6 research outputs found
Modified toggle pin technique combined with prosthetic capsular reconstruction for surgical stabilization of coxofemoral luxation in a Shetland pony
Objective
To describe open reduction and surgical stabilization of a coxofemoral luxation in a pony using a modified toggle pin technique and prosthetic joint capsule reconstruction without osteotomy of the greater trochanter.
Animal
A 2-year-old Shetland pony with a bodyweight of 167 kg.
Study design
Case report.
Methods
Radiographic examination confirmed craniodorsal luxation of the left coxofemoral joint. An open reduction with the aid of a pulley system was performed. A toggle pin was inserted through a bone tunnel extending from the level of the femoral shaft through the femoral head and the center of the acetabulum for the pin to be positioned on the medial wall of the acetabulum. FiberWire was subsequently passed through the cranial and caudal aspects of the acetabulum as well as a transverse tunnel in the femoral neck in a figure of 8 to facilitate capsular reconstruction. The pony was placed in a sling for 8 weeks and gradually returned to normal activity over 2 months.
Results
Postoperative radiographic examination confirmed the position of the femoral head in the acetabulum with the implants in place. On 2-year follow-up the pony was sound at walk and trot.
Conclusion
A combined intra- and extra-articular stabilization technique for coxofemoral luxation in a pony resulted in successful long-term reduction and excellent outcome
Modified toggle pin technique combined with prosthetic capsular reconstruction for surgical stabilization of coxofemoral luxation in a Shetland pony
Objective
To describe open reduction and surgical stabilization of a coxofemoral luxation in a pony using a modified toggle pin technique and prosthetic joint capsule reconstruction without osteotomy of the greater trochanter.
Animal
A 2-year-old Shetland pony with a bodyweight of 167 kg.
Study design
Case report.
Methods
Radiographic examination confirmed craniodorsal luxation of the left coxofemoral joint. An open reduction with the aid of a pulley system was performed. A toggle pin was inserted through a bone tunnel extending from the level of the femoral shaft through the femoral head and the center of the acetabulum for the pin to be positioned on the medial wall of the acetabulum. FiberWire was subsequently passed through the cranial and caudal aspects of the acetabulum as well as a transverse tunnel in the femoral neck in a figure of 8 to facilitate capsular reconstruction. The pony was placed in a sling for 8 weeks and gradually returned to normal activity over 2 months.
Results
Postoperative radiographic examination confirmed the position of the femoral head in the acetabulum with the implants in place. On 2-year follow-up the pony was sound at walk and trot.
Conclusion
A combined intra- and extra-articular stabilization technique for coxofemoral luxation in a pony resulted in successful long-term reduction and excellent outcome
Interleukin-1 Rezeptor Antagonist und Interleukin-1 beta Konzentrationen in equiner Synovia von gesunden und osteoarthritischen Gelenken und der Einfluss zweier unterschiedlicher Behandlungsintervalle mit autolog konditioniertem Serum auf die Konzentration von Zytokinen und knorpelspezifischen Biomarkern in equinen osteoarthritischen Gelenken
A great deal of research is done for decades to elucidate the complexity of
osteoarthritis pathology and to develop therapeutic strategies with symptom
and diseases modifying ability. In the recent years, basic knowledge of the
synthesis and mechanism of IL-1β and IL-1ra was determined, which are assumed
to play a key role in the pathogenesis of osteoarthritis. Consequently,
different therapy approaches (i.e.: ACS, PRP, gene therapy) try to influence
the ratio of these two interleukins by substitution of IL-1ra. Nevertheless,
there still exist great gaps in the knowledge of IL-1β and IL-1ra
concentrations in sound and OA joints and the effect of intraarticular IL-1ra
substitution. The first study aimed to evaluate the concentrations of
Interleukin-1 receptor antagonist (IL-1ra) and interleukin-1 beta (IL-1β) in
normal and osteoarthritic (OA) joints as well as the influence of joint
location and arthrocentesis on these concentrations. It could show that the
IL-1ra and IL-1β concentration in metacarpo-/metatarsophalangeal, radiocarpal
and talocrural joints did not differ significantly and that arthrocentesis did
not increase these cytokine concentrations within 60 minutes after joint
puncture. Synovial fluid (SF) IL-1ra and IL-1β concentrations were
