384 research outputs found

    Victims’ experiences of short-and long-term safety and wellbeing: findings from an examination of an integrated response to domestic violence

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    Introduction This paper examines victims’ short and long-term experiences of safety and wellbeing after being supported through a six week police-led integrated response to domestic violence in Caboolture, Southeast Queensland. The overarching objective of this integrated response was to create safer home environments for women and children affected by domestic violence. The response was run as a pilot project from January 2010 until December 2011 and received subsequent funding for continuation after the initial pilot period. Findings presented in this paper are based on the last six months of the pilot period and illustrate women’s perceived safety and wellbeing during and after their initial state of crisis

    "Home Is Where I Spend My Money": Testing the Remittance Decay Hypothesis with Ethnographic Data from an Austrian-Turkish Community

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    Remittances - money sent back by migrants to their place of origin - are considered to be both economic and social practices mapping out a transnational space of migration. By sending and receiving money, objects, ideas, and social norms, migrants and non-migrants strengthen their social ties and express their multiple belongings. Remittances can thus be read as a practice of multi-local participation and inclusion. When remittance develops a negative trend, the remittance decay hypothesis thus concludes a shift in belonging: The longer migrants stay in their host country and build a life there, the less they remit. In this article, the remittance decay hypothesis is tested with ethnographic data from interviews and participant observation in the migration nexus between UƟak, Turkey, and Fulpmes, Austria. Remittance to Turkey has declined markedly in the last two decades from a record high of 574 USD million in September 1998 to a record low of 11 USD million in August 2019. Ethnographic data with members of three generations of Turkish-Austrians in Fulpmes can help to explain this process from a diachronic perspective: for changing remittance practices and a transformation in remittance scripts, e.g., as investment, compensation, help, gift or charity donation, demonstrate that there is more to the story than a fading sense of belonging

    Importance of interorbital charge transfers for the metal-to-insulator transition of BaVS3_3

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    The underlying mechanism of the metal-to-insulator transition (MIT) in BaVS3_3 is investigated, using dynamical mean-field theory in combination with density functional theory. It is shown that correlation effects are responsible for a strong charge redistribution, which lowers the occupancy of the broader \a1g band in favor of the narrower EgE_g bands. This resolves several discrepancies between band theory and the experimental findings, such as the observed value of the charge-density wave ordering vector associated with the MIT, and the presence of local moments in the metallic phase.Comment: improved discussion, new figure, added reference

    Interventionelle Methoden in der Endokrinologie: Untersuchungen zur endosonographisch gesteuerten transluminalen Feinnadelpunktion, endoskopischen farbkodierten Duplexsonographie und transiliakalen Knochenbiopsie

