52 research outputs found

    Nebenwirkungen der Pandemie, Aktuelles aus der GefÀssmedizin: Arterielle und venöse Thrombosen bei COVID-19-Infektion

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    Nebenwirkungen der Pandemie, Aktuelles aus der GefÀssmedizin: Arterielle und venöse Thrombosen bei COVID-19-Infektio

    Lebenssituation und Belastung von MÀnnern mit Behinderungen und BeeintrÀchtigungen in Deutschland - Haushaltsbefragung: Abschlussbericht

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    Die vorliegende Studie befragt erstmalig in Deutschland 200 reprĂ€sentativ ausgewĂ€hlte MĂ€nner mit Behinderungen und BeeintrĂ€chtigungen, die in Haushalten leben, zu Gewalt- und Diskriminierungserfahrungen und wertet die Ergebnisse im Vergleich zu MĂ€nnern der Durchschnittsbevölkerung und zu Frauen mit BeeintrĂ€chtigungen und Behinderungen aus. Trotz der relativ kleinen Zahl der befragten MĂ€nner können damit erstmals vorsichtige Vergleiche zu Gewaltbelastungen gezogen und Risikokonstellationen im Hinblick auf Gewalt, Geschlecht und Behinderungen identifiziert werden. Es zeigt sich, dass MĂ€nner mit Behinderungen ein erhöhtes Risiko gegenĂŒber MĂ€nnern der Durchschnittsbevölkerung haben als Erwachsene Opfer von körperlicher oder psychischer Gewalt zu werden. Insgesamt erweist sich das Niveau der Gewaltbelastung bei den untersuchten MĂ€nnern und Frauen mit Behinderungen und BeeintrĂ€chtigungen als deutlich erhöht gegenĂŒber MĂ€nnern und Frauen der Durchschnittsbevölkerung. Anders als in der Frauenbefragung konnten bei MĂ€nnern mit Behinderungen keine erhöhten Gewaltbelastungen in Bezug auf elterliche psychische und physische Gewalt in Kindheit und Jugend festgestellt werden. DarĂŒber hinaus wurden auch keine erhöhten Belastungen durch sexuelle Gewalt in Kindheit, Jugend und Erwachsenenleben festgestellt

    Alterungsbedingte GefĂ€ĂŸverĂ€nderungen am Beispiel der Arteria carotis

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    Einer der Hauptrisikofaktoren fĂŒr das Vorliegen einer Karotisstenose und des karotisbedingten Schlaganfalls ist das Lebensalter. Ziel dieses Übersichtsartikels ist die Darstellung des aktuellen Wissensstands ĂŒber altersbedingte VerĂ€nderungen der GefĂ€ĂŸe am Beispiel der Karotisstenose.Die GefĂ€ĂŸalterung (vaskulĂ€re Seneszenz) als Abnahme struktureller und funktioneller Eigenschaften der GefĂ€ĂŸwand spielt sich auf verschiedenen Ebenen ab. Auf multizellulĂ€rer Ebene kommt es mit zunehmendem Alter hauptsĂ€chlich aufgrund von atherosklerotischen VerĂ€nderungen der GefĂ€ĂŸwand zu einer Zunahme von GefĂ€ĂŸvolumen und -durchmesser sowie der Intima-Media-Dicke. Auf zellulĂ€rer und extrazellulĂ€rer Ebene kommt es zur Abnahme von Elastinfasern, glatten Muskelzellen und der GesamtzellularitĂ€t sowie zur Zunahme der Lipid‑, Cholesterin- und Kalziumphosphatablagerungen und der Neovaskularisierung. Ursachen der GefĂ€ĂŸalterung auf molekularer Ebene sind insbesondere oxidativer Stress, chronische EntzĂŒndungsreaktion, mitochondriale Dysfunktion, epigenetische VerĂ€nderungen, Dysregulation der Expression nicht kodierender RNAs (ncRNAs) und die Zunahme der Seneszenz. Der altersbedingte Verlust der Heilungs- und ReparaturfĂ€higkeit des Gewebes macht die Plaques vulnerabler und im Falle der A. carotis anfĂ€lliger fĂŒr ischĂ€mische SchlaganfĂ€lle.Zunehmende Erkenntnisse ĂŒber den Einfluss des Alterns auf die Epigenetik und der ncRNAs in atherosklerotischen Plaques kann zukĂŒnftig das individuelle Risiko von Patienten genauer quantifizieren und zur Entwicklung zielgerichteter Therapiestrategien beitragen. Weitere Studien sind auf diesem Gebiet jedoch notwendig, um das gesamte Ausmaß der GefĂ€ĂŸalterung und den damit einhergehenden Erkrankungen zu verstehen, damit diesen dann gezielt entgegenwirkt werden kann

