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    Cyanamide mode of action during inhibition of onion (Allium cepa L.) root growth involves disturbances in cell division and cytoskeleton formation

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    Cyanamide is an allelochemical produced by hairy vetch (Vicia villosa Roth.). Its phyotoxic effect on plant growth was examined on roots of onion (Allium cepa L.) bulbs. Water solution of cyanamide (2–10 mM) restricted growth of onion roots in a dose-dependent manner. Treatment of onion roots with cyanamide resulted in a decrease in root growth rate accompanied by a decrease in accumulation of fresh and dry weight. The inhibitory effect of cyanamide was reversed by its removal from the environment, but full recovery was observed only for tissue treated with this chemical at low concentration (2–6 mM). Cytological observations of root tip cells suggest that disturbances in cell division may explain the strong cyanamide allelopathic activity. Moreover, in cyanamide-treated onion the following changes were detected: reduction of mitotic cells, inhibition of proliferation of meristematic cells and cell cycle, and modifications of cytoskeleton arrangement

    Histopathologischer Osteomyelitis-Evaluationsscore (HOES) - ein innovativer Ansatz zur histopathologischen Diagnostik und Kartierung der Osteomyelitis

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    Background: Treatment and diagnosis of osteomyelitis are still a challenging problem for surgeons, microbiologists and histopathologists. A direct microbiological detection of bacteria in tissues is still gold standard, but it is not always successful for example in chronic osteomyelitis and/or when an antibiotic treatment has already been started or in cases of low virulent bacteria. The goal of this study was to define diagnostic criteria of osteomyelitis, the inflammatory regression of osteomyelitis ("osteomyelitis score") under specific therapy by the correlation of histopathological and microbiological and clinical standard tests. Methods: In this retrospective analysis patients with medical history and clinically clear signs of bacterial infection and osteomyelitis underwent surgery between 01.01.2013 and 31.12.2012. Their formal consent was given. Tissue samples were taken during surgery according to defined criteria including surgical interventions. Histopathological diagnosis was carried out by conventional techniques based on defined criteria of bacterial infection in connective tissue, peri-implant membrane and bone. These results were carried out in tables by numbers representing the histopathological criteria of acute osteomyelitis (A1 to A3) as well as the chronic criteria (C1 and C2) in a semiquantitative way (scale 0 to 3). On the other hand a notational, graduated histopathological report was performed.Preoperative clinical diagnosis, perioperative macroscopic diagnosis, histopathological and microbiological findings were correlated.Results: Histopathological samples of 52 surgical interventions based on the preoperative diagnosis "osteomyelitis" (AOM, ECOM or COM) were included. 37 times preoperatively signs of a chronic osteomyelitis (COM), 10 times preoperatively acute osteomyelitis (AOM) was diagnosed. Another 5 patients were preoperatively diagnosed as acute exacerbated osteomyelitis (ECOM). The correlation of the histopathological infection including the inflammatory activity and microbiological detection of bacteria was 57%. The correlation between preoperative diagnosis and histopathological findings was 68%.Conclusion: The relatively small 68% correlation between clinical preoperative and histopathological diagnosis and 57% correlation between preoperative clinical diagnosis and microbiological findings indicates: Clinical findings are not sufficient for the diagnosis "osteomyelitis". Clinical findings are not sufficient for the differentiation between AOM, ECOM and COM. Histopathological analysis is the critical factor for the diagnosis ("osteomyelitis") and differential diagnosis (AOM vs. COM). Histopathological analysis represents the basis for further treatment. HOES facilitates the classification