73 research outputs found

    Mycotoxin occurrence in maize silage : a neglected risk for bovine gut health?

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    Forages are important components of dairy cattle rations but might harbor a plethora of mycotoxins. Ruminants are considered to be less susceptible to the adverse health effects of mycotoxins, mainly because the ruminal microflora degrades certain mycotoxins. Yet, impairment of the ruminal degradation capacity or high ruminal stability of toxins can entail that the intestinal epithelium is exposed to significant mycotoxin amounts. The aims of our study were to assess (i) the mycotoxin occurrence in maize silage and (ii) the cytotoxicity of relevant mycotoxins on bovine intestinal cells. In total, 158 maize silage samples were collected from European dairy cattle farms. LC-MS/MS-based analysis of 61 mycotoxins revealed the presence of emerging mycotoxins (e.g., emodin, culmorin, enniatin B1, enniatin B, and beauvericin) in more than 70% of samples. Among the regulated mycotoxins, deoxynivalenol and zearalenone were most frequently detected (67.7%). Overall, 87% of maize silages contained more than five mycotoxins. Using an in vitro model with calf small intestinal epithelial cells B, the cytotoxicity of deoxynivalenol, nivalenol, fumonisin B1 and enniatin B was evaluated (0-200 mu M). Absolute IC50 values varied in dependence of employed assay and were 1.2-3.6 mu M, 0.8-1.0 mu M, 8.6-18.3 mu M, and 4.0-6.7 mu M for deoxynivalenol, nivalenol, fumonisin B1, and enniatin B, respectively. Results highlight the potential relevance of mycotoxins for bovine gut health, a previously neglected target in ruminants

    Entwicklung kompakter, gepulster Elektro-Dipolmagnete für die laserbasierte Protonentherapie

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    Hintergrund Die strahlentherapeutische Behandlung von Krebserkrankungen erfolgt zurzeit hauptsächlich durch eine Bestrahlung mit hochenergetischen Photonen und Elektronen aus kompakten Therapie-Linearbeschleunigern. Seltener werden auch Protonenstrahlen eingesetzt. Diese besitzen gegenüber Photonen und Elektronen vorteilhaftere physikalische und strahlenbiologische Eigenschaften, die besonders bei der Bestrahlung von tiefliegenden Tumoren in der Nähe von lebenswichtigen, strahlenempfindlichen Organen von Bedeutung sind. Die Behandlung mit Protonen erfordert jedoch sehr große und teure Bestrahlungsanlagen, weshalb es weltweit bisher nur ca. 50 solcher Anlagen an großen Zentren gibt. In den letzten Jahren wurde das völlig neuartige Prinzip der Teilchenbeschleunigung durch Hochleistungslaser soweit entwickelt, dass eine medizinische Anwendung zur Krebstherapie vorstellbar ist. Die laserbasierte Teilchenbeschleunigung verspricht deutlich kompaktere und kostengünstigere Protonenbeschleuniger, erzeugt jedoch im Unterschied zu herkömmlichen Beschleunigern sehr kurze (~ps) hochintensive Protonenpulse mit großer Strahldivergenz und breitem Energiespektrum. Im Rahmen des Verbundprojektes onCOOPtics wird die klinische Anwendbarkeit derartiger laserbeschleunigter Protonenstrahlen untersucht, was nicht nur die Entwicklung des notwendigen Laser-Teilchen-Beschleunigers, sondern auch die Entwicklung eines geeigneten Strahlführungssystems beinhaltet

    Entwicklung kompakter, gepulster Elektro-Dipolmagnete für die laserbasierte Protonentherapie

