14 research outputs found

    Money, Finance and Demography: The Consequences of Ageing

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    A significant ageing trend can be observed in Europe and in other parts of the world. Fertility is decreasing and life expectancy increasing. The impact of migration is growing. The book deals with the implications for financial markets of these demographic trends. Leading economists and financial experts from Europe and the United States evaluate the challenges to public pension systems and the private pension industry. Based on long-term projections of productivity and employment they look at potential growth in GDP per capita and implications for savings and wealth. Pension fund portfolio management is discussed together with the ability of capital markets to serve retirement-financing purposes. Fiscal as well as financial sustainability are analysed in depth. The roles of global imbalances and international capital movements are included. Most chapters also discuss policy implications - in particular with regard to how pension saving incentives and rules and incentives for retirement should be in order to ensure fiscal and financial sustainability. All contributions in the book are based on presentations at the 26th SUERF Colloquium on "Money, Finance and Demography - the Consequences of Ageing" held on 12-14 October, 2006 in Lisbon sponsored by Banco de Portugal and Millennium bcp and in cooperation with the Universidade Nova de Lisboa.

    Fund Management and Systemic Risk - Lessons from the Global Financial Crisis

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    Fund managers play an important role in increasing efficiency and stability in financial markets. But research also indicates that fund management in certain circumstances may contribute to the buildup of systemic risk and severity of financial crises. The global financial crisis provided a number of new experiences on the contribution of fund managers to systemic risk. In this article, we focus on these lessons from the crisis. We distinguish between three sources of systemic risk in the financial system that may arise from fund management: insufficient credit risk transfer to fund managers; runs on funds that cause sudden reductions in funding to banks and other financial entities; and contagion through business ties between fund managers and their sponsors. Our discussion relates to the current intense debate on the role the so-called shadow banking system played in the global financial crisis. Several regulatory initiatives have been launched or suggested to reduce the systemic risk arising from non-bank financial entities, and we briefly discuss the likely impact of these on the sources of systemic risk outlined in the article

    Chronic Kidney Disease and Acute Kidney Injury in Coronary Heart Disease Patients - Awareness of Physicians and Patients

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    Die chronische Niereninsuffizienz (CKD) ist ein weltweites Gesundheitsproblem. Insbesondere in den Industrienationen stellt es aufgrund des demographischen Wandels eine große gesundheitliche und finanzielle Herausforderung dar, da besonders Ă€ltere Menschen an einer eingeschrĂ€nkten Nierenfunktion leiden. Hypertonie und Diabetes mellitus sind wichtige Risikofaktoren sowohl fĂŒr die Entstehung der CKD, als auch fĂŒr die koronare Herzerkrankung (KHK). Die Wahrnehmung der CKD in der Bevölkerung ist niedrig, wodurch eine frĂŒhzeitige Diagnose erschwert wird. Die EUROASPIRE IV Studie hat es ermöglicht, die PrĂ€valenz der CKD in einer Studienpopulation von KHK-Patienten im Raum WĂŒrzburg zu beschreiben. Nach den KDIGO-Leitlinien wurden die Patienten mit einer eGFRCKD-EPI<60ml/min als CKD-Patienten eingestuft. ZusĂ€tzlich wurde der Albumin/Kreatinin-Quotient (ACR) bestimmt. ZusammenhĂ€nge zwischen der Nierenfunktion und möglichen Determinanten wurden untersucht. Mit Hilfe eines Fragebogens wurde die Patienten-Awareness beschrieben. Retrospektiv erfolgte die Recherche, ob die Diagnose der CKD bei Aufnahme und/oder Entlassung des Indexaufenthalts im Arztbrief vermerkt wurde, dies wurde als Awareness der CKD seitens des behandelnden Arztes im Krankenhaus gewertet. 25% der 536-Teilnehmer wiesen am Tag der Untersuchung eine CKD auf. Das mediane Alter betrug 69 Jahre und die mediane eGFR lag bei 74 ml/min. Der ACR war mit 8,3 mg/g in der CKD-Gruppe deutlich erhöht (p<0,01). Das mediane Alter (p<0,01) und auch der prozentuale Anteil an Diabetikern (<0,01) waren in der CKD-Gruppe signifikant höher. 42,7% der Patienten mit CKD wussten von ihrer NierenfunktionseinschrĂ€nkung Bescheid. Bei 34 der 79 Patienten, die zum Zeitpunkt der Entlassung eine eGFR <60ml/min aufwiesen, wurde eine CKD im Arztbrief erwĂ€hnt. Die vorliegende Studie zeigt eine hohe PrĂ€valenz von CKD und klassischen kardiovaskulĂ€ren Risikofaktoren wie beispielsweise Diabetes Mellitus. Trotz dieses hohen CKD-Anteils war sich nur ein geringer Teil der Patienten ihrer NierenfunktionseinschrĂ€nkung bewusst und wurde nur in geringem Maße von Ärzten im Entlassungsbrief erwĂ€hnt. Insgesamt war sowohl eine vermehrte Wahrnehmung der CKD seitens der Patienten als auch eine hĂ€ufigere ErwĂ€hnung von CKD im Arztbrief mit zunehmendem Schweregrad der CKD assoziiert.Background Chronic kidney disease (CKD) is a worldwide health problem and a common comorbid condition in coronary heart disease (CHD). Hypertension and diabetes mellitus are usual risk factors for CKD and CHD. Especially elderly people suffer of CKD. But CKD awareness of patients and treating physicians is lacking and therefore diagnosis and therapy is hindered. Objectives To investigate prevalence of CKD and awareness of patients and treating physicians among patients previously hospitalized for CHD. Methods German participants of the EUROASPIRE IV study were interviewed between 6 months and three years after hospitalization for CHD, whether they have ever been told about kidney disease by a physician. Information from hospital discharge letters was extracted to describe physician’s awareness of kidney disease. CKD was described according to KDIGO-guidelines. Associations between CKD and possible determinants have been investigated. Results Of 536 CHD patients in stable conditions, 25% had impaired kidney function. Of those 42% were aware of CKD. There was an association between patient’s awareness and severity of CKD. During the index hospital stay (median 1.8 yrs prior to the study visit), 18% had evidence for acute kidney Injury. CKD and/or AKI was mentioned in 34 of 79 people with impaired kidney function (eGFR <60ml/min) in the discharge letter. Conclusion Although CKD is frequent in CHD, only a minor proportion of patients is aware of the disease and CKD is rarely being mentioned in hospital discharge letters. Patient’s and physician’s awareness is associated with CKD severity

