43 research outputs found

    Raman Fingerprints of Graphene Produced by Anodic Electrochemical Exfoliation

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    Electrochemical exfoliation is one of the most promising methods for scalable production of graphene. However, limited understanding of its Raman spectrum as well as lack of measurement standards for graphene strongly limit its industrial applications. In this work we show a systematic study of the Raman spectrum of electrochemically exfoliated graphene, produced using different electrolytes and different types of solvents in varying amounts. We demonstrate that no information on the thickness can be extracted from the shape of the 2D peak as this type of graphene is defective. Furthermore, the number of defects and the uniformity of the samples strongly depend on the experimental conditions, including post-processing. Under specific conditions, formation of short conductive trans-polyacetylene chains has been observed. Our Raman analysis provides guidance for the community on how to get information on defects coming from electrolyte, temperature and other experimental conditions, by making Raman spectroscopy a powerful metrology tool.Comment: This document is the unedited Author's version of a Submitted Work that was subsequently accepted for publication in Nano Letters, American Chemical Society after peer review. To access the final edited and published work, included the SI, see DOI: 10.1021/acs.nanolett.0c0033

    All-sky Medium Energy Gamma-ray Observatory: Exploring the Extreme Multimessenger Universe

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    The All-sky Medium Energy Gamma-ray Observatory (AMEGO) is a probe class mission concept that will provide essential contributions to multimessenger astrophysics in the late 2020s and beyond. AMEGO combines high sensitivity in the 200 keV to 10 GeV energy range with a wide field of view, good spectral resolution, and polarization sensitivity. Therefore, AMEGO is key in the study of multimessenger astrophysical objects that have unique signatures in the gamma-ray regime, such as neutron star mergers, supernovae, and flaring active galactic nuclei. The order-of-magnitude improvement compared to previous MeV missions also enables discoveries of a wide range of phenomena whose energy output peaks in the relatively unexplored medium-energy gamma-ray band

    Hyperoxemia and excess oxygen use in early acute respiratory distress syndrome : Insights from the LUNG SAFE study

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    Publisher Copyright: © 2020 The Author(s). Copyright: Copyright 2020 Elsevier B.V., All rights reserved.Background: Concerns exist regarding the prevalence and impact of unnecessary oxygen use in patients with acute respiratory distress syndrome (ARDS). We examined this issue in patients with ARDS enrolled in the Large observational study to UNderstand the Global impact of Severe Acute respiratory FailurE (LUNG SAFE) study. Methods: In this secondary analysis of the LUNG SAFE study, we wished to determine the prevalence and the outcomes associated with hyperoxemia on day 1, sustained hyperoxemia, and excessive oxygen use in patients with early ARDS. Patients who fulfilled criteria of ARDS on day 1 and day 2 of acute hypoxemic respiratory failure were categorized based on the presence of hyperoxemia (PaO2 > 100 mmHg) on day 1, sustained (i.e., present on day 1 and day 2) hyperoxemia, or excessive oxygen use (FIO2 ≥ 0.60 during hyperoxemia). Results: Of 2005 patients that met the inclusion criteria, 131 (6.5%) were hypoxemic (PaO2 < 55 mmHg), 607 (30%) had hyperoxemia on day 1, and 250 (12%) had sustained hyperoxemia. Excess FIO2 use occurred in 400 (66%) out of 607 patients with hyperoxemia. Excess FIO2 use decreased from day 1 to day 2 of ARDS, with most hyperoxemic patients on day 2 receiving relatively low FIO2. Multivariate analyses found no independent relationship between day 1 hyperoxemia, sustained hyperoxemia, or excess FIO2 use and adverse clinical outcomes. Mortality was 42% in patients with excess FIO2 use, compared to 39% in a propensity-matched sample of normoxemic (PaO2 55-100 mmHg) patients (P = 0.47). Conclusions: Hyperoxemia and excess oxygen use are both prevalent in early ARDS but are most often non-sustained. No relationship was found between hyperoxemia or excessive oxygen use and patient outcome in this cohort. Trial registration: LUNG-SAFE is registered with ClinicalTrials.gov, NCT02010073publishersversionPeer reviewe

    The Changing Landscape for Stroke\ua0Prevention in AF: Findings From the GLORIA-AF Registry Phase 2

