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Die Rolle des Transkriptionsfaktors Zeb2/Sip1 in der Regulation von hÀmatopoetischen Stammzellen
In dieser Arbeit wurde der Einfluss des Transkriptionsfaktors Zeb2 auf die Regulation adulter hĂ€matopoetischer Stammzellen untersucht. Zu diesem Zwecke wurde ein konditionales, induzierbares Maus-Knockout-Modell unter Kontrolle des Mx1-Promotors verwendet. Die Untersuchungsergebnisse zeigen, dass der Verlust von Zeb2 massive Auswirkungen auf die adulte murine HĂ€matopoese hat. Der Verlust von Zeb2 wirkt sich auf alle Stufen der hĂ€matopoetischen Entwicklung aus, angefangen von den Stammzellen und Progenitoren im Knochenmark bis hin zu den reifen Zellen des Blutes. In Abwesenheit von Zeb2 ist eine normale Differenzierung und Ausreifung hĂ€matopoetischer Zellen deutlich gestört. Im Knochenmark zeigen sich eine Vermehrung von hĂ€matopoetischen Stammzellen und eine Verschiebung der Anteile von Progenitoren im Vergleich zu den Kontrolltieren. AuĂerdem weisen Zeb2-defiziente MĂ€use viele Eigenschaften einer myeloproliferativen Erkrankung auf. Transplantationen von Knochenmarkzellen zeigten, dass der PhĂ€notyp intrinsisch ĂŒber die Zeb2-defizinte hĂ€matopoetische Stammzelle und nicht sekundĂ€r durch das umgebende Mikromilieu des Knochenmarks vermittelt wird. Auf der molekularen Ebene scheinen multiple ZielmolekĂŒle von der Expression von Zeb2 abhĂ€ngig zu sein. Eine stĂ€rkere Aktivierung des Wnt-Signalweges scheint zumindest fĂŒr einige Aspekte des PhĂ€notyps verantwortlich zu sein. Auch gibt es Anzeichen fĂŒr eine Dysregulation des epigenetischen Silencing wĂ€hrend der Differenzierung
Tea and coffee consumption in relation to vitamin D and calcium levels in Saudi adolescents
Background
Coffee and tea consumption was hypothesized to interact with variants of vitamin D-receptor polymorphisms, but limited evidence exists. Here we determine for the first time whether increased coffee and tea consumption affects circulating levels of 25-hydroxyvitamin D in a cohort of Saudi adolescents.
Methods
A total of 330 randomly selected Saudi adolescents were included. Anthropometrics were recorded and fasting blood samples were analyzed for routine analysis of fasting glucose, lipid levels, calcium, albumin and phosphorous. Frequency of coffee and tea intake was noted. 25-hydroxyvitamin D levels were measured using enzyme-linked immunosorbent assays.
Results
Improved lipid profiles were observed in both boys and girls, as demonstrated by increased levels of HDL-cholesterol, even after controlling for age and BMI, among those consuming 9â12 cups of coffee/week. Vitamin D levels were significantly highest among those consuming 9â12 cups of tea/week in all subjects (p-value 0.009) independent of age, gender, BMI, physical activity and sun exposure.
Conclusion
This study suggests a link between tea consumption and vitamin D levels in a cohort of Saudi adolescents, independent of age, BMI, gender, physical activity and sun exposure. These findings should be confirmed prospectively
An Examination of the Association of Selected Toxic Metals with Total and Central Obesity Indices: NHANES 99-02
It is conceivable that toxic metals contribute to obesity by influencing various aspects of metabolism, such as by substituting for essential micronutrients and vital metals, or by inducing oxidative stress. Deficiency of the essential metal zinc decreases adiposity in humans and rodent models, whereas deficiencies of chromium, copper, iron, and magnesium increases adiposity. This study utilized the NHANES 99-02 data to explore the association between waist circumference and body mass index with the body burdens of selected toxic metals (barium, cadmium, cobalt, cesium, molybdenum, lead, antimony, thallium, and tungsten). Some of the associations were significant direct relationships (barium and thallium), and some of the associations were significant inverse relationships (cadmium, cobalt, cesium, and lead). Molybdenum, antimony, and tungsten had mostly insignificant associations with waist circumference and body mass index. This is novel result for most of the toxic metals studied, and a surprising result for lead because high stored lead levels have been shown to correlate with higher rates of diabetes, and obesity may be a key risk factor for developing diabetes. These associations suggest the possibility that environmental exposure to metals may contribute to variations in human weight gain/loss. Future research, such as prospective studies rather than the cross-sectional studies presented here, is warranted to confirm these findings
Validity of claims made in weight management research: a narrative review of dietetic articles