    Brandenburgisches Klosterbuch. Handbuch der Klöster, Stifte und Kommenden bis zur Mitte des 16. Jahrhunderts

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    Heimann H-D, Neitmann K, Schich W, et al., eds. Brandenburgisches Klosterbuch. Handbuch der Klöster, Stifte und Kommenden bis zur Mitte des 16. Jahrhunderts. Brandenburgische Historische Studien. Vol 14. Berlin; 2007

    Ziesar - Franziskaner

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    Riedel P. Ziesar - Franziskaner. In: Heimann H-D, Neitmann K, Schich W, et al., eds. Brandenburgisches Klosterbuch. Handbuch der Klöster, Stifte und Kommenden bis zur Mitte des 16. Jahrhunderts. Band II. Brandenburgische Historische Studien. Vol 14. Berlin; 2007: 1345-1346

    Prenzlau - Franziskaner

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    Riedel P, Schulz M. Prenzlau - Franziskaner. In: Heimann H-D, Neitmann K, Schich W, et al., eds. Brandenburgisches Klosterbuch. Handbuch der Klöster, Stifte und Kommenden bis zur Mitte des 16. Jahrhunderts. Band II. Brandenburgische Historische Studien. Vol 14. Berlin; 2007: 958-966

    Gransee - Franziskaner

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    Riedel P, Schumann D. Gransee - Franziskaner. In: Heimann H-D, Neitmann K, Schich W, et al., eds. Brandenburgisches Klosterbuch. Handbuch der Klöster, Stifte und Kommenden bis zur Mitte des 16. Jahrhunderts. Band I. Brandenburgische Historische Studien. Vol 14. Berlin; 2007: 536-542

    Berlin - Franziskaner

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    Riedel P, Wittkopp B, Michas U, Schumann D, KnĂŒvener P. Berlin - Franziskaner. In: Heimann H-D, Neitmann K, Schich W, et al., eds. Brandenburgisches Klosterbuch. Handbuch der Klöster, Stifte und Kommenden bis zur Mitte des 16. Jahrhunderts. Band I. Brandenburgische Historische Studien. Vol 14. Berlin; 2007: 146-159
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