19 research outputs found

    What is fundamental for the maintenance of excellence in scientific periodicals?

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    I am honored to contribute to this centenary edition of what will mark a landmark in the publication of medical science for the Revista de Medicina from the University of Sao Paulo Medical School. In response to the question, “What is fundamental for the maintenance of excellence in scientific periodicals?”, as an author, clinician scientist, and the Editor in Chief of the American Journal of Ophthalmology, my answer has remained the same. The criteria for meaningful scientific contributions in clinical medicine are threefold. [...

    Glare Measurements Before and After Neodymium-YAG Laser Posterior Capsulotomy

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    We measured glare produced by opacified posterior capsules before and after neodymium-YAG laser posterior capsulotomy. In many eyes, particularly those with visual acuities of 20/200 or worse, glare threshold could not be determined. In 32 eyes with measurable preoperative glare, the median glare threshold improved from 45% to 12% and median visual acuity improved from 20/60 to 20/25. For 56 eyes the median postoperative glare threshold was also 12% and the median visual acuity improved from 20/80 to 20/25. Forty eyes achieved postoperative visual acuities of 20/25 or better, but in 16 eyes other ocular conditions limited visual acuity to 20/30 or worse. Glare and visual acuity were correlated preoperatively and usually improved concomitantly. One patient in whom wrinkles in a clear capsule produced streaks around bright lights had a glare threshold lower than other types of opacities. Capsulotomy improved the glare threshold and relieved the symptoms

    A Living History - A Qualitative Study of Experienced Chiropractors Treating Visceral Conditions

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    Die vorliegende ethnografische Abhandlung verfolgt zwei Zielsetzungen: erstens das Wesen chiropraktischer Behandlung zu untersuchen, wie sie von erfahrenen Ärzten durchgeführt wird, und zweitens zwei Methoden der Datenerhebung zu vergleichen (Fokusgruppen und Einzelinterviews). Die Untersuchungsteilnehmer wurden anhand einer Liste praktizierende Ärzte ausgewählt, die 2001 über eine Lizenz des Texas Board of Chiropractic verfügten. Alle Interviews und Fokusgruppengespräche wurden auf Audio- und Videokassetten aufgezeichnet. Ein mit der chiropraktischen Terminologie vertrauter Mitarbeiter transkribierte alle Audioaufnahmen und verglich sie gleichzeitig mit den Videobändern. Die so angefertigten Transkripte wurde mit Atlas.ti ausgewertet, eine Software für qualitative Datenanalyse. Anhand der Erfahrungen der interviewten Chiropraktiker lassen sich drei Grundlagen für das Gelingen der chiropraktischen Behandlung zusammenfassen: Erstens hört ein guter Chiropraktiker seinen Patienten zu und weist sie angemessen ein; er stellt sich zweitens auf viszerale und neuromuskuläre Probleme ein, und er entwickelt drittens eine therapeutische Beziehung, indem er die chiropraktischen Prinzipien anwendet und erklärt. Das Vertrauen in das eigene Können war ein wichtiger und dauerhafter Gesichtspunkt für die teilnehmenden Ärzte, das insbesondere vermittelt wurde durch die chiropraktische Erfahrung, die Arzt-Patient-Beziehung, die Unabhängigkeit des behandelnden Arztes und die zur Anwendung kommenden therapeutischen Maßnahmen. Da ein oder zwei Teilnehmer dazu neigten, die Gruppeninterviews zu dominieren und so das Zusammenspiel der befragten Teilnehmer untereinander einschränkten, erwiesen sich die Einzelinterviews als der Exploration am dienstlichsten.he purpose of this ethnographic study was two-fold: (1) to investigate the nature of chiro­practic treatments used by experienced practi­tioners for visceral conditions; and (2) to compare and contrast two methods of data collection—focus group and individual interview methodol­ogies. We identified participants from a list of chiro­practors with active licenses in 2001 obtained from the Texas Board of Chiropractic. All partici­pants were audio and videotaped during focus group and individual interviews. A person knowl­edgeable in chiropractic terminology transcribed all audiotapes and viewed the videotape simulta­neously. Primary documents were entered into Atlas.ti, a qualitative data analysis software pack­age. The experiences of these seasoned Texas chiro­practors describe a practice world in which a confident healer: (1) listened to, palpated, and educated patients; (2) adjusted for visceral and neuromusculoskeletal problems; and (3) devel­oped therapeutic relationships by successfully ex­plain­ing and applying chiropractic principles. Their confidence as healers was a consistent and dur­able theme, supported by four other themes: chiro­practic history and philosophy; doctor-patient rela­tionship; independence; and therapeutics. Individ­ual interviews generated richer description for the topic of visceral conditions. One or two partici­pants tended to dominate focus group discussion who reduced the level of meaningful interaction between participants.El propósito de este estudio etnográfico es doble: (1) investigar la naturaleza de los tratamientos quiroprácticos utilizados por practicantes experimentados en enfermedades viscerales; y (2) comparar y contrastar dos métodos de obtención de datos: las metodologías del grupo focal y la entrevista individual. Identificamos a los participantes de una lista de quiroprácticos con licencias activas en 2001 obtenidas del Consejo de Quiropráctica de Texas. Todos los participantes fueron audio y video grabados durante los grupos focales y las entrevistas individuales. Una persona con conocimientos en terminología quiropráctica trascribió simultáneamente todas las grabaciones en audio y video. Los documentos originales fueron importados a Atlas.ti, un paquete de software de análisis cualitativo de datos. Las experiencias de esos quiroprácticos de Texas describen un mundo práctico del curador confiado: (1) que escucha, examina, y educa a los pacientes; (2) centrado en los problemas viscerales y neuromusculoesqueléticos; y (3) que desarrolla sus relaciones terapéuticas a través de sucesivas explicaciones y aplicando los principios quiroprácticos. Su confianza como curadores fueron un tema consistente y duradero, apoyado en otros cuatro temas: historia y filosofía de la quiropráctica; relaciones doctor-paciente; independencia; y terapias. Las entrevistas individuales generaron descripciones ricas para los tópicos de las enfermedades viscerales. Uno o dos participantes tendieron a dominar los grupos focales lo que redujo el nivelde la interacción significativa entre los participantes. Finalmente, este libro puede ser una "referencia" en sí mismo (en un tiempo de rápida transición), pero no una buena fuente para estudiantes o lectores

