten fĂŒr Panther Books und Seven Seas Publishers.”

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    Sie waren bis 1989 im Druckgenehmigungsverfahren die Grundlage jeder0Zensurentscheidung, ob ein Buch ĂŒberhaupt erscheinen konnte, und wenn ja in welcher Form, ob es also noch verĂ€ndert oder gekĂŒrzt werden musste.0Im September 2019 ..

    Analyse der Berufskrankheit Nr. 2301 - LĂ€rmschwerhörigkeit - der geltenden Berufskrankheitenverordnung vom 01. Januar 1997 im öffentlichen Dienst am Beispiel der Unfallkasse ThĂŒringen in den Erfassungsjahren 1993 bis 2002

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    Ziel der Arbeit war die Analyse von Anzeigen auf BK 2301 im öffentlichen Dienst am Beispiel der Unfallkasse ThĂŒringen. Spezielles Augenmerk lag auf der LĂ€rmexpositionsanalyse, den durchgefĂŒhrten PrĂ€ventionsmaßnahmen, den bestehenden Gesetzen, den Ă€rztlichen Teilen im Verwaltungsverfahren und der Grad der Minderung der ErwerbsfĂ€higkeit. Einige Berufsgruppen sollten genauer betrachtet werden. Alle 296 in der Unfallkasse ThĂŒringen vorhandenen und verwertbaren Akten zur BK 2301 der Erfassungsjahre 1993 - 2002 wurden durchgearbeitet. Es sind folgende Daten unter Beachtung des Datenschutzes anonymisiert erfasst worden: die Erstanzeige, die Ă€rztliche Anzeige, die Fragebögen der Versicherten und deren Arbeitgebern, die Expositionsanalyse des TAD, der Ă€rztliche Zwischenbericht, das zum Bescheid fĂŒhrende Gutachten und der abschließende Bescheid. Ausgewertet wurde mit dem Statistikprogramm SPSS. Im öffentlichen Dienst gehören Landschaftspfleger, Land- und Forstwirte zum am stĂ€rksten gefĂ€hrdeten Personenkreis. Bei ihnen ist die Akzeptanz von GehörschĂŒtzern gut. Sie sind durch die Arbeit mit MotorkettensĂ€gen und Freischneidern den mit teilweise ĂŒber 105 dB(A) stĂ€rksten LĂ€rmpegeln ausgesetzt. Im öffentlichen Dienst sind auch Orchestermusiker beschĂ€ftigt. Trotz sehr lauter Musikinstrumente (Pauke, Posaune etc.) lagen die 8-Stunden-Beurteilungsschallpegel bei den 13 Musikern nicht höher als 95 dB(A). Die Akzeptanz des Gehörschutzes war bei ihnen extrem gering. Die LĂ€rmexposition von neun Lehrern reichte nicht aus, um eine GehörschĂ€digung im Sinne einer chronischen LĂ€rmschwerhörigkeit auszulösen. Bei Lehrern konnte keine BK2301 anerkannt werden. Die Schwere der Hörminderung hat als Zeichen greifender PrĂ€ventionsmaßnahmen seit Ende der 90er-Jahre abgenommen. MĂ€nner sind hĂ€ufiger lĂ€rmexponiert tĂ€tig als Frauen. Forstwirte und Musiker gehören im öffentlichen Dienst zum Kreis der gefĂ€hrdetsten Personen. Forstwirte tragen konsequenter Gehörschutz als Musiker

    Patient-Reported Outcome of Physical Therapy in Amyotrophic Lateral Sclerosis: Observational Online Study