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    Hintergrund Die strahlentherapeutische Behandlung von Krebserkrankungen erfolgt zurzeit hauptsächlich durch eine Bestrahlung mit hochenergetischen Photonen und Elektronen aus kompakten Therapie-Linearbeschleunigern. Seltener werden auch Protonenstrahlen eingesetzt. Diese besitzen gegenüber Photonen und Elektronen vorteilhaftere physikalische und strahlenbiologische Eigenschaften, die besonders bei der Bestrahlung von tiefliegenden Tumoren in der Nähe von lebenswichtigen, strahlenempfindlichen Organen von Bedeutung sind. Die Behandlung mit Protonen erfordert jedoch sehr große und teure Bestrahlungsanlagen, weshalb es weltweit bisher nur ca. 50 solcher Anlagen an großen Zentren gibt. In den letzten Jahren wurde das völlig neuartige Prinzip der Teilchenbeschleunigung durch Hochleistungslaser soweit entwickelt, dass eine medizinische Anwendung zur Krebstherapie vorstellbar ist. Die laserbasierte Teilchenbeschleunigung verspricht deutlich kompaktere und kostengünstigere Protonenbeschleuniger, erzeugt jedoch im Unterschied zu herkömmlichen Beschleunigern sehr kurze (~ps) hochintensive Protonenpulse mit großer Strahldivergenz und breitem Energiespektrum. Im Rahmen des Verbundprojektes onCOOPtics wird die klinische Anwendbarkeit derartiger laserbeschleunigter Protonenstrahlen untersucht, was nicht nur die Entwicklung des notwendigen Laser-Teilchen-Beschleunigers, sondern auch die Entwicklung eines geeigneten Strahlführungssystems beinhaltet

    “A very orderly retreat”: Democratic transition in East Germany, 1989-90

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    East Germany's 1989-90 democratisation is among the best known of East European transitions, but does not lend itself to comparative analysis, due to the singular way in which political reform and democratic consolidation were subsumed by Germany's unification process. Yet aspects of East Germany's democratisation have proved amenable to comparative approaches. This article reviews the comparative literature that refers to East Germany, and finds a schism between those who designate East Germany's transition “regime collapse” and others who contend that it exemplifies “transition through extrication”. It inquires into the merits of each position and finds in favour of the latter. Drawing on primary and secondary literature, as well as archival and interview sources, it portrays a communist elite that was, to a large extent, prepared to adapt to changing circumstances and capable of learning from “reference states” such as Poland. Although East Germany was the Soviet state in which the positions of existing elites were most threatened by democratic transition, here too a surprising number succeeded in maintaining their position while filing across the bridge to market society. A concluding section outlines the alchemy through which their bureaucratic power was transmuted into property and influence in the “new Germany”

    Effectiveness of Lumbar Cerebrospinal Fluid Drain Among Patients With Aneurysmal Subarachnoid Hemorrhage: A Randomized Clinical Trial.

