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    Rare predicted loss-of-function variants of type I IFN immunity genes are associated with life-threatening COVID-19

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    Background: We previously reported that impaired type I IFN activity, due to inborn errors of TLR3- and TLR7-dependent type I interferon (IFN) immunity or to autoantibodies against type I IFN, account for 15–20% of cases of life-threatening COVID-19 in unvaccinated patients. Therefore, the determinants of life-threatening COVID-19 remain to be identified in ~ 80% of cases. Methods: We report here a genome-wide rare variant burden association analysis in 3269 unvaccinated patients with life-threatening COVID-19, and 1373 unvaccinated SARS-CoV-2-infected individuals without pneumonia. Among the 928 patients tested for autoantibodies against type I IFN, a quarter (234) were positive and were excluded. Results: No gene reached genome-wide significance. Under a recessive model, the most significant gene with at-risk variants was TLR7, with an OR of 27.68 (95%CI 1.5–528.7, P = 1.1 × 10−4) for biochemically loss-of-function (bLOF) variants. We replicated the enrichment in rare predicted LOF (pLOF) variants at 13 influenza susceptibility loci involved in TLR3-dependent type I IFN immunity (OR = 3.70[95%CI 1.3–8.2], P = 2.1 × 10−4). This enrichment was further strengthened by (1) adding the recently reported TYK2 and TLR7 COVID-19 loci, particularly under a recessive model (OR = 19.65[95%CI 2.1–2635.4], P = 3.4 × 10−3), and (2) considering as pLOF branchpoint variants with potentially strong impacts on splicing among the 15 loci (OR = 4.40[9%CI 2.3–8.4], P = 7.7 × 10−8). Finally, the patients with pLOF/bLOF variants at these 15 loci were significantly younger (mean age [SD] = 43.3 [20.3] years) than the other patients (56.0 [17.3] years; P = 1.68 × 10−5). Conclusions: Rare variants of TLR3- and TLR7-dependent type I IFN immunity genes can underlie life-threatening COVID-19, particularly with recessive inheritance, in patients under 60 years old

    Analyse de livre

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    Introduction

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    Kausale ReprÀsentation bei Morbus-Crohn-Patienten: Gibt es einen Zusammenhang zwischen psychologischer Belastung und klinischer AktivitÀt?

