340 research outputs found

    Investigating the porphyrias through analysis of biochemical pathways.

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    ABSTRACT The porphyrias are a diverse group of metabolic disorders arising from diminished activity of enzymes in the heme biosynthetic pathway. They can present with acute neurovisceral symptoms, cutaneous symptoms, or both. The complexity of these disorders is demonstrated by the fact that some acute porphyria patients with the underlying genetic defect(s) are latent and asymptomatic while others present with severe symptoms. This indicates that there is at least one other risk factor required in addition to the genetic defect for symptom manifestation. A systematic review of the heme biosynthetic pathway highlighted the involvement of a number of micronutrient cofactors. An exhaustive review of the medical literature uncovered numerous reports of micronutrient deficiencies in the porphyrias as well as successful case reports of treatments with micronutrients. Many micronutrient deficiencies present with symptoms similar to those in porphyria, in particular vitamin B6. It is hypothesized that a vitamin B6 deficiency and related micronutrient deficiencies may play a major role in the pathogenesis of the acute porphyrias. In order to further investigate the porphyrias, a computational model of the heme biosynthetic pathway was developed based on kinetic parameters derived from a careful analysis of the literature. This model demonstrated aspects of normal heme biosynthesis and illustrated some of the disordered biochemistry of acute intermittent porphyria (AIP). The testing of this model highlighted the modifications necessary to develop a more comprehensive model with the potential to investigated hypotheses of the disordered biochemistry of the porphyrias as well as the discovery of new methods of treatment and symptom control. It is concluded that vitamin B6 deficiency might be the risk factor necessary in conjunction with the genetic defect to trigger porphyria symptoms

    Biological imaging in radiation treatment planning for brain tumours

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    Incidence, prevalence and care of type 1 diabetes in children and adolescents in Germany: Time trends and regional socioeconomic situation

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    Background: Trends over time and possible socio-spatial inequalities in the incidence and care of type 1 diabetes mellitus (T1D) in children and adolescents are important parameters for the planning of target-specific treatment structures. Methodology: The incidence and prevalence of type 1 diabetes, diabetic ketoacidosis and severe hypoglycaemia as well as the HbA1c value are presented for under 18-year-olds based on data from the nationwide Diabetes Prospective Follow-up Registry (DPV) and the diabetes registry of North Rhine-Westphalia. Indicators were mapped by sex over time between 2014 and 2020, and stratified by sex, age and regional socioeconomic deprivation for 2020. Results: In 2020, the incidence was 29.2 per 100,000 person-years and the prevalence was 235.5 per 100,000 persons, with the figures being higher in boys than in girls in either case. The median HbA1c value was 7.5%. Ketoacidosis manifested in 3.4% of treated children and adolescents, significantly more often in regions with very high (4.5%) deprivation than in regions with very low deprivation (2.4%). The proportion of severe hypoglycaemia cases was 3.0%. Between 2014 and 2020, the incidence, prevalence and HbA1c levels changed little, while the proportions of ketoacidosis and severe hypoglycaemia decreased. Conclusions: The decrease in acute complications indicates that type 1 diabetes care has improved. Similar to previous studies, the results suggest an inequality in care by regional socioeconomic situation

    Incidence, prevalence and care of type 1 diabetes in children and adolescents in Germany: Time trends and regional socioeconomic situation

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    Background: Trends over time and possible socio-spatial inequalities in the incidence and care of type 1 diabetes mellitus (T1D) in children and adolescents are important parameters for the planning of target-specific treatment structures. Methodology: The incidence and prevalence of type 1 diabetes, diabetic ketoacidosis and severe hypoglycaemia as well as the HbA1c value are presented for under 18-year-olds based on data from the nationwide Diabetes Prospective Follow-up Registry (DPV) and the diabetes registry of North Rhine-Westphalia. Indicators were mapped by sex over time between 2014 and 2020, and stratified by sex, age and regional socioeconomic deprivation for 2020. Results: In 2020, the incidence was 29.2 per 100,000 person-years and the prevalence was 235.5 per 100,000 persons, with the figures being higher in boys than in girls in either case. The median HbA1c value was 7.5%. Ketoacidosis manifested in 3.4% of treated children and adolescents, significantly more often in regions with very high (4.5%) deprivation than in regions with very low deprivation (2.4%). The proportion of severe hypoglycaemia cases was 3.0%. Between 2014 and 2020, the incidence, prevalence and HbA1c levels changed little, while the proportions of ketoacidosis and severe hypoglycaemia decreased. Conclusions: The decrease in acute complications indicates that type 1 diabetes care has improved. Similar to previous studies, the results suggest an inequality in care by regional socioeconomic situation

