730 research outputs found

    Evidence for prevention and screening: recommendations in adults.

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    A growing body of evidence supports preventive interventions in asymptomatic adults. Primary prevention, which includes counselling (in particular for smoking cessation) and review of immunisation status, has been shown to be more cost-effective than secondary prevention. Evidence supports screening for hypertension, hyperlipidaemia, cervical cancer, colorectal cancer, breast cancer and obesity. Screening for lung, pancreatic and ovarian cancer has no effect on outcome and should not be performed. Controversial preventive interventions include general screening for diabetes mellitus, thyroid disorders and prostate cancer. Physicians should be aware of a possible hidden agenda in patients presenting for a checkup

    Der internistische Check-up

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    Zusammenfassung: Viele präventive Maßnahmen bei gesunden Erwachsenen werden in zunehmendem Maße durch Evidenz gestützt oder verworfen. Dabei sind v.a. die Beratung bezüglich Tabakabstinenz, indizierte Impfungen und das Screening in Bezug auf Übergewicht, hohen Blutdruck, Hyperlipidämie, Zervixkarzinom, kolorektales Karzinom und Mammakarzinom bewiesenermaßen wichtig und sinnvoll. Nicht empfohlen wird ein Screening für Bronchial-, Pankreas- und Ovarialkarzinom. Ein Screening für Diabetes mellitus beim jüngeren Erwachsenen, Schilddrüsenerkrankungen und Prostatakarzinom wird nicht routinemäßig empfohlen, sollte aber je nach persönlichem Risikoprofil im Sinne eines sog. "Case findings" erwogen werden. Aus ärztlicher Sicht ist es auch wichtig, auf mögliche nicht deklarierte Beweggründe für eine Check-up-Untersuchung einzugehen, um so mögliche "Hidden Agendas" der Konsultationen aufzudecke

    Mycobacterium-avium -Pneumonie bei HIV-negativem Patienten

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    Zusammenfassung: Ein 79-jähriger Patient mit kurativ behandeltem Lungenkarzinom wurde wegen Fieber, Atemnot und Husten zugewiesen. Eine Antibiotikatherapie zur Pneumoniebehandlung brachte keine Besserung, und radiologisch war die Pneumonie progredient. Ein Erreger konnte nicht gefunden werden. Erst unter einer Steroidtherapie bei vermuteter kryptogener Pneumonitis normalisierten sich die Entzündungszeichen und die Symptomatik war rückläufig. Nach 3-wöchiger Kultivierung konnten im Eintrittssputum Mycobacterium avium Complex (MAC) gefunden und eine MAC-Pneumonie diagnostiziert werde

    Long-term outcome after SARS-CoV-2 infection in healthcare workers: a single centre cohort study

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    BACKGROUND: Long-term symptoms after acute COVID-19 are highly debated. Nevertheless, data on long-term symptoms of COVID-19 in healthcare workers are scarce. METHODS: We assessed frequency and risk factors of persisting symptoms in a retrospective cohort of healthcare workers infected with SARS-CoV-2. RESULTS: Persistent symptoms at 3 and 12 months were reported by 26.5% and 13.5% of participants, respectively. Most commonly reported symptoms were fatigue, impaired sense of taste or smell and general weakness. A history of depression or state of exhaustion, pre-existing lung disease and older age were associated with persisting symptoms. CONCLUSION: Our study shows that a relevant proportion of healthcare workers with mild COVID-19 report persisting symptoms over 3 and 12 months. Although in the majority of cases symptoms are mild, this study highlights the need for further research into causes and therapy

    Drug Hypersensitivity Syndrome toCarbamazepine and Human Herpes Virus 6 Infection: Case Reportand Literature Review

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    Abstract.: We describe a patient with a drug-induced hypersensitivity syndrome to carbamazepine and a concomitant active infection with human herpes virus 6 (HHV-6). The potential role of HHV-6 regarding the drug-induced hypersensitivity syndrome is discussed and the main clinical features of this potentially fatal adverse drug reaction are highlighte

    Fieber, Husten und Dyspnoe bei einer nierentransplantierten 38-jährigen Patientin

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    Zusammenfassung: Eine 38-jährige nierentransplantierte Patientin stellte sich mit Fieber, Husten und Dyspnoe vor. Sie stand unter Immunsuppression mit Mycophenolat und Prednison. Aufgrund der Klinik wurde bei Nachweis pulmonaler Infiltrate die Diagnose einer ambulant erworbenen Pneumonie gestellt und eine antibiotische Therapie begonnen. Bei klinischer Verschlechterung musste die Patientin auf die Intensivstation verlegt werden. Trotz antibiotischer Therapie verbesserte sich der Zustand kaum. Im Verlauf wurde eine bronchoalveoläre Lavage durchgeführt, in der das Parainfluenza-1-Virus nachgewiesen werden konnte. Infektionen mit respiratorischen Viren können bei immunsupprimierten Patienten schwer verlaufen und gehen mit einer hohen Mortalität einher. Humane Parainfluenza-Viren sind die dritthäufigsten Erreger viraler Pneumonien. Molekulargenetische Nachweismethoden ermöglichen eine schnelle und sensitive Diagnostik an respiratorischen Materialien. Da die therapeutischen Möglichkeiten limitiert sind, kommt prophylaktischen Maßnahmen eine besondere Bedeutung z

