731 research outputs found

    An Evidence-based Intervention To Enhance Provider Awareness and Confidence In Addressing Polypharmacy

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    Polypharmacy is a healthcare problem of epidemic proportions in the United States. It is frequently associated with negative health outcomes in the lives of both elderly and chronically ill persons at excessive costs to the United States healthcare system. Appropriate medication management incorporating evidence-based guidelines is essential to addressing polypharmacy. Prescribing clinicians in all disciplines have expressed a lack of confidence and perceived gaps in knowledge to address polypharmacy through deprescribing. This scholarly project aimed to determine if a polypharmacy protocol intervention, based on the most current evidence-based guidelines in prescribing and deprescribing, would improve clinician confidence in the decision making to reduce polypharmacy and increase ability to recognize potentially inappropriate medications and potentially inappropriate prescribing omissions. The scholarly project utilized a quasi-experimental study design with pre-intervention and post-intervention data collection using the Clinician Polypharmacy Management Survey. Evaluation of the data demonstrated a clinically significant increase in clinician confidence and ability in the recognition of polypharmacy and capability to prescribe and deprescribe following the implementation of the protocol. Although not as strong statistically, all ten areas of confidence measured, demonstrated improvement. The results of the scholarly project agreed with the literature that implementation of evidence-based guidelines for prescribing and deprescribing increases clinician confidence in addressing polypharmacy

    Impact of female age and nulligravidity on fecundity in an older reproductive age cohort

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    To provide female age-related estimates of fecundity and incidence of infertility by history of prior pregnancy among women 30 to 44 years of age

    Die genotyp-, alters- und areal-abhÀngige Expression von Dab1 und ApoER2 in einem transgenen Mausmodell

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    Veränderungen im Reelin-Signalweg im Zusammenhang mit der Alzheimer-Pathologie wurden in den letzten Jahren mehrfach aufgezeigt. Unsere Arbeitsgruppe konnte nachweisen, dass respektive die Reelinexpression bereits vor dem Auftreten von AÎČ-Plaques reduziert ist, was eine kausale Rolle des Signalwegs im pathophysiologischen Geschehen der Erkrankung impliziert. Hier wurde untersucht, ob und inwiefern Dab1, das erste Adapterprotein in der Kaskade und ApoER2, ein Reelinrezeptor im Rahmen der Alzheimer-Pathologie verändert sind. In einem transgenen Mausmodell wurden zu drei verschiedenen Zeitpunkten, d. h. vor dem Auftreten erster pathologischer Veränderungen, währenddessen und in einem fortgeschrittenen Stadium, die Alzheimer-relevanten Gehirnareale Hippokampus, Entorhinalkortex und Frontalkortex bezüglich der Dab1- und ApoER2-Expression analysiert. Ein bei Vorliegen der Alzheimer-Pathologie verändertes Proteinexpressionsprofil konnte nicht eruiert werden. Allerdings zeigte sich eine altersabhängige Verringerung beider Proteine im Hippokampus bei beiden Genotypen sowie eine altersabhängige Abnahme von Dab1 im Entorhinalkortex transgener Mäuse. Folglich sind beide Proteine als mögliche präklinische Marker der Alzheimer-Krankheit ungeeignet; ferner ist von einem veränderten Expressionsmuster dieser beiden Proteine als kausalem Faktor in der Alzheimer-Pathogenese nicht auszugehen. Die altersabhängige Reduktion der Proteinexpression in frühzeitig von der Alzheimer- Pathologie betroffenen Hirnarealen betont jedoch die selektive Vulnerabilität dieser Areale für degenerative Prozesse, gegebenenfalls als Prädisposition für neurodegenerative Erkrankungen

    Zur Bedeutung des frontolateralen Zugangs zur mikrochirurgischen Behandlung von Meningeomen der vorderen SchÀdelbasis und perisellÀren Region

