104 research outputs found

    Management of laryngopharyngeal reflux with proton pump inhibitors

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    There is a lack of consistent guidelines and consensus for the diagnosis of laryngopharyngeal reflux (LPR). A therapeutic trial with a proton pump inhibitor (PPI) has been suggested to identify patients with LPR. This review focuses on the current difficulties in diagnosing the disease and examines the evidence for the effectiveness of PPI therapy in suspected reflux-related laryngeal symptoms. Additionally, mode of action, safety, and tolerability of PPIs are described. A total of 7 placebo-controlled trials were identified and included in the review. All studies evaluated the effect of a PPI on symptoms and objective laryngoscopic findings in suspected LPR. Data from these trials show that PPI therapy is no more effective than placebo in producing symptom relief in patients suspected of LPR. Symptoms, laryngoscopic findings, or abnormal findings on pH monitoring will not predict response to PPI therapy. High placebo response levels suggest a much more complex and multifactorial pathophysiology of LPR than simple acid reflux. Further studies are needed to characterize subgroups of patients with reflux-associated laryngeal symptoms that might benefit from treatment with PPI. Future studies should use validated patient reported outcome measures with endpoints that represent a predefined clinically meaningful change in symptom scores

    Open up : the mission statement of the Control of Impulsive Action (Ctrl-ImpAct) lab on Open Science

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    The present paper is the mission statement of the Control of Impulsive Action (Ctrl-ImpAct) Lab regarding Open Science. As early-career researchers (ECRs) in the lab, we first state our personal motivation to conduct research based on the principles of Open Science. We then describe how we incorporate four specific Open Science practices (i.e., Open Methodology, Open Data, Open Source, and Open Access) into our scientific workflow. In more detail, we explain how Open Science practices are embedded into the so-called 'co-pilot' system in our lab. The 'co-pilot' researcher is involved in all tasks of the 'pilot' researcher, that is designing a study, double-checking experimental and data analysis scripts, as well as writing the manuscript. The lab has set up this co-pilot system to increase transparency, reduce potential errors that could occur during the entire workflow, and to intensify collaborations between lab members. Finally, we discuss potential solutions for general problems that could arise when practicing Open Science

    Proximity and expectancy modulate response vigor after reward omission

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    Both humans and some non-human animals tend to respond more vigorously after failing to obtain rewards. Such response invigoration becomes more pronounced when individuals have increased expectations of obtaining rewards during reward pursuit (expectancy), and when they perceive the eventual loss to be proximal to reward receipt (proximity). However, it was unclear whether proximity and expectancy may have distinct influences on response vigor. To investigate this question, we developed a computerized ’scratch card’ task, in which participants turned three cards one by one and won points when all three cards matched (AAA). After each game, they pressed keys to confirm the outcome and start a new game. We included three types of losses: AAB, where participants had increased expectancy of winning as the game evolved, and the final outcome was proximal to winning; ABB and ABA, with reduced expectancy, but high proximity to winning; and ABC, with reduced expectancy and low proximity to winning. In three online studies, we consistently observed that participants confirmed losses more quickly than wins. Importantly, detailed analyses of the different types of losses revealed that proximity reduced vigor, whereas expectancy increased it. Together, these findings are in line with general appraisal theories: the adjustments of response vigor may be triggered by the appraised discrepancy between the current state and a reference state (e.g., attaining one’s goal), and serve to close the gap and facilitate goal pursuit. These findings may also have implications for the effect of ‘near miss’ on gambling persistence. Further exploring how reward omission impacts response vigor may help us better understand the goal pursuit process, and how it becomes maladaptive under certain circumstances

    Vernetzte Räume: Vom Bücherregal zur Bibliothek 2.0 - Neue Standorte und Perspektiven

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    DOI: 10.12685/027.7-1-1-13Bibliotheken erfahren im Zeitalter des Internets neue Dimensionen: Sie existieren materiell, digital und virtuell. Allerorts generieren BibliotheksnutzerInnen mittels mobiler Endgeräte ihre ganz eige­nen individuellen Räume und beteiligen sich gleichzeitig am Diskurs und sind somit Teil einer Community. Der vorliegende Beitrag zeigt Standorte und Perspektiven für die Vernetzung bestehender Bibliotheks­räume zu einer zukunftsweisenden Bibliothek 2.0 auf und verweist auf die Bedeutung einer interdisziplinär angelegten Information Literacy. In the internet age, libraries experience new dimensions: they exist in physical, digital and virtual forms. With the help of mobile devices, library users generate their individual working environment. At the same time they are participating in discourses and thus become members of a community. This ar­ticle outlines the current position and future perspectives for linking existing library spaces to a forward-looking library 2.0. Also, it points out the significance of an interdisciplinary information literacy

