133 research outputs found

    Predictive preoperative clinical score for patients with liver-only oligometastatic colorectal cancer

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    BACKGROUND: Resection of liver metastases from colorectal cancer (CRC) in the oligometastatic stage improves survival and is a potentially curative treatment. Thus, predictive scores that reliably identify those patients who especially benefit from surgery are essential. PATIENTS AND METHODS: In this multicenter analysis, 512 patients had undergone surgery for liver metastases from CRC. We investigated distinct cancer-specific risk factors that are routinely available in clinical practice and developed a predictive preoperative score using a training cohort (TC), which was thereafter tested in a validation cohort (VC). RESULTS: Inflammatory response to the tumor, a right-sided primary tumor, multiple liver metastases, and node-positive primary tumor were significant adverse variables for overall survival (OS). Patients were stratified in five groups according to the cumulative score given by the presence of these risk factors. Median OS for patients without risk factors was 133.8 months [95% confidence interval (CI) 81.2-not reached (nr)] in the TC and was not reached in the VC. OS decreased significantly for each subsequent group with increasing number of risk factors. Median OS was significantly shorter (P < 0.0001) for patients presenting all four risk factors: 14.3 months (95% CI 10.5 months-nr) in the TC and 16.6 months (95% CI 14.6 months-nr) in the VC. CONCLUSIONS: Including easily obtainable variables, this preoperative score identifies oligometastatic CRC patients with prolonged survival rates that may be cured, and harbors potential to be implemented in daily clinical practice

    The dipolar endofullerene HF@C60

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    The cavity inside fullerenes provides a unique environment for the study of isolated atoms and molecules. We report encapsulation of hydrogen fluoride inside C60 using molecular surgery to give the endohedral fullerene HF@C60. The key synthetic step is the closure of the open fullerene cage while minimizing escape of HF. The encapsulated HF molecule moves freely inside the cage and exhibits quantization of its translational and rotational degrees of freedom, as revealed by inelastic neutron scattering and infrared spectroscopy. The rotational and vibrational constants of the encapsulated HF molecules were found to be redshifted relative to free HF. The NMR spectra display a large 1H-19F J coupling typical of an isolated species. The dipole moment of HF@C60 was estimated from the temperature-dependence of the dielectric constant at cryogenic temperatures and showed that the cage shields around 75% of the HF dipole

    1,4-Oxazine

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    The fundamental heterocyclic compound 1,4-oxazine has been generated using FVP. It is the first parent heterocycle among all the possible isomeric oxazines, thiazines and their heavier atom analogues to be characterised spectroscopically, and is shown to exist in solution entirely as the 4H-isomer. X-ray structure determination of the N-Boc precursor shows significant deviations from theoretically predicted geometric parameters.Publisher PDFPeer reviewe

    Multimodale Ultraschalldiagnostik inklusive Virtual Touch IQ zur Entitätsdifferenzierung zervikaler Lymphknoten - ein Fallbericht

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    Einführung: Die korrekte Diagnose von Halslymphknotenmetastasen ist zentraler Bestandteil der Therapie von Kopf-Hals-Malignomen. Wichtige sonographische Merkmale zur Erkennung maligner Lymphknoten (LK) sind die Größe, Form und das sogenannte Hiluszeichen. Virtual Touch IQ (VTIQ) ist eine relativ neue elastographische Methode, welche quantitative Messungen der mechanischen Steifigkeit des Gewebes ermöglicht.Wir stellen einen Patient vor, der computertomographisch als cN0 klassifiziert und sonographisch korrekt als magnitätsverdächtig eingestuft wurde, obwohl klassische Malignitätszeichen fehlten.Falldarstellung: Ein 72-jähriger Patient stellte sich mit einem histologisch gesicherten Plattenepithelkarzinom der Glandula parotis (GP) vor. CT-morphologisch fiel eine KM-aufnehmende Raumforderung der GP rechts auf ohne verdächtige zervikale LK.Sonographisch zeigte sich ein 9,3x7,0x18,5mm großer, ovaler und echoarmer LK mit Hiluszeichen im Level III. Im kranialen Bereich zeigten sich kleine echoreiche Areale. Die durchgeführte Elastographie zeigte inhomogene Bereiche innerhalb des LK. Im VTIQ konnten im kranialen Bereich Geschwindigkeiten bis 5,6m/s und im kaudalen Bereich bis 2,7m/s gemessen werden.Es wurde eine radikale Resektion der Hautläsionen mit radikaler Parotidektomie und modifiziert radikaler Neck Dissektion rechts sowie sekundärer Fazialisrehabilitation durchgeführt. Die histopathologische Untersuchung konnte die intranoduläre Metastasierung im kranialen Bereich nachweisen, während der kaudale Bereich normales lymphatisches Gewebe zeigte.Schlussfolgerung: Die multimodale Sonographie mit Elastographie und VTIQ kann auch morphologisch unauffällige LK besser hinsichtlich des Malignitätsbefalls differenzieren und stellt somit ein vielversprechendes Diagnoseverfahren dar.Der Erstautor gibt keinen Interessenkonflikt an