significantly higher in OA than in normal joints. Thus, a parallel increase of
both cytokines seems to be an indicator of joint inflammation. Yet on their
own these cytokines are not able to differentiate between healthy joints and
different OA stages due to great value ranges and value overlap. Yet it has to
be further investigated if in combination with other biomarkers a clearer
differentiation of pathologic processes in the joint can be made. The second
study hypothesised that shorter treatment intervals of intraarticular
autologous conditioned serum (ACS) injections would more beneficially affect
the SF concentrations of IL-1ra, IL-1β and cartilage biomarkers, compared with
the traditional weekly treatment intervals in joints suffering from natural
OA. The results indicate that the long-time effect of an ACS treatment given
at two-day intervals is characterized by decreased SF IL-1ra, IL-1β, C12C, CP
II and CS 846 concentrations and thus an approximation to concentrations in
normal joints. This might indicate an improvement in joint inflammation and
cartilage degrading processes, which lead to the assumption, that a two-day
treatment interval is preferable to the commonly used weekly interval. Yet
these findings are of limited significance and have to be proven in future
studies with greater sample size and uniform OA pathologies.Seit Jahrzehnten konzentriert sich die wissenschaftliche Forschung auf die
Aufklärung der komplexen Pathologie der Osteoarthritis (OA) und der
Entwicklung von Therapieformen, die nicht nur Symptomfreiheit schaffen,
sondern auch regenerative Wirkung besitzen. In den letzten Jahren konnte
grundlegendes Wissen über die Synthese und den Wirkungsmechanismus von
Interleukin 1 beta (IL-1β) und den Interleukin-1 Rezeptor Antagonist (IL-1ra),
welche eine Schlüsselrolle in der Pathogenese von Osteoarthritis einnehmen,
erlangt werden. Daraus resultierend entwickelten sich verschiedene
Therapieansätze (z.B. IRAP, PRP, Gentherapie), die durch intraartikuläre
Substitution von IL-1ra versuchen das Verhältnis von IL-1β und IL-1ra im
Gelenk zu beeinflussen. Dennoch ist das Wissen bezüglich der IL-1β und IL-1ra
Konzentrationen in gesunden und OA Gelenken und deren Beeinflussung durch
intraartikuläre IL-1ra Substitution immer noch lückenhaft und auch über die
Zusammensetzung und Wirkung von autolog konditioniertem Serum ist bisher wenig
bekannt. Die vorliegende Studie hatte daher das Ziel diese Fragestellungen
genauer zu untersuchen. Das Ziel des ersten Teils dieser Arbeit konzentrierte
sich daher auf die Bestimmung und den Vergleich der IL-1β und IL-1ra
Konzentrationen in gesunden und OA Gelenken sowie den Einfluss von
anatomischer Lage des Gelenks sowie wiederholter Arthrozenthese auf die
Konzentrationen beider Zytokine. Die Studie konnte zeigen, dass die
anatomische Lage von Fessel- Radiokarpal- und Talokruralgelenken keinen
Einfluss auf die synovialen IL-1ra und IL-1β Konzentrationen hat. Weiterhin
bewirkte eine Arthrozenthese keine Erhöhung beider Konzentrationen innerhalb
der ersten 60 Minuten nach Gelenkpunktion. Die IL-1ra und IL-1β
Konzentrationen in OA Gelenken waren signifikant höher als die in normalen
Gelenken. Somit scheint ein paralleler Anstieg von beiden Zytokinen ein
Indikator für eine Gelenkentzündung zu sein. Aufgrund der großen
Konzentrationsspanne und – überlappung dieser beiden Zytokine sind sie alleine
jedoch nicht geeignet, um eine eindeutige Differenzierung zwischen gesunden
Gelenken und verschiedenen OA Stadien vorzunehmen. Weitere Untersuchungen in
Kombination mit anderen Biomarkern sind notwendig, um eine eindeutigere
Differenzierung von pathologischen Prozessen in Gelenken zu ermöglichen. Der
zweite Teil dieser Arbeit überprüfte die Hypothese, dass durch kürzere ACS
Behandlungsintervalle eine grössere Reduktion der synovialen Zytokin- und
Knorpelbiomarker- Konzentrationen erreicht wird als durch die allgemein
üblichen 1- bis 2-Wochenintervalle. Die Ergebnisse lassen vermuten, dass der
Langzeiteffekt einer ACS-Behandlung im Zwei-Tages-Intervall zu einer Senkung
der synovialen Konzentrationen von IL-1ra, IL-1β, C12C, CP II und CS 846 und
somit zu einer Annäherung an die Konzentrationen in gesunden Gelenken führt.
Dies könnte eine Verminderung der Gelenkentzündung sowie der knorpelabbauenden
Prozesse signalisieren, was zu der Annahme führt, dass ein Zwei-Tages-
Intervall den ACS Behandlungen im 1- bis 2-Wochen-Intervall vorzuziehen ist.
Es sind jedoch weitere Studien mit größerer Probandenzahl und einheitlicheren
OA-Äthiologien notwendig, um diese Annahme zu überprüfen