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    Interventionelle Untersuchungsmethoden kommen in der Endokrinologie selten zur Anwendung. Zur Beurteilung der QualitĂ€t, Relevanz, Komplikationsrate und TolerabilitĂ€t erfolgte die retrospektive Untersuchung endosonographisch gesteuerter transluminaler Feinnadelpunktionen der Nebennieren und anderer paraintestinaler Organe (a), der endoskopischen Duplexsonographie adrenaler Raumforderungen (b) sowie der transiliakalen Knochenbiopsie bei unklaren metabolischen Osteopathien (c). (a) Die Endosonographie (EUS) ermöglicht die Darstellung paraintestinaler Organe mit der Option einer diagnostischen endosonographisch gesteuerten transluminalen Feinnadelpunktion (EUS-FNA). Ziel war es, die QualitĂ€t und Komplikationsrate der EUS-FNA der Nebennieren und anderer paraintestinaler Organe zu evaluieren. Unter Verwendung eines Endosonoskops PENTAX FG 32 UA in Kombination mit einem Aspirationsnadelsystem Typ Hancke-Vilmann wurden 72 mittels EUS-FNA (n=44) gewonnene PrĂ€parate von 41 Patienten (Pankreas: n=13; Nebennieren: n=9; Abdomen: n=6; Mediastinum: n=13) hinsichtlich Auswertbarkeit und Kontamination mit Fremdgewebe beurteilt. Die Analyse von 34 Histologien und 38 Zytologien ergab 16 vs. 11 sehr gut/gut, 7 vs. 10 ausreichend, 7 vs. 13 schlecht und 4 vs. 4 nicht auswertbare PrĂ€parate. Die Kontamination mit Fremdgewebe war in 4 vs. zwei PrĂ€paraten stark, in drei vs. 14 deutlich, in 8 vs. 19 leicht und in 19 vs. drei FĂ€llen nicht nachweisbar. Sehr gut/gut auswertbare PrĂ€parate waren signifikant weniger kontaminiert (p=0,037). Benigne waren 35, maligne 24 Befunde. 13 PrĂ€parate waren unter dem Aspekt der DignitĂ€t nicht klassifizierbar. In einem Fall zu einer asymptomatischen, selbstlimitierenden Einblutung im Zielgewebe. Die Auswertbarkeit war bei 64 von 72 PrĂ€paraten (89%) möglich. Eine unzureichende diagnostische Aussagekraft war mit einer Kontamination durch Fremdgewebe assoziiert. Die EUS-FNA erweitert die diagnostischen Möglichkeiten von außen schwer zugĂ€nglicher Organe insbesondere auch bei endokrinologischen Fragestellungen. (b) Die Klassifizierung adrenaler Tumoren mittels endosonographischer Darstellung gilt als schwierig. Ziel war es, Perfusionsmuster adrenaler Raumforderungen duplexsonographisch darzustellen und diese semiquantitativ im Vergleich zum umgebenden Parenchym zu klassifizieren. Die DurchfĂŒhrung erfolgte mit einem Endosonoskop Pentax FG 32 UA in Kombination mit einem Hitachi EUS 525 UltraschallgerĂ€t. Die Perfusionsmuster von 46 spĂ€ter histologisch verifizierten Raumforderungen (Adenome: n=20; nodulĂ€re Hyperplasien: n=11; PhĂ€ochromozytome: n=15) von 38 Patienten wurden als nicht (n=24), leicht (n=12), mĂ€ĂŸig (n=4) sowie stark (n=6) hypervaskularisiert beurteilt. PhĂ€ochromozytome wiesen im Vergleich zu Adenomen (p=0,003) sowie nodulĂ€ren Hyperplasien (p=0,047) einen signifikant höheren Perfusionsgrad auf, wobei die Perfusionsmuster nicht abhĂ€ngig von EchogenitĂ€t, Echostruktur, DignitĂ€t oder TumorgrĂ¶ĂŸe waren. Die endoskopische Duplexsonographie scheint eine zusĂ€tzliche Möglichkeit in der endosonographischen Differenzierung adrenaler Raumforderungen und hierbei insbesondere in der Detektion von PhĂ€ochromozytomen darzustellen. Eine große Varianz der Perfusionsmuster lĂ€ĂŸt jedoch eine Klassifizierung allein mittels endosonographischer Kriterien nicht zu. (c) Die Methode der transiliakalen Knochenbiopsie wird bezĂŒglich ihrer Relevanz in der Diagnostik metabolischer Osteopathien kontrovers diskutiert. Ziel war es, ihre klinische Rolle einschließlich TolerabilitĂ€t und Komplikationsrate zu beurteilen. 99 transiliakale Knochenbiopsien in 14 Jahren entsprechen einer Anwendung bei 0,003% der das osteologische Zentrum in diesem Zeitraum frequentierenden Patienten. Indikationen beinhalteten die mĂ€nnliche Osteoporose (n=63), die unklare prĂ€menopausale Osteoporose (n=18) ohne endokrinologische Funktionsstörung, V.a. eine systemische oder maligne Genese (n=16) sowie abnehmende Knochendichte unter spezifischer Osteoporosetherapie (n=2). Die Knochenbiopsie fĂŒhrte bei 82 von 99 Patienten zu einer VerĂ€nderung der medikamentösen Therapie. 16 Patienten erhielten aufgrund ihres histologischen Befundes keine weitere osteoporose-spezifische Therapie. In sechs FĂ€llen ergab sich die Indikation zur DurchfĂŒhrung weiterfĂŒhrender Diagnostik. Die Komplikationsrate war gering bei mittels eines Fragebogens evaluierter guter TolerabilitĂ€t. Die transiliakale Knochenbiopsie bleibt im Rahmen der Differenzierung metabolischer Knochenerkrankungen eine fĂŒr ein ausgewĂ€hltes Patientenkollektiv relevante diagnostische Methode. Die hier dargestellten interventionellen Untersuchungsmethoden liefern bei ausgewĂ€hlten Fragestellungen trotz der Zunahme nicht-invasiver Verfahren hĂ€ufig entscheidende differentialdiagnostische Informationen fĂŒr die therapeutische Vorgehensweise

