35 research outputs found

    Understanding future skills: requirements for better data

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    Deliverable 6.3 focuses on data necessary for a comprehensive analysis of skills for digitalisation. Reliable data is needed to make appropriate decisions for the New Skills Agenda for Europe, national initiatives, and VET systems. Qualitative assessments of Tasks 6.1 to 6.4 are contrasted with quantitative WP3 data to identify gaps in data, indicators and measures that support monitoring of skill requirements. The main outcome is that there are still gaps in European data on skills that leave stakeholders partially blindfolded when looking at changes in skill demand and resulting needs for adaptations of skill supply. The report formulates requirements for the improvement of data

    Understanding future skills and enriching the skills debate

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    This 3rd report of the Deliverable 6.1 builds on the framework for future skills and the skills categorisation developed in the 1st and 2nd reports of the Deliverable 6.1. The report focuses on empirical results of the Beyond 4.0 project on the topic of skills within the digital transformation. It draws from the range of empirical data collected during the qualitative research undertaken in Work Packages 4 and 8 of the BEYOND 4.0 project by identifying illustrative examples exemplifying the impact of digitalisation on the five categories of the aforementioned skills categorisation, presents and discusses the findings along the lines of skills demand and skills supply-sides issues, and accordingly, presents a number of recommendations for policymakers

    Adaptive scene dependent filters for segmentation and online learning of visual objects

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    Steil JJ, Götting M, Wersing H, Körner E, Ritter H. Adaptive scene dependent filters for segmentation and online learning of visual objects. Neurocomputing. 2007;70(7-9):1235-1246

    Understanding future skills and enriching the skills debate

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    Deliverable 6.1 includes a framework for new or increasingly important skills within the digital transformation. This report updates an earlier version that was submitted in December 2019 and reflects progress and new insights. It includes results from a more detailed analysis of future skill demands performed within task 6.2 (which is based on a systematic literature review on skill needs for the digital transformation). These results were used to check and refine the skills ca- tegorisation developed in the first version of the report. Another progress was made within the chapter on the quantitative part of changes in skill demand (section 5) : The availability of data was reassessed by considering several further datasets

    Education and Training in Inclusive Welfare States

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    This working paper analyses opportunities for inclusiveness in the context of the digital transfor-mation. There are fears that digitalisation will create new cleavages in societies, and there will be gaps in skills needed in digital working life. Older workers and immigrants, in particular, are in a vulnerable position. The theoretical approaches of social investment and combined capabilities stress the needs for upskilling. These are identified to develop digital and non-digital skills to cope with the challenges of the digital transformation. We show that it is not enough to develop indi-vidual capabilities. To really improve inclusiveness, combined capabilities are needed, which take into account institutional arrangements and corresponding public services

    Mobile Air Quality Studies (MAQS) - an international project

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    Due to an increasing awareness of the potential hazardousness of air pollutants, new laws, rules and guidelines have recently been implemented globally. In this respect, numerous studies have addressed traffic-related exposure to particulate matter using stationary technology so far. By contrast, only few studies used the advanced technology of mobile exposure analysis. The Mobile Air Quality Study (MAQS) addresses the issue of air pollutant exposure by combining advanced high-granularity spatial-temporal analysis with vehicle-mounted, person-mounted and roadside sensors. The MAQS-platform will be used by international collaborators in order 1) to assess air pollutant exposure in relation to road structure, 2) to assess air pollutant exposure in relation to traffic density, 3) to assess air pollutant exposure in relation to weather conditions, 4) to compare exposure within vehicles between front and back seat (children) positions, and 5) to evaluate "traffic zone"- exposure in relation to non-"traffic zone"-exposure. Primarily, the MAQS-platform will focus on particulate matter. With the establishment of advanced mobile analysis tools, it is planed to extend the analysis to other pollutants including including NO2, SO2, nanoparticles, and ozone