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    Objectives: Because of the fluctuating and occasional character of Crohn's disease (CD), patients have to cope with a changeable condition of health. Personal perceived control is known to be an important element of adaptation to their medical condition. The objectives of this work are to determine if perceived personal control is predictive of the clinical activity of the disease and of psychological distress (depression, anxiety). Methods: The Hospital Anxiety Depression Scale (HADS), the causal dimension scale and the Clinical Global Impression (CGI; assessing perceived severity) were administered to 160 patients affected by Crohn's disease. Indicators of inflammation (CRP), disease duration and clinical activity of the disease were also asessed. Results: Globally, CD patients perceive their disease as being personally neither controllable nor uncontrollable. Whereas psychological distress is significantly higher when the disease is active, the relationship between the variables appears complex. The feeling of personal control is explained by the clinical activity of the disease (p=.0001) and by the perception that CD is unstable (p<.00001) and globally impacts the life of patients (p=.001). Nevertheless perception of personal control does not explain the clinical activity of the disease. Finally, psychological distress is explained by the perception that the medical team is unable to control the disease (p=.00001) and by the global consequences of the disease on life (p<.005). Conclusions: Psychological treatments should take these dimensions into account so as to improve the well-being and medical conditions of patients.Zielsetzung: Aufgrund des fluktuierenden Charakters des Morbus Crohn (Crohn's disease, (CD)) mĂŒssen Patienten mit der VerĂ€nderlichkeit ihres Gesundheitszustandes zurechtkommen. Die wahrgenommene, persönliche Kontrollierbarkeit ist ein wichtiges Element der AnpassungsfĂ€higkeit an die Herausforderungen des Krankheitsbildes. In dieser Arbeit wird untersucht, ob wahrgenommene Kontrolle als PrĂ€diktor klinischer AktivitĂ€t der Krankheit und psychologischer Belastung (Depression, Angst) angesehen werden kann.Methode: Der HADS (Hospital Anxiety Depression Scale), die Kausale Dimensonsskala und der CGI (Clinical Global Impression, EinschĂ€tzung der wahrgenommenen Schwere) wurden an 160 CD-Patienten erhoben. EntzĂŒndungsindikatoren (CRP), Krankheitsdauer und klinische AktivitĂ€t der Krankheit wurden ebenfalls erhoben.Ergebnisse: Insgesamt scheinen die Patienten ihre Krankheit weder als persönlich ausgeprĂ€gt kontrollierbar noch unkontrollierbar zu empfinden. WĂ€hrend die psychologische Belastung bei klinisch aktivem Symptombild höher ist, erweist sich die Beziehung zwischen den Variablen als komplex. Das GefĂŒhl persönlicher Kontrolle weist einen Zusammenhang zu der klinischen AktivitĂ€t der Krankkheit auf (p=0,0001), wie auch die Wahrnehmung der StabilitĂ€t der CD (p<0,0001) und die GlobalitĂ€t des Einflusses der Krankheit auf das Leben (p=0,001). Ungeachtet dessen zeigte sich die wahrgenommene persönliche Kontrolle nicht als prĂ€diktiv fĂŒr den AktivitĂ€tsstatus der Krankheit. Schließlich zeigte sich ein Zusammenhang psychologischer Belastung mit der Wahrnehmung der Kontrollierbarkeit der Krankheit durch das medizinische Team (p=0,00001) und der GlobalitĂ€t der Krankheitsfolgen fĂŒr das Leben (p<0,005)Schlussfolgerung: Psychologische Behandlungen sollten diese Dimensionen berĂŒcksichtigen, um das Wohlbefinden und die Gesundheit der Patienten zu verbessern

    ValiditĂ© de construit du questionnaire rBVQ d’Olweus pour l’évaluation du harcĂšlement scolaire (bullying) auprĂšs d’élĂšves français de cycle 3

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    International audienceLes « jeux dangereux » et particuliĂšrement les « jeux de non-oxygĂ©nation » deviennent des phĂ©nomĂšnes sociaux parmi les enfants et les adolescents, qu’ils soient ou non en milieu scolaire. AprĂšs une rigoureuse revue de la littĂ©rature, cette Ă©tude pilote a investiguĂ© le contexte d’initiation des enfants aux activitĂ©s de non-oxygĂ©nation, a recueilli leur opinion sur ce type de pratique et a enquĂȘtĂ© sur leurs prĂ©fĂ©rences de jeux. Un total de 246 enfants, d’ñge moyen 11,6 ans (10–14 ans), issus majoritairement de classes de sixiĂšme de trois collĂšges y ont participĂ©. Les informations ont Ă©tĂ© recueillies Ă  l’aide d’un questionnaire ad hoc qu’ils ont rempli de maniĂšre anonyme. Les rĂ©sultats montrent que presque 1 enfant sur 4 (n = 61) dĂ©clare avoir dĂ©jĂ  expĂ©rimentĂ© une pratique dangereuse de ce type. L’ñge d’initiation est parfois trĂšs prĂ©coce (4 ans), et les lieux d’initiation sont variĂ©s (Ă©cole, rue, Internet, maison). La frĂ©quence des pratiques va de « 2 ou 3 fois par mois » Ă  « tous les jours ». L’impact des actions de prĂ©vention est flagrant : 31 % des pratiquants dĂ©clarent n’avoir reçu aucune information contre 9 % des non-pratiquants. L’ensemble des donnĂ©es montre que le phĂ©nomĂšne est complexe, alliant probablement des Ă©lĂ©ments de pression groupale, de recherche de sensations, d’influence de l’Internet, de nĂ©gligence Ă©ducative et des facteurs de personnalitĂ©
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