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    Background GLORIA-AF (Global Registry on Long-Term Oral Antithrombotic Treatment in Patients with Atrial Fibrillation) is a prospective, global registry program describing antithrombotic treatment patterns in patients with newly diagnosed nonvalvular atrial fibrillation at risk of stroke. Phase 2 began when dabigatran, the first non\u2013vitamin K antagonist oral anticoagulant (NOAC), became available. Objectives This study sought to describe phase 2 baseline data and compare these with the pre-NOAC era collected during phase&nbsp;1. Methods During phase 2, 15,641 consenting patients were enrolled (November 2011 to December 2014); 15,092 were eligible. This pre-specified cross-sectional analysis describes eligible patients\u2019 baseline characteristics. Atrial fibrillation&nbsp;disease characteristics, medical outcomes, and concomitant diseases and medications were collected. Data were analyzed using descriptive statistics. Results Of the total patients, 45.5% were female; median age was 71 (interquartile range: 64, 78) years. Patients were from Europe (47.1%), North America (22.5%), Asia (20.3%), Latin America (6.0%), and the Middle East/Africa (4.0%). Most had high stroke risk (CHA2DS2-VASc [Congestive heart failure, Hypertension, Age&nbsp; 6575 years, Diabetes mellitus, previous Stroke, Vascular disease, Age 65 to 74 years, Sex category] score&nbsp; 652; 86.1%); 13.9% had moderate risk (CHA2DS2-VASc&nbsp;= 1). Overall, 79.9% received oral anticoagulants, of whom 47.6% received NOAC and 32.3% vitamin K antagonists (VKA); 12.1% received antiplatelet agents; 7.8% received no antithrombotic treatment. For comparison, the proportion of phase 1 patients (of N&nbsp;= 1,063 all eligible) prescribed VKA was 32.8%, acetylsalicylic acid 41.7%, and no therapy 20.2%. In Europe in phase 2, treatment with NOAC was more common than VKA (52.3% and 37.8%, respectively); 6.0% of patients received antiplatelet treatment; and 3.8% received no antithrombotic treatment. In North America, 52.1%, 26.2%, and 14.0% of patients received NOAC, VKA, and antiplatelet drugs, respectively; 7.5% received no antithrombotic treatment. NOAC use was less common in Asia (27.7%), where 27.5% of patients received VKA, 25.0% antiplatelet drugs, and 19.8% no antithrombotic treatment. Conclusions The baseline data from GLORIA-AF phase 2 demonstrate that in newly diagnosed nonvalvular atrial fibrillation patients, NOAC have been highly adopted into practice, becoming more frequently prescribed than VKA in&nbsp;Europe and North America. Worldwide, however, a large proportion of patients remain undertreated, particularly in&nbsp;Asia&nbsp;and North America. (Global Registry on Long-Term Oral Antithrombotic Treatment in Patients With Atrial Fibrillation [GLORIA-AF]; NCT01468701

    Die Elongation der Aorta als potentieller Risikofaktor der Aortendissektion: morphologische Evaluation in dreidimensional rekonstruierten Computertomographien

