1,869 research outputs found

    Tumorpatienten und ihre Angehörigen: Möglichkeiten der frühen Integration von Palliative Care in die onkologische Standardversorgung

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    Einführung: Der Nutzen einer frühzeitigen Integration von Palliative Care in die onkologische Standardversorgung (Integrated Palliative Cancer Care; Abk. IPCC) ist für Tumorpatienten und ihre Angehörigen belegt und wird von internationalen Organisationen parallel zu einer tumorspezifischen Behandlung empfohlen. Best- Practice-Modelle von IPCC im Verlauf der Behandlung zielen darauf ab, Patienten und Angehörige bei der Erfüllung ihrer individuellen Bedürfnisse und Linderung von spezifischen Symptomen einer Krebserkrankung zu unterstützen. Bisher weiß man wenig darüber, ob IPCC krankheitsphasenspezifisch oder patienten- bzw. angehörigenzentriert angeboten werden sollte. Diese Arbeit untersucht Bedürfnisse von Patienten und Angehörigen unter Berücksichtigung individueller Herausforderungen, Behandlungspräferenzen und Informationsbedürfnissen im gesamten Krankheitsverlauf. Methodik. Angelehnt an die Grounded Theory wurden neun onkologische Patienten in verschiedenen Erkrankungsphasen, 16 Angehörige und acht klinische Behandler mittels explorativer, leitfadengestützter Einzelinterviews (Patienten und Angehörige) und Fokusgruppeninterviews (klinische Behandler und Angehörige) qualitativ untersucht. Die Auswertungsprozesse wurden in einem iterativen Prozess mit Experten diskutiert und die Ergebnisse in einer kommunikativen Validierung mit den Teilnehmern überprüft. Für die deskriptive Stichprobenbeschreibung wurden ein soziodemografischer und ein krankheitsbezogener Fragebogen verwendet. Ergebnisse. Die Bedürfnisse von Patienten und Angehörigen sind stärker von individuellen Herausforderungen und Krankheitsverläufen abhängig, als von klinischen Behandlungsphasen. Wichtige Bedürfnisse zeigten sich in Bezug auf Erkrankung, Behandlung, Krankheitsverarbeitung, Behandlungspräferenz, Prozesse und Strukturen im ambulanten und stationären Kliniksetting. Angehörige hatten eine bedeutende Rolle in der Versorgung von Tumorpatienten inne. Trotz dieser bedeutenden Rolle, wurden die Belastungen von den Behandlern unterschätzt und die vorhandenen Ressourcen überschätzt. Die Angehörigen fühlten sich ungenügend auf ihre Rolle vorbereitet und beschrieben unzureichende Unterstützung in der Vorbereitung auf die Pflege und Unterstützung des Patienten nach Entlassung aus Klinik. Schlussfolgerung. Die Ergebnisse dieser Studie unterstreichen die Notwendigkeit, Bedürfnisse von Tumorpatienten und ihren Angehörigen über den gesamten Krankheitsverlauf systematisch zu erfassen. Eine solche Erfassung kann die Grundlage für eine effektive, integrierte Palliative Care in der onkologischen Standardversorgung sein. Weiterhin ist es notwendig, die strukturellen Versorgungsbedingungen zu verbessern und mehr Transparenz in Bezug auf vorhandene Ressourcen, Abläufe und Verantwortlichkeiten im jeweiligen Versorgungssetting zu schaffen. Dabei kommt den onkologischen Primärbehandlern eine bedeutende Schlüsselrolle für eine frühzeitige IPCC zu. Darüber hinaus könnte eine aktive Einbindung von Angehörigen in die Tumorbehandlung, deren Belastungen verringern und die Selbstwirksamkeit stärken. Hierfür sollte das Angebot an Schulungen und auf das Versorgungssetting bezogene Informationen ausgeweitet werden. Außerdem sollte die besondere Rolle der Angehörigen, die diese in der onkologischen Behandlung für die Krebspatienten, aber auch selbst als Betroffene haben, auf gesundheitspolitischer und gesellschaftlicher Ebene mehr als bisher thematisiert werden, um eine Verbesserung ihrer Situation zu erreichen.Purpose: Early integration of Palliative Care into standard oncological treatment (Integrated Palliative Cancer Care; IPCC) is beneficial for cancer patients and their caregivers. Multiple international organizations recommend offering this care simultaneously with tumor-specific treatment. Best practice models of IPCC in the course of cancer treatment aim to help patients and their caregivers meeting their individual needs and relief specific symptoms of cancer. So far, there is only limited knowledge about whether IPCC should be offered phase-specific or patient- and caregiver-centered. This study investigated patients’ and caregivers’ needs, considering individual challenges, treatment preferences and information needs throughout the disease trajectory. Methods: Using a modified grounded theory approach, nine oncological patients at different stages of the disease, 16 caregivers and eight clinical practitioners in oncology participated in a qualitative study employing explorative, semi-structured interviews (patients and caregivers) and focus group interviews (clinical practitioners and caregivers). The evaluation processes were discussed in an iterative process with experts and the results were confirmed in a communicative validation process. Descriptive data were collected via a socio-demographic questionnaire and a disease-related questionnaire. Results: The needs of the patients and their caregivers were more dependent on individual challenges and disease trajectories than on clinical treatment phases. Important needs were identified in terms of illness, treatment, disease progression, treatment preference, and processes and structures in outpatient and inpatient settings. While caregivers played an important role in cancer care, their experienced burdens were underestimated by the practitioners and the available resources were overestimated. The caregivers felt inadequately prepared for their supporting role and described insufficient support in preparation for the accompaniment and care of the patient after transitioning from the hospital. Conclusions: The results of this study highlighted the need for continuous and systematic assessment of the needs of cancer patients and their cargivers throughout the disease trajectory. Such assessment can be the basis for an effective integrated palliative care into standard oncology care. For this purpose, it is important to improve structural conditions more generally and, to create more transparency regarding existing resources, procedures and responsibilities in the clinic setting, in particular. Oncological primary care providers play an important key role in initiating IPCC early. In addition, active involvement of caregivers in the cancer treatment could reduce their burden and increase self-efficacy. Likewise, the special role of the caregivers should be addressed more than ever before at the health and social level in order to improve their situation