    Inzidenz, Prävalenz und Versorgung von Typ-1-Diabetes bei Kindern und Jugendlichen in Deutschland: Zeittrends und sozialräumliche Lage

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    Hintergrund: Zeitliche Trends und mögliche sozialräumliche Ungleichheiten hinsichtlich der Häufigkeit und Versorgung von Typ-1-Diabetes mellitus (T1D) bei Kindern und Jugendlichen sind für die Planung von zielgerechten Behandlungsstrukturen von Bedeutung. Methode: Mit Daten der bundesweiten Diabetes-Patienten-Verlaufsdokumentation (DPV) und des Diabetesregisters in Nordrhein-Westfalen wurden für unter 18-Jährige Inzidenz und Prävalenz des Typ-1-Diabetes sowie HbA1c-Wert, diabetische Ketoazidosen und schwere Hypoglykämien dargestellt. Die Indikatoren wurden im Verlauf zwischen 2014 und 2020 nach Geschlecht und für 2020 stratifiziert nach Geschlecht, Alter und regionaler sozioökonomischer Deprivation abgebildet. Ergebnisse: 2020 betrug die Inzidenz 29,2 pro 100.000 Personenjahre und die Prävalenz 235,5 pro 100.000 Personen, mit jeweils höheren Werten bei Jungen als bei Mädchen. Der HbA1c-Wert betrug im Median 7,5 %. Bei 3,4 % der Behandelten trat eine Ketoazidose auf, signifikant häufiger in Regionen mit sehr hoher (4,5 %) als in Regionen mit sehr niedriger Deprivation (2,4 %). Der Anteil schwerer Hypoglykämien lag bei 3,0 %. Zwischen 2014 und 2020 änderten sich Inzidenz, Prävalenz und HbA1c-Wert kaum, während die Anteile von Ketoazidosen und schweren Hypoglykämien abnahmen. Schlussfolgerungen: Die Abnahme von Akutkomplikationen weist auf eine verbesserte Versorgung des Typ-1-Diabetes hin. Ähnlich wie in früheren Studien deuten die Ergebnisse eine Ungleichheit in der Versorgung nach sozialräumlicher Lage an

    Inzidenz, Prävalenz und Versorgung von Typ-1-Diabetes bei Kindern und Jugendlichen in Deutschland: Zeittrends und sozialräumliche Lage

    Get PDF
    Hintergrund: Zeitliche Trends und mögliche sozialräumliche Ungleichheiten hinsichtlich der Häufigkeit und Versorgung von Typ-1-Diabetes mellitus (T1D) bei Kindern und Jugendlichen sind für die Planung von zielgerechten Behandlungsstrukturen von Bedeutung. Methode: Mit Daten der bundesweiten Diabetes-Patienten-Verlaufsdokumentation (DPV) und des Diabetesregisters in Nordrhein-Westfalen wurden für unter 18-Jährige Inzidenz und Prävalenz des Typ-1-Diabetes sowie HbA1c-Wert, diabetische Ketoazidosen und schwere Hypoglykämien dargestellt. Die Indikatoren wurden im Verlauf zwischen 2014 und 2020 nach Geschlecht und für 2020 stratifiziert nach Geschlecht, Alter und regionaler sozioökonomischer Deprivation abgebildet. Ergebnisse: 2020 betrug die Inzidenz 29,2 pro 100.000 Personenjahre und die Prävalenz 235,5 pro 100.000 Personen, mit jeweils höheren Werten bei Jungen als bei Mädchen. Der HbA1c-Wert betrug im Median 7,5 %. Bei 3,4 % der Behandelten trat eine Ketoazidose auf, signifikant häufiger in Regionen mit sehr hoher (4,5 %) als in Regionen mit sehr niedriger Deprivation (2,4 %). Der Anteil schwerer Hypoglykämien lag bei 3,0 %. Zwischen 2014 und 2020 änderten sich Inzidenz, Prävalenz und HbA1c-Wert kaum, während die Anteile von Ketoazidosen und schweren Hypoglykämien abnahmen. Schlussfolgerungen: Die Abnahme von Akutkomplikationen weist auf eine verbesserte Versorgung des Typ-1-Diabetes hin. Ähnlich wie in früheren Studien deuten die Ergebnisse eine Ungleichheit in der Versorgung nach sozialräumlicher Lage an
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