928 research outputs found

    Tropare und turbare

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    Tropare und turbare

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    Student Recital

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    Studio Recital

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    Student Recital

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    Student Recital

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    Fridays @ 12:30 Series

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    SPECT/CT in der Handgelenkdiagnostik

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    Zusammenfassung: Klinisches/methodisches Problem: Handgelenkschmerzen sind eine diagnostische Herausforderung für Handchirurgen und Radiologen. Insbesondere chronische Handgelenkschmerzen sind oft nur schwer einer genauen Lokalisation zuzuordnen, eine Schnittbildgebung ist deshalb oft unerlässlich. Radiologische Standardverfahren: Der etablierte Standard zur nichtinvasiven Diagnostik chronischer Handgelenkschmerzen ist die Magnetresonanztomographie. Methodische Innovationen: In den letzten Jahren ist mit der "single photon emission computed tomography"/CT (SPECT/CT) eine neue Modalität zum diagnostischen Spektrum muskuloskelettaler Veränderungen hinzugetreten, welche neben morphologischen Daten auch metabolische Informationen liefert. Leistungsfähigkeit: Die SPECT/CT ermöglicht eine genaue Detektion und präzise anatomische Zuordnung unterschiedlicher Handgelenkpathologien. Dies ist oftmals entscheidend für eine korrekte Therapie. Bewertung: Die SPECT/CT ist bei Patienten mit chronischen Handgelenkschmerzen spezifischer als die MRT. Sie bietet außerdem Vorteile bei Patienten mit posttraumatischen Veränderungen oder Metallimplantaten und kann als problemlösende Methode bei unklaren Fällen eingesetzt werden. Empfehlung für die Praxis: Eine Anwendung der SPECT/CT erscheint aus unserer Sicht immer dann sinnvoll, wenn eine Abklärung mittels MRT unergiebig war bzw. das MRT mehrere Pathologien zeigt, bei denen nicht klar ist, welche die klinisch führende ist. Auch ein primärer Einsatz bei bestimmten ossären Pathologien, bei Patienten mit Metallimplantaten oder bei unklaren Handgelenkschmerzen erscheint gerechtfertig

    Information processing in long delay memory-guided saccades: further insights from TMS

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    The performance of memory-guided saccades with two different delays (3s and 30s of memorisation) was studied in eight subjects. Single pulse transcranial magnetic stimulation (TMS) was applied simultaneously over the left and right dorsolateral prefrontal cortex (DLPFC) 1s after target presentation. In both delays, stimulation significantly increased the percentage of error in amplitude of memory-guided saccades. Furthermore, the interfering effect of TMS was significantly higher in the short delay compared to that of the long delay paradigm. The results are discussed in the context of a mixed model of spatial working memory control including two components: First, serial information processing with a predominant role of the DLPFC during the early period of memorisation and, second, parallel information processing, which is independent from the DLPFC, operating during longer delay

    About the role of visual field defects in pure alexia

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    Pure alexia is an acquired reading disorder characterized by a disproportionate prolongation of reading time as a function of word length. Although the vast majority of cases reported in the literature show a right-sided visual defect, little is known about the contribution of this low-level visual impairment to their reading difficulties. The present study was aimed at investigating this issue by comparing eye movement patterns during text reading in six patients with pure alexia with those of six patients with hemianopic dyslexia showing similar right-sided visual field defects. We found that the role of the field defect in the reading difficulties of pure alexics was highly deficit-specific. While the amplitude of rightward saccades during text reading seems largely determined by the restricted visual field, other visuo-motor impairments—particularly the pronounced increases in fixation frequency and viewing time as a function of word length—may have little to do with their visual field defect. In addition, subtracting the lesions of the hemianopic dyslexics from those found in pure alexics revealed the largest group differences in posterior parts of the left fusiform gyrus, occipito-temporal sulcus and inferior temporal gyrus. These regions included the coordinate assigned to the centre of the visual word form area in healthy adults, which provides further evidence for a relation between pure alexia and a damaged visual word form area. Finally, we propose a list of three criteria that may improve the differential diagnosis of pure alexia and allow appropriate therapy recommendation
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