<p>Abstract</p> <p>Background</p> <p>The best available evidence demonstrates that conventional weight management has a high long-term failure rate. The ethical implications of continued reliance on an energy deficit approach to weight management are under-explored.</p> <p>Methods</p> <p>A narrative literature review of journal articles in <it>The Journal of Human Nutrition and Dietetics </it>from 2004 to 2008.</p> <p>Results</p> <p>Although the energy deficit approach to weight management has a high long-term failure rate it continues to dominate research in the field. In the current research agenda, controversies and complexities in the evidence base are inadequately discussed, and claims about the likely success of weight management misrepresent available evidence.</p> <p>Conclusions</p> <p>Dietetic literature on weight management fails to meet the standards of evidence based medicine. Research in the field is characterised by speculative claims that fail to accurately represent the available data. There is a corresponding lack of debate on the ethical implications of continuing to promote ineffective treatment regimes and little research into alternative non-weight centred approaches. An alternative health at every size approach is recommended.</p
A model of organisational creativity : learning from two creative giants
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The patellofemoral pain syndrome following knee arthroplasty â the options to interfere by retropatellar denervation
Die Implantation von Knietotalendoprothesen ist heutzutage ein Routineeingriff. Eine möglichst grosse und vor allem langanhaltende Verbesserung der LebensqualitĂ€t wird durch dieses Verfahren erreicht. Jedoch hat dieses Operationsverfahren wie jedes andere Verfahren in der operativen Medizin auch eine gewisse Anzahl von Komplikationsmöglichkeiten und das Risiko postoperativer Beschwerden. Eines dieser Risiken nach Implantation einer Knietotalendoprothese stellt das patellofemorale Schmerzsyndrom dar, welches in der Literatur mit 10-30% der FĂ€lle angegeben wird [Fengler, 2000]. Ein mögliches Verfahren zur PrĂ€vention aber auch zur Behandlung eines bereits aufgetretenen patellofemoralen Schmerzsyndromes ist die zirkulĂ€re Denervation der Kniescheibe. Dieses Verfahren wurde eben zum Zweck der Prophylaxe des patellofemoralen Schmerzsyndromes an der OrthopĂ€dischen UniversitĂ€tsklinik TĂŒbingen im Rahmen der Implantation einer Knietotalendoprothese routinemĂ€ssig durchgefĂŒhrt. Ziel unserer Studie war es zu untersuchen, welche Möglichkeiten der Beeinflusung mit diesem Verfahren beim patellofemoralen Schmerzsyndrom bestehen und welchen Einfluss es mittelfristig bei der Implantation von Knietotalendoprothesen hat.
Zur KlÀrung dieser Frage haben wir 80 Patienten durchschnittlich 2,2 Jahre nach KTP-Implantation untersucht und mit einer kniegesunden Kontrollgruppe verglichen. Hierbei wurden die Patienten zur Erhebung des HSS-Scores klinisch und mit Hilfe eines isokinetischen Dynamometers (Cybex) untersucht. Bei 40 Patienten wurde die Patella im Rahmen der PrimÀrimplantation zirkulÀr denerviert und bei 40 Patienten fand keine Denervation statt.
Es zeigte sich zwischen den Gruppen mit und ohne Denervation beim HSS-Score kein Unterschied (MW 77,9±11,1 Punkte bzw.77,8±11,0 Punkte). Die Kontrollgruppe erreichte mit 82,5±7,26 Punkten ein besseres Ergebnis (p=0,615). Bei niedriger Winkelgeschwindigkeit (60°/s) erzeugten die Patienten mit Denervation durchschnittlich sowohl bei Extension (60,2±32,2Nm zu 55,8±25,2Nm) als auch bei Flexion im Kniegelenk (52,4±28,3Nm gegenĂŒber 46,1±22,3Nm) leicht höhere Drehmomentwerte als die Patienten ohne Denervierung. Bei hoher Winkelgeschwindigkeit (180°/s) waren die gemessenen Drehmomentwerte der beiden Gruppen nahezu identisch (Extension 32,4±22,2Nm zu 31,5±17,1Nm, Flexion 28,7±16,8Nm zu 28,7±18,9Nm). Die Kontrollgruppe erzielte erwartungsgemĂ€ss bei allen gemessenen Winkelgeschwindigkeiten die höchsten Kraftwerte (60°/s Extension 79,6±42,5Nm, Flexion 67,4±29,5Nm, 180°/s Extension 43,8±28,0Nm, Flexion 38,3±23,1Nm, statistisch signifikant). Die Werte unserer Messungen ergaben insgesamt die von uns erwartete hyperbolische Kurve.
Gleichzeitig wurde die bei der Extension und Flexion des Kniegelenkes durchschnittlich erzielte Arbeit und Leistung gemessen und aufgezeichnet. Die Kontrollgruppe erzielte auch hierbei bei allen durchgefĂŒhrten Messungen das beste Ergebnis. Die Patienten mit denervierter Patella hatten vor allem bei mittleren Geschwindigkeiten (120°/s) noch deutlich bessere Ergebnisse als die nicht Denervierten.
Da eine Denervation der patella im Rahmen einer Operation aber auch eventuell physiologisch wichtige Strukturen, zum Beispiel zu- und abfĂŒhrende BlutgefĂ€sse, beeintrĂ€chtigen könnte wurden Röntgenaufnahmen des Kniegelenkes mit implantierter Knietotalendoprothese direkt portoperativ und 6 Monate nach OP miteinander verglichen. Erfreulicherweise konnte keine Patellenekrose beobachtet werden. Die Befunde bezĂŒglich der Patellalage und Patellastand waren in unserem Patientenkollektiv gleich wie in der hierzu gefundenen Literatur. Diskrete Osteolysen wurden in 5 (mit Denervation) bzw. 6 (ohne Denervation) von jeweils 40 FĂ€llen gefunden (12,5 bzw. 15%, p= 0,709).
