819 research outputs found

    Influence of metabolic accumulation of products of hydrogenomonas cells on their continued growth, 1 July 1964 - 30 June 1969

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    Effects of metabolic products on growth of Hydrogenomonas cells in closed ecological bioregenerative system

    Mortality of Patients with Hematological Malignancy after Admission to the Intensive Care Unit

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    Background: The admission of patients with malignancies to an intensive care unit (ICU) still remains a matter of substantial controversy. The identification of factors that potentially influence the patient outcome can help ICU professionals make appropriate decisions. Patients and Methods: 90 adult patients with hematological malignancy (leukemia 47.8%, high-grade lymphoma 50%) admitted to the ICU were analyzed retrospectively in this single-center study considering numerous variables with regard to their influence on ICU and day-100 mortality. Results: The median simplified acute physiology score (SAPS) II at ICU admission was 55 (ICU survivors 47 vs. 60.5 for non-survivors). The overall ICU mortality rate was 45.6%. With multivariate regression analysis, patients admitted with sepsis and acute respiratory failure had a significantly increased ICU mortality (sepsis odds ratio (OR) 9.12, 95% confidence interval (CI) 1.1-99.7, p = 0.04; respiratory failure OR 13.72, 95% CI 1.39-136.15, p = 0.025). Additional factors associated with an increased mortality were: high doses of catecholamines (ICU: OR 7.37, p = 0.005; day 100: hazard ratio (HR) 2.96, p < 0.0001), renal replacement therapy (day 100: HR 1.93, p = 0.026), and high SAPS II (ICU: HR 1.05, p = 0.038; day 100: HR 1.2, p = 0.027). Conclusion: The decision for or against ICU admission of patients with hematological diseases should become increasingly independent of the underlying malignant disease

    Somatostatin receptor PET/CT in restaging of typical and atypical lung carcinoids

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    Background To assess the role of somatostatin receptor (SR) PET/CT using Ga-68 DOTATOC or DOTATATE in staging and restaging of typical (TC) and atypical (AC) lung carcinoids. Methods Clinical and PET/CT data were retrospectively analyzed in 27 patients referred for staging (N = 5; TC, N = 4; AC, N = 1) or restaging (N = 22; TC, N = 8; AC, N = 14). Maximum standardized uptake value (SUVmax) of SR-positive lesions was normalized to the SUVmax of the liver to generate SUVratio; SR PET was compared to contrast-enhanced (ce) CT. The classification system proposed by Rindi et al. (Endocr Relat Cancer. 2014;21(1):1-16, 2014) was used for classification of patients in TC and AC groups. Results Only 18/27 patients were found to have metastases on PET/CT. Of the 186 lesions, 101 (54.3 %) were depicted on both PET and CT, 53 (28.5 %) lesions only on CT, and 32 (17.2 %) only on PET. SUVratio of lesions was significantly higher in AC as compared to TC (p < 0.001). In patients referred for restaging, additional findings on PET lead to upstaging with change in management strategy in 5/22 (22.7 %) patients (AC, N = 5; TC, N = 1). In four patients (all AC) referred for restaging and in one patient (TC) referred for staging, additional findings on CT missed on PET lead to correct staging. Conclusions Typical and atypical carcinoid patients have complex patterns of metastases which make it necessary to combine functional SR PET and contrast- enhanced CT for appropriate restaging. In patients referred for restaging SR, PET may have a relevant impact on treatment strategy in up to 22.7 of patients with typical and atypical lung carcinoids

    Epidemiologie akuter Verletzungen und Überlastungsschäden im Unterwasser-Rugby

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    Fragestellung: Unterwasser-Rugby (UWR) ist ein anspruchsvoller Mannschaftssport; Athleten benötigen dabei ein hohes Maß an Kraft, Ausdauer, Schnelligkeit und Koordination. Intensive Zweikämpfe sind ein wesentlicher Bestandteil des Sports und können zu Verletzungen führen. Derzeit gibt es nur wenig Daten bzgl. des Auftretens von Verletzungen im UWR-Sport. Ziel der vorliegenden Studie war es daher, die Art und Häufigkeit von Verletzungen im UWR-Sport zu untersuchen. Methodik: Zwischen 11/2020 und 03/2021 wurden UWR-Athleten mittels Online-Fragebogen (SurveyMonkey) zu Trainingsgewohnheiten, Verletzungen und chronischen Beschwerden befragt. Der Fragebogen (n = 32 bis 111 Fragen, abhängig von der Anzahl zurückliegender Verletzungen) umfasste: allgemeine und gesundheitsbezogene Daten (n = 10 Fragen), Trainingsgewohnheiten (n = 15 Fragen), Informationen über chronische Beschwerden (n = 9 Fragen) und akute Verletzungen (n = 21 bis 77 Fragen). Zur Bewertung chronischer Überlastungsschäden wurde der Oslo Sports Trauma Research Centre (OSTRC) Score verwendet. Ergebnisse und Schlussfolgerung: Insgesamt wurden 161 aktive Sportler (Ø 36,1 Jahre; Ø180,7 cm, 82,7 kg; männlich: 119, weiblich 39) in die Studie aufgenommen. Das Leistungsniveau war: 1. deutsche Bundesliga: 73x, 2. Bundesliga: 46x, Landesliga: 17x, Bezirksliga: 1x, keine Liga: 24x. Das sportartspezifische Trainingspensum betrug Ø 5,6 Stunden pro Woche, darunter UWR-Training, zusätzliches Schwimmtraining (n = 71), Krafttraining (n = 70) oder Ausdauertraining (n = 102). Zurückliegende akute Verletzungen mit einer Trainingspause und/oder einem Arztbesuch wurden bei 78,8% der Athleten festgestellt. Es handelte sich dabei um Hand/Finger- (42,2%), Hand/Ohr- (Gehirnerschütterung, gerissenes Trommelfell; 18,1%), Handgelenk- (5,5%) oder Halswirbelsäulenverletzungen (5,0%). Chronische Beschwerden wurden von 42,8% der Teilnehmer angegeben, vor allem an Hand/Finger (18,8%), Schulter/Schlüsselbein (14,1%), Halswirbelsäule und Handgelenk (je 10,7%), Kopf/Gesicht (8,7%), Sprunggelenk und Knie (je 6,7%). Die vorliegende Studie an Athleten unterschiedlicher Leistungsstufen analysiert die Verteilung von Verletzungen bei UWR. Führende Verletzungsregionen sind Hand-/Fingerverletzungen, Kopf-/Ohrverletzungen, Handgelenk- und Halswirbelsäulenverletzungen. Die gewonnenen Erkenntnisse können als Grundlage für Präventionskonzepte dienen
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