    Pulmonary hypertension

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    Die pulmonale Hypertonie ist eine Erkrankung mit multifaktorieller Ätiologie, die durch eine Zunahme des pulmonal-arteriellen Mitteldrucks im Lungenkreislauf um mehr als 25 mmHg in Ruhe und ĂŒber 30 mmHg unter Belastung gekennzeichnet ist. Das Herz ist hierbei durch die chronische Überbelastung des rechten Ventrikels immer von einer PH mit betroffen und entwickelt oft ein sogenanntes Cor pulmonale chronicum, welches im Rechtsherzversagen enden kann. Klinisch werden fĂŒnf Varianten der PH nach pathogenetischen, klinischen und therapeutischen Kriterien unterschieden und der WHO-Venedig-Klassifikation aus dem Jahr 2003 zugeordnet. ZusĂ€tzlich wird anhand verschiedener SymptomausprĂ€gungen der Schweregrad nach der NYHA-Klassifikation festgelegt. Prinzipiell lĂ€sst sich die meist isoliert auftretende pulmonale arterielle Hypertonie mit ihren Unterformen von solchen Formen der pulmonalen Hypertonie unterscheiden, die sich auf dem Boden schon bestehender Probleme wie Linksherzerkrankungen, hypoxischen Lungenerkrankungen, Lungenembolien oder Infektionen, also sekundĂ€r entwickeln. Die pathophysiologischen Entstehungsmöglichkeiten einer PH sind so vielfĂ€ltig wie die verschiedenen AusprĂ€gungen. Die VerĂ€nderungen der pulmonalen GefĂ€ĂŸe umfassen Vasokonstriktion, GefĂ€ĂŸrarefizierung, vaskulĂ€res Remodelling und Verschluss des GefĂ€ĂŸlumens durch Thromben mit anschließendem strukturellem Umbau der GefĂ€ĂŸwand sowie Anlagerung von extrazellulĂ€rer Matrix. Durch intensive Forschung konnten in den letzten zwei Dekaden große Fortschritte im VerstĂ€ndnis der PH gemacht werden, die zu einer Verschiebung des pathophysiologischen Konzepts von einer rein vasokonstriktiven hin zu einer vasoproliferativen Genese sowie neue pharmakologische Angriffspunkten fĂŒr die Behandlung gefĂŒhrt haben. Die aktuellen Therapieregime sind auf die synergistische Wirkung verschiedener Einzelmedikamente ausgerichtet und umfassen Prostazycline, Endothelin-Rezeptor-Antagonisten sowie Phosphodiesterase-5 Hemmer. Dennoch bleibt bei Versagen der medikamentösen Therapien nur eine operative Endarteriektomie und als letzte Option eine Lungentransplantation, die nach wie vor mit sehr schlechten Überlebensraten assoziiert ist. So stellt die PH trotzt der vielversprechenden Entwicklung in der medizinischen Forschung, die zur Verbesserung der Lebenserwartung und -qualitĂ€t der Patienten beigetragen hat, noch immer eine schwerwiegende Erkrankung dar. Dennoch wurden die zahlreichen Publikationen zur Thematik bisher keiner szientometrischen Analyse unterworfen, die ein genaues Bild des Forschungsaufkommens zur pulmonalen Hypertonie bieten kann. Um die wissenschaftlichen Publikationen zur PH detailliert zu untersuchen, wurde in dieser Arbeit eine Analyse der bibliometrische Daten aller – in den beiden wissenschaftlichen Datenbanken PubMed und WoS – verfĂŒgbaren Publikationen zur pulmonalen Hypertonie vorgenommen. Auf diese Weise wurden die zeitliche Entwicklung des Publikationsaufkommens, die verwendeten Sprachen sowie die Dokumententypen untersucht. Durch die geografische Zuordnung der Veröffentlichungen werden die produktivsten LĂ€nder und internationale Kooperationen aufgezeigt. Die beteiligten Autoren und veröffentlichenden Zeitschriften und deren Zitationsverhalten sowie Stellenwert in den Publikationen wurde analysiert und die Artikel auf ihre durchschnittliche Lebenszeit hin untersucht. Unter Zuhilfenahme von Merkmalen wie Veröffentlichungsjahr, beteiligte Autoren und deren Stellenwert, verwendete Sprache, Herkunftsland, GrĂ¶ĂŸe des Literaturverzeichnis, Dokumententyp und veröffentlichende Zeitschrift wurden alle Publikationen analysiert und schließlich durch Verwendung von szientometrischen Faktoren wie Zitationen, Impact-Faktor und h-Index eine Bewertung des Forschungsaufkommens zur PH durchgefĂŒhrt. Die Analysen zeigen eine progrediente Zunahme der Publikationen ab 1958 bis zum Jahr 2007, wobei ĂŒber 80% aller Veröffentlichungen aus den Jahren ab 1990 stammt, was die wissenschaftliche AktivitĂ€t der jĂŒngeren Zeit auf diesem Gebiet unterstreicht. Der Großteil der Publikationen ist in englischer Sprache und in Form von ‘Articles‘ verfasst. Die Zeitschrift mit dem höchsten wissenschaftlichen Stellenwert im Hinblick auf die pulmonale Hypertonie ist Circulation, was durch die Publikationszahlen, Zitationsraten und Impact-Faktor belegt