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    Topische Therapie bei chronisch-entzündlichen Darmerkrankungen: Ein häufig unterschätzter Therapiebaustein

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    Zusammenfassung: Die Inzidenz und Prävalenz der Colitis ulcerosa nimmt sowohl in westlichen Ländern als auch in Entwicklungsländern zu. Grundstein der Behandlung ist die Anwendung von Aminosalicylaten (5-ASA). Alternativ können auch steroidhaltige topische Therapien eingesetzt werden. Häufig werden 5-ASA-Präparate nur peroral verabreicht, obschon insbesondere bei Proktitis und linksseitiger Kolitis topische (oder rektale) 5-ASA-Präparate sogar effizienter sind als perorale/systemische. Dies gilt sowohl für die Remissionsinduktion wie auch für die remissionserhaltende Therapie. Zahlreiche Untersuchungen in Kohorten oder größeren Behandlungszentren zeigen, dass topische Therapien zu selten eingesetzt werden. Insbesondere bei der ausgedehnten Kolitis sollten perorale und topische Therapien kombiniert Anwendung finden. In diesem Übersichtsartikel fassen wir die Evidenz der topischen Therapie bei der Colitis ulcerosa mit 5-ASA und Steroiden zusammen. Damit kann die Therapie optimiert und die Akzeptanz einer topischen Therapie bei den Patienten verbessert werden. Diese ist nach entsprechender Aufklärung höher als generell vermutet wird. Nur bei schweren Kolitisverläufen hat eine topische Therapie keinen Stellenwert, da sie zum einen bei häufigen Darmentleerungen nicht ausreichend wirksam wäre und zum anderen von den Patienten schlecht toleriert wird. Die Evidenz für die Anwendung topischer Therapien bei Morbus Crohn ist unzureichen

    Characterization of Carbon-Contaminated B4C-Coated Optics after Chemically Selective Cleaning with Low-Pressure RF Plasma

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    Boron carbide (B4C) is one of the few materials that is expected to be mostly resilient with respect to the extremely high brilliance of the photon beam generated by free electron lasers (FELs) and is thus of considerable interest for optical applications in this field. However, as in the case of many other optics operated at modern light source facilities, B4C-coated optics are subject to ubiquitous carbon contaminations. These contaminations represent a serious issue for the operation of high performance FEL beamlines due to severe reduction of photon flux, beam coherence, creation of destructive interference, and scattering losses. A variety of B4C cleaning technologies were developed at different laboratories with varying success. We present a study regarding the low-pressure RF plasma cleaning of carbon contaminated B4C test samples via inductively coupled O2/Ar, H2/Ar, and pure O2 RF plasma produced following previous studies using the same IBSS GV10x downstream plasma source. Results regarding the chemistry, morphology as well as other aspects of the B4C optical coating before and after the plasma cleaning are reported. We conclude from these comparative plasma processes that pure O2 feedstock plasma only exhibits the required chemical selectivity for maintaining the integrity of the B4C optical coating.Comment: 27 pages, 15 figure

    Is this stricture inflammatory?

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    P298 Comparison between clinical and patient-reported symptoms among Crohn's disease and ulcerative colitis patients

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    Background: There is no symptom-based patient-reported outcomes (PRO) measurement available in IBD. Disease scores contain a mixture of PRO and physician's observations and have shown serious limitations in clinical trials. Comparison between healthcare professionals (HCP) and patient (P) reports on scores' items is a first step toward disease scores refinement. In our IBD cohort study, we were able to collect P and HCP-reported symptoms independently. We assessed the agreement between both measures, and tested the correlation between the general well-being item (GWB) and two health-related quality of life (HRQoL) measures. Methods: Between 2012 and 2015, we collected CDAI and MTWAI items 1) during follow-up medical visits, 2) through P self-reported follow-up questionnaire, except lab values. We compared items independently reported by HCP and P, stratified by diagnostic and Δt HCP-P reports. We calculated the Cohen's kappa (κ) statistic for agreement. A quadratic weight was applied for more severely serious disagreements. For EIM & complications, we computed a pooled κ based on the average between observed and expected probability of agreement over sub-items. A pooled κ was computed to summarize agreement over all examined variables. We also collected SF-36 and IBDQ scores. Pearson correlation coefficients r were calculated between both scores and GWB reports of HCP and P. Results: 2427 reports could be evaluated (Δt: 537<1 month, 390 1–2, 1500 2–6), referring to 1385 patients (52% females, 58% CD)

