5 research outputs found

    Embolisation of Vertebral Artery Damaged Following Cervical Disc Removal

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    Introduction: The incidence of vertebral artery (VA) injury during cervical spine surgery is rare. Even though tamponade is effective in many cases, early consultation of an endovascular team is recommended if bleeding cannot be controlled. We report a case of emergent endovascular embolisation of left VA due to iatrogenic injury during anterior cervical disc removal and fusion. Case: A 47-year-old woman was admitted to our emergency department with serious arterial bleeding from the neck only hours after undergoing anterior cervical disc removal and fusion surgery. She was intubated and mechanically ventilated, however hemorrhage could not be successfully controlled by packing with surgical hemostatic agents. Cranial computed tomography, computed tomography of the cervical spine and CT angiography confirmed the suspected diagnosis of injury to the VA. Emergent endovascular embolisation successfully stopped the bleeding. Occlusion of the vessel was achieved by vascular plugging. The patient was discharged from our hospital 14 days after the intervention, receiving a revision surgery of the cervical spine on the day of embolisation. At the date of discharge she presented without any focal neurological deficit. Conclusion: Pre-operative radiographic imaging of the cervical spine should be used routinely to identify anatomic abnormalities of the vertebral arteries. Endovascular embolisation appears to be effective in treating acute iatrogenic dissection of the vertebral arteries

    Разработка противотуманного стационарного светильника для автомагистралей

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    Современное дорожное освещение имеет ряд проблем, в числе которых низкая эффективность в условиях тумана. Улучшение качества освещения путем использования противотуманных светильников позволит повысить безопасность на дорогах и снизить усталость водителей. Существующие разработки противотуманных светильников не предусмотрены для работы в условиях Сибири, поэтому возникает необходимость разработки устойчивого дизайна противотуманного светильника. В работе описан процесс разработки дизайна стационарного противотуманного светильника, способного полноценно функционировать в условиях Сибири.Conventional road luminaire has a number of shortcomings and is ineffective in fog. By improving the quality of road lighting it will be possible to decrease the accident rate and drivers' fatigue. Existing fog lighting developments are not designed to be used in harsh conditions of Siberia, so a new luminaire design should be proposed. In this work is described the design process of a new stationary fog luminaire, adapted to the use in Siberia

    Quantification and correlation of brain atrophy with symptoms in spinocerebellar ataxia type 1, 3 and 6

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    Die autosomal-dominant vererbten spinozerebellären Ataxien (SCA) bilden eine heterogene Gruppe, die klinisch charakterisiert ist durch eine langsam progressive Ataxie und in Abhängigkeit vom Genotyp zusätzliche extrazerebelläre Symptome. Biomarker für das Monitoring der neurologischen Dysfunktion existieren derzeit noch nicht. Beurteilungsskalen für die Quantifizierung der klinischen Symptome konnten erst kürzlich validiert werden. Um die Atrophie definierter neuroanatomischer Regionen zu quantifizieren, wurde bei 82 Patienten mit SCA1, SCA3 oder SCA6 sowie bei 31 Kontrollpersonen nach vorangehender Bildgebung mittels Magnetresonanztomographie (MRT) eine anschließende quantitative 3D-Volumetrie durchgeführt. Diese Untersuchung ergab für SCA1 und SCA3 schwere Atrophien des Pons, der Medulla oblongata, der zerebellären Hemisphären, des Vermis, des Putamens und des Nucleus caudatus. Bei SCA6 hingegen konnten atrophische Veränderungen nur für das Zerebellum und den Pons nachgewiesen werden. Für den zerebralen Kortex konnte keine wesentliche Atrophie beobachtet werden. Mit Hilfe der volumetrischen Auswertung einzelner anatomischer Regionen war es nicht möglich, SCA1, SCA3, SCA6 und die Kontrollpersonen untereinander zu differenzieren. Dagegen erreichte eine Diskriminanzanalyse unter Berücksichtigung der zuvor gewonnenen Daten über Pons, Vermis, zerebelläre Hemisphären, Medulla oblongata, Mesenzephalon und Putamen eine Reklassifizierungswahrscheinlichkeit von 82,3%. Die Repeatlängen des expandierten Allels zeigten eine negative Korrelation mit den Volumina von Mesenzephalon, Pons, Nucleus caudatus und Putamen bei SCA3, eine nur schwache Korrelation mit dem Pons bei SCA1 und indessen keine Korrelation bei SCA6. Der Schweregrad der Ataxie, quantifiziert durch SARA (Scale for the assessment and rating of ataxia), korrelierte bei SCA1 und SCA3 mit der Atrophie der Hirnstammstrukturen, insbesondere mit dem Pons, und zeigte keine Zusammenhänge mit den atrophischen Veränderungen der zerebellären Hemisphären und des Vermis. Für SCA6 wurde lediglich eine Korrelation mit der Atrophie des Zerebellums beobachtet. Die Erkenntnisse dieser Arbeit unterstreichen den Stellenwert der MRT für die Beurteilung des klinischen Verlaufs von SCA. Ferner scheint das klinische Erscheinungsbild der Genotypen durch unterschiedliche pathoanatomische Ursachen bedingt zu sein

    Visualization, quantification and correlation of brain atrophy with clinical symptoms in spinocerebellar ataxia types 1, 3 and 6.

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    BACKGROUND AND OBJECTIVE: Biomarkers to monitor neurological dysfunction in autosomal dominant inherited spinocerebellar ataxias (SCA) are lacking. We therefore aimed to visualize, quantify and correlate localized brain atrophy with clinical symptoms in SCA1, SCA3, and SCA6. METHODS: We compared patients suffering from SCA1 (n=48), SCA3 (n=24), and SCA6 (n=10) with 32 controls using magnetic resonance imaging (MRI) on four different scanners in eight centers followed by voxel-based morphometry (VBM) and quantitative three-dimensional (3D) volumetry. RESULTS: SCA1 and SCA3 patients presented with severe atrophy in total brainstem (consisting of midbrain, pons, and medulla), pons, medulla, total cerebellum, cerebellar hemispheres and cerebellar vermis, putamen and caudate nucleus. Atrophy in the cerebellar hemispheres was less severe in SCA3 than in SCA1 and SCA6. Atrophy in SCA6 was restricted to the grey matter of the cerebellum (VBM and volumetry), total brainstem and pons (volumetry only). Overall, we did not observe substantial atrophy in the cerebral cortex. A discriminant analysis taking into account data from pons, cerebellar hemispheres, medulla, midbrain and putamen achieved a reclassification probability of 81.7% for SCA1, SCA3, and SCA6. The repeat length of the expanded allele showed a weak negative correlation with the volume of the brainstem, pons, caudate nucleus and putamen in SCA3, and a weak correlation with the pons in SCA1, whereas no such correlation was found in SCA6. Clinical dysfunction as measured by the Scale for the Assessment and Rating of Ataxia (SARA) and the Unified Huntington's Disease Rating Scale functional assessment correlated best with the atrophy of pons in SCA1, with total brainstem atrophy in SCA3 and atrophy of total cerebellum in SCA6. CONCLUSIONS: Our data provide strong evidence that MRI is an attractive surrogate marker for clinical studies of SCA. In each SCA genotype clinical dysfunction may be caused by different patho-anatomical processes.Journal ArticleResearch Support, Non-U.S. Gov'tinfo:eu-repo/semantics/publishe
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