    Una historia vívida: un estudio cualitativo de los quiroprácticos experimentados que tratan las enfermedades viscerales

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    Die vorliegende ethnografische Abhandlung verfolgt zwei Zielsetzungen: erstens das Wesen chiropraktischer Behandlung zu untersuchen, wie sie von erfahrenen Ärzten durchgeführt wird, und zweitens zwei Methoden der Datenerhebung zu vergleichen (Fokusgruppen und Einzelinterviews). Die Untersuchungsteilnehmer wurden anhand einer Liste praktizierende Ärzte ausgewählt, die 2001 über eine Lizenz des Texas Board of Chiropractic verfügten. Alle Interviews und Fokusgruppengespräche wurden auf Audio- und Videokassetten aufgezeichnet. Ein mit der chiropraktischen Terminologie vertrauter Mitarbeiter transkribierte alle Audioaufnahmen und verglich sie gleichzeitig mit den Videobändern. Die so angefertigten Transkripte wurde mit Atlas.ti ausgewertet, eine Software für qualitative Datenanalyse. Anhand der Erfahrungen der interviewten Chiropraktiker lassen sich drei Grundlagen für das Gelingen der chiropraktischen Behandlung zusammenfassen: Erstens hört ein guter Chiropraktiker seinen Patienten zu und weist sie angemessen ein; er stellt sich zweitens auf viszerale und neuromuskuläre Probleme ein, und er entwickelt drittens eine therapeutische Beziehung, indem er die chiropraktischen Prinzipien anwendet und erklärt. Das Vertrauen in das eigene Können war ein wichtiger und dauerhafter Gesichtspunkt für die teilnehmenden Ärzte, das insbesondere vermittelt wurde durch die chiropraktische Erfahrung, die Arzt-Patient-Beziehung, die Unabhängigkeit des behandelnden Arztes und die zur Anwendung kommenden therapeutischen Maßnahmen. Da ein oder zwei Teilnehmer dazu neigten, die Gruppeninterviews zu dominieren und so das Zusammenspiel der befragten Teilnehmer untereinander einschränkten, erwiesen sich die Einzelinterviews als der Exploration am dienstlichsten. URN: urn:nbn:de:0114-fqs0403170he purpose of this ethnographic study was two-fold: (1) to investigate the nature of chiro­practic treatments used by experienced practi­tioners for visceral conditions; and (2) to compare and contrast two methods of data collection—focus group and individual interview methodol­ogies. We identified participants from a list of chiro­practors with active licenses in 2001 obtained from the Texas Board of Chiropractic. All partici­pants were audio and videotaped during focus group and individual interviews. A person knowl­edgeable in chiropractic terminology transcribed all audiotapes and viewed the videotape simulta­neously. Primary documents were entered into Atlas.ti, a qualitative data analysis software pack­age. The experiences of these seasoned Texas chiro­practors describe a practice world in which a confident healer: (1) listened to, palpated, and educated patients; (2) adjusted for visceral and neuromusculoskeletal problems; and (3) devel­oped therapeutic relationships by successfully ex­plain­ing and applying chiropractic principles. Their confidence as healers was a consistent and dur­able theme, supported by four other themes: chiro­practic history and philosophy; doctor-patient rela­tionship; independence; and therapeutics. Individ­ual interviews generated richer description for the topic of visceral conditions. One or two