    The Role of Bacteria and Pattern Recognition Receptors in GvHD

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    Graft-versus-Host Disease (GvHD) is the most serious complication of allogeneic stem cell transplantation (SCT) and results from an activation of donor lymphocytes by recipient antigen-presenting cells (APCs). For a long time, it has been postulated that the intestinal microflora and endotoxin exert a crucial step in this APC activation, as there is early and severe gastrointestinal damage induced by pretransplant conditioning. With the detailed description of pathogen-associated molecular patterns and pathogen recognition receptors single nucleotide polymorphisms of TLRs and especially NOD2 have been identified as potential risk factors of GvHD and transplant related complications thus further supporting the crucial role of innate immunity in SCT, related complications. Gastrointestinal decontamination and neutralization of endotoxin have been used to interfere with this early axis of activation with some success but more specific approaches of modulation of innate immunity are needed for further improvement of clinical outcome

    Gastrointestinale Infektionen

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    Clostridium-difficile-Kolitis

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    Zusammenfassung: Die (rezidivierende) Clostridium-difficile-Infektion (CDI) stellt bereits jetzt ein substanzielles Problem dar, sind mit ihr doch nicht nur eine beachtenswerte Morbidität und Mortalität assoziiert, sondern auch gesundheitsökonomische und logistische Herausforderungen. Aus mehreren Gründen ist zudem in den nächsten Jahren mit einer Zunahme der Inzidenz zu rechnen: zum einen durch das steigende Alter und damit verbunden die Morbidität und Polypharmazie der Patienten, zum anderen wegen der beunruhigenden Tatsache, dass in den letzten Jahren vermehrt Fälle von CDI bei gesunden und jüngeren Patienten wie auch bei Patienten mit chronisch-entzündlichen Darmerkrankungen zu verzeichnen sind. Die klinische Schweregradeinteilung der Erkrankung ist keineswegs nur von akademischem Interesse. Sie hat neben prognostischen Implikationen nämlich einen direkten Einfluss auf die Indikationsstellung der Erstlinientherapie. Auch wenn bei den oft schwierig zu therapierenden Fällen mit oft mehrmaligen Rezidiven in den letzten Jahren neuere antibiotische Substanzen getestet bzw. zugelassen wurden, hat in den letzten wenigen Jahren vor allem die fäkale Mikrobiotatransplantation mit sehr guten dauerhaften Heilungsraten um 90 % für Aufsehen gesorgt, sowohl in der medizinischen Fachliteratur als auch in der Laienpresse

    Long-term outcome of surgery for perianal Crohn's fistula

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    Schwerer Verlauf einer Miliartuberkulose bei einem 34-jährigen Patienten mit Colitis ulcerosa und HIV-Infektion unter einer TNF-α-Antikörper-Therapie

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    A 34-year-old HIV-positive patient with ulcerative colitis was transferred to the authors' hospital because of progressive worsening of his general condition with intermittent fever, increasing lymphopenia, anemia, thrombopenia and neutropenia under anti-tumor necrosis factor-(TNF-)alpha therapy with infliximab. In spite of negative screening tests before initiation of infliximab therapy and intermittent tests during treatment, miliary tuberculosis was finally diagnosed and a tuberculostatic therapy was started. The patient's clinical condition worsened due to the development of a serious exudative necrotizing pancreatitis which was likely to be caused by the tuberculostatic treatment. Due to severe pulmonary infiltrates and pleural effusions with respiratory failure the patient finally passed away
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