    Money Matters: Economic practices as cultural identity formation

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    This article examines dealing with money as a social and cultural form of dealing with the self and with others. Based on empirical case studies from the discipline of European Ethnology, money and consumption are contextualized as a means of self-positioning between frugality and generosity, biographical self-emancipation, and social inclusion and exclusion. The examples have one aim: by deconstructing economic practices, the economy as such can be ‚anthropologized‘ (Paul Rabinow), i.e. stripped off its allegedly self-evident universal claim and revealed in all its culturally and historically specific functions.This article examines dealing with money as a social and cultural form of dealing with the self and with others. Based on empirical case studies from the discipline of European Ethnology, money and consumption are contextualized as a means of self-positioning between frugality and generosity, biographical self-emancipation, and social inclusion and exclusion. The examples have one aim: by deconstructing economic practices, the economy as such can be ‚anthropologized‘ (Paul Rabinow), i.e. stripped off its allegedly self-evident universal claim and revealed in all its culturally and historically specific functions

    Interventionelle Methoden in der Endokrinologie: Untersuchungen zur endosonographisch gesteuerten transluminalen Feinnadelpunktion, endoskopischen farbkodierten Duplexsonographie und transiliakalen Knochenbiopsie

    Get PDF
    Interventionelle Untersuchungsmethoden kommen in der Endokrinologie selten zur Anwendung. Zur Beurteilung der QualitĂ€t, Relevanz, Komplikationsrate und TolerabilitĂ€t erfolgte die retrospektive Untersuchung endosonographisch gesteuerter transluminaler Feinnadelpunktionen der Nebennieren und anderer paraintestinaler Organe (a), der endoskopischen Duplexsonographie adrenaler Raumforderungen (b) sowie der transiliakalen Knochenbiopsie bei unklaren metabolischen Osteopathien (c). (a) Die Endosonographie (EUS) ermöglicht die Darstellung paraintestinaler Organe mit der Option einer diagnostischen endosonographisch gesteuerten transluminalen Feinnadelpunktion (EUS-FNA). Ziel war es, die QualitĂ€t und Komplikationsrate der EUS-FNA der Nebennieren und anderer paraintestinaler Organe zu evaluieren. Unter Verwendung eines Endosonoskops PENTAX FG 32 UA in Kombination mit einem Aspirationsnadelsystem Typ Hancke-Vilmann wurden 72 mittels EUS-FNA (n=44) gewonnene PrĂ€parate von 41 Patienten (Pankreas: n=13; Nebennieren: n=9; Abdomen: n=6; Mediastinum: n=13) hinsichtlich Auswertbarkeit und Kontamination mit Fremdgewebe beurteilt. Die Analyse von 34 Histologien und 38 Zytologien ergab 16 vs. 11 sehr gut/gut, 7 vs. 10 ausreichend, 7 vs. 13 schlecht und 4 vs. 4 nicht auswertbare PrĂ€parate. Die Kontamination mit Fremdgewebe war in 4 vs. zwei PrĂ€paraten stark, in drei vs. 14 deutlich, in 8 vs. 19 leicht und in 19 vs. drei FĂ€llen nicht nachweisbar. Sehr gut/gut auswertbare PrĂ€parate waren signifikant weniger kontaminiert (p=0,037). Benigne waren 35, maligne 24 Befunde. 13 PrĂ€parate waren unter dem Aspekt der DignitĂ€t nicht klassifizierbar. In einem Fall zu einer asymptomatischen, selbstlimitierenden Einblutung im Zielgewebe. Die Auswertbarkeit war bei 64 von 72 PrĂ€paraten (89%) möglich. Eine unzureichende diagnostische Aussagekraft war mit einer Kontamination durch Fremdgewebe assoziiert. Die EUS-FNA erweitert die diagnostischen Möglichkeiten von außen schwer zugĂ€nglicher Organe insbesondere auch bei endokrinologischen Fragestellungen. (b) Die Klassifizierung adrenaler Tumoren mittels endosonographischer Darstellung gilt als schwierig. Ziel war es, Perfusionsmuster adrenaler Raumforderungen duplexsonographisch darzustellen und diese semiquantitativ im Vergleich zum umgebenden Parenchym zu klassifizieren. Die DurchfĂŒhrung erfolgte mit einem Endosonoskop Pentax FG 32 UA in Kombination mit einem Hitachi EUS 525 UltraschallgerĂ€t. Die Perfusionsmuster von 46 