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    IMPORTANCE After aneurysmal subarachnoid hemorrhage, the use of lumbar drains has been suggested to decrease the incidence of delayed cerebral ischemia and improve long-term outcome. OBJECTIVE To determine the effectiveness of early lumbar cerebrospinal fluid drainage added to standard of care in patients after aneurysmal subarachnoid hemorrhage. DESIGN, SETTING, AND PARTICIPANTS The EARLYDRAIN trial was a pragmatic, multicenter, parallel-group, open-label randomized clinical trial with blinded end point evaluation conducted at 19 centers in Germany, Switzerland, and Canada. The first patient entered January 31, 2011, and the last on January 24, 2016, after 307 randomizations. Follow-up was completed July 2016. Query and retrieval of data on missing items in the case report forms was completed in September 2020. A total of 20 randomizations were invalid, the main reason being lack of informed consent. No participants meeting all inclusion and exclusion criteria were excluded from the intention-to-treat analysis. Exclusion of patients was only performed in per-protocol sensitivity analysis. A total of 287 adult patients with acute aneurysmal subarachnoid hemorrhage of all clinical grades were analyzable. Aneurysm treatment with clipping or coiling was performed within 48 hours. INTERVENTION A total of 144 patients were randomized to receive an additional lumbar drain after aneurysm treatment and 143 patients to standard of care only. Early lumbar drainage with 5 mL per hour was started within 72 hours of the subarachnoid hemorrhage. MAIN OUTCOMES AND MEASURES Primary outcome was the rate of unfavorable outcome, defined as modified Rankin Scale score of 3 to 6 (range, 0 to 6), obtained by masked assessors 6 months after hemorrhage. RESULTS Of 287 included patients, 197 (68.6%) were female, and the median (IQR) age was 55 (48-63) years. Lumbar drainage started at a median (IQR) of day 2 (1-2) after aneurysmal subarachnoid hemorrhage. At 6 months, 47 patients (32.6%) in the lumbar drain group and 64 patients (44.8%) in the standard of care group had an unfavorable neurological outcome (risk ratio, 0.73; 95% CI, 0.52 to 0.98; absolute risk difference, -0.12; 95% CI, -0.23 to -0.01; P = .04). Patients treated with a lumbar drain had fewer secondary infarctions at discharge (41 patients [28.5%] vs 57 patients [39.9%]; risk ratio, 0.71; 95% CI, 0.49 to 0.99; absolute risk difference, -0.11; 95% CI, -0.22 to 0; P = .04). CONCLUSION AND RELEVANCE In this trial, prophylactic lumbar drainage after aneurysmal subarachnoid hemorrhage lessened the burden of secondary infarction and decreased the rate of unfavorable outcome at 6 months. These findings support the use of lumbar drains after aneurysmal subarachnoid hemorrhage. TRIAL REGISTRATION ClinicalTrials.gov Identifier: NCT01258257

    Identification of the remains of King Richard III

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    In 2012, a skeleton was excavated at the presumed site of the Grey Friars friary in Leicester, the last-known resting place of King Richard III. Archaeological, osteological and radiocarbon dating data were consistent with th

    Impact of coloured filter media and colour vision deficiencies on colour discrimination