wird. Zudem ist das New England Journal of Medicine fĂŒr wenige, jedoch hoch qualitative Artikel verantwortlich, was sich durch eine sehr hohe durchschnittliche Zitationsrate pro Publikation sowie den Impact-Faktor zeigt. Die USA stellen das wichtigste Land in der Forschung zur pulmonalen Hypertonie dar, sie sind an ĂŒber 40% aller Arbeiten beteiligt. Zudem sind sie hĂ€ufigster Kooperationspartner der anderen LĂ€nder. Die zahlenmĂ€ĂŸig grĂ¶ĂŸte Forschungsallianz lĂ€sst sich zwischen Canada und den USA zeigen. Innerhalb Europas sind Großbritannien, Frankreich und Deutschland die produktivsten LĂ€nder, wobei der prozentuale Anteil an Kooperationsartikeln vergleichsweise hoch ist. Neben den USA kooperieren die europĂ€ischen LĂ€nder in der Regel nur untereinander. Neben den meisten Publikationen weisen die USA auch die höchste Anzahl an Zitationen sowie mit Abstand den höchsten h-Index auf. Innerhalb Europas erreicht Großbritannien den höchsten h-Index. Analog zur steigenden Gesamtzahl an Artikeln entwickelte sich die Anzahl an beteiligten Autoren pro Artikel. Derzeit sind durchschnittlich ĂŒber fĂŒnf Autoren an einem Artikel beteiligt. Die LĂ€nderkooperationsartikel verhielten sich Ă€hnlich, wobei in den meisten FĂ€llen nur zwei LĂ€nder beteiligt waren. Es fiel auf, dass Kooperationsartikel ĂŒberdurchschnittlich viel zitiert werden, was fĂŒr die hohe Relevanz dieser Artikel spricht. BezĂŒglich der ProduktivitĂ€t der Autoren, ist Simonneau, G an den meisten Arbeiten beteiligt, jedoch meist nur als Co-Autor. Abman, SH kann hier den höchsten Anteil an Erst- und Seniorautorenschaften unter den produktivsten Autoren verzeichnen. Der meistzitierte Autor ist Rubin, LJ gefolgt von Simonneau, G, wobei Zapol, WM die höchsten durchschnittliche Zitationsrate seiner in Letztautorenschaft verfassten Artikel aufweisen kann, welche zu den meistzitierten Artikeln ĂŒberhaupt zum Thema pulmonale Hypertonie zĂ€hlen. Insgesamt lĂ€sst sich zeigen, dass bis auf wenige Ausnahmen die produktivsten Autoren auch am hĂ€ufigsten zitiert werden. In den Analysen zum Zitationsverhalten zeigte sich in den Quellenangaben eine klare Tendenz zur steigenden Anzahl von Zitaten pro Artikel sowie eine ĂŒberproportional starke Zitation der Artikel von 1991 bis 1993. Zudem konnte ab diesem Zeitpunkt ein deutlicher Anstieg in den absoluten Zitationszahlen gezeigt werden. Des Weiteren wurde der Anteil an Zitationen pro Jahr nach Veröffentlichung an der Gesamtzitationsrate bestimmt, was eine starke Konzentration der Zitationen auf die ersten sieben Jahre nach Veröffentlichung ergab, wobei der Anteil der ersten beiden Jahre gering war. Somit konnte eine Latenzzeit von zwei Jahren nach Veröffentlichung bis zum Peak der Zitationsrate pro Jahr und Artikel bestimmt werden. Mit der vorliegenden szientometrischen Analyse konnte erstmals die Entwicklung der wissenschaftlichen Publikationen zum Thema pulmonale Hypertonie seit 1934, insbesondere seit 1958, dargestellt und kritisch objektiv bewertet werden. Dabei wurden quantitative Parameter, wie die Anzahl der Publikationen, mit qualitativen Parametern, wie dem h-Index und dem Impact-Faktor, analysiert und auf dieser Basis verglichen. Auf diese Weise konnten die auf dem Gebiet der pulmonalen Hypertonie im wissenschaftlichen Diskurs fĂŒhrenden Wissenschaftler, Zeitschriften sowie LĂ€nder ermittelt und internationale Forschungsallianzen von LĂ€ndern aufgezeigt werden. Die Berechnung des h-Index fĂŒr die LĂ€nder fĂŒhrte zu aussagekrĂ€ftigen Ergebnissen und stellte eine gute Bewertungsgrundlage dar, allerdings ist auch der h-Index nicht frei vom Einfluss der vielzitierten Kooperationsartikel. Durch ĂŒbergeordnete Analysen des Zitationsverhaltens konnte die Verteilung der Zitationen eines Artikels auf die Jahre ab Publikationsdatum berechnet, und eine Latenzzeit von zwei Jahren bis zum maximalen Zitationsanteil gezeigt werden. Insgesamt ließ sich eine deutlich progrediente Entwicklung des Forschungsaufkommens zur pulmonalen Hypertonie zeigen, die zu fassbaren Ergebnissen wie pathophysiologischen und therapeutischen Konzepten sowie klinischen Klassifikationen gefĂŒhrt haben. Das wachsende Publikationsaufkommen ist somit auch Spiegelbild fĂŒr die verbesserten LebensqualitĂ€t und -erwartung der Patienten mit PH, die aber sicher noch nicht an ihrem Ende angekommen ist. Es ist zu hoffen, dass ein Aufrecht erhalten der weltweiten Forschungsanstrengungen eine weitere Verbesserung fĂŒr die Patienten