    Diffuse Bauchschmerzen und Eosinophilie

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    Zusammenfassung: Die eosinophile Gastroenteritis ist eine relativ seltene Erkrankung unklarer Ätiologie mit einem heterogenen Krankheitsbild. Wichtige Differenzialdiagnosen stellen intestinale parasitäre Infektionen, das hypereosinophile Syndrom, Lymphome und andere maligne und allergische Erkrankungen dar. Die Diagnose kann meist mittels Anamnese und Standardlabor, zusammen mit den Ergebnissen von Biopsien oder Parazentese gestellt werden. Milde Formen mit lediglich Diarrhö als klinischer Manifestation können symptombezogen behandelt werden. Die Therapie bei schwereren Verläufen erfolgt initial mit Kortikosteroide

    Influence of hepatitis G virus infection on liver disease

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    The influence of hepatitis G virus (HGV) infection on disease activity in hepatitis C related and unrelated liver disease was investigated in 254 individuals using an EIA polymerase chain reaction assay for HGV. One hundred patients had chronic hepatitis C, 26 primary biliary cirrhosis, and 30 alcoholic liver cirrhosis. In addition, 51 hepatitis B surface antigen (HBsAg)-positive and 47 anti-hepatitis C virus (HCV)-positive blood donors were screened. Hepatitis G virus was detected in 18% of patients with chronic hepatitis C, 13% of patients with alcoholic liver cirrhosis, 11 % of patients with primary biliary cirrhosis, 10% of anti-HCV-positive blood donors, and 2% of HBsAg-positive blood donors. Virus load and alanine aminotransferase (ALT) levels did not differ significantly in patients with HCV alone versus patients coinfected with HCV and HGV. However, mild liver fibrosis correlated with HGV coinfection. Hepatitis G virus did not influence ALT levels or liver damage in liver disease unrelated to viral infectio

    Renale Denervation: Schweizer Erfahrungen im Langzeitverlauf

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    Despite great advances in pharmacological and non-pharmacological treatment of patients with arterial hypertension, a significant proportion of patients do not reach the target values suggested by the guidelines. A therapy-resistant hypertension is defined as a blood pressure above the suggested target values despite an antihypertensive therapy with three medications at maximal dosis, including a diuretic. The renal denervation is a new and promising method for the treatment of refractory arterial hypertension. An optimal selection of the patients undergoing a renal denervation is extremely important, and this intervention should be performed in highly specialized centers only

    Persistent high burden and mortality associated with advanced HIV disease in rural Tanzania despite uptake of World Health Organization "test and treat" guidelines

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    BACKGROUND: Information about burden, characteristics, predictors, and outcomes of advanced human immunodeficiency virus disease (AHD) is scarce in rural settings of sub-Saharan Africa. Human immunodeficiency virus (HIV) infections and associated deaths remain high despite specific guidelines issued by the World Health Organization (WHO). METHODS: Burden of AHD and 6-month death/loss to follow-up (LTFU) were described among 2498 antiretroviral therapy (ART)-naive nonpregnant people with HIV (PWH) aged >15 years enrolled in the Kilombero Ulanga Antiretroviral Cohort in rural Tanzania between 2013 and 2019. Baseline characteristics associated with AHD and predictors of death/LTFU among those with AHD were analyzed using multivariate logistic and Cox regression, respectively. RESULTS: Of the PWH, 62.2% had AHD at diagnosis (66.8% before vs 55.7% after national uptake of WHO "test and treat" guidelines in 2016). At baseline, older age, male sex, lower body mass index, elevated aminotransferase aspartate levels, severe anemia, tachycardia, decreased glomerular filtration rate, clinical complaints, impaired functional status, and enrollment into care before 2018 were independently associated with AHD. Among people with AHD, incidence of mortality, and LTFU were 16 and 34 per 100 person-years, respectively. WHO clinical stage 3 or 4, CD4 counts <100 cells/microL, severe anemia, tachypnea, and liver disease were associated with death/LTFU. CONCLUSIONS: More than 50% of PWH enrolled in our cohort after test and treat implementation still had AHD at diagnosis. Increasing HIV testing and uptake and implementation of the WHO-specific guidelines on AHD for prevention, diagnosis, treatment of opportunistic infections, and reducing the risks of LTFU are urgently needed to reduce morbidity and mortality
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