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    Ziel der Arbeit: Zur Evaluation der Bedeutung des minimalinvasiven frontolateralen Zugangs fĂŒr die operative Behandlung von Meningeomen der vorderen SchĂ€delbasis und perisellĂ€ren Region untersuchten wir in dieser Arbeit ein 233 Patienten umfassendes Kollektiv. Ein Fokus wurde auf die perioperative zugangsbedingte MorbiditĂ€t und MortalitĂ€t gelegt. Methoden: In einer retrospektiven Studie analysierten wir die Patientendaten aller Patienten die sich zwischen Januar 2006 und Dezember 2012 auf Grund eines Meningeoms der vorderen SchĂ€delbasis oder perisellĂ€ren Region in der Neurochirurgischen Klinik des UniversitĂ€tsklinikums TĂŒbingen (UKT) mikrochirurgisch behandeln ließen. Dies geschah anhand von OP-, AnĂ€sthesie- und histopathologischen Befundberichten, sowie Entlassungs- und Ambulanzbriefen. Ergebnisse: Zwischen Januar 2006 und Dezember 2012 wurden 233 Patienten mit einem Meningeom der vorderen SchĂ€delbasis oder perisellĂ€ren Region operativ im UKT behandelt. 65 Patienten (28,1%) wurden hierbei ĂŒber einen frontolateralen Zugang versorgt. Hierunter befanden sich 15 MĂ€nner (23,1%) und 50 Frauen (76,9%). Der Altersgipfel lag im weiblichen Kollektiv bei 58 Jahren (SD: 11 Jahre) und im mĂ€nnlichen Kollektiv bei 49 Jahren (SD: 18 Jahre). Eine komplette Tumorresektion, entsprechend Simpson Grad I/II konnte bei 53 Patienten erzielt werden (82,8%). Die MortalitĂ€t betrug 0%. Intraoperativ benötigten 5 Patienten (7,7%) eine Transfusion von leukozytenarmen Erythroztenkonzentraten. Der Blutverlust korrelierte hierbei signifikant mit der TumorgrĂ¶ĂŸe. Postoperativ litten 4 Patienten (6,2%) unter einer Liquorfistel, 2 Patienten (3,1%) entwickelten ein Hirnödem, 2 Patienten (3,1%,) litten unter einer postoperativen Parese des N. facialis und 1 Patient (1,5%) unter einem Diabetes insipidus. Bei Patienten die postoperativ eine Liquorfistel entwickelten verlĂ€ngerte sich die Krankenhausaufenthaltsdauer signifikant. Bei Patienten die prĂ€operativ unter einem Visusdefizit litten, verbesserte sich dieser bei 11 Patienten (61,1%). Das durchschnittliche postoperative Follow-up lag bei 21,0 Monaten (SD: 21,6 Monate), lediglich bei einem Patienten (2,9%) kam es nach 36 Monaten zu einem Rezidiv. Es zeigte sich, dass Patienten ĂŒber 60 Jahren nicht signifikant hĂ€ufiger unter Komplikationen oder einer verlĂ€ngerten Krankenhausaufenthaltsdauer litten. Die ĂŒber den frontolateralen Zugang erhobenen Daten wurden mit anderen, fĂŒr diese Pathologien eingesetzten StandardzugĂ€ngen (pterionaler, bifrontaler und endoskopisch transnasaler Zugang) aus der Literatur, sowie mit einer extra hierfĂŒr erstellten Vergleichsgruppe verglichen. Schlussfolgerung: Der Frontolaterale Zugang eignet sich zur Behandlung von Olfaktoriusmeningeomen, Tuberculum Sellae Meningeomen und frontobasalen Meningeomen jeder GrĂ¶ĂŸe. Limitationen des frontolateralen Zugangs sind Meningeome, deren Ansatzstelle außerhalb der vorderen SchĂ€delbasis lokalisiert ist, sowie laterale und mediale KeilbeinflĂŒgelmeningeome. Der intraoperative Blutverlust korrelierte signifikant mit der TumorgrĂ¶ĂŸe und eine postoperative Liquorfistel fĂŒhrt zu einer signifikant verlĂ€ngerten Krankenhausaufenthaltsdauer. Im Vergleich mit anderen StandardzugĂ€ngen zeigte der frontolaterale Zugang geringe MorbiditĂ€ts- und MortalitĂ€tsraten

    Restoration of semi-natural grasslands, a success for phytophagous beetles (Curculionidae)

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    Semi-natural pastures have rich plant and animal communities of high conservation value which depend on extensive management. As the area of such land decreases, abandoned semi-natural grasslands have been restored to re-establish biodiversity. Restoration schemes, which include thinning of woody plants and reintroduction of grazing, are mainly designed according to the responses of well-studied groups (such as vascular plants and birds). Weevils (Curculionidae) are a very diverse phytophagous beetle family. Here, we evaluated the restoration success of pastures for weevils (Curculionidae), by comparing their species diversity in abandoned, restored, and continuously grazed semi-natural pastures on 24 sites in central Sweden. Weevils were sampled by sweep-netting. We recorded 3019 weevil individuals belonging to 104 species. There was no statistically significant difference in species numbers between the pasture management treatments. However, weevil species composition of abandoned pastures differed from those in restored and continuously managed pastures, but there was no significant difference in community composition between restored and continuously grazed pastures. The abandoned sites tended to be dominated by polyphagous species, whereas the grazed sites contained more monophagous and oligophagous species. The number of weevil species was positively related to understory vegetation height and connectivity to other semi-natural grasslands and negatively related to the cover of trees and shrubs in the pastures. We conclude that restoration of abandoned semi-natural pastures is a good approach to restore weevil communities. To maintain a species rich weevil community, pastures should be managed to be relatively open, but still have patches of tall field- layer vegetation. Restoration and conservation measures should primarily be targeted on regions and landscapes where a high proportion of semi-natural grassland stil

    What does the chronic pain grade questionnaire measure?

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    This study explored the ability of the Chronic Pain Grade Questionnaire (CPG) to operationalise the WHO's model of health outcomes, namely the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF). Twelve expert judges used the method of discriminant content validation to allocate the seven items of the CPG to one or more ICF outcome, namely, impairment, activity limitations and participation restrictions. One-sample t-tests classified each item as measuring impairment, activity limitations or participation restrictions, or a combination thereof. The results indicated that the CPG contains items able to measure each of the three ICF outcomes. However, the pain grade classification system used in the CPG conflates the ICF outcomes. The implication of this conflation of outcome for the assessment of interventions is discussed

    Optimization of the SiC Powder Source Material for Improved Process Conditions During PVT Growth of SiC Boules

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    We have studied the influence of different SiC powder size distributions and the sublimation behavior during physical vapor transport growth of SiC in a 75 mm and 100 mm crystal processing configuration. The evolution of the source material as well as of the crystal growth interface was carried out using in situ 3D X-ray computed tomography (75 mm crystals) and in situ 2D X-ray visualization (100 mm crystals). Beside the SiC powder size distribution, the source materials differed in the maximum packaging density and thermal properties. In this latter case of the highest packaging density, the in situ X-ray studies revealed an improved growth interface stability that enabled a much longer crystal growth process. During process time, the sublimation-recrystallization behavior showed a much smoother morphology change and slower materials consumption, as well as a much more stable shape of the growth interface than in the cases of the less dense SiC source. By adapting the size distribution of the SiC source material we achieved to significantly enhance stable growth conditions
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