Mit dem Operationsergebnis zufrieden zeigten sich durchschnittlich 2,2 Jahre post implantationem bei den Patienten mit Denervation 32 und ohne Denervation 34 von insgesamt 40 Patienten (80 bzw. 85%, p= 0,769).
Zusammenfassend lĂ€sst sich sagen, dass die Denervation der Patella keinen Einfluss auf das zu leistende Drehmoment des operierten Beines hat, weder in Extension noch in Flexion und auch bezĂŒglich der geleisteten Arbeit und der erbrachten Leistung kein Unterschied zu Patienten besteht, die keiner Denervierung unterzogen wurden.
Die Denervierung der Kniescheibe scheint keinen Einfluss auf das radiologische Ergebnis der Patella nach Implantation einer KTP zu haben.
Jedoch scheint die Denervation positiven Einfluss auf die Reduzierung von postoperativen Beschwerden im Sinne eines patellofemoralen Schmerzsyndroms zu haben und auch das subjektive ZufriedenheitsgefĂŒhl der Patienten ist mit denervierter Patella höher einzuschĂ€tzen.
Aus diesem Grund empfehlen wir die routinemĂ€ssige DurchfĂŒhrung einer Patelladenervation im Rahmen der Implantation von Knietotalendoprothesen.The implantation of a knee arthroplasty is a routine surgery. It helps to improve the life quality as long and as good as possible. But this surgery has like any other method in the medicine a certain number of intricacies and the risk of postoperative problems. One of this postoperative problems after total knee arthroplasty represents the patellofemoral pain syndrome, which can be found in literature by 10-30% [Fengler, 2000]. An applied technique to prevent but also to treat the patellofemoral pain syndrome is the denervation of the patella. This technique was routinely realized by implanting an tko in the orthopedic department of the university TĂŒbingen. The aim of our study was to find out how this method influences the achievement of implanting a tko.
To clarify this question we determined 80 patients in the average of 2,2 years after implanting an tko and compared them with a healthy control group. We used the HSS-Score and an isokinetic dynamometer (Cybex). With 40 patients the patella was denervated and with 40 there was no denervation.
There was no difference between the groups with or without denervation (average value 77,9±11,1 points / 77,8±11,0 p). The control group achieved a better result (82,5±7,26 p). With a low angular velocity (60°/s) the denervated group achieved by the extension (60,2±32,2nm to 55,8±25,2nm) as well as by the flexion (52,4±28,3 to 46,1±22,3nm) in the average a ligthly better torque. In high angular velocity (180°/s) the detected torque was almost the same (extension 32,4±22,2nm to 31,5±17,1nm, flexion 28,7±16,8nm to 28,7±18,9nm). The control group achieved in all measured angular velocities the highest torque (60°/s extension 79,6±42,5nm, flexion 67,4±29,5nm, 180°/s extension 43,8±28,0nm, flexion 38,3±23,1nm, statistically significant). The results show the expected hyperbolic curve). We also measured the work and the power output by the flexion and the extension. The control group achieved in all measurements the best results. The patients with the denervated patella had especially by 120°/s a better result than the patients without denervation..
Because a denervation of the patella also affects physiological important structures, for example blood vessels or nerves, we compared x-rays of the knee direct postoperatively with x-rays 6 month later. Fortunately there was no necrosis of the patella. The results concerning the status of the patella in our collective were the same as found in literature. Light osteolysis were found in 5 cases (denervated group) to 6 cases (without denervation) in the whole group by 40 cases each (12,5%/15%).
Satisfied with the result of the impantation 2,2 after surgery were 32 patients of 40 in the group with denervation and 34 patients of 40 patients in the group without denervation (80% / 85%).
To summarize we can say, the denervation of the patella has no influence of the torque of the operated leg, either in extension or in flexion. Neither the work nor the power output also don't differ from the control group.
The denervation of the patella seems to have no influence of the radiologic results.
We think that the denervation of the patella reduces the postopeative pain after implanting a tko further more the subjective satisfaction of denervated patients seems to be higher.
Therefore we approve the denervation of the patella by implanting a total knee arthroplasty as a matter of routine
Creation of an autopsy module to detect and carve files from cryptocurrency wallets
Zum Erkennen und Carven von Dateien von KryptowÀhrungs-Wallets wird ein Autopsy-Modul erstellt und evaluiert. Dieses soll bei Electrum, Exodus, Firefly, Wasabi, Monero, Ledger Live, Guarda und den Browser-Erweiterungen Coinbase, Binance und MetaMask auf UntersuchungsdatentrÀgers nach relevanten Dateien suchen, auch wenn diese gelöscht sind oder das Dateisystem defekt ist. Dazu wird das in Autopsy verwendete PhotoRec um Signaturen erweitert
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