    Pulsed laser deposition growth of Fe3O4 on III–V semiconductors for spin injection

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    We report on the growth of thin layers of Fe3O4 on GaAs and InAs by pulsed laser deposition. It is found that Fe3O4 grows epitaxially on InAs at a temperature of 350 °C. X-ray photoelecton spectroscopy (XPS) studies of the interface show little if any interface reaction resulting in a clean epitaxial interface. In contrast, Fe3O4 grows in columnar fashion on GaAs, oriented with respect to the growth direction but with random orientation in the plane of the substrate. In this case XPS analysis showed much more evidence of interface reactions, which may contribute to the random-in-plane growth

    Some new species of planthoppers and leafhoppers for the Czech Republic and Slovakia: (Hemiptera, Auchenorrhyncha)

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    Some new species of planthoppers and leafhoppers for the Czech Republic and Slovakia. – Florodelphax paryphasma (Flor, 1861), new for the fauna of the Czech Republic (Bohemia); Macropsis najas Nast, 1981, new for the Czech Republic (Moravia) and Slovakia; Eurysella brunnea (Melichar, 1896), Metropis mayri Fieber, 1866, Mocuellus quadricornis Dlabola, 1949 and Diplocolenus frauenfeldi (Fieber, 1869), all new for Bohemia

    Probabilistic risk modeling at the wildland urban interface: the 2003 Cedar Fire

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    The October 2003 Cedar Fire in San Diego County was a tragedy involving 15 deaths, the burning of some 280 000 acres of land, the destruction of approximately 2227 homes, and costs of suppression near $30 million. It was the largest fire in California history. The data associated with the fire, however, do provide an opportunity to carry out probabilistic risk modeling of a wildland-urban interface (WUI) event. WUI's exist where humans and their development interface with wildland fuel. As home building expands from urban areas to nearby forest areas, these homes become more likely to burn. Wildfires are an exceedingly complex phenomenon with uncertainty and unpredictability abounding, hence a statistical approach to gaining insight appears useful. In this research, spatial stochastic models are developed. These relate risk probabilities and losses measures to a variety of available explanatory quantities. There is a consideration of economic aspects and a discussion of the difficulties that arose in developing the data and of carrying out the analyses. Purposes of the work include highlighting a statistical method, developing variates associated with a destruction probability and employing the fitted risk probability to estimate future and possible losses. Copyright © 2008 John Wiley & Sons, Ltd.Peer Reviewedhttp://deepblue.lib.umich.edu/bitstream/2027.42/64311/1/959_ftp.pd
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