5,659 research outputs found

    Benign giant cell tumor of bone with pulmonary metastasis- report of two cases and review of literature

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    Tumors that are metastasizing generally considered as malignant. But there are exceptions. Giant cell tumor of bone is well known for its potential to metastasize without sarcomatous transformation. Potential of benign GCT to metastasize was first reported by Jaffe et al in 1940. Prevalence of pulmonary metastasis in benign GCT is between 1-9%. Factors favoring metastasis include recurrence of tumor, surgical manipulation of initial bone tumor, location of femur etc. Peripheral or basilar portion of pulmonary parenchyma is involved commonly. Eventhough death reported in 16-25% of cases, overall it has a favorable prognosis. Surgical resection is preferred treatment for pulmonary metastasis. In the present study 2 case studies were done. In 1st study 18 year old female, known case of GCT Lt tibia, with history of curetting and cementing presented with pain and swelling at same site and pulmonary metastasis 1 year later. Biopsy from initial as well as recurrent tumor confirmed benign GCT without any features of atypia, mitosis or necrosis. Aspirate from pulmonary lesion showed osteoclastic giant cells. No treatment given to metastatic deposits and is asymptomatic even though size of pulmonary lesions is increasing. And in second study a 22 year old female, with past history of GCT referred to our institution for evaluation of lung lesion detected in X-ray. Patient underwent metastatectomy here and histopathology was similar to that of bone lesion. There was no evidence of sarcomatous transformation both in initial and recurrent lesion. Patient is asymptomatic other wise and doing well

    Entflammungs- und Brandverhalten von biologischem Gewebe bei In-vitro-Bestrahlung mit dem CO2-Laser

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    Zusammenfassung: Fragestellung: Bei mikrolaryngoskopischen Eingriffen an den Atemwegen unter Anwendung von chirurgischen Laserstrahlen besteht eine Gefahr fĂŒr Entflammungs- und BrandzwischenfĂ€lle. Selbst unter Weglassung von brennbaren Materialien liegt ein Restrisiko durch körpereigenes Gewebe vor, das unter der Einwirkung des Laserstrahls als partikelhaltiges Aerosol ("Lasersmog") im Operationsgebiet entsteht. Diese Untersuchung bezweckt die möglichst realitĂ€tsnahe Simulation dieses PhĂ€nomens und die Feststellung der Rahmenbedingungen, in denen eine Entflammungsgefahr vorliegt. Methodik: Zur Simulation des Operationsgebietes wurde in Anlehnung an die europĂ€ische Norm ISO-11990 eine zylinderförmige einseitig verschlossene Stahlkammer konstruiert, in die geeignete SchweinefleischstĂŒcke als Zielobjekt fĂŒr die Laserbestrahlung eingefĂŒhrt wurden. Mit einem Jetventilator wurde Beatmungsgas mit variabler Sauerstoffkonzentration in die Kammer eingelassen. Das Zielobjekt wurde mit Laserstrahlen unterschiedlicher IntensitĂ€t und Zeitdauer im "Superpuls-Modus" (Impulsrate 250Hz) und mit einem Auftreffwinkel von 75° bestrahlt. Die Laserleistung wurde von 2-15W variiert, und Art, Dauer, IntensitĂ€t sowie HĂ€ufigkeit von Entflammungs- und BrandphĂ€nomenen wurden dokumentiert. Ergebnisse: Es traten BrandphĂ€nomene, beginnend mit Funkenbildung bis zu anhaltendem Brand, auf. Die IntensitĂ€t dieser BrandphĂ€nomene war bei fetthaltigem Gewebe höher als bei Muskulatur. Diese nahm auch bei Steigerung der Laserleistung und der Bestrahlungsdauer zu. Als wichtigster Faktor wurde die Sauerstoffkonzentration identifiziert: Der niedrigste Wert, bei dem ein Aufflammen auftrat, war 35% nach 42s bzw. 40% nach 20s. Höhere Konzentrationen als 60% fĂŒhrten fast sofort zu Funkenbildung und Aufflammen. Schlussfolgerungen: Bei der Anwendung von laserchirurgischen Techniken fĂŒr Atemwegseingriffe unter Jetventilation liegt selbst bei Verwendung laserresistenter Materialien ein Risiko von Brandkomplikationen vor. Der vom Laserstrahl freigesetzte Lasersmog aus dem operierten Gewebe kann in einer sauerstoffreichen AtmosphĂ€re entflammt werden. Um diese Gefahr zu vermindern, sind eine möglichst tiefe Sauerstoffkonzentration im Beatmungsgas (<40%), eine niedrigstmögliche Laserleistung (<6W) und eine Begrenzung der Dauer der einzelnen Laserimpulse (<10s) einzuhalte

