62 research outputs found

    Abstracts from the 8th International Conference on cGMP Generators, Effectors and Therapeutic Implications

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    This work was supported by a restricted research grant of Bayer AG

    Radiologische und biophysikalische Analyse von Skalensprüngen nach Cochleaimplantation

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    The effect of dexamethasone on post-tonsillectomy nausea, vomiting and bleeding Efeito da dexametasona sobre sangramento, vômito e náusea pós-amigdalectomia

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    It has been stated, that the administration of Dexamethasone has an impact on the morbidity following tonsillectomy. OBJECTIVE: To re-calculate the blood values for Dexamethasone when given as fixed doses and to evaluate the effect of Dexamethasone on post-operative nausea, vomiting and bleeding rates following tonsillectomy. MATERIALS AND METHODS: The charts of 272 children (2-15 years) who had undergone tonsillectomy were analyzed. The rates of post-operative nausea, vomiting and bleeding in relation to Dexamethasone were calculated-in general and different doses (0 mg/kg, 0.15 mg/kg). STUDY DESIGN: Retrospective cohort study. RESULTS: Dexamethasone was administered in 121 children (43.7%) according to the preference of the anesthesist (mean dose: 0.2 +/- 0.12 mg/kg; range: 0.04 - 0.62 mg/kg). There was no significant difference in nausea and vomiting (p=0.953) or bleeding (p=0.827) across groups receiving or not receiving Dexamethasone. Stratification into three different groups of Dexamethasone concentration also did not identify a dose-related risk of postoperative nausea or vomiting (p=0.98) or bleeding (p=0.71). CONCLUSION: At least under common non-controlled conditions in the clinic, Dexamethasone does not appear to have an effect on nausea or vomiting or bleeding following tonsillectomy.É conhecido o impacto da administração de dexametasona sobre a morbidade no pós-operatório de amigdalectomia. OBJETIVO: Recalcular os valores séricos para dexametasona quando administrada em doses fixas e avaliar seus efeitos sobre as taxas de náusea, vômito e sangramento no pós-operatório de amigdalectomia. MATERIAIS E MÉTODOS: Analisamos os prontuários de 272 crianças (idades entre 2-15 anos) submetidas a amigdalectomias. As taxas de náusea, vômitos e sangramentos foram calculadas para a dexametasona em geral e em diferentes doses (0 mg/kg; 0,15 mg/ kg). TIPO DE ESTUDO: Coorte retrospectivo. RESULTADOS: A dexametasona foi administrada em 121 crianças (43,7%), baseado na preferência do anestesista (dose média: 0,2 +/- 0,12 mg/kg; variação: 0,04 - 0,62 mg/kg). Não houve diferença significativa em termos de náuseas e vômitos (p=0,953) ou sangramento (p=0,827) entre os grupos de pacientes que receberam e não receberam dexametasona. Mesmo a estratificação em três grupos de diferentes concentrações de dexametasona não identificou risco dose-dependente de náusea ou vômito pós-operatório (p=0,98) ou sangramento (p=0,71). CONCLUSÃO: Pelo menos sob condições não-controladas normais da clínica, a dexametasona parece não ter efeito sobre a incidência de náuseas, vômito ou sangramento após amigdalectomia

    Riech- und Schmeckvermögen bei Patienten mit obstruktiver Schlafapnoe

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    Analyse von verschiedenen Trainingsfrequenzen auf den Trainingserfolg beim daVinci Skills Simulator

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    Einleitung: Der daVinci Skills Simulator hat sich in früheren Studien als geeignete Trainingsplattform für robotergestützte Eingriffe erwiesen. Zum heutigen Zeitpunkt existieren keine Empfehlungen bezüglich der Trainingsfrequenz oder der notwendigen Intervalle zwischen den einzelnen Trainingseinheiten. Ziel der vorliegenden Studie war es daher, den Einfluß unterschiedlicher Trainingsfrequenzen auf den Lernerfolg am daVinci Simulator zu untersuchen. Methoden: 40 da Vinci Novizen wurden von 12/2014-04/2016 in diese prospektive Studie eingeschlossen und randomisiert in zwei gleich große Gruppen eingeteilt. Die Gruppen absolvierten jeweils die gleichen Übungen (PegBoard1, Match Board 2, Ring and Rail 2), unterschieden sich jedoch in Ihrer Trainingsfrequenz sowie dem trainingsfreien Interval. Gruppe 1 trainierte jede Übung 6mal hintereinander 1x /Woche, während Gruppe 2 jede Übung 1 x an 5 Tagen der Woche absolvierte. Am letzten Übungstag wurden zwei den Gruppen unbekannte Abschlussübungen (Needle targeting, Energy Dissection 2) durchgeführt um den Effekt der verschiedenen Trainingspläne evaluieren zu können.Ergebnisse: Gruppe 2 zeigte eine signifikant bessere Performance (overall score, time to complete, economy of motion) im Vergleich zu Gruppe 1 bei den schwierigeren Übungen. Bei den leichteren Übungen zeigte sich kein Unterschied zwischen den beiden Gruppen.Fazit: Es scheint im Hinblick auf schwierigere Übungen am da Vinci Simulator von Vorteil zu sein jeden Tag für einen kurzen Zeitraum zu trainieren im Vergleich zu einem langen Training 1 mal die Woche.Der Erstautor gibt keinen Interessenkonflikt an
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