mit pulmonaler Hypertonie erbringen wird.Pulmonary hypertension (PH) is a disease, which is characterized by the increase of the mean pulmonary arterial pressure (mPAP) in the lung- circulation over 25 mmHg in rest and over 30 mmHg in movement. Due to the chronically overload of the right ventricle the heart is always affected by a PH and is often developing a so called cor pulmonale chronicum which can lead to a right heart failure. There are five groups in the clinical WHO-Venice- classification which are arranged after pathogenetical, clinical and therapeutical criteria. In addition an adjusted NYHA-classification helps to grade the significance of the diseases-stadium. Principally one classifies a mostly isolated form of the pulmonary arterial hypertension (PAH) and other secondary forms of the PH which are developing on the ground of already existing problems such as left-heart diseases, hypoxic lung-diseases, pulmonary embolism and infections. The pathophysiological reasons for a PH are just as various as the different manifestations. Yet there are generally four main alterations in the walls of the pulmonary vessels. These contain vasoconstriction, rarefaction of vessels, vascular remodeling and the occlusion of vascular lumen by a thrombus with subsequently structural remodeling of the vascular and mounted extracellular matrix. The diagnostic procedure should be algorithm-oriented and contains anamnesis, physical examination, electrocardiogram (ECG), thoracic x-ray and echocardiography. To confirm the diagnosis and for a better measuring of the prognosis, an examination with a right-heart flow-directed balloon-tipped catheter is favorable. Because of the change of the pathophysiological concepts of the PH from a vasoconstrictive to a vasoproliferative genesis, additional pharmacological targets are developed for therapeutic treatment. Today the former regime of therapy with high-dosed calcium-channel blockers as vasodilatators only finds application after pharmacological testing at so called responders. The current scheme of therapy is focused on the synergic effects of different drugs, such as prostacyclines, endothelial-receptor blockers and phosphodiesterase-5 inhibitors. After failure of pharmacological treatments the endarteriectomy and lung-transplantation remain as last therapy options, although they are accompanied by poor survival rates. During the last years enormous efforts have been established related to improvement in treatment and diagnostics and understanding of the pathophysiology. However, there is no in-depth scientometric analysis of the topic pulmonary hypertension available. Therefore the present study was carried out to evaluate the recent developments and the state of research in the field of pulmonary hypertension in using large scale data analysis, bibliometric approaches and density-equalizing procedures. Via research into the development of published items, the involved authors, the Journale, the publishing countries, international collaborations and citation quantities with the aid of scientometric parameters such as citation-rates, impact- factors and h-index it was possible to perform a objective critical analysis. The analysis show that the number of published items per year progressively increased from the year 1958 to 2007. Whereas more than 80% of all publications originate from the time span starting in 1990. The majority of all published items is written in English and belongs to the document type ‘article’. The most important journal regarding pulmonary hypertension is Circulation, which is supported by the quantity of publications and the impact-factor. Furthermore, the New England Journal of Medicine is responsible for few but very qualitative papers, which can be shown by the very high average citation-rate per article and the impact-factor. Regarding the productivity of authors, Simonneau, G is ranked first but with a large fraction of co-authorships. Abman, SH holds the biggest percentage of both first- and senior-authorships among the most productive authors. The most cited author is Rubin, LJ followed by Simonneau, G ranked second, whereas Zapol, WM has the highest average citation-rate concerning the papers published in senior-authorship, which belongs to most cited study dealing with pulmonary hypertension. It can be demonstrated, that the most productive authors are in general the most cited authors as well. The most important