    OCT, Triple H oder doch etwas anderes? OCT, Triple H or anything else?

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    Die HyperammonÀmie ist ein lebensbedrohliches Krankheitsbild, dessen Prognose von einer raschen Senkung des Ammoniaks abhÀngt. Ist eine hepatische Ursache ausgeschlossen, ist die Differenzialdiagnose breit und umfasst auch im Erwachsenenalter hereditÀre Stoffwechselerkrankungen. Hier beschreiben wir den Fall einer 25-jÀhrigen Patientin mit einer schweren, therapierefraktÀren HyperammonÀmie und betonen die Relevanz der extrakorporalen Elimination des Ammoniaks

    Sequential Surgical Procedures in Vascular Surgery Patients Are Associated With Perioperative Adverse Cardiac Events

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    Patients at elevated cardiovascular risk are prone to perioperative cardiovascular complications, like myocardial injury after non-cardiac surgery (MINS). We have demonstrated in a mouse model of atherosclerosis that perioperative stress leads to an increase in plaque volume and higher plaque vulnerability. Regulatory T cells (Tregs) play a pivotal role in development and destabilization of atherosclerotic plaques. For this exploratory post-hoc analysis we identified 40 patients recruited into a prospective perioperative biomarker study, who within the inclusion period underwent sequential open vascular surgery. On the basis of protein markers measured in the biomarker study, we evaluated the perioperative inflammatory response in patients' plasma before and after index surgery as well as before and after a second surgical procedure. We also analyzed available immunohistochemistry samples to describe plaque vulnerability in patients who underwent bilateral carotid endarterectomy (CEA) in two subsequent surgical procedures. Finally, we assessed if MINS was associated with sequential surgery. The inflammatory response of both surgeries was characterized by postoperative increases of interleukin-6,−10, Pentraxin 3 and C-reactive protein with no clear-cut difference between the two time points of surgery. Plaques from CEA extracted during the second surgery contained less Tregs, as measured by Foxp3 staining, than plaques from the first intervention. The 2nd surgical procedure was associated with MINS. In conclusion, we provide descriptive evidence that sequential surgical procedures involve repeat inflammation, and we hypothesize that elevated rates of cardiovascular complications after the second procedure could be related to reduced levels of intraplaque Tregs, a finding that deserves confirmatory testing and mechanistic exploration in future populations

    Development of a dual-component infection-resistant arterial replacement for small-caliber reconstructions: A proof-of-concept study