of the histopathological findings. HOES is a sufficient tool for the treating physician in order to define the further treatment.Grundlegende Überlegung: Diagnose und Therapie der Osteomyelitis fordern auch heute Chirurgen, Mikrobiologen und Pathologen gleichermaßen. Der direkte mikrobiologische Nachweis des krankheitsverursachenden Erregers stellt einen "Gold Standard" in der Diagnostik der Knocheninfektion dar. Leider gelingt der Keimnachweis nicht in allen FĂ€llen, speziell bei chronischen KrankheitsverlĂ€ufen, laufender Antibiotikatherapie oder im Falle der "low grade Infektion". Die histopathologische Analyse ist insofern eine Condotio sine qua non. Nur anhand dieser Ergebnisse lĂ€sst sich zweifelsfrei das Vorliegen einer Osteomyelitis detektieren und eine Aussage zu ihrer AkuitĂ€t machen. Ziel dieser Studie ist die Vorstellung eines standardisierten histopathologischen Scores, anhand dessen analog zum TMN-System bei Tumorerkrankungen eine valide Kartierung einer Osteomyelitis möglich ist. Weiterhin wurde die Korrelation zwischen histopathologischen Ergebnissen und der klinischen Diagnose ebenso wie dem positiven Keimnachweis ĂŒberprĂŒft.Methode: In einer retrospektiven Analyse wurden die histopathologischen und mikrobiologischen Befunde von Patienten mit den eindeutigen klinischen Symptomen einer Osteomyelitis untersucht. Alle in die Studie eingeschlossenen Patienten wurden zwischen dem 01.01.2013 und dem 31.12.2013 operiert. SĂ€mtliche Gewebsproben wurden wĂ€hrend der operativen Eingriffe gewonnen. Die histologischen Untersuchungen basierten auf den Standardtechniken fĂŒr bakterielle Infektionen im Bindegewebe, periimplantĂ€r und im Knochen. Die Ergebnisse wurden erfasst: in einer tabellarischen Form durch Zahlen, welche die AusprĂ€gung von akuten (A1 bis A3) und chronischen (C1 und C2) Osteomyelitis-Kriterien semiquantitativ (Scala 0-3) in einer getrennten Form fĂŒr akute und chronische VerĂ€nderungen darstellt (Histopathologischer Osteomyelitis-Evaluationsscore), in einer schriftlichen, abgestuften Form, welche sich durch die Summation der tabellarischen Werte ergibt. Die prĂ€operative und die perioperative Diagnose, das histologische Ergebnis und die Mikrobiologie wurden hinsichtlich ihrer Übereinstimmung korreliert (dabei war nicht die Keimtypisierung, sondern der Keimnachweis an sich relevant). Ergebnisse: 52 chirurgische Proben wurden ausgewertet. Sie alle stammten von Patienten mit der prĂ€operativen Diagnose "Osteomyelitis" (akute Osteomyelitis = AOM; akute Exazerbation einer chronischen Osteomyelitis = ECOM; chronische Osteomyelitis = COM). Es fanden sich: COM n=37, AOM n=10, ECOM n=5. Die Korrelation zwischen dem histopathologischen Bild inklusive der inflammatorischen Reaktion und einem positiven Erregernachweis betrug 57%. Die Korrelation zwischen der prĂ€operativen Diagnose und der histologischen Analyse betrug 68%.Schlussfolgerung: Die relative geringe Übereinstimmung von prĂ€operativer Diagnose, histopathologischem Ergebnis und der Mikrobiologie legt Folgendes nahe: Die klinische Vermutung allein ist nicht ausreichend fĂŒr die Diagnose "Osteomyelitis". Die klinische Vermutung allein ist nicht ausreichend zur Differenzierung zwischen AOM, ECOM und COM. Die histopathologische Analyse ist das entscheidende Kriterium. Einerseits fĂŒr die Diagnose "Osteomyelitis" an sich und andererseits fĂŒr deren AkuitĂ€t. Die histopathologische Analyse ist die Basis fĂŒr die Therapie. HOES ist ein brauchbares Instrument zur standardisierten Kartierung der histopathologischen Ergebnisse

    Phytoplasma Diseases in Ornamental Crops

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    An extensive and update review of the literature reporting the phytoplasma associated diseases in a number of ornamental plants and their classification is presented with major emphasis to reports in the main floricultural areas. Symptomatology of reported diseases is described in the most relevant traditional species as well as in emerging species used in floriculture and gardening worldwide

    Abstracts of papers presented at the ninth international symposium on virus diseases of ornamental plants

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