partici­pants tended to dominate focus group discussion who reduced the level of meaningful interaction between participants. URN: urn:nbn:de:0114-fqs0403170El propósito de este estudio etnográfico es doble: (1) investigar la naturaleza de los tratamientos quiroprácticos utilizados por practicantes experimentados en enfermedades viscerales; y (2) comparar y contrastar dos métodos de obtención de datos: las metodologías del grupo focal y la entrevista individual. Identificamos a los participantes de una lista de quiroprácticos con licencias activas en 2001 obtenidas del Consejo de Quiropráctica de Texas. Todos los participantes fueron audio y video grabados durante los grupos focales y las entrevistas individuales. Una persona con conocimientos en terminología quiropráctica trascribió simultáneamente todas las grabaciones en audio y video. Los documentos originales fueron importados a Atlas.ti, un paquete de software de análisis cualitativo de datos. Las experiencias de esos quiroprácticos de Texas describen un mundo práctico del curador confiado: (1) que escucha, examina, y educa a los pacientes; (2) centrado en los problemas viscerales y neuromusculoesqueléticos; y (3) que desarrolla sus relaciones terapéuticas a través de sucesivas explicaciones y aplicando los principios quiroprácticos. Su confianza como curadores fueron un tema consistente y duradero, apoyado en otros cuatro temas: historia y filosofía de la quiropráctica; relaciones doctor-paciente; independencia; y terapias. Las entrevistas individuales generaron descripciones ricas para los tópicos de las enfermedades viscerales. Uno o dos participantes tendieron a dominar los grupos focales lo que redujo el nivelde la interacción significativa entre los participantes. Finalmente, este libro puede ser una "referencia" en sí mismo (en un tiempo de rápida transición), pero no una buena fuente para estudiantes o lectores. URN: urn:nbn:de:0114-fqs040317

    Frequency distribution curves for cup-to-disc ratio in non-cases and glaucoma suspects.

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    <p>Frequency distribution curves for cup-to-disc ratio in non-cases and glaucoma suspects.</p

    Multivariate linear regression models for cup-to-disc ratio and intraocular pressure outcomes (n = 750).

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    <p>CDR = cup-to-disc ratio; IOP = intraocular pressure; N.A. = not applicable; CCT = central corneal thickness.</p>a<p>Model Performance: <i>R</i><sup>2</sup> 0.33 with 578 degrees of freedom. Model was adjusted for age, sex, insurance status, diabetes, hypertension, CCT, and IOP.</p>b<p>Model Performance: <i>R</i><sup>2</sup> 0.34 with 578 degrees of freedom. Model was adjusted for age, sex, insurance status, diabetes, hypertension, CCT, and CDR.</p><p>Multivariate linear regression models for cup-to-disc ratio and intraocular pressure outcomes (n = 750).</p

    Examination Findings in Glaucoma Suspect Cases (n = 191).

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    <p>SD = standard deviation; CCT = central corneal thickness; IOP = intraocular pressure; CDR = cup-to-disc ratio.</p>a<p>Abnormal visual field is 3 or more sector misses.</p><p>Examination Findings in Glaucoma Suspect Cases (n = 191).</p
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