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    Background: Physical therapy is an essential component of multidisciplinary treatment in amyotrophic lateral sclerosis (ALS). However, the meaning of physical therapy beside preservation of muscular strength and functional maintenance is not fully understood. Objective: The purpose of this study was to examine patients’ perception of physical therapy during symptom progression using an internet assessment approach. Methods: A prospective, longitudinal, observational study was performed. Recruitment took place in an ALS center in Berlin, Germany. Online self-assessment was established on a case management platform over 6 months. Participants self-assessed the progression of the disease with the ALS Functional Rating Scale-Revised (ALSFRS-R) and tracked the efficacy of targeted physical therapy using Measure Yourself Medical Outcome Profile (MYMOP). We used the net promoter score (NPS) to inquire into recommendation levels of physical therapy. Results: Forty-five participants with ALS were included in the study. Twenty-seven (60.0%) started the online assessment. The mean duration of physical therapy sessions per week was 142.7 minutes (SD 60.4) with a mean frequency of 2.9 (SD 1.2) per week. As defined by MYMOP input, the most concerning symptoms were reported in the legs (62.2%), arms (31.1%), and less frequently in the torso (6.7%). As expected for a progressive disease, there was a functional decline of 3 points in the ALSFRS-R at the end of the observation period (n=20). Furthermore, the MYMOP showed a significant loss of 0.8 in the composite score, 0.9 in the activity score and 0.8 in the targeted symptom. In spite of functional decline, the recommendation for physical therapy jumped from a baseline value of 20 NPS points to a very high 50 points at the end of study (P=.05). Conclusions: Physical therapy is perceived as an important treatment method by patients with ALS. Despite functional deterioration, patients are satisfied with physical therapy and recommend this intervention. The results also underline how the meaning of physical therapy changes throughout the disease. Physical therapy in ALS has to be regarded as a supportive and palliative health care intervention beyond functional outcome parameters

    Real world experience of patients with amyotrophic lateral sclerosis (ALS) in the treatment of spasticity using tetrahydrocannabinol:cannabidiol (THC:CBD)

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    Background: Treatment of spasticity poses a major challenge in amyotrophic lateral sclerosis (ALS) patient management. Delta-9-tetrahydrocannabinol (THC):cannabidiol (CBD) oromucosal spray (THC:CBD), approved for the treatment of spasticity in multiple sclerosis, serves as a complementary off-label treatment option in ALS-related spasticity. However, few structured data are available on THC:CBD in the treatment of spasticity in ALS. Method: A retrospective mono-centric cohort study was realised in 32 patients that meet the following criteria: 1) diagnosis of ALS, 2) ALS-related spasticity; 3) treatment with THC:CBD. Spasticity was rated using the Numeric Rating Scale (NRS). Patient’s experience with THC:CBD was assessed using the net promoter score (NPS) and treatment satisfaction questionnaire for medication (TSMQ-9) as captured through telephone survey or online assessment. Results: The mean dose THC:CBD were 5.5 daily actuations (range<1 to 20). Three subgroups of patients were identified: 1) high-dose daily use (≄ 7 daily actuations, 34%, n = 11), 2) low-dose daily use (< 7 daily actuations, 50%, n = 16), 3) infrequent use (< 1 daily actuation, 16%, n=5). Overall NPS was + 4.9 (values above 0 express a positive recommendation to fellow patients). Remarkably, patients with moderate to severe spasticity (NRS ≄ 4) reported a high recommendation rate (NPS: +29) in contrast to patients with mild spasticity (NRS<4; NPS: − 44). For the three main domains of TSQM-9 high mean satisfaction levels were found (maximum value 100): effectiveness 70.5 (±22.3), convenience 76.6 (±23.3) and global satisfaction 75.0 (±24.7). Conclusion: THC:CBD is used in a wide dose range suggesting that the drug was applied on the basis of individual patients’ needs and preferences. Contributing to this notion, moderate to severe spasticity was associated with an elevated number of daily THC:CBD actuations and stronger recommendation rate (NPS) as compared to patients with mild spasticity. Overall, treatment satisfaction (TSQM-9) was high. The results suggest that THC:CBD may serve as a valuable addition in the spectrum of symptomatic therapy in ALS. However, prospective studies and head-to-head comparisons to other spasticity medications are of interest to further explore the effectiveness of THC:CBD in the management of spasticity, and other ALS-related symptoms

    Zweidimensionale Typisierung des Forschungs- und Praxisinteresses von Studierenden: Ein Modell und erste empirische Befunde

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    Wenn wir hier ĂŒber das Forschungs- und Praxisinteresse von Studierenden berichten, so sind vielfĂ€ltige Ansatz- und AnknĂŒpfungspunkte denkbar. FĂŒr uns stehen dabei zum einen empirische Befunde der Interessenforschung und zum anderen hochschulpolitische bzw. insbesondere hochschuldidaktische Diskurse u. a. in der Folge des Bologna-Prozesses im Zentrum
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