    Subglottischer inflammatorischer Pseudotumor: a case report

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    Einleitung: Der Myofibroblastische inflammatorische Tumor (IMT), manchmal auch als inflammatorischer Pseudotumor (IPT) bezeichnet, ist eine Spiendelzellläsion, die bevorzugt im Kindes- und Jugendalter auftritt und meistens einen günstigen Verlauf hat. IMT sind selten und finden sich überwiegend im Bereich des unteren Atemweges, der Lunge sowie intraabdominell. Die Kopf- Hals Region kann selten betroffen sein, im Bereich des Larynx sind 50 Fälle in der Literatur beschrieben. Therapie der Wahl ist die vollständige Resektion. Eine seltene histogenetisch verwandte, maligne Variante ist das inflammatorische Fibrosarkom. Methoden: Wir berichten über eine 29-jährige Patientin, die mit einer zunehmenden Dysphonie vorgestellt wurde.In der klinischen Untersuchung zeigte sich eine subglottische Raumforderung von der linken Stimmlippe ausgehend. Wir führten eine endoskopische chirurgische komplette Resektion der Raumforderung durch.Ergebnisse: Bei der postoperativen Kontrolle berichtete die Patientin über eine Belastungsabhängige Dysphonie. Nach Stimmschonung waren die Beschwerden komplett rückläufig. Ein Rezidiv ist innerhalb des ersten Jahres nicht aufgetreten. Schlussfolgerung: Laryngealer IMT ist sehr selten und kann relativ oft als Malignität misdiagnostiziert werden. Chirurgische Resektion und antiiflammatorische Therapie sind die Therapie der Wahl, aufgrund des im Prinzip benignen Charakters des Tumors.Der Erstautor gibt keinen Interessenkonflikt an

    Perkutane Phil(TM)-Embolisation zur Therapie eines Paraganglioms der Karotisbifurkation

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    Sclerosing nodular lesions of the gastrointestinal tract containing large numbers of IgG4 plasma cells

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    Background: Hyalinised fibrous nodules have been encountered within the gastrointestinal tract (GIT) and been labelled as reactive nodular fibrous tumours. Several have a history of abdominal surgery and/or sepsis that acts as a precipitating cause for the fibrosis. Recently, much attention has been focused on IgG4 related fibrosing lesions that are typically associated with a high population of IgG4 positive plasma cells and tissue fibrosis. There may be attendant elevated serum IgG4 levels and associated autoimmune disease. Methods: We present four patients with well-circumscribed fibrous nodular lesions occurring in the GIT. Tissue was formalin fixed after microwave antigen retrieval and H&amp;E stains and immunohistochemistry were performed. IgG4/IgG ratios were calculated from the three high power fields containing the densest concentration of positive plasma cells. Results: The patients were two females (45 and 56 years) and two males (47 and 60 years) who presented with gastric (2 cases), caecal and sigmoid flexure involvement. One case had four lesions while the other three cases were solitary nodules. Two patients had coexistent autoimmune disease. All lesions were nodular and composed of paucicellular, hyalinised fibrous tissue associated with chronic inflammation. In all lesions the plasma cell population was strongly IgG4 positive. Conclusions: This paper describes unique, well-circumscribed sclerosing nodules containing IgG4 positive plasma cells within the bowel wall that may cause mucosal polypoid lesions. It is possible that these lesions may be related to the spectrum of IgG4 related sclerosing disease or belong to a separate subset of inflammatory reactive conditions that are rich in IgG4 plasma cells
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