    Entflammungs- und Brandverhalten von biologischem Gewebe bei In-vitro-Bestrahlung mit dem CO2-Laser

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    Zusammenfassung: Fragestellung: Bei mikrolaryngoskopischen Eingriffen an den Atemwegen unter Anwendung von chirurgischen Laserstrahlen besteht eine Gefahr fĂŒr Entflammungs- und BrandzwischenfĂ€lle. Selbst unter Weglassung von brennbaren Materialien liegt ein Restrisiko durch körpereigenes Gewebe vor, das unter der Einwirkung des Laserstrahls als partikelhaltiges Aerosol ("Lasersmog") im Operationsgebiet entsteht. Diese Untersuchung bezweckt die möglichst realitĂ€tsnahe Simulation dieses PhĂ€nomens und die Feststellung der Rahmenbedingungen, in denen eine Entflammungsgefahr vorliegt. Methodik: Zur Simulation des Operationsgebietes wurde in Anlehnung an die europĂ€ische Norm ISO-11990 eine zylinderförmige einseitig verschlossene Stahlkammer konstruiert, in die geeignete SchweinefleischstĂŒcke als Zielobjekt fĂŒr die Laserbestrahlung eingefĂŒhrt wurden. Mit einem Jetventilator wurde Beatmungsgas mit variabler Sauerstoffkonzentration in die Kammer eingelassen. Das Zielobjekt wurde mit Laserstrahlen unterschiedlicher IntensitĂ€t und Zeitdauer im "Superpuls-Modus" (Impulsrate 250Hz) und mit einem Auftreffwinkel von 75° bestrahlt. Die Laserleistung wurde von 2-15W variiert, und Art, Dauer, IntensitĂ€t sowie HĂ€ufigkeit von Entflammungs- und BrandphĂ€nomenen wurden dokumentiert. Ergebnisse: Es traten BrandphĂ€nomene, beginnend mit Funkenbildung bis zu anhaltendem Brand, auf. Die IntensitĂ€t dieser BrandphĂ€nomene war bei fetthaltigem Gewebe höher als bei Muskulatur. Diese nahm auch bei Steigerung der Laserleistung und der Bestrahlungsdauer zu. Als wichtigster Faktor wurde die Sauerstoffkonzentration identifiziert: Der niedrigste Wert, bei dem ein Aufflammen auftrat, war 35% nach 42s bzw. 40% nach 20s. Höhere Konzentrationen als 60% fĂŒhrten fast sofort zu Funkenbildung und Aufflammen. Schlussfolgerungen: Bei der Anwendung von laserchirurgischen Techniken fĂŒr Atemwegseingriffe unter Jetventilation liegt selbst bei Verwendung laserresistenter Materialien ein Risiko von Brandkomplikationen vor. Der vom Laserstrahl freigesetzte Lasersmog aus dem operierten Gewebe kann in einer sauerstoffreichen AtmosphĂ€re entflammt werden. Um diese Gefahr zu vermindern, sind eine möglichst tiefe Sauerstoffkonzentration im Beatmungsgas (<40%), eine niedrigstmögliche Laserleistung (<6W) und eine Begrenzung der Dauer der einzelnen Laserimpulse (<10s) einzuhalte

    Corporate Hierarchies and the Size of Nations: Theory and Evidence

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    Corporate organization varies within a country and across countries with country size. The paper starts by establishing some facts about corporate organization based on unique data of 660 Austrian and German corporations. The larger country (Germany) has larger firms with flatter more decentral corporate hierarchies compared to the smaller country (Austria). Firms in the larger country change their organization less fast than firms in the smaller country. Over time firms have been introducing less hierarchical organizations by delegating power to lower levels of the corporation. We develop a theory which explains these facts and which links these features to the trade environment that countries and firms face. We introduce firms with internal hierarchies in a Krugman (1980) model of trade. We show that international trade and the toughness of competition in international markets induce a power struggle in firms which eventually leads to decentralized corporate hierarchies. We offer econometric evidence which is consistent with the models predictions

    Management of benign inverted sinonasal papilloma avoiding external approaches

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    Even though endoscopic removal of inverted papillomas has gained popularity, many studies advocate supplementary external approaches. The impact of including the current surgical staging system into the pre-operative clinical and radiological assessment has not been systematically evaluated. We present our experience with total endoscopic management of inverted papillomas and compare the accuracy of the pre-operative predicted extent of surgery, with the actually performed surgery. From 1997 to 2005 data from 51 patients with inverted papillomas were prospectively collected and subsequently reviewed. All have been operated on endoscopically without an external approach. The overall recurrence rate was 3.9 per cent. Pre-operative prediction of extent of surgery was accurate in 26 of 51 (51 per cent). The main reasons for the inaccurate pre-operative prediction were the variable sizes and locations of the inverted papilloma bases, particularly in the maxillary sinus and the frontal recess. Our results encourage us to recommend endoscopic management as the standard treatment of benign inverted papillomas