spĂ€ter histologisch verifizierten Raumforderungen (Adenome: n=20; nodulĂ€re Hyperplasien: n=11; PhĂ€ochromozytome: n=15) von 38 Patienten wurden als nicht (n=24), leicht (n=12), mĂ€ĂŸig (n=4) sowie stark (n=6) hypervaskularisiert beurteilt. PhĂ€ochromozytome wiesen im Vergleich zu Adenomen (p=0,003) sowie nodulĂ€ren Hyperplasien (p=0,047) einen signifikant höheren Perfusionsgrad auf, wobei die Perfusionsmuster nicht abhĂ€ngig von EchogenitĂ€t, Echostruktur, DignitĂ€t oder TumorgrĂ¶ĂŸe waren. Die endoskopische Duplexsonographie scheint eine zusĂ€tzliche Möglichkeit in der endosonographischen Differenzierung adrenaler Raumforderungen und hierbei insbesondere in der Detektion von PhĂ€ochromozytomen darzustellen. Eine große Varianz der Perfusionsmuster lĂ€ĂŸt jedoch eine Klassifizierung allein mittels endosonographischer Kriterien nicht zu. (c) Die Methode der transiliakalen Knochenbiopsie wird bezĂŒglich ihrer Relevanz in der Diagnostik metabolischer Osteopathien kontrovers diskutiert. Ziel war es, ihre klinische Rolle einschließlich TolerabilitĂ€t und Komplikationsrate zu beurteilen. 99 transiliakale Knochenbiopsien in 14 Jahren entsprechen einer Anwendung bei 0,003% der das osteologische Zentrum in diesem Zeitraum frequentierenden Patienten. Indikationen beinhalteten die mĂ€nnliche Osteoporose (n=63), die unklare prĂ€menopausale Osteoporose (n=18) ohne endokrinologische Funktionsstörung, V.a. eine systemische oder maligne Genese (n=16) sowie abnehmende Knochendichte unter spezifischer Osteoporosetherapie (n=2). Die Knochenbiopsie fĂŒhrte bei 82 von 99 Patienten zu einer VerĂ€nderung der medikamentösen Therapie. 16 Patienten erhielten aufgrund ihres histologischen Befundes keine weitere osteoporose-spezifische Therapie. In sechs FĂ€llen ergab sich die Indikation zur DurchfĂŒhrung weiterfĂŒhrender Diagnostik. Die Komplikationsrate war gering bei mittels eines Fragebogens evaluierter guter TolerabilitĂ€t. Die transiliakale Knochenbiopsie bleibt im Rahmen der Differenzierung metabolischer Knochenerkrankungen eine fĂŒr ein ausgewĂ€hltes Patientenkollektiv relevante diagnostische Methode. Die hier dargestellten interventionellen Untersuchungsmethoden liefern bei ausgewĂ€hlten Fragestellungen trotz der Zunahme nicht-invasiver Verfahren hĂ€ufig entscheidende differentialdiagnostische Informationen fĂŒr die therapeutische Vorgehensweise

    Species-Specific Differences in the Susceptibility of Fungi to the Antifungal Protein AFP Depend on C-3 Saturation of Glycosylceramides

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    AFP is an antimicrobial peptide (AMP) produced by the filamentous fungus Aspergillus giganteus and is a very potent inhibitor of fungal growth that does not affect the viability of bacteria, plant, or mammalian cells. It targets chitin synthesis and causes plasma membrane permeabilization in many human- and plant-pathogenic fungi, but its exact mode of action is not known. After adoption of the “damage-response framework of microbial pathogenesis” regarding the analysis of interactions between AMPs and microorganisms, we have recently proposed that the cytotoxic capacity of a given AMP depends not only on the presence/absence of its target(s) in the host and the AMP concentration applied but also on other variables, such as microbial survival strategies. We show here using the examples of three filamentous fungi (Aspergillus niger, Aspergillus fumigatus, and Fusarium graminearum) and two yeasts (Saccharomyces cerevisiae and Pichia pastoris) that the important parameters defining the AFP susceptibilities of these fungi are (i) the presence/absence of glycosylceramides, (ii) the presence/absence of Δ3(E) desaturation of the fatty acid chain therein, and (iii) the (dis)ability of these fungi to respond to AFP inhibitory effects with the fortification of their cell walls via increased chitin and ÎČ-(1,3)-glucan synthesis. These observations support the idea of the adoption of the damage-response framework to holistically understand the outcome of AFP inhibitory effects.TU Berlin, Open-Access-Mittel - 201