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    Hintergrund und Ziel Filtermedien beeinflussen durch ihr individuelles optisches Fenster das ins Auge eintretende elektromagnetische Spektrum. Besitzen die Filter absorbierende Eigenschaften im sichtbaren Spektralbereich so beeinflussen sie den wahrgenommenen Farbeindruck und können das Unterscheidungsvermögen von Farben verändern. Neben diesen physikalisch-technisch bedingten Veränderungen der Farbwahrnehmung existieren noch pathophysiologische Farbwahrnehmungsstörungen, welche zu unterschiedlich starken Einschränkungen in der Rot-Grün bzw. Blau-Gelb Farbunterscheidung führen. Ziel der vorliegenden Arbeit war es die Auswirkungen verschiedener Filtermedien auf das Farbunterscheidungsvermögen genau zu quantifizieren und daraus Schlussfolgerungen für die praxisrelevante Objektunterscheidung in Medizin und Technik zu ziehen. Des Weiteren wurde untersucht wie stark die Auswirkungen von Farbsinnstörungen auf das Unterscheidungsvermögen von Farben sind wenn die durch Farbsinnstörung bedingte veränderte Hellempfindlichkeit nicht ausgeglichen wird. Methode Ein im Vorfeld dafür entwickeltes Messsystem ermöglichte durch bestimmen der Unterschiedsschwelle zwischen zwei Farben das Farbunterscheidungsvermögen objektiv zu erfassen. Durch Erhebung dieser Schwellen in 6 Farbrichtungen um den Referenzfarbwert gelb (x=0,4476/y=0,4074) konnte ein ellipsenförmiger Farbraum definiert werden innerhalb welchem keine Farbunterscheidung zu dieser Referenzfarbe möglich ist. Die Untersuchung zum Farbunterscheidungsvermögen erfolgte an farbnormsichtigen Probanden mit verschiedenen Filtern und ohne Filtermedium (Referenz) und an Probanden mit unterschiedlich stark ausgeprägten Protan- und Deutan-Farbsinnstörungen. Als Filter kamen ein Laserschutzkantenfilter (τ0,5 = 566 nm), der Laserschutzkantenfilter in zwei Kombination mit Interferenzfiltern mit eine Absorption sichtbarer Strahlung größer (λ=586 nm bzw. 605 nm), ein Laserschutzfilter mit einem optischen Fenster im Bereich von (λ=380−640 nm) und zwei transparentfarbige Kontaktlinsen mit absorbierenden Eigenschaften im kürzerwelligen sichtbaren Spektralbereich (τ0,5=492 nm bzw. =538 nm) zum Einsatz. Die statistsiche Analyse des Einflusses der Filter erfolgte jeweils in Form einer verbundenen Stichprobe. Ergebnisse Der Referenzfarbwert gelb wird unter Einfluss aller Filter deutlich verändert und erfährt bis auf den Filter grün einen starken Zuwachs der Sättigung. Für das Farbunterscheidungsvermögen zeigt sich ein vielschichtiges Bild. So können mit dem Laserschutzkantenfilter und den Kombinationen mit den beiden Interferenzfiltern nur noch Spektralfarben mit einer dominanten Wellenlänge größer λ=547 nm wahrgenommen und entlang des langwelligen Spektralfarbenzuges differenziert werden. Alle weiten Farben werden nicht mehr erkannt oder können von den Spektralfarben größer λ=547 nm nicht unter-schieden werden. Entlang des langwelligen Abschnittes des Spektralfarbenzuges zeigt das Farbunterscheidungsvermögen mit den drei Filtern keinen Unterschied gegenüber dem ohne Filtermedium. Der grüne Laserschutzfilter führt gegenüber den Referenzwerten zu einer Verbesserung des Farbunterscheidungsvermögens besonders in Richtung roter und magentaner Farben und in Richtung höhergesättigter gelb-grüner Farbwerte. Geringfügige Verschlechterungen konnten für die Farbrichtung gelb-orange und in Richtung geringer gesättigter gelb-grüner Werte festgestellt werden. Beide Kontaktlinsen bewirken gegenüber den Referenzwerten eine Verbesserung des Farbunterscheidungsvermögens mit unterschiedlich starker Ausprägung in die einzelnen Farbrichtungen. Das Unterscheidungsvermögen der farbfehlsichtigen Probanden zeigt sowohl für Protan- als auch für Deutanstörungen gegenüber Farbnormalsichtigen deutlich erhörte Schwellenwerte in Richtung der charakteristischen Farbverwechslungsachsen. Die Ausprägung dieser Einschränkungen besitzt eine Abhängigkeit vom Grad der Anomalie. Mit zunehmender Einstellbreite am Anomaloskop nimmt das Unterscheidungsvermögen zuerst ab, erreicht bei mittelgradigen Anomalien seinen schlechtesten Wert und steigt für halbextreme und extreme Anomalien und Anopien wieder an. Somit zeigen sich für Anopien ähnlich große Unterscheidungsschwellen wie für einfache Anomalien. Schlussfolgerung Das Farbunterscheidungsvermögen wird entscheidend von der spektralen Breite des Transmissionspektrums des Filters bestimmt. Je schmalbandiger das transmittierte Lichtspektrum desto stärker sind die Einflüsse auf das Unterscheidungsvermögen. Wird das erregende Spektrum eines Rezeptors durch den Filter vollstänig absorbiert, so sind nur noch wenige Farben entlang des Spektralfarbenzuges differenzierbar. Die Einschränkungen der Farbsinnstörung auf das Farbunterscheidungsvermögen werden durch die farbfehlsichtigkeitsbedingte Veränderung der Hellempfindung teilweise kompensiert. Diese führt dazu, dass die Auswirkungen auf die praktische farbbasierende Objektunterscheidung bei Dichromasie weniger stark ins Gewicht fallen als bei mittelgradiger anomaler trichromatischer Farbwahrnehmung.Background Tinted filter media affect the spectra of the light entering the human eye by their indivisual