20 research outputs found

    Asset management and university endowments

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    UniversitĂ€tsfonds reprĂ€sentieren die Möglichkeit fĂŒr UniversitĂ€ten stabile InvestmentertrĂ€ge zu erhalten und somit finanzielle UnabhĂ€ngigkeit zu erreichen. Speziell die zwei grĂ¶ĂŸten UniversitĂ€tsfonds der Welt, die der Yale und Harvard UniversitĂ€t, haben eine sehr fortschrittliche Asset Allokation durch ihr Exposure zu alternativen Anlageklassen. Durch ihre Asset Allokation haben die UniversitĂ€tsfonds Yale und Harvard die Rolle als Vorbild fĂŒr andere Investoren erhalten. Sie haben in den letzten Jahren meist zweistellige Renditen erzielt, bei niedrigerer VolatilitĂ€t als das klassische 50% Aktien und 50% Anleihen Portfolio. Das Geheimnis ihres Erfolges ist nicht so leicht zu beschreiben, wie man auf den ersten Blick denkt. Die Asset Allokation hat natĂŒrlich einen großen Anteil daran, jedoch ist sie nicht alleine ausschlaggebend fĂŒr so erfolgreiche Investments. Vielmehr ist es der erste Schritt in die richtige Richtung. Die Portfolio Managers der UniversitĂ€tsfonds habe ein betrĂ€chtliches Wissen was die FinanzmĂ€rkte betrifft, seien es jetzt interne oder externe Portfolio Manager; sie wissen genau welche Einzeltitel sie auswĂ€hlen mĂŒssen. Viele Investoren versuchen die Asset Allokation der UniversitĂ€ten Yale und Harvard zu kopieren, dies sollte jedoch mit Vorsicht genossen werden.University endowment funds present the possibility for the university to achieve stable investment returns for attaining financial stability and independence. Especially the largest endowment funds like Yale and Harvard have a progressive asset allocation to alternative asset classes and they have the status as role-model to other investors. The universities achieved over the last years mostly double-digit returns at much lower volatility than other investors. The secret of their success is not as easy to describe as someone might think. It is obvious that the asset allocation is part of their good investment returns, but there is more behind it than a modern asset allocation. The universities' portfolio managers have a high knowledge concerning financial markets and so they know what securities to choose (i.e. the security selection return). Mimicking the asset allocation by simply creating an index-tracking portfolio should be taken out with a pinch of salt. In the second part university endowment funds will be discussed using the example of the Yale university

    Variable expressivity of FGF3 mutations associated with deafness and LAMM syndrome

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    <p>Abstract</p> <p>Background</p> <p>Recessive mutations of fibroblast growth factor 3 (FGF3) can cause LAMM syndrome (OMIM 610706), characterized by fully penetrant complete labyrinthine aplasia, microtia and microdontia.</p> <p>Methods</p> <p>We performed a prospective molecular genetic and clinical study of families segregating hearing loss linked to <it>FGF3 </it>mutations. Ten affected individuals from three large Pakistani families segregating <it>FGF3 </it>mutations were imaged with CT, MRI, or both to detect inner ear abnormalities. We also modeled the three dimensional structure of FGF3 to better understand the structural consequences of the three missense mutations.</p> <p>Results</p> <p>Two families segregated reported mutations (p.R104X and p.R95W) and one family segregated a novel mutation (p.R132GfsX26) of <it>FGF3</it>. All individuals homozygous for p.R104X or p.R132GfsX26 had fully penetrant features of LAMM syndrome. However, recessive p.R95W mutations were associated with nearly normal looking auricles and variable inner ear structural phenotypes, similar to that reported for a Somali family also segregating p.R95W. This suggests that the mild phenotype is not entirely due to genetic background. Molecular modeling result suggests a less drastic effect of p.R95W on FGF3 function compared with known missense mutations detected in fully penetrant LAMM syndrome. Since we detected significant intrafamilial variability of the inner ear structural phenotype in the family segregating p.R95W, we also sequenced <it>FGF10 </it>as a likely candidate for a modifier. However, we did not find any sequence variation, pointing out that a larger sample size will be needed to map and identify a modifier. We also observed a mild to moderate bilateral conductive hearing loss in three carriers of p.R95W, suggesting either a semi-dominant effect of this mutant allele of <it>FGF3</it>, otitis media, or a consequence of genetic background in these three family members.</p> <p>Conclusions</p> <p>We noted a less prominent dental and external ear phenotype in association with the homozygous p.R95W. Therefore, we conclude that the manifestations of recessive <it>FGF3 </it>mutations range from fully penetrant LAMM syndrome to deafness with residual inner ear structures and, by extension, with minimal syndromic features, an observation with implications for cochlear implantation candidacy.</p

    Vergleich bilateraler gegen monauraule Cochlea Implantation bei Kindern

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    Der Stellenwert des videoendoskopisch kontrollierten Schluckversuches im Management dysphagischer Patienten

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    Bei oropharyngealen Schluckstörungen hat sich der (video)-endoskopisch kontrollierte Schluckversuch neben der Röntgen-Videocinematographie des Schluckaktes als diagnostisches Verfahren zur Erfassung der individuellen Pathophysiologie etabliert. Es wurden die Befunde der endoskopischen Schluckversuche von Patienten im Zeitraum von JĂ€nner 2000 bis Mai 2001 mit Verdacht auf Dysphagie retrospektiv analysiert. Erfaßt wurden 148 Patienten mit Schluckstörungen unterschiedlicher Ätiologien (Zustand nach Tumor-Operation im HNO-Bereich (23,6%), neurologische Erkrankungen (35,13%), Zustand nach allgemeinchirurgischen Eingriffen (10 %) und sonstige (30,4%)). Die endoskopisch erhobenen Befunde wurden mit der von den zuweisenden Ärzten vorgenommenen klinischen Beurteilung hinsichtlich einer Aspiration verglichen. Überdies erfolgte bei 77 Patienten ein Vergleich der Befunde von Röntgen-Videocinematographie und Endoskopie bezĂŒglich Aspiration. Die klinische Beurteilung von Aspiration durch die Zuweiser konnte in 82,6% durch den Befund des endoskopisch kontrollierten Schluckversuches bestĂ€tigt werden. Eine Übereinstimmung der Befunde des videoendoskopisch kontrollierten Schluckversuches und der Röntgen-Videocinematographie des Schluckaktes bezĂŒglich Aspiration war in 77,9% gegeben. Die vorliegenden Ergebnisse unterstreichen die klinische Relevanz des endoskopisch kontrollierten Schluckversuches im Management dysphagischer Patienten
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