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    Die Stanford Typ A Aortendissektion zählt aufgrund ihrer hohen Komplikationsrate und damit verbundenen Mortalität zu den herz- und gefäßchirurgischen Notfällen. Neben den klassischen Risikofaktoren, wie z.B. der arteriellen Hypertonie, gilt die Dilatation der Aorta als einziger etablierter morphologischer Risikofaktor. Folglich wird bei einer Dilatation von über 55 mm die Indikation zum prophylaktischen Aortenersatz gestellt. Der prophylaktische Therapieansatz ist bzgl. der Mortalität den notfallmäßigen Therapieverfahren in der Akutsituation deutlich überlegen. Nun wurde jedoch nachgewiesen, dass ein Großteil der TAD-Patienten diesen Grenzwert nicht erreicht. Das Screening der Patienten ist demnach ineffizient. Um eine höhere Sensitivität bei der Indikationsstellung zu erreichen, empfiehlt sich eine Erweiterung der Screening- Parameter. In einer vorangehenden Studie wurde die Aufnahme des Parameters „Elongation der Aorta ascendens“ diskutiert. Die Beteiligung der Elongation an der Entstehung einer Dissektion ist insofern plausibel, als dass der meist vorliegende Intimaeinriss in seinem horizontalen Verlauf physikalisch eine axial wirkende Kraft nahelegt. Ferner wird eine Elongation in disseziierten Aorten klinisch häufig beobachtet. In der erwähnten Studie wurde eine solche Elongation bei den TAD-Patienten in einer zweidimensionalen Bildgebung nachgewiesen. Die vorliegende Arbeit überprüft nun, welche Rolle eine Elongation der Aorta ascendens in disseziierten Aorten spielt und ob die Aufnahme des genannten Parameters zu einer Erhöhung der Test-Sensitivität führt. Dazu wurden drei unabhängige Studiengruppen gebildet, in denen anhand von CTA- Aufnahmen die Aortendimensionen dreidimensional vermessen und analysiert wurden: eine aortengesunde Kontrollgruppe (n = 215), eine präTAD-Gruppe mit Patienten kurz vor Auftreten einer Aortendissektion (n = 15) und eine TAD-Gruppe (n = 150). Neben den Aortendimensionen wurden anthropometrische (Körpergröße, -gewicht, BMI, KOF), demographische (Alter und Geschlecht) und klinische (arterielle Hypertonie) Daten erhoben. In der Studienpopulation wurde eine signifikante Korrelation zwischen dem Patientenalter und den Aortendimensionen nachgewiesen. Dabei fiel eine moderate Korrelation zwischen dem Durchmesser der Aorta ascendens und dem Alter der Patienten auf. Ferner konnte eine signifikante Korrelation des Alters mit der Länge der aufsteigenden Aorta und des distalen Aortenbogens nachgewiesen werden. Die Aortendimensionen korrelierten nicht mit den erhobenen anthropometrischen Daten.Demnach ist eine altersadjustierte Bewertung der Aortendimensionen sinnvoll, eine größen- oder gewichtsabhängige Interpretation jedoch nicht. In der präTAD- und TAD- Gruppe litten signifikant mehr Patienten an einer arteriellen Hypertonie als in der Kontrollgruppe. Da die Hypertoniker jedoch im Durchschnitt 15 Jahre älter waren als die normotensiven Patienten, war es methodisch nicht möglich, den Einfluss des Alters vom Einfluss der Hypertonie auf die Aortenmorphologie zu trennen. Der Durchmesser der Aorta war in der präTAD- und TAD-Gruppe in jedem Messpunkt signifikant höher als in der Kontrollgruppe. Am deutlichsten war der Unterschied in der Aorta ascendens. Hier lag der mediane Durchmesser in den drei Gruppen bei 34,6 mm, 43,2 mm und 50,0 mm. Der signifikante Diameterzuwachs von der präTAD- zur TAD-Gruppe legt eine Dilatation im akuten Prozess der Dissektion nahe. Eine nach der Dissektion diagnostizierte deutliche Dilatation ist also ggf. vor der Dissektion noch nicht indikationsstellend für eine prophylaktische Operation. Den Grenzwert des Aortendurchmessers von 55 mm erreichten 0% der Kontrollgruppe, 7% der präTAD- Gruppe und nur 33% der TAD-Gruppe. Die ROC-Analyse zeigte, dass dieser Grenzwert in unserer Studienpopulation nur mit einer Sensitivität von 6% zwischen der Kontrollgruppe und der präTAD-Gruppe unterschied. Die überwiegende Mehrheit der Patienten wäre folglich mit Hilfe des klassischen Screenings nicht erfasst worden. Die Aorten der präTAD- und TAD-Gruppe waren signifikant länger als die in der Kontrollgruppe. Dies betraf hauptsächlich die Aorta ascendens und den Aortenbogen. Anders als beim Durchmesser der Aorta war kein signifikanter Unterschied zwischen der präTAD- und der TAD-Gruppe nachweisbar; ein Längenzuwachs während der akuten Phase der Dissektion ist also unwahrscheinlich. Als Resultat dieser Ergebnisse wird ein zweidimensionaler Risiko-Score für die Auftrittswahrscheinlichkeit einer TAD zur Indikationsstellung der prophylaktischen operativen Therapie vorgestellt, der neben dem Durchmesser auch die Länge der Aorta ascendens zwischen den leicht zu definierenden anatomischen Landmarken „Aortenklappe“ und „Abgang Truncus brachiocephalicus“ über 120mm berücksichtigt. Eine Erweiterung des prädiktiven TAD-Screenings um diesen Parameter hatte in unserer Studienpopulation eine Steigerung der Test-Sensitivität von 6% auf 27% zur Folge. Die Spezifität blieb dabei unberührt bei 100%. Man könnte unter Einbezug dieser Ergebnisse viermal mehr Patienten mit der risikoärmeren Operation therapieren, ohne dabei die Zahl der falsch-positiven Testungen zu erhöhen

    Brake wear (nano)particle characterization and toxicity on airway epithelial cells in vitro

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    International audienceParticulate air pollution results from different sources, among which those related to road traffic have a significant impact on human health. Combustion-derived particles emitted by thermal engines have been incriminated and are now better controlled. In contrast, non-exhaust emission sources related to car wear and degradation processes are not yet regulated. Here we report on brake wear particles (BWP) harvested in two test facilities operating in France, providing samples from different braking systems and driving/testing conditions. Using a combination of light scattering, X-ray fluorescence, optical and electron microscopy, the particle size and elemental composition are revealed. The BWP are shown to be in the nano-to micrometer range and to have a low carbonaceous content (6%), iron and copper being the main components (> 40%). To evaluate the toxicity potential of its nano-sized fraction, brake wear nanoparticles are isolated by sonication, filtration and ultra-centrifugation techniques, leading to stable colloidal dispersions. A significant outcome of this study is that the nano-sized fraction represents 26% by mass of the initial BWP. Human bronchial epithelial cells (Calu-3) are used as relevant target cells to investigate their cytotoxicity. We observe a clear short-term loss of viability associated to reactive oxygen species generation, but with limited pro-inflammatory effects. On an actual cell-deposited mass-dose basis, the cytotoxicity of the nanosized fraction is similar to that of BWP, suggesting that the cytotoxicity is particle size independent. To conclude, brake wear dust contains substantial amount of metallic nanoparticles exhibiting toxicity for lung cells, and should warrant further consideratio
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