    Research on Rare Diseases in Germany - Cancer Predisposition Syndrome Registry

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    Background: Cancer predisposition syndromes (CPS) are rare diseases that are associated with an increased risk of cancer due to genetic alterations. At least 8 % of all cases of childhood cancer are attributable to CPS. The CPS registry was launched in 2017 to learn more about CPS and to improve the care to those afflicted by these diseases. Methods: This is an internationally networked registry with associated accompanying studies that investigate cancer risks and spectra, the possibilities of cancer prevention, early detection and therapy. Results: For several of these syndromes, new insights into the cancer risks and cancer types as well as factors modifying cancer risk have been gained. In addition, experimental, psycho-oncological, preclinical and clinical studies were initiated. Conclusions: The CPS registry is an example of how progress can be made within a short period of time to the benefit of individuals with rare diseases through systematic data collection and research

    Publikumsinklusion bei der Süddeutschen Zeitung: Fallstudienbericht aus dem DFG-Projekt "Die (Wieder-)Entdeckung des Publikums"

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    Der Bericht stellt Ergebnisse einer Fallstudie bei Süddeutsche Zeitung (SZ) und süddeutsche.de vor, die im Rahmen eines Forschungsprojekts zur Rolle von Publikumsbeteiligung im professionellen, redaktionell organisierten Journalismus in Deutschland durchgeführt wurde. Auf Grundlage eines theoretisch-analytischen Modells, das Partizipation als Zusammenspiel von Inklusionsleistungen und Inklusionserwartungen auf Seiten des Journalismus und des Publikums versteht, werden Befunde aus qualitativen Interviews mit Redaktionsmitgliedern (n= 10) und Lesern bzw. Nutzern unterschiedlichen Aktivitätsgrads (n= 8) sowie aus standardisierten Befragungen der Journalisten (n= 139) sowie der Nutzer von süddeutsche.de (n= 525) vorgestellt. Auf journalistischer Seite kann so nachgezeichnet werden, wie ein etabliertes und reichweitenstarkes nachrichtenjournalistisches Format im Konvergenzbereich von Print und Online Publikumsbeteiligung organisiert und wie sich im Hinblick hierauf journalistische Einstellungen und Selbstbilder darstellen. Hierbei lassen sich sowohl Anzeichen von Konvergenz als auch Komplementarität beobachten: Einerseits erzeugen die vorrangig online relevanten Formen der Publikumsbeteiligung auch "Ausstrahlungseffekte" in Printredaktion und -produkt. Andererseits folgen beide Angebote unterschiedlichen Ausrichtungen, die sich insbesondere aus nicht deckungsgleichen Publika sowie den jeweiligen Medienspezifka und Produktionsroutinen ergeben bzw. redaktionsseitig mit diesen begründet werden. Sie führen zu unterschiedlichen Zuständigkeiten für und Einstellungen gegenüber Publikumsbeteiligung. Auf Publikumsseite lässt sich außerdem rekonstruieren, in welchem Umfang partizipative Angebote wahrgenommen werden, wie sich das Publikumsbild der Nutzer gestaltet, welche Beteiligungsmotive vorherrschen sowie welche Erwartungen an die journalistischen Leistungen der Süddeutschen und an Formen der Publikumsbeteiligung bestehen. Der Abgleich beider Seiten erlaubt es zudem, Aussagen über das Inklusionslevel und die Inklusionsdistanz zu treffen: Das Inklusionslevel ist durch eine "moderate" Schieflage gekennzeichnet, da die von der SZ insbesondere online zugänglich gemachten und mit erheblichem redaktionellen Arbeitsaufwand begleiteten partizipativen Angebote tatsächlich auch von einem vergleichsweise großen Teil des Publikums in Anspruch genommen werden. Allerdings betreffen die meisten Beteiligungsformen eher sogenannte "Low-Involvement-Aktivitäten", die mit niedrigem Aufwand verbunden sind. Die Inklusionsdistanz ist im Großen und Ganzen gering, da weitgehende Übereinstimmung im Hinblick auf die vom Publikum erwarteten und die redaktionsseitig angestrebten journalistischen Aufgaben besteht: Zu den beidseitig als am wichtigsten eingeschätzten Aufgaben gehören insbesondere die klassischen journalistischen Informations- und Vermittlungs- sowie Kritikleistungen. Gleichwohl tendieren die befragten Journalisten dazu, die Erwartungen ihres Publikums an partizipative Beteiligungsangebote z. T. deutlich zu überschätzen und sie auch sehr viel stärker als ihr Publikum selbst als unverzichtbaren (und strategisch erforderlichen) Bestandteil der Süddeutschen Zeitung und ihrer Online-Angebote zu betrachten

    Forschung zu Seltenen Erkrankungen in Deutschland - Das Krebsprädispositionssyndrom-Register