country for research in pulmonary hypertension is the US, which is involved in over 40% of all published items. Furthermore they play the biggest role in international cooperation-studies. In Europe, the most productive countries are the UK, France and Germany where on the other hand the percentage of cooperation-items is bigger than in the US. Beside the biggest number of publications, the US is ranked on the first place in both, total number of citations and h-index. Analogous to the increasing number of published items per year, the number of author per article is developing. At the time, there are averagely more than five author involved in each article. The number of international cooperation-items almost develops in the same matter, whereas in the majority of the cooperation-items just two countries are collaborating. It is remarkable, that the cooperation-items are more often quoted than the average item, which relates to the big relevance of those papers. The citation-analysis showed a clear tendency towards an increasing number of citations per item in form of literature references. Furthermore there was a peak in the average citation per item for the years from 1992 to 1993. In addition, the percentaged fraction of each year after the publishing-date in the total citation-rate was measured which showed that the majority of the citations a paper receives come from the first seven years after the publishing date. It was possible to show, that the first seven years and in particular the first two years after publication are the most important regarding the citation rate. The scientometric analysis showed for the first time the evolution in medical publications and research in pulmonary hypertension since 1934 and measured, visualized and critical evaluated the results. Thus, it was possible to point out the leading researchers, Journale, countries and international collaborations. The h-index proofed to be a suitable assessment criterion for the evaluation of countries, whereas it is also affected by the cooperation-items. The citation-analysis showed a latency period of two years until the maximum fraction of the citations per year. All in all it was possible to show a progressive evolution in research quantities, which leaded to subsumable results like pathophysiological and therapeutical concepts as well as international clinical classifications. The actual therapy regimens which resulted from the intense research-activities aim on a synergic effect of different single-drugs. They can improve the quality of life and lifespan for the patients. However, in failed drug-therapy there only remains the endarteriectomy or lung-transplantation as the last therapy option, which is accompanied by low survival rates. It is to hope, that a continued worldwide research will lead to further improvements for patient with pulmonary hypertension

    Individually moulded silicone dressing in full thickness skin grafts

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    Abstract Background Full thickness skin grafting is a common technique for reconstructing defects in the head and neck area. We propose the use of an addition-cured silicone as an individually moulded silicone dressing to keep the vulnerable skin graft in place, prevent shearing forces and create a moist environment. Method The silicone dressing is applied directly on the graft, using a double cartridge system. The silicone is moulded to the skin graft and hardens quickly, integrating thread knots into its material and creating good adherence to the graft. Charts of 24 patients who had undergone reconstruction with full thickness skin graft from the neck after surgery for skin tumors in the head from November 2017 to October 2020, were reviewed retrospectively to quantify the degree of post-operative graft loss and durability of the dressing. Conclusion Medical silicone based on venylpolysiloxane is a safe and durable dressing which makes postoperative dressing changes expendable. Trial registration The study was approved by the institutional review board of the Brandenburg state medical association (S 4(bB)/2021). Graphical Abstrac

    Adaptive scene dependent filters in online learning environments

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    Wersing H, Götting M, Steil JJ. Adaptive scene dependent filters in online learning environments. 2009
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