32 research outputs found

    Ă–konomisierung und Standardisierung zum Vorteil der Pflege?

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    Das schweizerische Gesundheitswesen ist im Wandel. Nebst der medizinischen, technischen, aber auch professionellen Entwicklung wird immer häufiger ein rentables und ökonomisches Gesundheitssystem von unterschiedlichen Akteuren gefordert. Die Pflegenden müssen sich mit diesen gesundheitspolitischen und ökonomischen Themen befassen

    Hospital Structure, Stress and Conduct Regarding Patients in the Hospital (Patients Survey)

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    Judgement on hospital and hospital personnel. Feelings of dependence, fear and helplessness from the view of patients. Topics: desire for exact medical information about the illness; desire for quiet and to be alone; judgement on the personnel and doctors (semantic differentials); manner and extent of communication between doctor, personnel and patient, informing, sanctioning, activating as well as personal (scales); fear of hospital personnel (scale); perception of authoritarian conduct by personnel regarding patients; general assessment of the work climate on the ward and satisfaction with hospital; duration of stay in hospital; friends and relatives in hospital; patient status; reason for going to the hospital; religiousness. Demography: age (classified); sex; marital status; religious denomination; school education; occupational position.Beurteilung von Krankenhaus und Krankenhauspersonal. Gefühle von Abhängigkeit, Angst und Ausgeliefertsein aus der Sicht von Patienten. Themen: Wunsch nach genauer medizinischer Information über die Krankheit; Wunsch nach Ruhe und Alleinsein; Beurteilung des Pflegepersonals und der Ärzte (semantische Differentiale); Art und Umfang der informierenden, sanktionierenden, aktivierende sowie persönlichen Kommunikation zwischen Arzt, Pflegepersonal und Patient (Skalen); Furcht vor dem Krankenhauspersonal (Skala); Wahrnehmung von autoritärem Verhalten des Personals den Patienten gegenüber; allgemeine Einschätzung des Arbeitsklimas auf der Station und Zufriedenheit mit dem Krankenhaus; Verweildauer im Krankenhaus; Bekannte und Verwandte im Krankenhaus; Patientenstatus; Grund für die Einlieferung ins Krankenhaus; Religiosität. Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Familienstand; Konfession; Schulbildung; berufliche Position

    Hospital Structure, Stress and Conduct Regarding Patients in the Hospital (Aggregate Data about the Wards)

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    Aggregate data from ZA Study Nos. 1022 and 1023 on stress conduct of hospital employees. Topics: at the level of the 12 wards averages constructed from the individual scales were summarized into an independent data set. The ward averages primarily refer to stress data determined in ZA Study No. 1023. Further encoded was: average age of personnel and patients on the wards; averages of judgement on personnel and doctors by patients.Aggregierte Daten aus den ZA-Studien-Nrn. 1022 und 1023 zum Streßverhalten der Krankenhausbediensteten. Themen: Auf der Ebene der 12 Stationen wurden die aus den einzelnen Skalen gebildeten Mittelwerte zu einem selbständigen Datensatz zusammengefaßt. Die Stationsmittelwerte beziehen sich vornehmlich auf die in der ZA-Studien-Nr. 1023 ermittelten Streßdaten. Weiterhin wurden verkodet: Durchschnittsalter des Personals wie auch der Patienten auf den Stationen; Durchschnittswerte der Beurteilung von Pflegepersonal und Ärzten durch den Patienten

    Hospital Structure, Stress and Conduct Regarding Patients in the Hospital (Personnel Survey)

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    The job situation, the relationship of personnel to patients and to colleagues from the view of hospital employees. Topics: sanctioning and personal communication of personnel among one other; innovative communication, work-related and patient-related communication; idealization of care of the sick; influence on one´s own work; judgement on stress burden at work; work satisfaction; relationship with patients; cooperation difficulties and judgement on cooperation on the wards; relationship with superiors; frustrating situations and trouble in the hospital; assumptions about the satisfaction of patients on the ward; authoritarianism; contacts after work; attitude to leisure time. Scales formed ad hoc were primarily used in the survey. Demography: age (classified); sex; marital status; religious denomination; school education; occupational training.Die Arbeitssituation, das Verhältnis des Pflegepersonals zu den Patienten und zu den Kollegen aus der Sicht von Krankenhausbediensteten. Themen: Sanktionierende und persönliche Kommunikation des Personals untereinander; innovative Kommunikation, arbeitsbezogen und patientenbezogene Kommunikation; Idealisierung der Krankenpflege; Einfluß auf die eigene Arbeit; Beurteilung der Streßbelastung am Arbeitsplatz; Arbeitszufriedenheit; Verhältnis zu den Patienten; Kooperationsschwierigkeiten und Beurteilung der Zusammenarbeit auf den Stationen; Verhältnis zu den Vorgesetzten; frustrierende Situationen und Ärger im Krankenhaus; Vermutungen über die Zufriedenheit der Patienten auf der Station; Autoritarismus; Kontakte außer Dienst; Einstellung zur Freizeit. Bei der Befragung wurden hauptsächlich ad hoc gebildete Skalen verwendet. Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Familienstand; Konfession; Schulbildung; Berufsausbildung

    Development and evaluation of the content validity, practicability and feasibility of the Innovative dementia-oriented Assessment system for challenging behaviour in residents with dementia

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    Abstract Background One of the most difficult issues for care staff is the manifestation of challenging behaviour among residents with dementia. The first step in managing this type of behaviour is analysing its triggers. A structured assessment instrument can facilitate this process and may improve carers’ management of the situation. This paper describes the development of an instrument designed for this purpose and an evaluation of its content validity and its feasibility and practicability in nursing homes. Methods The development process and evaluation of the content validity were based on Lynn’s methodology (1998). A literature review (steps 1 + 2) provided the theoretical framework for the instrument and for item formation. Ten experts (step 3) evaluated the first version of the instrument (the Innovative dementia-oriented Assessment (IdA®)) regarding its relevance, clarity, meaningfulness and completeness; content validity indices at the scale-level (S-CVI) and item-level (I-CVI) were calculated. Health care workers (step 4) evaluated the second version in a workshop. Finally, the instrument was introduced to 17 units in 11 nursing homes in a field study (step 5), and 60 care staff members assessed its practicability and feasibility. Results The IdA® used the need-driven dementia-compromised behaviour (NDB) model as a theoretical framework. The literature review and expert-based panel supported the content validity of the IdA®. At the item level, 77% of the ratings had a CVI greater than or equal to 0.78. The majority of the question-ratings (84%, n = 154) and answer-ratings (69%, n = 122) showed valid results, with none below 0.50. The health care workers confirmed the understandability, completeness and plausibility of the IdA®. Steps 3 and 4 led to further item clarification. The carers in the study considered the instrument helpful for reflecting challenging behaviour and beneficial for the care of residents with dementia. Negative ratings referred to the time required and the lack of effect on residents´ behaviour. Conclusions There was strong evidence supporting the content validity of the IdA®. Despite the substantial length and time requirement, the instrument was considered helpful for analysing challenging behaviour. Thus, further research on the psychometric qualities, implementation aspects and effectiveness of the IdA® in understanding challenging behaviour is needed
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