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    Introduction: Synthetic vascular grafts perform poorly in small-caliber (<6mm) anastomoses, due to intimal hyperplasia and thrombosis, whereas homografts are associated with limited availability and immunogenicity, and bioprostheses are prone to aneurysmal degeneration and calcification. Infection is another important limitation with vascular grafting. This study developed a dual-component graft for small-caliber reconstructions, comprising a decellularized tibial artery scaffold and an antibiotic-releasing, electrospun polycaprolactone (PCL)/polyethylene glycol (PEG) blend sleeve.Methods: The study investigated the effect of nucleases, as part of the decellularization technique, and two sterilization methods (peracetic acid and γ-irradiation), on the scaffold’s biological and biomechanical integrity. It also investigated the effect of different PCL/PEG ratios on the antimicrobial, biological and biomechanical properties of the sleeves. Tibial arteries were decellularized using Triton X-100 and sodium-dodecyl-sulfate.Results: The scaffolds retained the general native histoarchitecture and biomechanics but were depleted of glycosaminoglycans. Sterilization with peracetic acid depleted collagen IV and produced ultrastructural changes in the collagen and elastic fibers. The two PCL/PEG ratios used (150:50 and 100:50) demonstrated differences in the structural, biomechanical and antimicrobial properties of the sleeves. Differences in the antimicrobial activity were also found between sleeves fabricated with antibiotics supplemented in the electrospinning solution, and sleeves soaked in antibiotics.Discussion: The study demonstrated the feasibility of fabricating a dual-component small-caliber graft, comprising a scaffold with sufficient biological and biomechanical functionality, and an electrospun PCL/PEG sleeve with tailored biomechanics and antibiotic release

    Vergleich eines rekombinanten Anti-ICAM-1-Fab-Fragmentes mit einem IgG-Vollantikörper in der Behandlung von Verbrennungstraumata am Kaninchen

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    The aim of this study was to test the efficiency of an anti ICAM-1 fab fragment compared to an IgG full antibody in the treatment of burn injury in rabbits. Former studies in animal as well as in human trials confirmed the positive effect of a murine IgG antibody against the enlargement and the conversion of the zone of stasis into a full burn site. A negative side effect of a murine antibody treatment is a possible allergic reaction and complement activation. Using a fab fragment this side effect might be reduced. In this animal trial we compared for the first time the efficiency of a full IgG antibody to the efficiency of a fab fragment. Therefore a standardized well known rabbit animal model was used. A burn injury of defined depth and enlargement was performed on the animals backs. Dermal blood flow in the region of interest was measured using intraveneously applicated indocyanine green and quantifying the intensity of fluorescence. Afterwards a statistic analysis was performed. At the end of the trial, punch biopsies were taken and a histological and again a statistic examination followed. We compared therapy groups with the control group and therapy groups within each other. The results show, that the use of a fab fragment is as effective as the application of an IgG full antibody in enhancing bloodflow in the zone of stasis with an applicationtime up to 3 hours post burn. Even the histological results confirm this hypothesis. Therefore the treatment of burn injuries with a fab fragment is a good alternative to therapy strategies with a full antibody

    Dual Pharmacological Inhibition of Angiopoietin-2 and VEGF-A in Murine Experimental Sepsis

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    BACKGROUND Sepsis is a pathological host response to infection leading to vascular barrier breakdown due to elevated levels of angiopoietin-2 (Angpt-2) and vascular endothelial growth factor-A (VEGF-A). Here, we tested a novel heterodimeric bispecific monoclonal IgG1-cross antibody of Angpt-2 and VEGF - termed "A2V." METHODS Cecal ligation and puncture was used to induce murine polymicrobial sepsis. Organs and blood were harvested for fluorescence immunohistochemistry and RT-PCR, and survival was recorded. In vitro endothelial cells were stimulated with plasma from septic shock patients costimulated with A2V or IgG antibody followed by immunocytochemistry and real-time transendothelial electrical resistance. RESULTS Septic mice treated with A2V had a reduced induction of the endothelial adhesion molecule ICAM-1, leading to a trend towards less transmigration of inflammatory cells (A2V: 42.2 ± 1.0 vs. IgG 48.5 ± 1.7 Gr-1+ cells/HPF, p = 0.08) and reduced tissue levels of inflammatory cytokines (e.g., IL-6 mRNA: A2V 9.4 ± 3.2 vs. IgG 83.9 ± 36.7-fold over control, p = 0.03). Endothelial permeability was improved in vivo and in vitro in stimulated endothelial cells with septic plasma. Survival was improved by 38% (p = 0.02). CONCLUSION Dual inhibition of Angpt-2 and VEGF-A improves murine sepsis morbidity and mortality, making it a potential therapeutic against vascular barrier breakdown
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