671 research outputs found

    10 Jahre Women's Health Initiative (WHI): Was haben wir gelernt?

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    Die im Jahre 2002 erschienene erste Publikation von Daten aus der WHI-Studie hat zu einer unbegründeten Angst vor der postmenopausalen ERT/HRT geführt. Die seither gerade auch aus der WHI veröffentlichte neuere Evidenz zur ERT/ HRT zeigt dagegen, dass bei frühem Beginn nach der Menopause der Nutzen einer ERT/HRT klar die allfälligen Risiken überwiegt. Es ist unbestritten, dass die ERT/HRT die wirksamste Methode zur Behandlung von klimakterischen Beschwerden bleibt. Zudem ist innerhalb des so genannten „günstigen Fensters“ (Beginn der Hormongabe innert der ersten 10 Jahre nach der Menopause oder vor dem Alter von 60 Jahren) eine ERT/HRT die Methode der Wahl zur primären Osteoporoseprävention. Innerhalb dieser Altersgruppe sind die kardiovaskuläre Morbidität und Mortalität ebenso wie die totale Mortalität bei Frauen unter einer Östrogengabe signifikant geringer als bei nichtsubstituierten Frauen. Unter Östrogenen allein ist das Brustkrebsrisiko in der WHI-Studie im Vergleich zu Placebo bis zu einer medianen Beobachtungsdauer von 11,8 Jahren auch bei Frauen mit einem BMI < 25 reduziert, in der Nurses’ Health Study steigt es bis zu einer Einnahmedauer von 19,9 Jahren nicht an. Auch unter kombinierter Östrogen-Gestagen-Gabe erhöht sich in der WHI-Studie das Mammakarzinom-Risiko bis zu einer Einnahmedauer von 5,6 Jahren nicht. Danach besteht gemäß der WHI-Studie ein Trend zu einer Risikozunahme (< 1,0 per 1000 Frauen pro Einnahmejahr). SERMs eignen sich vor allem zum Einsatz bei asymptomatischen Frauen mit erhöhtem vertebralem Fraktur- und vermehrtem Brustkrebsrisiko. Nach verschiedenen Daten könnten die einzelnen Gestagene ein unterschiedliches Risikoprofil besitzen. Auch die dänische DOPS-Studie kommt nach 10 Jahren einer randomisierten Behandlung mit ERT/HRT zum Schluss, dass Frauen mit frühem Beginn der Hormoneinnahme nach der Menopause ein signifikant reduziertes Risiko für Mortalität, Herztod oder Myokardinfarkt besitzen, ohne dass die erkennbaren Risiken für Krebs, VTE oder CVI ansteigen. Ab 1–2 Jahren nach der Menopause kann auch Tibolon verwendet werden. Unter transdermaler Östrogengabe ist im Gegensatz zur peroralen Einnahme kein Anstieg des venösen thromboembolischen (VTE) Risikos zu erwarten, das Risiko für zerebrovaskuläre Insulte (CVI) ist gering oder nicht vorhanden. Da therapiebedürftige klimakterische Symptome über Jahre auftreten können, gibt es keine fixe obere Grenze der Einnahmedauer, wobei die Indikation für eine ERT oder HRT (inklusive SERM) regelmäßig reevaluiert werden soll. Dabei ist die niedrigste noch wirksame Hormondosierung zu verwenden und insbesondere bei Risikopatientinnen für VTE und CVI das Östrogen transdermal zu verabreichen

    Influence of denosumab on bone mineral density in a severe case of pregnancy-associated osteoporosis

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    Pregnancy and lactation-associated osteoporosis (PLO) with predominantly subsequent vertebral fracture is a rare but severe disease with an estimated incidence of 0.4 in 100,000. In the past, patients with PLO have been predominantly treated with oral and i.v. bisphosphonates to reduce subsequent fracture risk. Hereby, the use of bisphosphonates in premenopausal women is controversial, as bisphosphonates know to persist in bone for many years and can be exposed and circulate in maternal serum and subsequently pass the placenta barrier and may have a detrimental effect on fetal bone health. Here we report the effects of denosumab on the bone mineral density (BMD) and subsequent fracture risk in PLO. In this case presentation, denosumab was administered postpartum with 3000 IE vitamin D and 1000 mg of calcium daily in a patient with PLO and vertebral fracture of L1 and L4. After 18 months of treatment with denosumab, we could demonstrate a clinical significant increase of BMD at the lumbar spine, femoral neck, and total hip of 32.2%, 13.0%, and 11.5% respectively with no further subsequent fractures. As the patient had regular menstrual cycles and considered a further pregnancy, denosumab treatment was terminated and soon a second pregnancy occurred. After the second pregnancy, BMD decreased at the lumbar spine, femur neck, and total hip by -8.8%, -6.9%, and -7.0% respectively compared to the maximum values during treatment with denosumab, but was still significantly higher compared to baseline levels with no further fractures

    Foreword and Dedication

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    StepFormer: Self-supervised Step Discovery and Localization in Instructional Videos

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    Instructional videos are an important resource to learn procedural tasks from human demonstrations. However, the instruction steps in such videos are typically short and sparse, with most of the video being irrelevant to the procedure. This motivates the need to temporally localize the instruction steps in such videos, i.e. the task called key-step localization. Traditional methods for key-step localization require video-level human annotations and thus do not scale to large datasets. In this work, we tackle the problem with no human supervision and introduce StepFormer, a self-supervised model that discovers and localizes instruction steps in a video. StepFormer is a transformer decoder that attends to the video with learnable queries, and produces a sequence of slots capturing the key-steps in the video. We train our system on a large dataset of instructional videos, using their automatically-generated subtitles as the only source of supervision. In particular, we supervise our system with a sequence of text narrations using an order-aware loss function that filters out irrelevant phrases. We show that our model outperforms all previous unsupervised and weakly-supervised approaches on step detection and localization by a large margin on three challenging benchmarks. Moreover, our model demonstrates an emergent property to solve zero-shot multi-step localization and outperforms all relevant baselines at this task.Comment: CVPR'2

    Chern-Simons Invariants of Torus Links

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    We compute the vacuum expectation values of torus knot operators in Chern-Simons theory, and we obtain explicit formulae for all classical gauge groups and for arbitrary representations. We reproduce a known formula for the HOMFLY invariants of torus links and we obtain an analogous formula for Kauffman invariants. We also derive a formula for cable knots. We use our results to test a recently proposed conjecture that relates HOMFLY and Kauffman invariants.Comment: 20 pages, 5 figures; v2: minor changes, version submitted to AHP. The final publication is available at http://www.springerlink.com/content/a2614232873l76h6

    Near-field interactions between a subwavelength tip and a small-volume photonic-crystal nanocavity

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    International audienceThe fundamentals of the near-field interaction between a subwavelength metallic tip and a photonic-crystal nanocavity are investigated experimentally and theoretically. It is shown experimentally that the cavity resonance is tuned without any degradation by the presence of the tip and that the reported near-field interaction is strongly related to the field distribution within the nanostructure. Then, in light of a perturbation theory, we show that this interaction is selectively related to the electric field or magnetic field distribution within the cavity, depending on the tip properties
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