    Understanding symptom contribution to sex inequality in bladder and renal cancer stage at diagnosis

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    Background: Understanding sex-specific factors contributing to advanced-stage diagnosis can guide interventions to reduce sex inequality in patients with urological cancers. Method: We used linked primary care and cancer registry data to examine associations between symptoms and advanced-stage in 1151 bladder cancer and 440 renal cancer patients diagnosed between January 2012 and December 2015 in England. We performed logistic regression, adjusting for sex, age, deprivation and routes to diagnosis, including interaction terms between symptoms and sex and symptoms and age. Results: Female sex (OR vs. men 1.89 [1.28–2.79]; p = 0.001) and patients presenting with urinary tract infections (OR 2.22 [1.34–3.69]) and abdominal symptoms (OR 2.19 [1.30–3.70]) were associated with increased odds of advanced-stage bladder cancer (vs. haematuria, p = 0.016 for both). Women with haematuria and men with abdominal symptoms (compared with the opposite sex with the same presenting symptom) were more likely to have advanced-stage bladder cancer. Neither sex nor symptom associations were observed for renal cancer. Conclusion: Non-haematuria symptoms are associated with higher risk of advanced-stage bladder cancer. Greater risk of advanced-stage bladder cancer in women may reflect biological differences in haematuria onset and sex differences during diagnostic process. Identifying higher risk women with haematuria may reduce sex inequalities in bladder cancer outcomes

    Proximity-induced ferromagnetism and chemical reactivity in few-layer VSe2 heterostructures

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    Among transition-metal dichalcogenides, mono and few-layers thick VSe2 has gained much recent attention following claims of intrinsic room-temperature ferromagnetism in this system, which have nonetheless proved controversial. Here, we address the magnetic and chemical properties of Fe/VSe2 heterostructure by combining element sensitive x-ray absorption spectroscopy and photoemission spectroscopy. Our x-ray magnetic circular dichroism results confirm recent findings that both native mono/few-layer and bulk VSe2 do not show intrinsic ferromagnetic ordering. Nonetheless, we find that ferromagnetism can be induced, even at room temperature, after coupling with a Fe thin film layer, with antiparallel alignment of the moment on the V with respect to Fe. We further consider the chemical reactivity at the Fe/VSe2 interface and its relation with interfacial magnetic coupling

    Shafranov's virial theorem and magnetic plasma confinement

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    Shafranov's virial theorem implies that nontrivial magnetohydrodynamical equilibrium configurations must be supported by externally supplied currents. Here we extend the virial theorem to field theory, where it relates to Derrick's scaling argument on soliton stability. We then employ virial arguments to investigate a realistic field theory model of a two-component plasma, and conclude that stable localized solitons can exist in the bulk of a finite density plasma. These solitons entail a nontrivial electric field which implies that purely magnetohydrodynamical arguments are insufficient for describing stable, nontrivial structures within the bulk of a plasma.Comment: 9 pages no figure

    Non Fermi Liquid behavior in the under-screened Kondo model

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    Using the Schwinger boson spin representation, we reveal a new aspect to the physics of a partially screened magnetic moment in a metal, as described by the spin SS Kondo model. We show that the residual ferromagnetic interaction between a partially screened spin and the electron sea destabilizes the Landau Fermi liquid, forming a singular Fermi liquid with a 1/(Tln⁥4(TK/T))1/ (T \ln ^{4} (T_{K}/T)) divergence in the low temperature specific heat coefficient CV/TC_{V}/T. A magnetic field BB tunes this system back into Landau Fermi liquid with a Fermi temperature proportional to Bln⁥2(TK/B)B \ln^2 (T_K/B). We discuss a possible link with field-tuned quantum criticality in heavy electron materials.Comment: References corrected. Minor changes to tex

    In search of multipolar order on the Penrose tiling

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    Based on Monte Carlo calculations, multipolar ordering on the Penrose tiling, relevant for two-dimensional molecular adsorbates on quasicrystalline surfaces and for nanomagnetic arrays, has been analyzed. These initial investigations are restricted to multipolar rotors of rank one through four - described by spherical harmonics Ylm with l=1...4 and restricted to m=0 - positioned on the vertices of the rhombic Penrose tiling. At first sight, the ground states of odd-parity multipoles seem to exhibit long-range multipolar order, indicated by the appearance of a superstructure in the form of the decagonal Hexagon-Boat-Star tiling, in agreement with previous investigations of dipolar systems. Yet careful analysis establishes that long-range multipolar order is absent in all cases investigated here, and only short-range order exists. This result should be taken as a warning for any future analysis of order in either real or simulated arrangements of multipoles on quasiperiodic templates
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