optical transmission properties. Such filters, like laser protection filters (LPF), normally have absorbing properties and therefore affect the human color perception by changing the ability to distinguish between nearby colors. In addition to inducing a colour shift based on the transmission properties of the filter, the observer also perceives a change in colour discrimination in the red - green and/or blue - yellow colour range while wearing these filter media, like those encountered in the pathophysiological cases of color perception deficiencies. The work described herein was aimed at describing the impact of differently coloured filters on human colour discrimination and derrives conclusions for practically relevant object discrimination tasks in medicine and technology. Additionally, the impact of colour defences on the ability to discriminate colours under constant illumination condition of normal observers has been analyzed. Methods An objective measurement method for detecting the effects of coloured filter media on colour perception while excluding the effects of luminance differences was developed. The minimum distinguishable colour difference around a yellow-green reference colour (CI E x = 0,466/CI E y = 0,453) along six colour directions was evaluated, and based on these thresholds an elliptic colour space had beed defined, where no discrimination to the reference colour was possible. Using this method, the colour discrimination ability of normal observers with and without different filters and of colour deficient subjects with different potanomalous and deuteranomalous characteristic was examined and discussed. As an application example, the the impact of different filter media was experi- mentally evaluated. One type of laser protection filter (for red lasers) absorbs irradiation below τ0,5 = 566 nm in combination with two interference filters (blocking irradiation over λ = 586 nm and 605 nm). Another type of LPF, meant for been used with green lasers only transmits light in the range of between λ = 380 nm - 640 nm. Additionally, two kinds of tinted contact lenses intended to be worn at sports activities and advertised as having contrast enhancing properties were examined. These lenses have absorptioncharacteristics in the shorter wavelength range of the visible spectra(below τ0,5 = 492 nm and 538 nm respectively). The statistical analysis of the impact of the filters on the human colour perception was acquired on the evaluation of the gathered data samples. Results The examined filters absorb parts of the yellow reference spectra and induce, with the exception of the green filter, colour shifts in a more saturated part of the tri-stimulus space. The results vary depending on the properties of the filter. For example, colour perception with the red laser eye protection filter (with or without combination of the interference filters) is only possible along the spectrum locus over a dominant wavelength of λ = 547 nm. All other colour contrasts are not distinguishable under this filter conditions. However, the ability to discriminate colours in this long wavelength range undergoes no difference compared to unfiltered vision. On the other hand, under the conditions of the green LPF, the ability to discriminate colours showed an significant increase with respect to changes in the red/magenta and yellow/greenish colour directions. Conversely, decreased colour discrimination ability has been noticed with respect to changes in yellow/orange and yellow/green direction under these conditions. Both examined contact lenses could actually be shown to cause the advertised enhancement in the ability to discriminate colours in contrast to a reference colour, albeit in different directions of the chromaticity diagram. Colour deficient participants (protanomalous and deuteranomalous probands) showed an increased colour discrimination threshold along the appropriate confusion lines. This effect depends heavily on the degree of the anormaly. Starting with low bandwidth settings of the anormaloscope, corresponding to low degrees of color deficiency, the results decrease at first with rising degrees, show their worst value at medium-graded anormalies and rise again for semi- to heavy anormalies and anopies. Therefore, anopies show similar thresholds as simple anormalies. Conclusions The ability to discriminate between adjacent colors is highly dependant of the spectral composition of the transmission properties of the filter. Having only narrow-banded transmission spectra, the effect on discrimination is increased. If the excitation of one cone is blocked completely due to the transmission properties of a filter, the ability to discrimina- te colours is restricted to only few colours of the whole spectrum. The impact of congenital colour deficiencies on the colour discrimination ability is partly compensated by the altered luminance perception of such deficient people. Following our results, the impact of real world object discrimination based on colour discrimination for dichromates is less restrictive as for people with trichromatic colour anomalies in the middle range of severity
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