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    Hintergrund: Krebsprädispositionssyndrome (KPS) sind seltene Erkrankungen, die auf Grund von genetischen Veränderungen mit einem erhöhten Krebsrisiko einhergehen. Mindestens 8 % aller Krebserkrankungen im Kindesalter sind auf ein KPS zurückzuführen [1, 2]. 2017 wurde das KPS-Register eröffnet, um mehr über KPS zu lernen und um die Betreuung Betroffener zu verbessern. Methode: Es handelt sich um ein international vernetztes Register sowie daran angegliederte Begleitstudien, die die Krebsrisiken und -spektren, die Möglichkeiten der Krebsprävention und -früherkennung sowie der -therapie untersuchen. Ergebnisse: Für mehrere KPS wurden neue Erkenntnisse zu Krebsrisiken und Krebsarten sowie zu Faktoren, die das Krebsrisiko modifizieren, erworben. Zudem wurden experimentelle, psychoonkologische sowie präklinische und klinische Studien ins Leben gerufen. Schlussfolgerungen: Das KPS-Register ist ein Beispiel dafür, wie für Menschen mit Seltenen Erkrankungen innerhalb kurzer Zeit durch systematische Datensammlung und Forschung Fortschritte erzielt werden können

    a randomized, open, multicenter phase III trial of lenalidomide/dexamethasone versus lenalidomide/dexamethasone plus subsequent autologous stem cell transplantation and lenalidomide maintenance in patients with relapsed multiple myeloma

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    Background Despite novel therapeutic agents, most multiple myeloma (MM) patients eventually relapse. Two large phase III trials have shown significantly improved response rates (RR) of lenalidomide/dexamethasone compared with placebo/dexamethasone in relapsed MM (RMM) patients. These results have led to the approval of lenalidomide for RMM patients and lenalidomide/dexamethasone has since become a widely accepted second-line treatment. Furthermore, in RMM patients consolidation with high-dose chemotherapy plus autologous stem cell transplantation has been shown to significantly increase progression free survival (PFS) as compared to cyclophosphamide in a phase III trial. The randomized prospective ReLApsE trial is designed to evaluate PFS after lenalidomide/dexamethasone induction, high-dose chemotherapy consolidation plus autologous stem cell transplantation and lenalidomide maintenance compared with the well-established lenalidomide/dexamethasone regimen in RMM patients. Methods/Design ReLApsE is a randomized, open, multicenter phase III trial in a planned study population of 282 RMM patients. All patients receive three lenalidomide/dexamethasone cycles and - in absence of available stem cells from earlier harvesting - undergo peripheral blood stem cell mobilization and harvesting. Subsequently, patients in arm A continue on consecutive lenalidomide/dexamethasone cycles, patients in arm B undergo high dose chemotherapy plus autologous stem cell transplantation followed by lenalidomide maintenance until discontinuation criteria are met. Therapeutic response is evaluated after the 3rd (arm A + B) and the 5th lenalidomide/dexamethasone cycle (arm A) or 2 months after autologous stem cell transplantation (arm B) and every 3 months thereafter (arm A + B). After finishing the study treatment, patients are followed up for survival and subsequent myeloma therapies. The expected trial duration is 6.25 years from first patient in to last patient out. The primary endpoint is PFS, secondary endpoints include overall survival (OS), RR, time to best response and the influence of early versus late salvage high dose chemotherapy plus autologous stem cell transplantation on OS. Discussion This phase III trial is designed to evaluate whether high dose chemotherapy plus autologous stem cell transplantation and lenalidomide maintenance after lenalidomide/dexamethasone induction improves PFS compared with the well-established continued lenalidomide/dexamethasone regimen in RMM patients. Trial registration: ISRCTN16345835 (date of registration 2010-08-24)

    Ice loss from the East Antarctic Ice Sheet during late Pleistocene interglacials

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    Understanding ice sheet behaviour in the geological past is essential for evaluating the role of the cryosphere in the climate system and for projecting rates and magnitudes of sea level rise in future warming scenarios1,2,3,4. Although both geological data5,6,7 and ice sheet models3,8 indicate that marine-based sectors of the East Antarctic Ice Sheet were unstable during Pliocene warm intervals, the ice sheet dynamics during late Pleistocene interglacial intervals are highly uncertain3,9,10. Here we provide evidence from marine sedimentological and geochemical records for ice margin retreat or thinning in the vicinity of the Wilkes Subglacial Basin of East Antarctica during warm late Pleistocene interglacial intervals. The most extreme changes in sediment provenance, recording changes in the locus of glacial erosion, occurred during marine isotope stages 5, 9, and 11, when Antarctic air temperatures11 were at least two degrees Celsius warmer than pre-industrial temperatures for 2,500 years or more. Hence, our study indicates a close link between extended Antarctic warmth and ice loss from the Wilkes Subglacial Basin, providing ice-proximal data to support a contribution to sea level from a reduced East Antarctic Ice Sheet during warm interglacial intervals. While the behaviour of other regions of the East Antarctic Ice Sheet remains to be assessed, it appears that modest future warming may be sufficient to cause ice loss from the Wilkes Subglacial Basin
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