    Comparison of European Committee on Antimicrobial Susceptibility Testing (EUCAST) and CLSI screening parameters for the detection of extended-spectrum ÎČ-lactamase production in clinical Enterobacteriaceae isolates

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    Objectives To compare the performance of European Committee on Antimicrobial Susceptibility Testing (EUCAST) and CLSI breakpoints following their revision in 2010, for the detection of extended-spectrum ÎČ-lactamase (ESBL) production in Enterobacteriaceae. Methods 236 well-characterized clinical isolates (including 118 ESBL producers) were investigated by antibiotic disc testing with cefpodoxime, ceftriaxone, cefepime, cefotaxime EUCAST (5 ÎŒg/disc), ceftazidime EUCAST (10 ÎŒg/disc), cefotaxime CLSI (30 ÎŒg/disc) and ceftazidime CLSI (30 ÎŒg/disc) with the Kirby-Bauer method. Additionally, synergy phenomena were recorded between amoxicillin/clavulanic acid discs (20/10 ÎŒg/disc) and cefepime (30 ÎŒg/disc), EUCAST cefotaxime (5 ÎŒg/disc), EUCAST ceftazidime (10 ÎŒg/disc), CLSI cefotaxime (30 ÎŒg/disc) and CLSI ceftazidime [30 ÎŒg/disc; disc approximation method (DAM)]. Results Overall sensitivity of the cefotaxime EUCAST non-susceptible breakpoint equalled sensitivity of the cefotaxime CLSI ESBL screening breakpoint (99.2%). With the ceftazidime EUCAST non-susceptible breakpoint, 27/118 ESBL-producing isolates were not detected, whereas the ceftazidime CLSI ESBL screening breakpoint missed 41/118 ESBL-producing isolates. For cefpodoxime the resistant EUCAST breakpoint showed higher sensitivity for ESBL detection compared with the CLSI ESBL screening breakpoint/disc content (100% versus 98.3%, respectively). Sensitivities of ceftazidime and cefotaxime DAM with CLSI or EUCAST disc contents were comparable (sensitivities ranging from 84.7% to 89.8%). DAM with cefepime displayed the highest overall sensitivity (96.6%). In AmpC-producing isolates, synergy of amoxicillin/clavulanic acid with cefepime showed sensitivity and specificity for ESBL detection of 100% and 97.4%, respectively. Conclusions EUCAST non-susceptible breakpoints for ceftazidime and cefpodoxime detect more ESBL-producing Enterobacteriaceae isolates compared with corresponding CLSI ESBL screening breakpoints. Implementation of the cefepime DAM can facilitate ESBL screening, especially in strains producing an AmpC ÎČ-lactamase since the test shows high sensitivity and specificit

    Evaluation of the AID ESBL line probe assay for rapid detection of extended-spectrum ÎČ-lactamase (ESBL) and KPC carbapenemase genes in Enterobacteriaceae

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    Objectives This study aimed at evaluating the AID ESBL line probe assay for the detection of extended-spectrum ÎČ-lactamase (ESBL) and KPC carbapenemase genes in Enterobacteriaceae. Methods The AID ESBL line probe assay was verified for accuracy of its probes using PCR products from clinical ESBL Enterobacteriaceae strains harbouring TEM, SHV and CTX-M ESBL genes and KPC genes and mutant fusion PCR products generated from Enterobacteriaceae strains containing wild-type (wt) TEM and wt SHV. Sensitivity and specificity was determined testing a set of 424 clinical Enterobacteriaceae strains (including 170 strains negative for TEM, SHV, CTX-M and KPC to evaluate the possibility of false positive signals). Results The line probe assay was shown to detect with 100% accuracy ESBL genes for which oligonucleotide probes are present in the assay. Testing a set of 424 clinical Enterobacteriaceae strains showed 100% sensitivity and specificity for the detection and differentiation of TEM, SHV and CTX-M ESBL genes present in that group. In addition, the line probe assay detected KPC genes accurately. Conclusions The AID ESBL line probe assay is an accurate and easy-to-use test for the detection of ESBL and KPC genes, which can readily be implemented in the diagnostic laborator
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